Opgelicht door onvo.nl
Geplaatst: 04 dec 2014 15:37
Misschien kunnen jullie hier wel niks mee maar wil toch graag mijn verhaal doen.
Ons 12 jarige zoontje heeft heel hard gespaard om een wii u te kunnen kopen. Nadat hij het bedrag bij elkaar gespaard had zijn we op internet opzoek gegaan waar we deze het beste konden bestellen. Na wat zoekopdrachten kwamen we uit bij de site van kieskeurig.nl. Daar stond de webwinkel Onvo.nl op met een leuke prijs voor de wii u. De prijs was wel iets goedkoper dan de rest maar niet zo dat er allerlei alarmbellen zouden moeten gaan rinkelen. Ook had de webwinkel een keurmerk. Wij gingen er dus vanuit dat als de site op kieskeurig vermeld staat en een keurmerk heeft het wel goed moet komen. Wij hebben dus op 30-11-2014 de spelcomputer bij onvo.nl besteld en deze betaald via iDeal. We gingen er vanuit dat het allemaal geregeld was. Het was al wel vreemd dat we geen bestelbevestiging ontvingen maar dat gebeurd soms wel vaker. De spelcomputer zou binnen 1-3 dagen geleverd worden. Na twee dagen was mijn zoontje nieuwschierig of de wii u al was verzonden. Ik wilde op de site gaan kijken bij mijn account hoe het ervoor stond maar de site was niet bereikbaar! Ik kreeg toen al wel argwaan en ben gaan zoeken op internet. Ik kwam een telefoonnummer tegen en ben dat gaan bellen. Daar werd opgenomen door een bandje dat je één of andere code moest intoetsen of moest blijven hangen om iemand aan de lijn te krijgen. Na een tijdje kregen wij de melding dat de code niet klopte en wij niet doorverbonden konden worden waarop vervolgens de verbinding werd verbroken. Ik ben daarna gelijk verder gaan zoeken op internet wat ik over het bedrijf kon vinden en kwam eigenlijk alleen nog maar berichten tegen van allerlei andere mensen die ook gedupeerd waren door hetzelfde bedrijf. Ook bestellingen gedaan maar niks ontvangen en geen reactie. Ik heb nog een mail gestuurd naar het bedrijf maar ook daarop heb ik geen reactie mogen ontvangen. Ik heb nog weer op de site van kieskeurig gekeken en daar was de site ineens van verdwenen! Het blijkt nu dat ze nog 2 websites hebben (en misschien nog wel meer). De eigenaren blijken 2 Russen en een Nederlander te zijn volgens een forum waar een topic helemaal voor gedupeerden is gewijd. Daar zijn inmiddels al vele meldingen gedaan van gedupeerde mensen en het totaalbedrag is daar inmiddels al meer dan €20.000. Ik ga er vanuit dat het werkelijke getal nog wel veel hoger zal liggen.
Mensen die via Mollie hebben betaald hebben inmiddels hun geld terug gekregen omdat zij de betalingen naar het bedrijf hadden bevroren maar alle betalers van iDeal (en dat zijn er nogal wat) kunnen niks beginnen want de ING en ABN banken kunnen er niks aan doen zeggen ze. Dit zijn de banken waar ze een rekening hebben van onvo.nl.
Ik vind het heel vervelend dat een instantie als iDeal hier niks mee kan! Het is vervelend dat we het geld kwijt zijn zo vlak voor de feestdagen maar ik vind het nog het meest pijnlijk voor mijn zoontje! Hij heeft hier zo naartoe geleefd en zijn best gedaan om het bedrag bij elkaar te sparen en dat het dan zomaar weg is is voor hem moeilijk te begrijpen. Daarbij komt nog dat hij PDD-NOS heeft en dit soort situaties voor hem extra moeilijk zijn omdat hij het niet kan begrijpen dat mensen dit zomaar doen.
Het zou fijn zijn als jullie hier wat mee kunnen doen (op wat voor manier dan ook) zodat ander mensen gewaarschuwd kunnen worden en wij misschien nog enigszins een gevoel hebben dat we niet alleen staan in dit hele verhaal. We hebben inmiddels wel aangifte gedaan bij mijnpolitie.nl.
Groeten,
Monique
Ons 12 jarige zoontje heeft heel hard gespaard om een wii u te kunnen kopen. Nadat hij het bedrag bij elkaar gespaard had zijn we op internet opzoek gegaan waar we deze het beste konden bestellen. Na wat zoekopdrachten kwamen we uit bij de site van kieskeurig.nl. Daar stond de webwinkel Onvo.nl op met een leuke prijs voor de wii u. De prijs was wel iets goedkoper dan de rest maar niet zo dat er allerlei alarmbellen zouden moeten gaan rinkelen. Ook had de webwinkel een keurmerk. Wij gingen er dus vanuit dat als de site op kieskeurig vermeld staat en een keurmerk heeft het wel goed moet komen. Wij hebben dus op 30-11-2014 de spelcomputer bij onvo.nl besteld en deze betaald via iDeal. We gingen er vanuit dat het allemaal geregeld was. Het was al wel vreemd dat we geen bestelbevestiging ontvingen maar dat gebeurd soms wel vaker. De spelcomputer zou binnen 1-3 dagen geleverd worden. Na twee dagen was mijn zoontje nieuwschierig of de wii u al was verzonden. Ik wilde op de site gaan kijken bij mijn account hoe het ervoor stond maar de site was niet bereikbaar! Ik kreeg toen al wel argwaan en ben gaan zoeken op internet. Ik kwam een telefoonnummer tegen en ben dat gaan bellen. Daar werd opgenomen door een bandje dat je één of andere code moest intoetsen of moest blijven hangen om iemand aan de lijn te krijgen. Na een tijdje kregen wij de melding dat de code niet klopte en wij niet doorverbonden konden worden waarop vervolgens de verbinding werd verbroken. Ik ben daarna gelijk verder gaan zoeken op internet wat ik over het bedrijf kon vinden en kwam eigenlijk alleen nog maar berichten tegen van allerlei andere mensen die ook gedupeerd waren door hetzelfde bedrijf. Ook bestellingen gedaan maar niks ontvangen en geen reactie. Ik heb nog een mail gestuurd naar het bedrijf maar ook daarop heb ik geen reactie mogen ontvangen. Ik heb nog weer op de site van kieskeurig gekeken en daar was de site ineens van verdwenen! Het blijkt nu dat ze nog 2 websites hebben (en misschien nog wel meer). De eigenaren blijken 2 Russen en een Nederlander te zijn volgens een forum waar een topic helemaal voor gedupeerden is gewijd. Daar zijn inmiddels al vele meldingen gedaan van gedupeerde mensen en het totaalbedrag is daar inmiddels al meer dan €20.000. Ik ga er vanuit dat het werkelijke getal nog wel veel hoger zal liggen.
Mensen die via Mollie hebben betaald hebben inmiddels hun geld terug gekregen omdat zij de betalingen naar het bedrijf hadden bevroren maar alle betalers van iDeal (en dat zijn er nogal wat) kunnen niks beginnen want de ING en ABN banken kunnen er niks aan doen zeggen ze. Dit zijn de banken waar ze een rekening hebben van onvo.nl.
Ik vind het heel vervelend dat een instantie als iDeal hier niks mee kan! Het is vervelend dat we het geld kwijt zijn zo vlak voor de feestdagen maar ik vind het nog het meest pijnlijk voor mijn zoontje! Hij heeft hier zo naartoe geleefd en zijn best gedaan om het bedrag bij elkaar te sparen en dat het dan zomaar weg is is voor hem moeilijk te begrijpen. Daarbij komt nog dat hij PDD-NOS heeft en dit soort situaties voor hem extra moeilijk zijn omdat hij het niet kan begrijpen dat mensen dit zomaar doen.
Het zou fijn zijn als jullie hier wat mee kunnen doen (op wat voor manier dan ook) zodat ander mensen gewaarschuwd kunnen worden en wij misschien nog enigszins een gevoel hebben dat we niet alleen staan in dit hele verhaal. We hebben inmiddels wel aangifte gedaan bij mijnpolitie.nl.
Groeten,
Monique