Belazerd door Vodafone thuis?
Geplaatst: 04 dec 2014 14:50
Twee maanden terug heb ik besloten om te zoeken naar een nieuwe provider voor mijn alles in 1 abonnement (internet, digitale tv en telefonie). Volgens de consumentenbond zou Vodafone op dat moment het goedkoopste aanbieding voor me hebben.
Zo gezien zo gedaan, ik heb de Vodafone klantenservice gebeld en heb een heel prettig gesprek gehad met een verkoopmedewerker. Het klonk allemaal zo mooi, voor €35,- zou ik een abonnement aansluiten. Binnen twee weken zou de monteur me bellen om een afspraak te maken (kon niet eerder). Wat ik ook heel charmant van de verkoper vond, hij zei: ‘En als u zich toch bedenkt tot die tijd, kunt u gewoon de monteur vertellen dat u er van af ziet.’ Ik dacht waarom zou ik dat doen dit is een prachtig aanbod.
Een week later werd ik gebeld door een meisje die vraagt wanneer een monteur langs kan komen…?! “Huhh?” Ik zeg natuurlijk: ‘Zo snel als mogelijk.’ Het meisje vertelde mij dat het eerste beste beschikbare tijd weer bijna twee weken verder is!
Nou het kon niet anders.. Dus oké dan maar nog even wachten. De dag dat de monteur lang moest komen krijg ik deze mail:
Beste meneer/mevrouw,
Wij willen u aansluiten op het Vodafone netwerk. Het blijkt dat bij u thuis meerdere xDsl lijnen actief zijn. Graag willen wij weten welke van deze lijnen we kunnen overnemen.
Ik raad het aan om contact op te zoeken met uw huidige provider en te vragen welke van de onderstaande MDF acces service ID we moeten overnemen.
MDF acces service ID:
CFB38***
CFB38***
Met vriendelijke groet,
Dominique
Vodafone Thuis Klantenservice
Een XDSL lijn? Ik dacht eerst, “dat kan de monteur die vanavond langs komt vast oplossen” maar nee die komt niet.
Na ellen lange mail verkeer heb ik aangegeven dat ik dan afzie van de aansluiting, maar nee dat mocht ‘helaas’ niet meer.
Beste mevrouw,
Hartelijk dank voor uw reactie.
Vervelend om te horen dat u niet te vreden bent, echter is het zo dat mijn collega's u al meerdere malen hebben gevraagd voor het zogenoemde service ID van uw oude provider.
Zonder dit ID weten wij namelijk niet waarop wij u kunnen aansluiten.
In uw e-mail geeft u aan dat u het abonnement wilt opzeggen, dit is niet meer mogelijk.
De wettelijke bedenktermijn van 14 dagen is reeds verstreken.
Ik zie alsnog graag uw reactie met betrekking tot het service ID van uw oude provider tegenmoet.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Jeffrey
Vodafone Thuis Klantenservice
Ik was natuurlijk boos, maar moest doen wat ze mij oplegden (dacht ik). Dus belde ik de KPN en legde uit wat er gaande was en vroeg naar de aansluiting die de Vodafone mocht overnemen. De medewerker was verbaasd en gaf aan dat hij daar al eeuwen werkte en nog nooit zoiets had gehoord. Ik wilde toch voor de zekerheid nog iemand spreken dus heb ik nog een keer gebeld naar de KPN, dit keer met de technische hulp. Ook hier is mij verteld dat deze vraag nooit wordt gesteld, maar zij kon wel de nummers zien. Na een navraag bij haar collega’s vertelde ze mij dat Vodafone allebei de aansluitingen mag overnemen.
Driedubbel frustreert heb ik nog een mail verstuurd naar de Vodafone met deze informatie. Dit keer werd ik teruggebeld en een jongen vertelde mij aan de telefoon dat ik toch echt 1 nummer moet doorgeven???!!!! Ik heb mijn frustratie proberen te uiten, maar hij lachte me uit wenste me ‘nog een heeeele prettige avond verder’ dit heeft hij echt nadrukkelijk en spottend gezegd. En terwijl ik zijn naam vroeg heeft hij opgehangen.
En nu sta ik op een punt dat ik niet meer weet wat ik hier mee moet doen?
Zo gezien zo gedaan, ik heb de Vodafone klantenservice gebeld en heb een heel prettig gesprek gehad met een verkoopmedewerker. Het klonk allemaal zo mooi, voor €35,- zou ik een abonnement aansluiten. Binnen twee weken zou de monteur me bellen om een afspraak te maken (kon niet eerder). Wat ik ook heel charmant van de verkoper vond, hij zei: ‘En als u zich toch bedenkt tot die tijd, kunt u gewoon de monteur vertellen dat u er van af ziet.’ Ik dacht waarom zou ik dat doen dit is een prachtig aanbod.
Een week later werd ik gebeld door een meisje die vraagt wanneer een monteur langs kan komen…?! “Huhh?” Ik zeg natuurlijk: ‘Zo snel als mogelijk.’ Het meisje vertelde mij dat het eerste beste beschikbare tijd weer bijna twee weken verder is!
Nou het kon niet anders.. Dus oké dan maar nog even wachten. De dag dat de monteur lang moest komen krijg ik deze mail:
Beste meneer/mevrouw,
Wij willen u aansluiten op het Vodafone netwerk. Het blijkt dat bij u thuis meerdere xDsl lijnen actief zijn. Graag willen wij weten welke van deze lijnen we kunnen overnemen.
Ik raad het aan om contact op te zoeken met uw huidige provider en te vragen welke van de onderstaande MDF acces service ID we moeten overnemen.
MDF acces service ID:
CFB38***
CFB38***
Met vriendelijke groet,
Dominique
Vodafone Thuis Klantenservice
Een XDSL lijn? Ik dacht eerst, “dat kan de monteur die vanavond langs komt vast oplossen” maar nee die komt niet.
Na ellen lange mail verkeer heb ik aangegeven dat ik dan afzie van de aansluiting, maar nee dat mocht ‘helaas’ niet meer.
Beste mevrouw,
Hartelijk dank voor uw reactie.
Vervelend om te horen dat u niet te vreden bent, echter is het zo dat mijn collega's u al meerdere malen hebben gevraagd voor het zogenoemde service ID van uw oude provider.
Zonder dit ID weten wij namelijk niet waarop wij u kunnen aansluiten.
In uw e-mail geeft u aan dat u het abonnement wilt opzeggen, dit is niet meer mogelijk.
De wettelijke bedenktermijn van 14 dagen is reeds verstreken.
Ik zie alsnog graag uw reactie met betrekking tot het service ID van uw oude provider tegenmoet.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Jeffrey
Vodafone Thuis Klantenservice
Ik was natuurlijk boos, maar moest doen wat ze mij oplegden (dacht ik). Dus belde ik de KPN en legde uit wat er gaande was en vroeg naar de aansluiting die de Vodafone mocht overnemen. De medewerker was verbaasd en gaf aan dat hij daar al eeuwen werkte en nog nooit zoiets had gehoord. Ik wilde toch voor de zekerheid nog iemand spreken dus heb ik nog een keer gebeld naar de KPN, dit keer met de technische hulp. Ook hier is mij verteld dat deze vraag nooit wordt gesteld, maar zij kon wel de nummers zien. Na een navraag bij haar collega’s vertelde ze mij dat Vodafone allebei de aansluitingen mag overnemen.
Driedubbel frustreert heb ik nog een mail verstuurd naar de Vodafone met deze informatie. Dit keer werd ik teruggebeld en een jongen vertelde mij aan de telefoon dat ik toch echt 1 nummer moet doorgeven???!!!! Ik heb mijn frustratie proberen te uiten, maar hij lachte me uit wenste me ‘nog een heeeele prettige avond verder’ dit heeft hij echt nadrukkelijk en spottend gezegd. En terwijl ik zijn naam vroeg heeft hij opgehangen.
En nu sta ik op een punt dat ik niet meer weet wat ik hier mee moet doen?