Pagina 1 van 1

Koffiepad leo van schaijk

Geplaatst: 15 mar 2004 14:42
door kooppie
Ik heb dus slechte ervaringen van de koffiepad, en nu ook met leo van schaijk :-(
Op zich is het allemaal goed afgelopen, maar ik vind de manier waarop e.d. erg onbeleefd en de reclamemaking ervan er overdreven.
Het hele filiaal van Leo van Schaijk hangt volgeplakt met A4tjes hoe geweldig, besparend, lekker en handig deze koffiepads zijn.
Ten eerste is het zo dat de koffiepad NIET geschikt is voor het oude senseo apparaat (met de 2 openingsclips). Dat MOET bij de verkoop worden verteld, zegt de verkoper, maar dat wordt regelmatig NIET gedaan.
We hadden er slechte ervaringen mee omdat we er van een kennis een geleent hadden. Maar we besloten toch naar Leo van Schaijk te gaan.
Een verkoper bood ons aan de koffiepad mee naar huis te nemen, het te testen en dan NIET GOED = GELD TERUG.
We gingen ermee akkoord, niets te verliezen. De kassakjuffrouw werd opgedragen om het op de bon te vermelden.
Thuis aangekomen de gebruiksaanwijzing gelezen, waarin overigens vanalles was doorgestreept en het doosje zat onder de koffievlekken (dus als eerder gebruikt).
We hebben de pad met koffie gevult, in de senso gezet en koffie gezet. Er kwam weinig, lauwe en thee-achtige koffie uit. NIET TE DRINKEN.
Iets meer koffie dus. Opnieuw geprobeerd, senseo gaat niet meer open.
Met apparaat naar Leo van Schaijk gegaan en om verklaring gevraagd. De verkoper zei dat dat wel vaker gebeurde, dat was vaccum, gebeurde ook bij normale pads.
(Nooit gehad, maar okee). Hij zei dat we er teveel koffie in hadden gedaan. We vertelde dat in eerste instantie de koffie niet te drinken was, dus dat we er iets meer in gedaan hebben.
Apparaat bleef daar en we zouden de pa terugkrijgen en toen kwamen we op het idee dat ZIJ ons het maar eens moesten demonsteren.
Naar een poos belde ze op dat het apparaat open was. We gingen met "onze" koffie onder de arm naar Leo van Schaijk voor een demonstratie.
Ze keken moeilijk maar waren toch bereidt. We troffen dezelfde verkoper.
Hij ging vrolijk aan de gang. Het duurde een hele poos voordat we koffie kregen, want het leek wel of ie de pad nauwkeurig aan het stucadoren was met de koffie, maar er kwam iets uit wat op koffie leek.
Het was absoluut niet te drinken, het leek meer op thee, zo slappies. De verkoper vertelde zelf geen koffiedrinker te zijn, maar dat er 1000-den tevreden klanten waren.
Ik zeg hem dat de ontevreden klanten gewoon niet terugkomen en dat het lijkt of ze wel tevreden zijn.
Na een dicussie werd ie opeens ongeduldig en vertelde dat we maar sterkere koffie moesten gebruiken, cappucino ofzo.
Nee zeg ik, er staat besparing van 66% koffie, met de smaak en grbuik van uw EIGEN koffie.
Hij vond dat het aan onze smaak lag. Toen werd ie chagerijnig en bood ons aan de pad terug te nemen en we gingen akkoord. Aangekomen bij de kassa werd er een tegoedbon uitgeschreven. Ik zei dat dat niet was afgesproken, wel zouden onze 14,95 terug krijgen. Nee, een tegoedbon die onbeperkt geldig was. Ik zei NEEEEE anders zou ik nooit met jullie bod akkoord zijn gegaan om de pad aan te schaffen, want ik had er al een van een kennis geprobeerd.
Nee want dan zou dat expleciet op de bon moeten staan en dat stond het niet. Nou zeg.....toen had ik het wel gehad.
Ze gingen door met de tegoedbon en ik vroeg de bon terug. Ik zag tot mijn grote verbazing dat er klein op getypt was "niet goed = geld terug".
Ik confronteerde haar ermee en ze zei: ow ja, dat had ik niet gezien!!!!
duhhhhhhhhhhhhhhhh
Nah ja, wij ons geld terug en erg ontevreden over de gang van zaken EN over de PAD natuurlijk.

Wat ons betreft:
-is de pad te duur (14,95)
-voldoet deze niet aan de gestelde reclametekst en verkoopinfo
-krijg je hele slappe koffie (want bij gebruik van oude vertrouwde Douw Egberts koffie krijg je slappe thee)
-kan een koffiekorreltje voor het kleine gaatje komen en dan komt er niets uit, maar bouwt de druk hoog op (maar dat kan ook met gewone pads, zegt verkoper)
-kan het apparaat vaccuum druk opbouwen zodat je de senseo niet meer openkrijgt (teveel koffie in de pad, zegt de verkoper)
-kan de pad niet in het "oude" senseo-apparaat (met de 2 sluitclips)
-is de manier van reclame veel te overdreven en overmatig (hier in Venray in ieder geval)
-is de pad NIET alleen bij Leo van Schaijk te koop, maar ook bij de webwinkel http://home.hetnet.nl/~rvjoosten/ (Leo van Schaijk zegt: Exclusieve introductie alleen bij Leo van Schaijik")
-is het een heel gedoe koffie uit het apparaat te krijgen en is het helemaal niet handig (je moet koffie in de pd doen, heel nauwkeurig, aandrukken en egaal verdelen, de pad nauwkeurig dichtdrukken, de pad nauwkeurig in de senseo leggen, koffiezetten dan maak je de klep open en heb je een hele kliederboel, allemaal nat en de pad drijft in de koffie (ja maar dat komt doordaat normaal het nat door de normale pad wordt geabsobeerd en hier niet, zegt de verkoper). Dan haal je die kliederboel eruit en maakt het hele apparaat schoon en de koffie pad moet leeggehaald worden, want daar zit allenaa natte koffie in en schoon en droog gemaakt voor volgend gebruik).

HET IS VEEL TE DUUR, VEEL GEDOE, VAAK GAAT FOUT, GEEN BESPARING NAAR MIJN IDEE EN IS DE KOFFIE ABSLOUUT NIET TE DRINKEN.

Graag zou ik willen weten wie er wel tevreden is geweest en de consument oproepen de pads terug te brengen indien niet tevreden.

KOOPPIE :cry:

(sorry voor het lange verhaal, bedankt voor het lezen)

Re: Koffiepad leo van schaijk

Geplaatst: 02 jun 2004 21:17
door Gast
Daarom geeft de Aldi altijd geld terug bij klachten. Ze gaan niet eens discussieren, kost altijd veel te veel tijd (en dus ook geld). Prettig voor de winkelier EN voor de klant.