Pagina 1 van 1
Klacht over Pretium
Geplaatst: 18 nov 2014 07:30
door robschol
Onze moeder van 85 jaar is ergens in augustus 2014 gebeld door Pretium. Ze heeft twee jaar geleden een zware herseninfarct gehad en kan niets meer van het gesprek herinneren.
Het begon voor ons toen ze eind augustus een welkomstbrief kreeg van Pretium waarin werd gemeld dat het abonnement van KPN was overgenomen en dat er drie maanden annuleringstijd was. Volgens de brief was annulering mogelijk via een telefonisch voice responce systeem. Dat hebben we gedaan en gingen ervan uit dat de zaak daarmee was afgedaan.
Echter op vrijdag 14 november is de lijn toch omgezet naar Pretium. We kwamen erachter doordat het nummer plotseling niet meer bereikbaar was. De storing gemeld bij KPN en die gaf aan dat zij het nummer niet meer hadden en was overgezet naar Pretium. Ze konden dan ook de storing niet oplossen en verwees ons door naar Pretium. We waren verbijsterd.
Onze moeder heeft een persoonlijke alarmknop die via de telefoonlijn werkt en moet kunnen worden teruggebeld indien ze zich niet goed voelt en alarm slaat. Dat was dus niet meer mogelijk, een levensbedreigende situatie.
Op maandag konden we de storing pas bij Pretium melden en KPN heeft de lijn dezelfde dag weten te repareren. Indien er in het weekend iets was gebeurd met onze moeder dan had er geen of een te late reactie van de verpleegkundige kunnen zijn geweest met dodelijke afloop tot gevolg. Te gek voor woorden.
We hebben nooit een contract of bevestiging van Pretium toegestuurd gekregen en al helemaal geen handtekening onder een contract gezet en teruggestuurd. Toch is het abonnement omgezet. Hoe dit mogelijk is, is een raadsel. KPN schijnt hier niets tegen te kunnen doen.
De nieuwe wetgeving, waarbij een handtekening vereist is, wordt dus door Pretium volledig aan hun laars gelapt. Onbegrijpelijk dat de Autoriteit Consument en Markt hier niets tegen doet. Als je over de rug van bejaarde, verwarde mensen op deze manier je geld wil verdienen, ben je een hopeloos verdorven mens.
Re: Klacht over Pretium
Geplaatst: 18 nov 2014 08:09
door sjohie
robschol schreef:Onze moeder van 85 jaar is ergens in augustus 2014 gebeld door Pretium. Ze heeft twee jaar geleden een zware herseninfarct gehad en kan niets meer van het gesprek herinneren.
Het begon voor ons toen ze eind augustus een welkomstbrief kreeg van Pretium waarin werd gemeld dat het abonnement van KPN was overgenomen en dat er drie maanden annuleringstijd was. Volgens de brief was annulering mogelijk via een telefonisch voice responce systeem. Dat hebben we gedaan en gingen ervan uit dat de zaak daarmee was afgedaan.
Echter op vrijdag 14 november is de lijn toch omgezet naar Pretium. We kwamen erachter doordat het nummer plotseling niet meer bereikbaar was. De storing gemeld bij KPN en die gaf aan dat zij het nummer niet meer hadden en was overgezet naar Pretium. Ze konden dan ook de storing niet oplossen en verwees ons door naar Pretium. We waren verbijsterd.
Onze moeder heeft een persoonlijke alarmknop die via de telefoonlijn werkt en moet kunnen worden teruggebeld indien ze zich niet goed voelt en alarm slaat. Dat was dus niet meer mogelijk, een levensbedreigende situatie.
Op maandag konden we de storing pas bij Pretium melden en KPN heeft de lijn dezelfde dag weten te repareren. Indien er in het weekend iets was gebeurd met onze moeder dan had er geen of een te late reactie van de verpleegkundige kunnen zijn geweest met dodelijke afloop tot gevolg. Te gek voor woorden.
We hebben nooit een contract of bevestiging van Pretium toegestuurd gekregen en al helemaal geen handtekening onder een contract gezet en teruggestuurd. Toch is het abonnement omgezet. Hoe dit mogelijk is, is een raadsel. KPN schijnt hier niets tegen te kunnen doen.
De nieuwe wetgeving, waarbij een handtekening vereist is, wordt dus door Pretium volledig aan hun laars gelapt. Onbegrijpelijk dat de Autoriteit Consument en Markt hier niets tegen doet. Als je over de rug van bejaarde, verwarde mensen op deze manier je geld wil verdienen, ben je een hopeloos verdorven mens.
Sorry hoor, maar met alle publiciteit en ellende over Pretium, dacht jij dat het met een telefoontje wel geregeld zou zijn? Wat betreft je moeder heb je gelijk, maar een
brief opsturen naar Pretium, ter opvolging voor, en met een referentie aan, het telefonisch opzeggen, kost niet veel meer moeite dan een account en dit topic hier openen.
Re: Klacht over Pretium
Geplaatst: 18 nov 2014 09:46
door Shine
sjohie schreef:
Sorry hoor, maar met alle publiciteit en ellende over Pretium, dacht jij dat het met een telefoontje wel geregeld zou zijn? Wat betreft je moeder heb je gelijk, maar een brief opsturen naar Pretium ter opvolging voor, en met een referentie aan, het telefonisch opzeggen, kost niet veel meer moeite dan een account en dit topic hier openen.
Lekker boute reactie naar TS. Houd er rekening meer dat wat bij u allemaal bekend is, dit niet voor iemand anders hoeft te gelden. Niet iedereen begeeft zich dagelijks of wekelijks op verschillende consumenten fora of kijkt Radar/Kassa en dies meer.
TS heeft gedaan wat in de brief stond en als consument mag je er dan vanuit gaan dat het dan ook geregeld is.
Los daarvan staat het TS volkomen vrij om alhier even zijn ergenis over de gang van zaken bij het bedrijf Pretium te ventileren.
@TS, weet dat de autoriteit er mee bezig is. Maak in iedergeval van deze gang van zaken een officiele melding bij Consuwijzer. Des te meer ingediende klachten, des groter de kans op een snellere aanpak door de autoriteit.
Re: Klacht over Pretium
Geplaatst: 18 nov 2014 09:54
door puma73
Shine schreef:sjohie schreef:
Sorry hoor, maar met alle publiciteit en ellende over Pretium, dacht jij dat het met een telefoontje wel geregeld zou zijn? Wat betreft je moeder heb je gelijk, maar een brief opsturen naar Pretium ter opvolging voor, en met een referentie aan, het telefonisch opzeggen, kost niet veel meer moeite dan een account en dit topic hier openen.
Lekker boute reactie naar TS. Houd er rekening meer dat wat bij u allemaal bekend is, dit niet voor iemand anders hoeft te gelden. Niet iedereen begeeft zich dagelijks of wekelijks op verschillende consumenten fora of kijkt Radar/Kassa en dies meer.
TS heeft gedaan wat in de brief stond en als consument mag je er dan vanuit gaan dat het dan ook geregeld is.
Los daarvan staat het TS volkomen vrij om alhier even zijn ergenis over de gang van zaken bij het bedrijf Pretium te ventileren.
@TS, weet dat de autoriteit er mee bezig is. Maak in iedergeval van deze gang van zaken een officiele melding bij Consuwijzer. Des te meer ingediende klachten, des groter de kans op een snellere aanpak door de autoriteit.
Uiteraard mag TS zijn ergernis uiten, maar laat hij dit dan doen in een van de vele pretiumtopics.
Re: Klacht over Pretium
Geplaatst: 18 nov 2014 12:57
door Teunbosseman
puma73 schreef:Shine schreef:sjohie schreef:
Sorry hoor, maar met alle publiciteit en ellende over Pretium, dacht jij dat het met een telefoontje wel geregeld zou zijn? Wat betreft je moeder heb je gelijk, maar een brief opsturen naar Pretium ter opvolging voor, en met een referentie aan, het telefonisch opzeggen, kost niet veel meer moeite dan een account en dit topic hier openen.
Lekker boute reactie naar TS. Houd er rekening meer dat wat bij u allemaal bekend is, dit niet voor iemand anders hoeft te gelden. Niet iedereen begeeft zich dagelijks of wekelijks op verschillende consumenten fora of kijkt Radar/Kassa en dies meer.
TS heeft gedaan wat in de brief stond en als consument mag je er dan vanuit gaan dat het dan ook geregeld is.
Los daarvan staat het TS volkomen vrij om alhier even zijn ergenis over de gang van zaken bij het bedrijf Pretium te ventileren.
@TS, weet dat de autoriteit er mee bezig is. Maak in iedergeval van deze gang van zaken een officiele melding bij Consuwijzer. Des te meer ingediende klachten, des groter de kans op een snellere aanpak door de autoriteit.
Uiteraard mag TS zijn ergernis uiten, maar laat hij dit dan doen in een van de vele pretiumtopics.
@TS,
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 5&t=102134
Zie link....nogal wat leesvoer. S6 met de afwikkeling.