Pagina 1 van 1

Oxxio rekent onterecht opzegvergoeding bij overstap

Geplaatst: 24 nov 2014 00:24
door franzki
Op 1 oktober ben ik overgestapt van Oxxio naar Nuon voor de levering van elektriciteit.

Vooraf heb ik bij Oxxio nagevraagd of ik zonder kosten kon opzeggen/overstappen. Ik kreeg op 22 augustus per e-mail bericht dat ik een variabel contract had en zonder opzegvergoeding kon overstappen.

Nu krijg ik de eindafrekening en daar heeft Oxxio vrolijk 50 euro opzegvergoeding opgevoerd. Mag dit zomaar als ze mij vóór de overstap verzekeren dat er géén kosten worden berekend?

Misschien doen ze dit expres en hopen ze dat klanten de factuur niet controleren en gewoon blindelings betalen. Het lijkt mij in elk geval een vorm van misleiding c.q. ex-klanten pesten. Voor mij een reden om NOOIT meer zaken met Oxxio te doen...

Re: Oxxio rekent onterecht opzegvergoeding bij overstap

Geplaatst: 24 nov 2014 00:35
door Bob Schurkjens
www.sgc.nl als je het geld niet terugkrijgt

Re: Oxxio rekent onterecht opzegvergoeding bij overstap

Geplaatst: 24 nov 2014 13:23
door deoxxiomedewerker
Goedemiddag Franzki,

Hartelijk dank voor je bericht. We hebben je bericht ook via Facebook ontvangen en deze daar beantwoord.

Met vriendelijke groet,

Michaël
Oxxio Nederland bv

Re: Oxxio rekent onterecht opzegvergoeding bij overstap

Geplaatst: 24 nov 2014 13:31
door franzki
Inmiddels heb ik ook een reactie per e-mail gekregen:
Wij dienen je helaas te informeren dat ons systeem onterecht een opzegvergoeding heeft verwerkt op je eindfactuur. Wij hebben een bericht verstuurd naar de desbetreffende afdeling. Je kunt binnen 4 weken een correcte eindfactuur verwachten. Sorry voor het ontstane ongemak.
Ik vind het erg slordig dat de systemen van Oxxio blijkbaar onterecht opzegvergoedingen doorberekenen aan vertrekkende klanten.

Ik vraag me af of meer klanten deze vergoeding onterecht hebben betaald...

Re: Oxxio rekent onterecht opzegvergoeding bij overstap

Geplaatst: 06 dec 2014 19:18
door franzki
Hmmm...

Oxxio begon zo goed op 24 november. Maar er is niks meer gebeurd voor zover ik kan zien.
Ik zou (volgens de toezeggingen die Oxxio webcare via Facebook deed) binnen 10 werkdagen een aangepaste factuur in mijn brievenbus ontvangen. Maar zelfs in de digitale Oxxio-omgeving is daar nog niks van te vinden.

Jammer dat ze zelfs zo'n eenvoudige toezegging niet na kunnen komen...

Re: Oxxio rekent onterecht opzegvergoeding bij overstap

Geplaatst: 15 dec 2014 11:50
door franzki
Het schiet ècht niet op bij Oxxio. Ze hebben weliswaar het bedrag van de foutieve eindafrekening inmiddels teruggeboekt. Maar ik heb geen creditnota ontvangen, laat staan een kloppende eindafrekening. Niet per post en niet in de "MijnOxxio" klantensite.

Ook op mijn Facebook berichten reageert webcare niet meer... jammer...