Pagina 1 van 1

Datagebruik Vodafone

Geplaatst: 01 dec 2014 20:04
door TimEskes
Na meerdere keren te hebben gebeld met Vodafone en na een vruchteloze conversatie op hun facebookpagina heb ik toch maar besloten om hier op het forum ook mijn verhaal te laten zien. Dit is de link van de berichten op de facebookpagina van Vodafone: https://www.facebook.com/VodafoneNL/pos ... tif_t=like
Daarin leg ik het hele verhaal uit.

Ik wil dat ze de dienst nakomen waar ik voor betaal, daar heb ik namelijk gewoon recht op. Ik vind het vooral vervelend dat ze op deze manier met mij als klant omgaan. Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Tim

Omdat niet iedereen over beschikt heb ik het verhaal van de pagina gekopieerd en hier geplaatst. Het verhaal is te groot om in zijn geheel in ene te plaatsen dus het is verdeeld over meerdere reacties

Re: Datagebruik Vodafone

Geplaatst: 02 dec 2014 08:50
door TimEskes
Beste Vodafone,

Al jaren ben ik trouw klant bij jullie en zelden heb ik problemen ondervonden. De manier waarop ik nu echter behandeld word gaat mij te ver. Afgelopen dinsdag keek ik even op mijn vodafone app om te zien hoeveel data ik nog beschikbaar had voor de rest van de maand en de app gaf aan dat ik nog 373 mb over had van mijn oorspronkelijke 1 gb. Niks aan de hand, denk je dan. Toch krijg ik de volgende ochtend een sms’je waarin staat dat ik meer dan honderd euro over mijn databundel heen ben en mijn internet is geblokkeerd. Natuurlijk bel ik direct naar de klantenservice van vodafone en vertelt de mevrouw aan de andere kant van de lijn dat ik inderdaad veel data heb gebruikt in de afgelopen 24 uur. Ze vertelt mij dat ik dinsdagochtend om half zeven in de ochtend een internetsessie ben gestart die 17 uur (!!) lang heeft geduurd en dat tijdens die sessie wel 4 gb aan data is verbruikt. Dit komt neer op 262 euro aan kosten, buiten mijn bundel. Ik vertel deze mevrouw dat ik überhaupt om half zeven nog niet wakker was en dat ik nagenoeg de hele dag op mijn wifi netwerk heb gezeten. Ik heb zelfs van mijn laptop een hotspot gemaakt om te garanderen dat ik de verbinding met het wifi netwerk, waarvan de router zich twee etages lager bevindt, ten alle tijde behoud. De mevrouw van de klantenservice vertelt mij echter dat de informatie zij voor zich heeft regelrecht van mijn simkaart komt en daar écht geen fouten in kunnen staan. Oftewel, ik ben gek. Ik heb dus blijkbaar om half zeven besloten om een 17 uur lang filmpje op youtube te gaan bekijken en dit allemaal zonder wifi-verbinding. Als jullie hier eens over nadenken, hoe aannemelijk klinkt dat dan? Nou, blijkbaar aannemelijk want ondanks mijn verwoede pogingen om uit te leggen dat ik niet een idioot ben die 17 uur lang gaat streamen buiten zijn wifi netwerk om, wordt er toch gezegd dat er geen fouten zitten in de registratie van de gegevens van mijn simkaart. Ik had het “geluk” dat ik geen sms’je heb gekregen met de waarschuwing dat ik bijna over mijn bundel heen zat (dat is een automatisch sms’je dat je krijgt aan de hand van die altijd correcte registratie van de simkaartgegevens (als je dat sms’je niet automatisch krijgt, dan is er toch iets mis met die registratie, of ben ik nou gek?)). Maar goed, doordat ik dit sms’je niet heb gekregen zou ik de extra kosten niet hoeven te betalen. Ik vertelde ook dat ik de vorige avond nog op de vodafone app had gekeken en dat ik nog 373 mb data over had. Ze vertelde mij echter dat er nog weleens fouten zaten in de app en ik niet altijd van deze informatie uit kon gaan (Vodafone, failure to you!) maar dat de registratie van mijn simkaartgegevens wel altijd klopt. Ik wist dat ik van deze mevrouw geen helderheid zou krijgen omtrent deze vreemde piek in het datagebruik dus ik liet het hier maar bij. Ze deed mij wel de toezegging dat ze het nog verder ging uitzoeken en ik hier dezelfde week nog over teruggebeld zou worden. Daarnaast drukte ze me op het hart de data niet meer aan te zetten (dit kan via een sms’je) want dan ga je namelijk akkoord met het tarief voor internetten buiten je bundel en dat is vrij prijzig. Afgelopen vrijdag kreeg ik vervolgens een sms’je waarin stond dat ik over mijn bundel heen zat (weer zo’n automatisch berichtje) en dat de kosten die zijn gemaakt tot aan dit sms’je niet in rekening zullen worden gebracht. Dat was de enige opheldering die ik zou krijgen want het beloofde belletje zou er niet meer komen. Uiteraard besloot ik dus vrijdagmiddag om zelf maar te bellen. Ik kreeg niets aan aanvullende informatie op de informatie die ik woensdag heb gekregen. De meneer die ik aan de lijn had speelde hetzelfde riedeltje af als de mevrouw die ik twee dagen eerder had gesproken. Toen begon ik mijn geduld toch wel enigszins te verliezen (en daar moet een hoop voor gebeuren) en heb ik gezegd waar het op stond. Ik betaal namelijk 51 euro in de maand voor een dienst en die dienst is niet wat het moet zijn[...]

Re: Datagebruik Vodafone

Geplaatst: 02 dec 2014 08:52
door TimEskes
[...] Er worden extra kosten in rekening gebracht die mij niet te verwijten vallen, vervolgens is het een hoop geregel om ervoor te zorgen dat dit wordt teruggedraaid en kan ik niet meer over de dienst beschikken waar ik rijkelijk voor betaal. Als ik nu de mobiele data aanzet op mijn telefoon moet ik namelijk die kosten voor datagebruik betalen. De dienst waar ik voor betaal, daar kan ik nu dus niet over beschikken. Ik wil ook kunnen internetten buiten de wifi om, daar betaal ik ook voor. Die 373 mb, waarvan de vodafone app nog steeds aangeeft dat die beschikbaar zijn, wil ik gewoon kunnen gebruiken. Het is toch krom dat je zegt dat de fout bij mij ligt, zonder het te kunnen bewijzen? Je mag die internetgegevens namelijk niet inzien omdat het persoonsgegevens zijn die door wetgeving worden beschermd. Vodafone constateert dus iets, zonder dat hier bewijs voor bestaat. Stel, ik bestel een stoel bij de Wehkamp voor 50 euro en krijg dat afgeleverd met bijbehorende factuur. Op die factuur staat ineens 250 euro aan extra kosten en ik weet niet waar die vandaan komen, vervolgens zegt de Wehkamp dan dat zij inderdaad zien dat er extra kosten zijn maar de registratie klopt en zij kunnen het verder niet inzien. Dus je moet maar betalen. Dat klopt toch niet Vodafone? Er gaat toch iets mis bij jullie? Waarom word ik dan voor gek versleten? Er zijn onlangs nog 2000 klachten bij jullie binnen gekomen en er wordt gedaan alsof ík het allemaal niet begrijp. Ik ben nog nooit zo teleurgesteld geweest in een dienst als nu. Ík kan nu niet gebruik maken van de dienst waar ik wel voor betaal, doordat júllie een fout hebben gemaakt.

We kunnen het op verschillende manieren oplossen, of ik word gecompenseerd in geld, of ik neem die data mee die ik niet heb gebruikt naar de volgende periode.

Dit is het gehele berichtje dat ik naar facebookpagina van Vodafone heb gestuurd, de reacties volgen hierna.

Re: Datagebruik Vodafone

Geplaatst: 02 dec 2014 08:54
door TimEskes
Hoi Tim, dit was een behoorlijk verhaal. Wat me opvalt is dat je aangeeft geen notificatie sms te hebben ontvangen. Je geeft aan dat je nog bundel tegoed ziet en dat je een sms hebt ontvangen waarin staat dat de kosten tot de sms worden vergoed. Hierdoor weet ik dat jij een van de getroffen klanten bent waarbij het tegoed niet goed wordt weergegeven. Ik adviseer je dan ook het verhaal op http://voda.fo/ne/6bn16 goed door te nemen. Hierin staat meer informatie over dit issue en hoe we klanten tegemoetkomen in de kosten waarvan ze niet op de hoogte waren. Groet, Tom
Ik denk dat jullie het niet willen begrijpen. Ik heb die data niet verbruikt, ik heb geen internetsessie van 17 uur gehad afgelopen dinsdag. Jullie moeten een dienst leveren, in de vorm van een databundel. Ik betaal daar voor en moet daar gebruik van kunnen maken. Dat is nu dus niet mogelijk geweest en daar wil ik compensatie voor. In de vorm van extra mb's in de volgende periode, of in de vorm van een financiële compensatie. Er gaat iets mis in jullie registratie want ik heb die data niet verbruikt en ik heb daar wel recht op. Het is toch geen toeval dat dit probleem, dat er data wordt berekend die niet is verbruikt, zich verhoudingsgewijs veel vaker voordoet bij Vodafone dan bij andere providers. Ik heb dit onderwerp voorbij zien komen bij het tv-programma Radar en het is duidelijk dat Vodafone er een potje van maakt. Jullie verplichting, het leveren van die dienst, komen jullie niet na. Ik vind het echt heel vervelend dat Vodafone mij op deze manier behandelt. Ik ben heel blij als mijn abonnement bij jullie afloopt en ik naar een provider kan gaan die wel op een normale manier met zijn klanten omgaat.
Hoi Tim, In dit geval werd het tegoed niet goed weergegeven op My Vodafone en om die reden heb je een sms gekregen ter waarschuwing. . Er gaat niets mis met het bereken van de data die verbruikt wordt. Als onze systemen dataverkeer geregistreerd hebben, dan heeft het verbruik ook echt plaatsgevonden. Groet, Robbie

Re: Datagebruik Vodafone

Geplaatst: 02 dec 2014 08:56
door TimEskes
Dit is dus precies hetgeen mij zo tegenstaat. Ik heb die data niet verbruikt en Vodafone zegt hier glashard dat het wel zo is. Bewijzen kunnen ze het niet, de gegevens mogen immers niet openbaar gemaakt worden. Ik zal de automatische incasso stopzetten totdat Vodafone hun verplichting nakomt. Hoe denken jullie met dit beleid klanten aan jullie te binden? Het gebeurt bij Vodafone veel vaker dan bij andere providers dat er zo'n onverklaarbare piek in het dataverbruik zit. Dat zal dan zeker toeval zijn?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit was de hele conversatie op de facebookpagina.

Re: Datagebruik Vodafone

Geplaatst: 02 dec 2014 10:30
door GJvdZ
Ik heb de lappen tekst niet helemaal doorgelezen, maar kan jij aantonen dat je de data niet verbruikt hebt?

Re: Datagebruik Vodafone

Geplaatst: 02 dec 2014 16:31
door Har06
TimEskes schreef:Dit is dus precies hetgeen mij zo tegenstaat. Ik heb die data niet verbruikt en Vodafone zegt hier glashard dat het wel zo is. Bewijzen kunnen ze het niet, de gegevens mogen immers niet openbaar gemaakt worden. Ik zal de automatische incasso stopzetten totdat Vodafone hun verplichting nakomt. Hoe denken jullie met dit beleid klanten aan jullie te binden? Het gebeurt bij Vodafone veel vaker dan bij andere providers dat er zo'n onverklaarbare piek in het dataverbruik zit. Dat zal dan zeker toeval zijn?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit was de hele conversatie op de facebookpagina.
Natuurlijk kan Vodafone aangeven wat jouw data verbruik is, per toestel en per seconde, op je maandrekening vlg My Vodafone kan Ts het ook zien.
Bij blokkering van incasso krijg je een ander probleem, na 2* aanmaningen kom je op een totaal blokkade van alle providers te staan.
Bij alle providers komt het ongeloof van data verslinders voor, niet specificiek Vodafoon

Van de klantenservice kun je exact horen waar/wanneer en hoe TS een buitensporig verbruik berwerkt stelligt heeft

Re: Datagebruik Vodafone

Geplaatst: 02 dec 2014 18:35
door eleven
[quote="Har06

Natuurlijk kan Vodafone aangeven wat jouw data verbruik is, per toestel en per seconde, op je maandrekening vlg My Vodafone kan Ts het ook zien.
Bij blokkering van incasso krijg je een ander probleem, na 2* aanmaningen kom je op een totaal blokkade van alle providers te staan.
Bij alle providers komt het ongeloof van data verslinders voor, niet specificiek Vodafoon

Van de klantenservice kun je exact horen waar/wanneer en hoe TS een buitensporig verbruik berwerkt stelligt heeft[/quote]

Onzin, want de gegevens kloppen van geen kant.
Anders zouden mensen niet gecompenseerd worden, net zoals ik.

Re: Datagebruik Vodafone

Geplaatst: 02 dec 2014 19:11
door Har06
eleven schreef:[quote="Har06

Natuurlijk kan Vodafone aangeven wat jouw data verbruik is, per toestel en per seconde, op je maandrekening vlg My Vodafone kan Ts het ook zien.
Bij blokkering van incasso krijg je een ander probleem, na 2* aanmaningen kom je op een totaal blokkade van alle providers te staan.
Bij alle providers komt het ongeloof van data verslinders voor, niet specificiek Vodafoon

Van de klantenservice kun je exact horen waar/wanneer en hoe TS een buitensporig verbruik berwerkt stelligt heeft
Onzin, want de gegevens kloppen van geen kant.
Anders zouden mensen niet gecompenseerd worden, net zoals ik
.[/quote]

Daar gaan we weer :oops: melding

Re: Datagebruik Vodafone

Geplaatst: 02 dec 2014 20:06
door eleven
Har06 schreef:
eleven schreef:[quote="Har06

Natuurlijk kan Vodafone aangeven wat jouw data verbruik is, per toestel en per seconde, op je maandrekening vlg My Vodafone kan Ts het ook zien.
Bij blokkering van incasso krijg je een ander probleem, na 2* aanmaningen kom je op een totaal blokkade van alle providers te staan.
Bij alle providers komt het ongeloof van data verslinders voor, niet specificiek Vodafoon

Van de klantenservice kun je exact horen waar/wanneer en hoe TS een buitensporig verbruik berwerkt stelligt heeft
Onzin, want de gegevens kloppen van geen kant.
Anders zouden mensen niet gecompenseerd worden, net zoals ik
.
Daar gaan we weer :oops: melding[/quote]

Neen, daar gaan wij niet weer.
Ik wil ook mijn mening toelichten/onderbouwen.
Ook ik had een abnormaal dataverbruik, wat ik de afgelopen twee jaren niet had.
Klacht ingrediënt met de vraag, mij de data per telefoon te laten lezen.
Helaas was dit NIET mogelijk.
Het teveel berekende bedrag is terug gestort, met de mededeling, dat er misschien iets mis was./is.
Dus alleen weer iets te roepen en een melding te doen, is blijkbaar je gewoonte.
@moderator
Dit bericht had ik al eens geplaatst, waarom verwijderd, is mij een raadsel.
Het stokende bericht van Har blijft dan staan.

Re: Datagebruik Vodafone

Geplaatst: 29 jan 2015 12:07
door allroundtheo
Hallo,

Ik heb al diverse keren problemen met vodafone gehad.
Wij hebben een abonnement scherp,: € 25.00 voor mijn vrouw en mij.
zonder data gebruik.
Vodafone heeft ons allebei geblokkeerd voor internet.
Elke maand moesten wij meer betalen,terwijl wij praktisch niet belden en smsten.
De ene keer €55.00 dan weer €48.00 laatste keer € 77.00.
Uiteraard gebeld,wij zouden op iets gedrukt hebben???????? daardoor is er een bedrijf die bellen den data zou misbruiken.
Welk bedrijf dan??? ik vroeg zet het op de mail,tijdens het gesprek zou de medewerkster al drie keer de mail hebben verzonden!!!!! ik zei er komt geen mail door,ze werdt brutaal en eindigde het gesprek.
Klachten formulier verzonden,doch nog geen reactie.

Hopelijk gaat RADAR daar weer iets aan doen en zich niet af laten schepen met een directeur die een waardeloos praatje komt houden.

Re: Datagebruik Vodafone

Geplaatst: 08 feb 2015 16:19
door flash
Het lijkt er toch sterk op dat Vodafone zijn zaken niet voor elkaar heeft.
Hoewel ik de MyVodafone-app steeds up-to-date houd, staat er altijd bij Tegoed - Internettegoed bijgewerkt tot: ONBEKEND.
Dus hoe betrouwbaar zijn de data-systemen van Vodafone als niet op elk moment bekend is wie hoeveel data heeft verbruikt?