SONY internetradio vTuner ellende
Geplaatst: 08 dec 2014 12:48
Sinds ongeveer 2 jaar heb ik een mooie SONY mini set welke het op zich prima doet.
Vooral de internet radio optie icm WIFI deed mij besluiten dit merk/model te nemen.
De internet radio functie word dmv vTuner doorgegeven. (zie daarvoor http://www.vtuner.com
Dit heeft altijd best goed gewerkt tot enkele maanden geleden.
Eind september was de Internet radio optie niet meer beschikbaar. De radio kon geen contact meer maken met de vTuner service. Sony gaf na een aantal dagen een reactie op mijn mail dat de service er inderdaad uit lag en dat er aan gewerkt werd. Na enkele weken zonder verandering stonden er diverse fora vol met ontevreden gebruikers en heb ik de radio onder garantie na 3 weken opgestuurd naar een bedrijf omdat mijn radio ook nog onder garantie viel. twee weken later kreeg ik deze teruggestuurd met de melding dat ze er niets aan konden doen omdat dit een probleem was van Sony/vTuner. Inmiddels had men klaarblijkelijk het issue na 5 weken opgelost en deed de internetradio functie het weer. (al met al dus 5 weken geen internet radio service) Veel ergernis dus, maar gelukkig werkte het weer en kon ik weer naar mijn favoriete internet radio luisteren.
Nu komt het: sinds enkele dagen is het aantal station sterk gelimiteerd. Al mijn favoriete stations zijn niet meer te ontvangen op de Sony Internet radio functie en slechts 30% van het aanbod is nog beschikbaar. Sony wijst hierin naar vTuner. vTuner laat op hun beurt weten dat Sony gewoon zijn contract niet nakomt en dat daardoor nu besloten is tot een reductie van het aantal stations heeft besloten. (waarschijnlijk is dit dus ook de reden van de storing van 5 weken lang)
Welnu is mijn vraag: Sony wijst naar vTuner, vTuner wijst naar Sony. Resultaat: klant is de dupe.
Mails richting Sony NL customer support worden niet meer beantwoord inmiddels.
Wat zijn mijn opties? Immers vind ik dat SONY hier de hoofdverantwoordelijke is en zij die op zouden moeten lossen ofwel geld terug zouden moeten geven omdat deze internet radio functie niet meer werkt.
Welke weg kunnen we (want er zijn toch wel aardig wat sony gebruikers denk ik die dit issue hebben) het beste bewandelen om Sony zover te gaan krijgen dat ze dit ook op een normale nette manier gaan oplossen? Want men laat nu de consument in de kou staan. Overigens ben ik verbaast dat de service van SONY zo slecht is. Het is echt beneden alle peil op dit vlak. Je verwacht dit niet van een dergelijk gerenommeerd merk.
Let wel, de vTuner service is de enige internet radio optie op dit toestel, ik heb dus ook geen alternatief.
Hartelijk dank!
Vooral de internet radio optie icm WIFI deed mij besluiten dit merk/model te nemen.
De internet radio functie word dmv vTuner doorgegeven. (zie daarvoor http://www.vtuner.com
Dit heeft altijd best goed gewerkt tot enkele maanden geleden.
Eind september was de Internet radio optie niet meer beschikbaar. De radio kon geen contact meer maken met de vTuner service. Sony gaf na een aantal dagen een reactie op mijn mail dat de service er inderdaad uit lag en dat er aan gewerkt werd. Na enkele weken zonder verandering stonden er diverse fora vol met ontevreden gebruikers en heb ik de radio onder garantie na 3 weken opgestuurd naar een bedrijf omdat mijn radio ook nog onder garantie viel. twee weken later kreeg ik deze teruggestuurd met de melding dat ze er niets aan konden doen omdat dit een probleem was van Sony/vTuner. Inmiddels had men klaarblijkelijk het issue na 5 weken opgelost en deed de internetradio functie het weer. (al met al dus 5 weken geen internet radio service) Veel ergernis dus, maar gelukkig werkte het weer en kon ik weer naar mijn favoriete internet radio luisteren.
Nu komt het: sinds enkele dagen is het aantal station sterk gelimiteerd. Al mijn favoriete stations zijn niet meer te ontvangen op de Sony Internet radio functie en slechts 30% van het aanbod is nog beschikbaar. Sony wijst hierin naar vTuner. vTuner laat op hun beurt weten dat Sony gewoon zijn contract niet nakomt en dat daardoor nu besloten is tot een reductie van het aantal stations heeft besloten. (waarschijnlijk is dit dus ook de reden van de storing van 5 weken lang)
Welnu is mijn vraag: Sony wijst naar vTuner, vTuner wijst naar Sony. Resultaat: klant is de dupe.
Mails richting Sony NL customer support worden niet meer beantwoord inmiddels.
Wat zijn mijn opties? Immers vind ik dat SONY hier de hoofdverantwoordelijke is en zij die op zouden moeten lossen ofwel geld terug zouden moeten geven omdat deze internet radio functie niet meer werkt.
Welke weg kunnen we (want er zijn toch wel aardig wat sony gebruikers denk ik die dit issue hebben) het beste bewandelen om Sony zover te gaan krijgen dat ze dit ook op een normale nette manier gaan oplossen? Want men laat nu de consument in de kou staan. Overigens ben ik verbaast dat de service van SONY zo slecht is. Het is echt beneden alle peil op dit vlak. Je verwacht dit niet van een dergelijk gerenommeerd merk.
Let wel, de vTuner service is de enige internet radio optie op dit toestel, ik heb dus ook geen alternatief.
Hartelijk dank!