LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Budget polis vergelijking zorgverzekeraar

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
gezondheid

Budget polis vergelijking zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door gezondheid »

Op independer kom ik geen budget polissen tegen. Weet iemand een goede vergelijk website? Wel kwam ik deze website tegen:

http://www.consumentenbond.nl/zorgverze ... ekeringen/

Zijn dit alle budget polissen wat je in Nederland kunt krijgen, of zijn er nog meer?

Bewuzt (€ 85,00 euro per maand)<deze zorgverzekeraar is een label van VGZ
CZ Zorgbewust (€ 97,00 euro per maand)
CZdirect (€ 91,15 euro per maand)
Menzis BudgetBewust (€ 90,75 euro per maand)
PMA BudgetBewust (€ 85,25 euro per maand) <deze verzekeraar is een label van Menzis
TakeCareNow! (is overgegaan naar Zilveren Kruis Achmea)
VGZ Natura Selectief (kon deze polis niet vinden)
ZEKUR (€ 82,50 euro per maand) <deze verzekeraar is een label van Univé
Zilveren Kruis Achmea - Beter Af Selectief (website werkt helaas niet)
Promovendum Studenten (deze mag iedereen afsluiten) (€ 85,90 euro per maand)<deze verzekeraar is een label van VGZ was Achmea. <<< Correctie! Deze informatie klopt niet. Het is géén label! Het is een onafhankelijke zorgverzekeraar waarbij VGZ garant staat voor de financiën. N.V. VGZ Cares is de zorgverzekeraar, ook wel risicodrager genoemd van de studentenzorgverzekering van Promovendum.

Studenten Goed Verzekerd (80,96 euro per maand)<deze verekeraar is een label van Achmea
Ziezo Zilveren Kruis (€89,75 euro per maand)

VGZ Goede Keuze (i.c.m. United Consumers) € 86,35 euro per maand

Actie tarief Kiemer € 64,40 euro per maand met hoogste eigen risico via Independer.

Note: Een restitutiepolis waar je vrije keuze van zorg hebt: Goedkoopste is € 89,95 per maand bij Dit Zo. In sommige gevallen is een restitutiepolis zelfs nog goedkoper dan een budgetpolis!

Besured € 85,90 euro per maand (geen budget polis maar wel goedkoop)
National Academic € 85,90 euro per maand (geen budget polis maar wel goedkoop)
Laatst gewijzigd door gezondheid op 19 nov 2015 15:25, 21 keer totaal gewijzigd.

dhc

Re: Budget polis vergelijking zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door dhc »

Kijk op www.zn.nl

de site waar alle zorgverzekeraars op staan. Zit vast iets voor je bij.

gezondheid

Bij Independer kun je wel kiezen voor "budgetpolis" maar dan krijg je alleen die van Zilveren Kruis-Achmea te zien (€ 89,95 euro per maand kost deze zorgverzekering). De anderen ontbreken.
Laatst gewijzigd door gezondheid op 19 nov 2014 23:28, 2 keer totaal gewijzigd.

pietjeplus

Ongelezen bericht door pietjeplus »

gezondheid schreef:Bij Independer kun je wel kiezen voor "budgetpolis" maar dan krijg je alleen die van Zilveren Kruis-Achmea te zien. De anderen ontbreken.
Hoe zou dat komen.....Independer is van Achmea !

gezondheid

Ik vond Kiesbeter.nl altijd een goede vergelijkingswebsite. Die was van de overheid maar die is niet meer.

pietjeplus

gezondheid schreef:Ik vond Kiesbeter.nl altijd een goede vergelijkingswebsite. Die was van de overheid maar die is niet meer.
Weet je dat er verzekeraars zijn die hun trouwe klanten dit jaar een mooie aanbieding doen ik heb er zelf één gekregen vandaag. Namen mag je niet noemen dus dat doe ik ook niet.

gezondheid

Bij Zekur staat niet mijn behandelaar er tussen. Dus daar kan ik dan beter niet voor kiezen. Kijk ik bij Bewuzt dan zie ik dat de contracten daar allen aflopen op 31/12/2014. Dit terwijl Zekur er steeds 31/12/2015 bij zet. Voor de zekerheid gevraagd of de gegevens correct zijn. Vanavond zag ik in het één vandaag dat een mevrouw een gepeperde rekening kreeg. Bleek dat het ziekenhuis wel op de lijst stond maar de behandelaar viel weer niet onder de verzekering. Zo wordt het wel erg ingewikkeld.

Independer is dus niet zo onafhankelijk meer. Raar dat ze nog gratis zendtijd krijgen bij Radar.

Bij de Consumentenbond komen de goedkoopste verzekeringen ook niet aanbod. Eveneens Zilveren Kruis Achmea Basis Budget Studenten kost daar € 80,96 euro per maand. Ik heb nu nog Promovendum Studenten polis. Ik ben zelf geen student meer maar die mag je wel afsluiten. Mocht iemand nog een goedkopere verzekering weten dan hou ik mij aanbevolen! Dan wel lager dan € 82,50 euro per maand. Of nog een andere goedkope variant die kennelijk niet in de vergelijkingwebsites naar voren komen.
Laatst gewijzigd door gezondheid op 19 nov 2014 23:41, 2 keer totaal gewijzigd.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

pietjeplus schreef:
gezondheid schreef:Ik vond Kiesbeter.nl altijd een goede vergelijkingswebsite. Die was van de overheid maar die is niet meer.
Weet je dat er verzekeraars zijn die hun trouwe klanten dit jaar een mooie aanbieding doen ik heb er zelf één gekregen vandaag. Namen mag je niet noemen dus dat doe ik ook niet.
Je mag TS wel een PB sturen met de naam, want dit mag. :lol:
We zullen het wel lezen, hoe het gegaan is.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dat was dan het enige geslaagde ICT project bij de overheid....

gezondheid

De budgetpolissen hebben als nadeel dat je niet bij elk ziekenhuis terecht kunt. Maar als je woont in een gebied waarbij jouw ziekenhuis wel gecontracteerd is dan is dat geen probleem. Ook moet je kijken of je GGZ instelling een contract heeft. Het voordeel is dat zo'n budget polis zo'n 7 euro per maand goedkoper is ten opzichte van een normale polis. Verder kun je vaak niet terecht bij je eigen apotheker maar via internet apotheker.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarom zou je expliciet op budget polissen willen zoeken? Het lijkt mij dat als een 'gewone' polis ook goedkoop is, je daar ook geen bezwaar tegen hoeft te hebben.

pietjeplus

Een vertegenwoordiger zal een andere polis kiezen dan een AOW-er die niet meer op vakantie gaat en altijd dicht bij huis blijft.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Op http://www.zorgkiezer.nl kun je bij de keuze "vrije zorgkeuze " kiezen tussen volledig/geen/beperkt.

Dus om dan de budgetpolissen eruit te halen kun je instellen op " geen".

Ik heb een zoekactie gedaan met €875 eigen risico onder alle soorten verzekeringen. Het resultaat is een lijst waarvan de vijfde zelfs vrije zorgkeuze heeft. De goedkoopste (Anderzorg van Menzis) kost €66, de vijfde €68,95. Zie afbeelding. Bovendien heeft deze zorgverzekeraar een hoog cijfer voor de service.
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 21 nov 2014 20:24, 2 keer totaal gewijzigd.

pietjeplus

gezondheid schreef:De budgetpolissen hebben als nadeel dat je niet bij elk ziekenhuis terecht kunt. Maar als je woont in een gebied waarbij jouw ziekenhuis wel gecontracteerd is dan is dat geen probleem. Ook moet je kijken of je GGZ instelling een contract heeft. Het voordeel is dat zo'n budget polis zo'n 7 euro per maand goedkoper is ten opzichte van een normale polis. Verder kun je vaak niet terecht bij je eigen apotheker maar via internet apotheker.
Klopt ook niet.....dat bepaal jezelf..bestel je herhaalrecepten dan betaal je geen 20% eigen risico bij de nationale apotheek.

http://www.nationale-apotheek.nl/Specia ... 0-vergoed/

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

gezondheid schreef:De budgetpolissen hebben als nadeel dat je niet bij elk ziekenhuis terecht kunt. Maar als je woont in een gebied waarbij jouw ziekenhuis wel gecontracteerd is dan is dat geen probleem. Ook moet je kijken of je GGZ instelling een contract heeft. Het voordeel is dat zo'n budget polis zo'n 7 euro per maand goedkoper is ten opzichte van een normale polis. Verder kun je vaak niet terecht bij je eigen apotheker maar via internet apotheker.
Wat denk je zelf, waarom zijn die polissen goedkoper als die andere?

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Mathilde D. schreef:Op http://www.zorgkiezer.nl kun je bij de keuze "vrije zorgkeuze " kiezen tussen volledig/geen/beperkt.

Dus om dan de budgetpolissen eruit te halen kun je instellen op " geen".

Ik heb een zoekactie gedaan met €875 eigen risico onder alle soorten verzekeringen. Het resultaat is een lijst waarvan de vijfde zelfs vrije zorgkeuze heeft. En de verschilen zijn maar een paar dubbeltjes.
De prijs is €68,95. Zie afbeelding. Bovendien krijgt deze verzekeraar een hoog cijfer voor de service.
pietjeplus schreef: Weet je dat er verzekeraars zijn die hun trouwe klanten dit jaar een mooie aanbieding doen ik heb er zelf één gekregen vandaag. Namen mag je niet noemen dus dat doe ik ook niet.

Ik denk, als hier een overzicht van verzekeringen geplaatst is, dat je ook de naam met de goede aanbieding mag plaatsen, wie weet kunnen nog andere mensen van profiteren.

kweenie

Ik heb een zoekactie gedaan met €875 eigen risico onder alle soorten verzekeringen. Het resultaat is een lijst waarvan de vijfde zelfs vrije zorgkeuze heeft. En de verschilen zijn maar een paar dubbeltjes.
Dat bedoel ik: waarom zou je specifiek alleen budget polissen willen, terwijl er misschien andere polissen goedkoper en beter zijn.

Bovendien is budget geen universele term, er kunnen grote verschillen zijn tussen wat de ene maatschappij budget noemt en wat de andere budget noemt.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

En wat vnden jullie van de prijs van Kiemer? €68,95 voor een restitutieverzekering met €875 eigen risico. Ik vind het een erg aantrekkelijk aanbod.

kweenie

In een ander overzicht staan ze juist als natura verzekering. Zou dus eerst nagaan of het echt restitutie is, of dat het een vergissing is.

Houd er ook rekening mee dat je bij veel andere verzekeraars collectiviteitskortingkunt krijgen. Als het verschil minder dan 10% is, dan is dat ook een goede mogelijkheid.

gezondheid

Ik had geschreven dat Bewuzt (€ 83,50 euro per maand) kost. Maar nu staat opeens op de website dat het € 85,= euro per maand is. Dus nog weer wat duurder. Dit terwijl ik op moment van de prijs heb gekeken, toen moesten alle prijzen bekend zijn.

Gesloten