Pagina 1 van 2

kpn verhuizen

Geplaatst: 19 nov 2014 17:19
door sam-sam
Ik ben nu al even zoet met kpn om mijn abonnement te verhuizen. Ik ben al jaren klant bij hun en begin dit jaar is het contract aangepast naar een andere vorm waardoor mijn contract loopt tot maart 2015


Echter kunnen ze dit abonnement niet verhuizen naar mijn nieuwe adres maar mag ik wel een nieuw jaarcontract met ze aangaan wat na de eerste korting toch duurder word als wat ik heb.

Daarop heb ik dus gereageerd dat ik mijn huidige contract wil verhuizen en als dat niet kan moet het opgezels moet worden wegens het niet leveren van diensten. Dat kan volgens kpn dus ook niet en heb ik het gevoel dat ik min of meer gedwongen word een nieuw contract met ze af te moeten sluiten. Kan dit zomaar?

Met vriendelijke groet,

Samenta

Re: kpn verhuizen

Geplaatst: 19 nov 2014 20:02
door Bob Schurkjens
Je bent begin dit jaar een nieuw jaarcontract aangegaan. Uit coulance zou KPN je opzegging per direct kunnen accepteren maar dat zijn ze niet verplicht. Hoe komt het dat ze niet kunnen leveren op je nieuwe adres? Is het glasvezel?

Re: kpn verhuizen

Geplaatst: 19 nov 2014 22:12
door sam-sam
Beste Bob

Op mijn nieuwe adres kunnen ze mijn huidige contract niet leveren alleen een nieuw contract voor weer een nieuw jaar. Ook adsl echter met andere voorwaarden.


Het lijkt mij dat als de aansluiting op het ene adres geleverd kan worden het ook op het andere adres kan.

Met vriendelijke groet,


Samenta

Re: kpn verhuizen

Geplaatst: 19 nov 2014 22:27
door encore
Wat voor contract heb je nu?
En wat willen ze je "aansmeren"?

Als je nu een DSL hebt en je aansluiting is verder dan 5 km van de centrale en je hebt dus een MX-stream aansluiting... dat kunnen ze inderdaad niet meeverhuizen. Nou ja, het kan wel, maar ze doen het niet omdat ze van MX af willen. Het is te oud...

Re: kpn verhuizen

Geplaatst: 20 nov 2014 08:35
door sam-sam
Hallo encore

Alles in één abb. En idd heb ik ze gehoord over een oude aansluiting wat ze niet meer willen leveren

Maar daar hoef ik als consument toch niet voor te bloeden? Dan is het toch niet leveren van de dienst en einde van de overeenkomst?

Groet,

Samenta

Re: kpn verhuizen

Geplaatst: 20 nov 2014 08:52
door berndv
Lijkt mij wel. Meeverhuizen is meeverhuizen. Dat zou normaal niet mogen betekenen dat je verplicht een nieuwe overeenkomst aan moet gaan voor een andersoortig product. Dat zou moeten gelden voor het huidige contract.

Re: kpn verhuizen

Geplaatst: 20 nov 2014 12:36
door sam-sam
Dus wat moet ik nu doen dan?

Schriftelijk opzeggen omdat ze zelf niet aan de voorwaarden van de overeenkomst kunnen voldoen en de rekeningen maar storneren?

Alvast bedankt voor jullie advies in deze!

Groet,

Samenta

Re: kpn verhuizen

Geplaatst: 20 nov 2014 13:24
door Bob Schurkjens
Op mijn nieuwe adres kunnen ze mijn huidige contract niet leveren alleen een nieuw contract voor weer een nieuw jaar.
Ze kunnen technisch (en daar gaat het om) dus wél leveren. Want een nieuw jaarabonnement kunnen ze leveren. Dus kunnen ze ook voor 3 maanden leveren. Ze jokken dus met de bedoeling om jou een jaarabo aan te smeren. Heel erg gemeen. Veel verkopers bij bedrijven krijgen een beloning per afgesloten nieuw contract...

Als je dat nog niet hebt gedaan, eerst onderstaand formulier invullen en kijken wat er verder gebeurt:

https://www.kpn.com/Formulier-verhuizen.htm

Misschien kun je het zo oplossen en je abo tot maart 2015 uitzitten op je nieuwe adres.

KPN misbruikt jouw verhuizing om je telefonisch een nieuw jaarabonnement aan te smeren. KPN moet vechten om klanten in deze markt. Kennelijk is liegen ook geoorloofd. Doe vanaf nu alles per internet en e-mail. Dan heb je alles zwart op wit. Als je weer gaat bellen heb je geen bewijs.

Als er een telefoonaansluiting in je nieuwe huis zit, zijn ze verplicht te leveren. Een nieuw jaarabonnement is niet aan de orde.

Ik zou een klacht neerzetten op de site van de Consumentenbond, http://www.klachtenkompas.nl/kpn

Re: kpn verhuizen

Geplaatst: 20 nov 2014 13:43
door encore
Nogmaals: wat voor abonnement/contract heb je?
Niet antwoorden "alles-in-1" , want daar kan niemand wat mee.
Wat voor internet aansluiting heb je? MX-stream , ADSL of glasvezel?
Hoe bel je? PSTN of VoIP? Hoeveel lijnen heb je?
Wat voor TV-abonnement heb je nu?

En wat zou je willen?

Re: kpn verhuizen

Geplaatst: 21 nov 2014 02:11
door sam-sam
@Bob dat formulier heb ik ook al ingevuld en word dan wederom benaderd met een nieuw jaar contract
Ze kunnen idd leveren op dit adres ben dan ook niet te spreken over de houding die ze aannemen.

@encore
Wat voor internet aansluiting heb je? > ADSL
Hoe bel je? PSTN of VoIP? >Voip
Hoeveel lijnen heb je? 1
Wat voor TV-abonnement heb je nu? Digitaal

En wat zou je willen? Hetzelfde

Re: kpn verhuizen

Geplaatst: 21 nov 2014 15:34
door Bob Schurkjens
Ik heb ook flinke problemen gehad met KPN. Ben blij dat ik daar geen klant meer ben. Ik zou je klacht dus op Klachtenkompas.nl zetten. Je kan ook nog naar de www.sgc.nl maar dat is meer werk en lijkt me niet nodig. Ik denk dat ze braaf op je nieuwe adres gaan leveren nadat je klacht op www.klachtenkompas.nl is behandeld. Dan kun je maart 2015 overstappen naar een andere leverancier. Je wordt belazerd door KPN.

Re: kpn verhuizen

Geplaatst: 21 nov 2014 20:32
door encore
Wat voor internet aansluiting heb je? > ADSL
Hoe bel je? PSTN of VoIP? >Voip
Hoeveel lijnen heb je? 1
Wat voor TV-abonnement heb je nu? Digitaal

En wat zou je willen? Hetzelfde
En idd heb ik ze gehoord over een oude aansluiting wat ze niet meer willen leveren
Wat is dan precies het oude deel? Het begint er inderdaad op te lijken dat je de afdeling "lulkoek&kutsmoezen" aan de telefoon hebt gehad.

Re: kpn verhuizen

Geplaatst: 21 nov 2014 21:05
door sam-sam
@Bob Bedankt voor de link zal daar mijn klacht ook posten

@Michiel van Alblasserdam naar Rotterdam

@encore daar wilden ze niet duidelijk over worden maar wel 2 tv ontvangers aanbieden want dat is het nieuwe pakket wat wel geleverd kan worden. Heb ook al een paar keer tegen verschillende medewerkers herhaald dat als het op mijn oude adres kan...afijn er had er zelfs een de brutaliteit te vernoemen dat consumenten sites me alleen maar hoofdpijn zouden opleveren dus neem dat nieuwe jaarcontract maar

Re: kpn verhuizen

Geplaatst: 21 nov 2014 21:21
door 16again
MichielFRL schreef:Ik heb het vermoeden dat je van 0800-0402 naar 0800-0404 gaat of andersom.
Wat heeft het gratis KPN helpdesk nummer nu te maken met de (on)mogelijkheid tot verhuizen van oude aansluiting naar nieuwe adres?

Re: kpn verhuizen

Geplaatst: 21 nov 2014 21:44
door Bob Schurkjens
Er wordt nu van alles bijgehaald dat niet relevant is. Kern van de zaak is dat KPN de verhuizing misbruikt om klanten een nieuw jaarcontract door de strot te douwen. Dat mag helemaal niet. Maar niemand doet er wat aan dus proberen ze het gewoon.

Re: kpn verhuizen

Geplaatst: 21 nov 2014 23:18
door encore
MichielFRL schreef: 0800-0402 is koper, staat dit nummer op je factuur dan heb je een xDSL abonnement via de afdeling koper.
0800-0404 is VDSL/glasvezel, staat dit nummer op je factuur dan heb je dus een abonnement via de afdeling VDSL/glasvezel.

Verhuizen van de ene afdeling naar de andere afdeling kan niet omdat ze andere systemen gebruiken voor andere netwerken.
Wow..you smart(_._) :wink:

Re: kpn verhuizen

Geplaatst: 22 nov 2014 07:47
door 16again
MichielFRL schreef:Verhuizen van de ene afdeling naar de andere afdeling kan niet omdat ze andere systemen gebruiken voor andere netwerken.
Maar is dat eigen onvermogen een geldige reden om TS te verplichten een nieuw jaarcontract te sluiten?
TS geeft aan ADSL te hebben, volgens mij is ADSL overal wel technisch leverbaar. Probleem is juist het nieuwere VDSL, dat niet overal leverbaar is.

Re: kpn verhuizen

Geplaatst: 22 nov 2014 09:00
door 16again
MichielFRL schreef:Volgens de Q&A van KPN wel, zie http://kpn-customer.custhelp.com/app/an ... a_id/14073
Zoals ik die pagina lees, dan lijkt het "alles-in-1" abonnement van TS gewoon verhuisbaar.

Re: kpn verhuizen

Geplaatst: 22 nov 2014 09:12
door sam-sam
Iedereen bedankt in elk geval voor de input

ik zal nogmaals een verhuis formulier invullen en afwachten op de andere site waar ik mijn klacht neer heb gelegd. Wat kpn intern aan problemen heeft doet er voor mij als consument niet toe ik neem een dienst af en die kunnen ze gewoon leveren en als niet moeten ze maar accepteren dat een contract dan beëindigd mag worden. Ik laat het nog weten wat het uiteindelijk is geworden!

Groet

Samenta

Re: kpn verhuizen

Geplaatst: 23 nov 2014 04:25
door sam-sam
Hallo Michiel,

Er is geen glasvezel leverbaar op mijn nieuwe adres.

Groet, ik