Pagina 1 van 1
gsm.nl/algebeld.nl retour zending geen geld terug
Geplaatst: 02 dec 2014 13:22
door poppetje1969
Ik sluit een abbo af met een nieuwe iphone 6
die sturen ze op blijkt de iphone kapot te zijn
Ik pakketje retour gestuurd moest 6.95 verzendkosten betalen,
ik dacht dat ik die terug zou krijgen dat geld,maar helaas contact gehad met algebelt.nl en we krijgen de verzendkosten niet terug algebeld is zelfde als gsm.nl
Ik vindt dit raar kapot product en de retour zending kwa kosten liggen dan bij mij,want ze zeggen we betalen dat niet terug!!
Re: gsm.nl/algebeld.nl retour zending geen geld terug
Geplaatst: 02 dec 2014 13:33
door berndv
poppetje1969 schreef:
Ik vindt dit raar kapot product en de retour zending kwa kosten liggen dan bij mij,want ze zeggen we betalen dat niet terug!!
Heeft u het retour gestuurd om de koop te annuleren? Zo ja, dan hoeven ze u de verzendkosten ook niet terug te betalen, zo zijn de regels omtrent de wet koop op afstand. Heeft u bijvoorbeeld ook bezorgkosten betaald voor de levering, dient u die wel retour te ontvangen.
Heeft u het retour gestuurd om een nieuwe te ontvangen, zou u de kosten vergoed moeten krijgen.
Re: gsm.nl/algebeld.nl retour zending geen geld terug
Geplaatst: 02 dec 2014 16:40
door poppetje1969
@berndv
(Heeft u het retour gestuurd om een nieuwe te ontvangen, zou u de kosten vergoed moeten krijgen.)
dit heb ik gedaan nieuwe foon gehad maar me porto kosten niet terug gehad
Re: gsm.nl/algebeld.nl retour zending geen geld terug
Geplaatst: 02 dec 2014 18:30
door berndv
Ik zou ze hier op wijzen:
burgerlijk wetboek 7 Artikel 21
1. Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a. aflevering van het ontbrekende;
b. herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c. vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.
2. De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.
Re: gsm.nl/algebeld.nl retour zending geen geld terug
Geplaatst: 03 dec 2014 05:33
door poppetje1969
@ berndv ik heb je tekst gekopieert en hun erop gewezen nu afwachten maar!!
Bedankt voor de hulp
Re: gsm.nl/algebeld.nl retour zending geen geld terug
Geplaatst: 03 dec 2014 09:42
door olaf79
poppetje1969 schreef:@berndv
(Heeft u het retour gestuurd om een nieuwe te ontvangen, zou u de kosten vergoed moeten krijgen.)
dit heb ik gedaan nieuwe foon gehad maar me porto kosten niet terug gehad
De portokosten komen inderdaad voor rekening van de verkoper. U heeft immers om een werkzaam product gevraagd en niet een kapotte.
De vraag is hoe u ze ervan gaat overtuigen die 6,95 te betalen. Immers daarvoor gaat u niet naar de rechter. U zou kunnen vragen naar de manager klantenservice. Ik denk dat bij hun de verwarring zit in het verschil tussen terugsturen wegens annuleren en terugsturen wegens defect.