DSG 7 garantie ervaringen gezocht
Geplaatst: 25 nov 2014 19:05
Ik ben op zoek naar slechte ervaringen van DSG 7 gebruikers, klachten welke door de een VW dealer (A-Point) of Pon te Leusden af worden gedaan als producteigenschap of constructief geluid.
Wij zijn in het bezit van 2 exact dezelfde VW Polo's met een DSG 7 bak.
In 1 van een polo (27.000 km) hoorde ik een (klak)geluid tijdens het file rijden, het geluid is hoorbaar als ik aan het uitrijden ben en hij in zijn 2e versnelling komt en ik wederom gas geef, of tijdens het remmen voor drempels en wederom gas geven. De andere polo heeft het geluid niet.
Voor alle duidelijkheid, de polo's hebben zelfs dezelfde bakcode's en de auto's hebben nog verlengde fabrieksgarantie.
Ik ben toen naar A-Point te Almere gegaan, maar deze vertelde mij dat ze niets hadden kunnen vaststellen, dit terwijl de monteur tijdens het rijden zelf begon over het geluid.
Een paar dagen later ben ik naar de DSG specialist geweest, en deze vertelde mij (na diagnose) dat dit komt door een omkeerspeling in het vliegwiel, en dat de koppeling slipt. Volgens de specialist weet Pon van de klachten met de DSG bak en worden klachten afgedaan met producteigenschap of constructief geluid.
Voor aanhouders wordt er alsof gedaan of er serieus met de klacht wordt omgegaan, en een bezoek bij Pon loopt altijd uit met de term "binnen de normen", "producteigenschap", of "constructief geluid".
Wederom naar A-Point Almere geweest en weer met een monteur gereden, deze hoorde het geluid ook, en vertelde mij dat Pon akkoord moet geven voor de vervanging.
De volgende dag kon ik de auto ophalen wat hij was gereed, alleen de koppelingsset was vervangen. Het vliegwiel zou zijn bekeken, en hier zou niets mee aan de hand zijn. De DSG specialist had mij al verteld dat je niets aan het vliegwiel kunt zien, en dat in 9 van de 10 gevallen de klacht weg is na het vervangen van de koppelingsset en het vliegwiel, waarom alleen de koppelingsset is vervangen begrijp ik niet.
Auto opgehaald en meteen weer terug, het klakgeluid was er nog steeds.
De auto zou dan met de werkplaatschef A-Point Almere naar Pon gaan om het geluid te laten beoordelen. (waar had ik dat eerder gehoord)..
De auto kwam terug en het was volgens de werkplaatschef van A-Point Almere en Pon te Leusden een constructief geluid.
Wij wisten na het zoeken op internet pas dat er zoveel ellende is met de DSG 7 bakken, en het onttrekken van de garantiebepalingen door Pon.
Ik had van A-Point ook wel meer oplossingsgerichtheid verwacht, het is exact zo gegaan als de specialist mij had voorspeld.
Ik ben op zoek naar mensen die ook problemen met een DSG7 hebben (gehad), en heb dit al voorgelegd aan mijn juridisch adviseur. Het is voor de media misschien ook een interessant onderwerp, maar met meer lotgenoten staan we sterker.
Voor ons in ieder geval nooit meer een VAG auto....
Wij zijn in het bezit van 2 exact dezelfde VW Polo's met een DSG 7 bak.
In 1 van een polo (27.000 km) hoorde ik een (klak)geluid tijdens het file rijden, het geluid is hoorbaar als ik aan het uitrijden ben en hij in zijn 2e versnelling komt en ik wederom gas geef, of tijdens het remmen voor drempels en wederom gas geven. De andere polo heeft het geluid niet.
Voor alle duidelijkheid, de polo's hebben zelfs dezelfde bakcode's en de auto's hebben nog verlengde fabrieksgarantie.
Ik ben toen naar A-Point te Almere gegaan, maar deze vertelde mij dat ze niets hadden kunnen vaststellen, dit terwijl de monteur tijdens het rijden zelf begon over het geluid.
Een paar dagen later ben ik naar de DSG specialist geweest, en deze vertelde mij (na diagnose) dat dit komt door een omkeerspeling in het vliegwiel, en dat de koppeling slipt. Volgens de specialist weet Pon van de klachten met de DSG bak en worden klachten afgedaan met producteigenschap of constructief geluid.
Voor aanhouders wordt er alsof gedaan of er serieus met de klacht wordt omgegaan, en een bezoek bij Pon loopt altijd uit met de term "binnen de normen", "producteigenschap", of "constructief geluid".
Wederom naar A-Point Almere geweest en weer met een monteur gereden, deze hoorde het geluid ook, en vertelde mij dat Pon akkoord moet geven voor de vervanging.
De volgende dag kon ik de auto ophalen wat hij was gereed, alleen de koppelingsset was vervangen. Het vliegwiel zou zijn bekeken, en hier zou niets mee aan de hand zijn. De DSG specialist had mij al verteld dat je niets aan het vliegwiel kunt zien, en dat in 9 van de 10 gevallen de klacht weg is na het vervangen van de koppelingsset en het vliegwiel, waarom alleen de koppelingsset is vervangen begrijp ik niet.
Auto opgehaald en meteen weer terug, het klakgeluid was er nog steeds.
De auto zou dan met de werkplaatschef A-Point Almere naar Pon gaan om het geluid te laten beoordelen. (waar had ik dat eerder gehoord)..
De auto kwam terug en het was volgens de werkplaatschef van A-Point Almere en Pon te Leusden een constructief geluid.
Wij wisten na het zoeken op internet pas dat er zoveel ellende is met de DSG 7 bakken, en het onttrekken van de garantiebepalingen door Pon.
Ik had van A-Point ook wel meer oplossingsgerichtheid verwacht, het is exact zo gegaan als de specialist mij had voorspeld.
Ik ben op zoek naar mensen die ook problemen met een DSG7 hebben (gehad), en heb dit al voorgelegd aan mijn juridisch adviseur. Het is voor de media misschien ook een interessant onderwerp, maar met meer lotgenoten staan we sterker.
Voor ons in ieder geval nooit meer een VAG auto....