LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Asbest op zolder gevonden

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
h.karabuk

Asbest op zolder gevonden

Ongelezen bericht door h.karabuk »

Goedemiddag,

Er is 2 weken geleden asbest op mijn zolder ontdekt. Al mijn spullen die op zolder zaten, Zijn meegenomen. De meeste spullen worden vernietigd, Omdat die niet meer schoongemaakt kunnen worden.
Ze willen de spullen vernietigen. Hoe bepalen ze de waarde van mijn spullen? Er zitten ook spullen van mijn kinderen bij, Kan ik voor emotionele waarde geld krijgen?

Alvast bedankt

Groejes, Huseyin Karabuk

berndv

Re: Asbest op zolder gevonden

Ongelezen bericht door berndv »

h.karabuk schreef:Kan ik voor emotionele waarde geld krijgen?
Wat kost een goede herinnering? Ik geloof niet dat emoties ooit in geld zijn uit te drukken. Gaat het hier om een huurwoning of koopwoning? Ik heb er nog nooit van gehoord dat je niet meer aan je spullen mag komen.

handdoekindering

Ongelezen bericht door handdoekindering »

Ze mogen niet zomaar spullen van uw zolder meenemen, ook niet als er asbest is gevonden. Gebeurt dit toch kunt u een forse vergoeding vragen. Mijn advies: kijk hierbij niet op 1000 euro.

h.karabuk

Ongelezen bericht door h.karabuk »

ze hebben mijn spullen meegenomen, Om schoon te maken. Maar de helft van mijn spullen konden niet schoongemaakt worden, En die spullen vernietigen ze. Hoe bepalen ze de waarde van mijn spullen die vernietigd worden? En de spullen die ze zeggen schoongemaakt, zijn die dan 100% schoongemaakt,En 100% asbestvrij. Als ik de spullen weiger die zijn schoongemaakt terug te krijgen, Kan ik dan geld vergoeding krijgen. Hoe weet je als 100% Asbestvrij is?

Ik heb een huurwoning

Groetjes, Huseyin karabuk

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Emotionele waarde vd herinneringen is niet in geld uit te drukken.
De andere spullen daar krijgt u de dagwaarde van. U kunt een lijst daarvan maken en bij de woonvereniging neerleggen ,zij dienen u de schade te vergoeden , daarnaast heeft u ws ook nog uw eigen inboedelverzekering. Ik zou de persoonlijke herinneringen snel terughalen voor die vernietigd worden en ze zelf proberen schoon te maken en elders opslaan. 100 % asbestvrij ? Dat mag je dan toch aannemen?

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

moederslink schreef:Emotionele waarde vd herinneringen is niet in geld uit te drukken.
De andere spullen daar krijgt u de dagwaarde van. U kunt een lijst daarvan maken en bij de woonvereniging neerleggen ,zij dienen u de schade te vergoeden , daarnaast heeft u ws ook nog uw eigen inboedelverzekering. Ik zou de persoonlijke herinneringen snel terughalen voor die vernietigd worden en ze zelf proberen schoon te maken en elders opslaan. 100 % asbestvrij ? Dat mag je dan toch aannemen?
Handige opmerking, "ophalen en zelf schoonmaken", en dat met asbest, vooral doen.
Voor de meegenomen spullen, krijgt u waarschijnlijk de dagwaarde.

moederslink

Ja snap ik , geen handige opmerking maar ad andere kant zit het dus al jaren in die spullen , toch?
En is ws in de loop vd tijd ook meeverhuisd , dus gigantische hoeveelheden zullen er misschien niet eens in zitten neem ik dan aan . Je kunt je toch beschermen met kleding , mondkapjes ed?
Anders alles vernietigen en is het pleite.....tja , beter.
Dan blijft uit te keren de dagwaarde vd andere spullen door de verzekering

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Naar mijn mening valt dit onder de inboedelverzekering. De Woningbouw heeft asbest (en spullen) laten verwijderen. Uw inboedelverzekering zal het met u (moeten) regelen en zij verhalen dit wel weer bij de WBV. Emotionele schade is nooit uit te betalen dus dat kunt u schudden. (Het schilderij had een emotionele waarde van een miljoen als voorbeeldje.) De spullen die u hebt teruggekregen daar kunt u van uitgaan dat dit okay is; zal door een gecertificeerd bedrijf gedaan zijn.

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Weer zo'n goeie van moeders
Beschermende met kleding en mondkapjes ?????
Ik vroeg mij al af waarom er gecertifiseerde bedrijven zijn, met gasmaskers voor,
en de woning wordt afgeschermd met luchtdichte doorgangen, en douche cabine's voor het personeel.

TS als u meer waarde hecht aan u eigendommen die al lange tijd op zolder wonen, is het u risico om actie te ondernemen.
Maar ik zou alles netjes laten afhandelen door het asbest bedrijf en de verzekering.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik vroeg mij al af waarom er gecertifiseerde bedrijven zijn, met gasmaskers voor,
en de woning wordt afgeschermd met luchtdichte doorgangen, en douche cabine's voor het personeel.
Voor het fenomeen wat ze noemen "Aansprakelijkheid".

Heb het al meer uitgelegd, als kind heb ik heel veel geknutseld met asbest, heb het gezaagd, gevijld, geboord, noem het maar op.

Op dit moment ben ik bijna 50, niet gekker dan de rest hier en eigenlijk nog best gezond.
We moeten ook niet gaan overdrijven en wel verschil blijven zien tussen beroepsmatig met asbest omgaan , de aansprakelijkheden hier rondom en zelf je spullen schoonmaken.
Over hoeveel asbest hebben we het hier, een paar schilfertjes ontstaan door het verwijderen van wat platen of een centimeters dikke stoflaag a la 9/11 ?

moederslink

F.van Holten schreef:Weer zo'n goeie van moeders
Beschermende met kleding en mondkapjes ?????

TS als u meer waarde hecht aan u eigendommen die al lange tijd op zolder wonen, is het u risico om actie te ondernemen.
Maar ik zou alles netjes laten afhandelen door het asbest bedrijf en de verzekering.
Ik ben lekker bezig hè. :roll: Ik bedoel eigenlijk het volgende : die spullen zijn ws al jaren en jaren in het bezit van TS , meeverhuisd , what ever.....ook al eerder door zijn handen gegaan....
Als er giga asbesthoeveelheden zijn , moet dat uiteraard worden verwijderd door een gecertificeerd bedrijf!
Ik zie die beelden ook immers op tv?!

Ik denk zelf dat het ws best wel mee zal vallen , het is een huurhuis , dan had dat toch eerder ah licht moeten komen en/ of bij de buren , de hele straat wellicht?!
Ik bedoelde meer de persoonlijke spullen ,als je daartussen wilt " rommelen " kun je iets aan bescherming doen....of samen met die gasten en jezelf dan ook ook beschermen, snap je?

( ff over " vroeger dan maar weer "~~~~ hele generaties , volksstammen hebben met asbest gerommeld.)
Niet l****ig bedoeld , maar ik neem aan dat het bij TS op die zolder wel mee zal vallen en die spullen regelmatig door div handen zijn gegaan.....

moederslink

@pbrosnan , precies om hoeveel asbest gaat het dan eigenlijk in dit geval? En je bent zeker niet gekker dan de rest :D
Vraag voor TS dus ......

Sorry, het is bprosman ..... :oops:
Laatst gewijzigd door moederslink op 03 dec 2014 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

@bram, joh, je bent nog veel te jong om nu al te constateren dat je onveilig met asbest bent omgegaan en je al je marbles nog hebt. Kijk maar eens op sites: de incubatietijd is heel lang voor zich iets openbaart. Natuurlijk worden huizen nu asbestvrij gemaakt (lees vooral oudere flats uit de jaren 60); heb die maanmannetjes ook 3 jaar geleden "uit" huis gehad, vooral op de balkons met de platen. De deuren werden zelfs dichtgemaakt zodat je niet naar buiten kon (was echt fijn in die hete zomer :mrgreen: ) maar een gaatje boren kan zelfs nu nog geen kwaad.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 dec 2014 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaald bericht verwijderd

Gesloten