BergHOFF pannenset aan de deur gekocht (colportage)
Geplaatst: 03 dec 2014 23:36
Beste mede-radar-genoten,
gisteren kwam ik uit mijn werk thuis en werd begroet door een 16-delige BergHOFF pannenset die mijn vrouw in een opwelling aan de deur had gekocht. Schrik, want volgens mij hadden wij al een prima pannenset! Het bleek het klassieke verhaal; pannenset was over van de beurs (welke beurs?) en daarom sterk afgeprijsd (van circa 1.300 euro naar 200 euro) en de verkopers waren Nederlanders met een auto op Duits kenteken. Mijn vrouw hapte dus toe en de verkopers (2 mannen) baanden zich een weg naar binnen toe. Eén liet zijn ID zien. Na de gebruikelijke verkopersprietpraat werd de verkoop gesloten. Dat er anno 2014 nog met pannen aan de deur wordt geleurd, was voor mij een verrassing.
De pannenset, de BergHOFF Pride. Onwillekeurig moet ik hierbij denken aan een Kia.
De inhoud van de (tamelijk grote) doos.
De betaling geschiedde per mobiel pinapparaat. Dat op dit moment niet alle alarmbellen in Huize Zgurkogel afgingen mocht een mirakel heten. Bij mij waren ze niet eens over de drempel gekomen, maar dat valt nu niet meer terug te draaien. Hoe dan ook, mijn vrouw heeft de betaling in 2 delen gedaan, namelijk €70 in contanten en €130 via het mobiele pinapparaat.
De colportagewetgeving schrijft voor dat colporteurs hun contactgegevens dienen achter te laten. Er werd gezegd "ons kaartje zit in de doos". Nou, de doos heb ik binnenste buiten gekeerd, maar geen kaartje.
Dus heb ik de banktransactie eens opgezocht op zoek naar wat meer informatie, en wat schetst mijn verbazing?
Het bedrag van €130 was overgeschreven naar HAAGSTAD VASTGOED BV.
Op het moment van schrijven is het te laat om nog te bellen, dus dat ga ik morgen doen. Ik ben benieuwd wat hier uitkomt. Daarnaast gaat mijn vrouw morgen naar de bank om de gegevens van de rekeninghouder te achterhalen... tenminste, als de bank die vrijgeeft. Ik vrees van niet.
Als wij in contact kunnen komen met de colporteurs, kunnen wij binnen 14 dagen aangeven dat wij de koop ongedaan willen maken. In dat geval zijn zij (conform de hiervoor geldende wetgeving) verplicht de pannenset terug te nemen. Lukt dit niet, dan zitten wij opgescheept een pannenset die wij voorlopig niet nodig hebben en bovendien te duur is aangesmeerd. Waarom? Omdat exact dezelfde pannenset eerder dit jaar op Groupon bleek te zijn aangeboden voor €149. Om verdrietig van te worden.
Mocht iemand wat extra informatie over dit bedrijf hebben, dan hoor ik dat graag. Alvast bedankt.
Groetjes,
Niek
gisteren kwam ik uit mijn werk thuis en werd begroet door een 16-delige BergHOFF pannenset die mijn vrouw in een opwelling aan de deur had gekocht. Schrik, want volgens mij hadden wij al een prima pannenset! Het bleek het klassieke verhaal; pannenset was over van de beurs (welke beurs?) en daarom sterk afgeprijsd (van circa 1.300 euro naar 200 euro) en de verkopers waren Nederlanders met een auto op Duits kenteken. Mijn vrouw hapte dus toe en de verkopers (2 mannen) baanden zich een weg naar binnen toe. Eén liet zijn ID zien. Na de gebruikelijke verkopersprietpraat werd de verkoop gesloten. Dat er anno 2014 nog met pannen aan de deur wordt geleurd, was voor mij een verrassing.
De pannenset, de BergHOFF Pride. Onwillekeurig moet ik hierbij denken aan een Kia.
De inhoud van de (tamelijk grote) doos.
De betaling geschiedde per mobiel pinapparaat. Dat op dit moment niet alle alarmbellen in Huize Zgurkogel afgingen mocht een mirakel heten. Bij mij waren ze niet eens over de drempel gekomen, maar dat valt nu niet meer terug te draaien. Hoe dan ook, mijn vrouw heeft de betaling in 2 delen gedaan, namelijk €70 in contanten en €130 via het mobiele pinapparaat.
De colportagewetgeving schrijft voor dat colporteurs hun contactgegevens dienen achter te laten. Er werd gezegd "ons kaartje zit in de doos". Nou, de doos heb ik binnenste buiten gekeerd, maar geen kaartje.
Dus heb ik de banktransactie eens opgezocht op zoek naar wat meer informatie, en wat schetst mijn verbazing?
Het bedrag van €130 was overgeschreven naar HAAGSTAD VASTGOED BV.
Op het moment van schrijven is het te laat om nog te bellen, dus dat ga ik morgen doen. Ik ben benieuwd wat hier uitkomt. Daarnaast gaat mijn vrouw morgen naar de bank om de gegevens van de rekeninghouder te achterhalen... tenminste, als de bank die vrijgeeft. Ik vrees van niet.
Als wij in contact kunnen komen met de colporteurs, kunnen wij binnen 14 dagen aangeven dat wij de koop ongedaan willen maken. In dat geval zijn zij (conform de hiervoor geldende wetgeving) verplicht de pannenset terug te nemen. Lukt dit niet, dan zitten wij opgescheept een pannenset die wij voorlopig niet nodig hebben en bovendien te duur is aangesmeerd. Waarom? Omdat exact dezelfde pannenset eerder dit jaar op Groupon bleek te zijn aangeboden voor €149. Om verdrietig van te worden.
Mocht iemand wat extra informatie over dit bedrijf hebben, dan hoor ik dat graag. Alvast bedankt.
Groetjes,
Niek