LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tegoedbon bij defect apparaat

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
keuning
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2006 20:28

Tegoedbon bij defect apparaat

Ongelezen bericht door keuning »

Ik heb in mei van dit jaar een boormachine via internet bij redcoon gekocht, deze heb ik tot oktober gebruikt maar bleek defect te zijn, deze terug gestuurd naar de leverancier, nu blijkt deze niet meer te repareren, en heeft redcoon mij medegedeeld dat ik een tegoedbon krijg. Nu is dat ook een bon die minder waard is dan de prijs die ik heb betaald voor deze boormachine.

Is het normaal dat je niet het aankoopbedrag terug krijgt ook al is het apparaat voor 5 maanden in mijn bezit geweest, en moet ik een tegoedbon accepteren of kan ik mijn geld terug vragen?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Tegoedbon bij defect apparaat

Ongelezen bericht door kokka »

Je hoeft een tegoedbon zeker niet te accepteren!
je hebt in dit geval recht op het aankoopbedrag.

redcoonnl
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 okt 2010 11:36

Re: Tegoedbon bij defect apparaat

Ongelezen bericht door redcoonnl »

Beste keuning,

Hartelijk dank voor je bericht. Je mening over en ervaringen met redcoon zijn erg belangrijk voor ons!

Vervelend dat je onze reparatieservice op deze manier hebt ervaren. Graag ontvang ik je redcoon bestelgegevens zodat ik je klacht verder kan onderzoeken. Deze kun je e-mailen naar [email protected]

Met vriendelijke groet,

Saskia
Namens het redcoon Webcare-Team

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Tegoedbon bij defect apparaat

Ongelezen bericht door olaf79 »

redcoonnl schreef:Beste keuning,

Hartelijk dank voor je bericht. Je mening over en ervaringen met redcoon zijn erg belangrijk voor ons!

Vervelend dat je onze reparatieservice op deze manier hebt ervaren. Graag ontvang ik je redcoon bestelgegevens zodat ik je klacht verder kan onderzoeken. Deze kun je e-mailen naar [email protected]

Met vriendelijke groet,

Saskia
Namens het redcoon Webcare-Team
Als die mening zo belangrijk is zou ik maar als de wieden weerga een nieuwe boor aan TS sturen of hem zijn geld terug geven. Ik zou hem de tegoedbon als schadevergoeding en goedmakertje laten houden.

Hoe is het in g*dsnaam mogelijk dat bedrijven anno 2014 de klant nog steeds met een tegoedbon durven af te schepen omdat ZIJ een defect apparaat hebben geleverd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Tegoedbon bij defect apparaat

Ongelezen bericht door moederslink »

keuning schreef:Ik heb in mei van dit jaar een boormachine via internet bij redcoon gekocht, deze heb ik tot oktober gebruikt maar bleek defect te zijn, deze terug gestuurd naar de leverancier, nu blijkt deze niet meer te repareren, en heeft redcoon mij medegedeeld dat ik een tegoedbon krijg. Nu is dat ook een bon die minder waard is dan de prijs die ik heb betaald voor deze boormachine.

Is het normaal dat je niet het aankoopbedrag terug krijgt ook al is het apparaat voor 5 maanden in mijn bezit geweest, en moet ik een tegoedbon accepteren of kan ik mijn geld terug vragen?

Ligt er aan hoe intensief deze boormachine gedurende maar liefst 5 maanden is gebruikt ;
De zin " bleek defect te zijn " snap ik dan ook niet zo goed.......
Als de boor defect is geleverd , kun je gelijk omruilen , geld terug etc , maar na 5 maanden gebruikt te hebben?? En dan " blijkt ie defect te zijn ? " Vreemd......
Als dat ding kapot is gegaan door uw handelen ...? Het is voor mij niet helemaal duidelijk, uw verhaal.
( Ik kan ook geen jurk 5 maanden dragen , oef.... rits gemold , terugbrengen en mn geld terugvragen.. :( )

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Tegoedbon bij defect apparaat

Ongelezen bericht door olaf79 »

moederslink schreef:
keuning schreef:Ik heb in mei van dit jaar een boormachine via internet bij redcoon gekocht, deze heb ik tot oktober gebruikt maar bleek defect te zijn, deze terug gestuurd naar de leverancier, nu blijkt deze niet meer te repareren, en heeft redcoon mij medegedeeld dat ik een tegoedbon krijg. Nu is dat ook een bon die minder waard is dan de prijs die ik heb betaald voor deze boormachine.

Is het normaal dat je niet het aankoopbedrag terug krijgt ook al is het apparaat voor 5 maanden in mijn bezit geweest, en moet ik een tegoedbon accepteren of kan ik mijn geld terug vragen?

Ligt er aan hoe intensief deze boormachine gedurende maar liefst 5 maanden is gebruikt ;
De zin " bleek defect te zijn " snap ik dan ook niet zo goed.......
Als de boor defect is geleverd , kun je gelijk omruilen , geld terug etc , maar na 5 maanden gebruikt te hebben?? En dan " blijkt ie defect te zijn ? " Vreemd......
Als dat ding kapot is gegaan door uw handelen ...? Het is voor mij niet helemaal duidelijk, uw verhaal.
( Ik kan ook geen jurk 5 maanden dragen , oef.... rits gemold , terugbrengen en mn geld terugvragen.. :( )
De bewijslast ligt de eerste 6 maanden bij de leverancier. Deze moet bewijzen dat het defect is ontstaan door verwijdbare verkeerd gebruik. In zo'n geval moet hij de garantieclaim afwijzen. De klant met een tegoedbon afschepen is sowieso niet toegestaan. Je erkent of garantie en dan repareer je gratis of vervang je het product kosteloos als reparatie niet kan. Of je erkent geen garantie en dan kom je met bewijzen voor het toerekenbaar foutief gebruik.

Gesloten