Pagina 1 van 3

Na Ziggo update Humax 5200C Befect

Geplaatst: 08 dec 2014 19:52
door satie
Hoi
Ik heb een Humax 5200C en Ziggo heeft een Update uitgevoerd via kabel. Nu is er door de update mijn decoder stuk maar dat is bij meerdere mensen het geval. Ik heb Ziggo gebeld en met hun gesproken in eerste instantie kon het niet maar uiteindelijk gaven ze toe dat het bij mensen was gebeurd. Ze wilden me tegemoet komen met een nieuwe decoder als ik 49 euro zou betalen dan kreeg ik een Humax of een Samsung ik kon niet kiezen. Maar toen ze hoorden dat de decoder niet bij Ziggo was gekocht ging niets meer. Ik ben het toch niet schuld dat hij niet meer werkt. Ik moest maar naar de firma gaan waar hij gekocht is. Dat wil zeggen dat ik alle kosten moet betalen voor reparatie en het opsturen van het apperaat want de garantie is afgelopen. Wat kan ik nu het beste doen wat ik begrepen heb zijn er inmiddels een paar100 mensen met het zelfde probleem

M.vr.g Jo

Re: Na Ziggo update Humax 5200C Befect

Geplaatst: 08 dec 2014 20:10
door puma73
satie schreef:Hoi
Ik heb een Humax 5200C en Ziggo heeft een Update uitgevoerd via kabel. Nu is er door de update mijn decoder stuk maar dat is bij meerdere mensen het geval. Ik heb Ziggo gebeld en met hun gesproken in eerste instantie kon het niet maar uiteindelijk gaven ze toe dat het bij mensen was gebeurd. Ze wilden me tegemoet komen met een nieuwe decoder als ik 49 euro zou betalen dan kreeg ik een Humax of een Samsung ik kon niet kiezen. Maar toen ze hoorden dat de decoder niet bij Ziggo was gekocht ging niets meer. Ik ben het toch niet schuld dat hij niet meer werkt. Ik moest maar naar de firma gaan waar hij gekocht is. Dat wil zeggen dat ik alle kosten moet betalen voor reparatie en het opsturen van het apperaat want de garantie is afgelopen. Wat kan ik nu het beste doen wat ik begrepen heb zijn er inmiddels een paar100 mensen met het zelfde probleem

M.vr.g Jo
Ik heb zelf 2 humax decoders waaronder een 5200. Ziggo heeft nog nooit, maar dan ook nog nooit een update uitgevoerd aan mijn decoders via de kabel. Er komen updates voor deze decoders, maar die moet jezelf uitvoeren.

Ik weet precies wanneer deze updates beschikbaar zijn, ik heb mij geregistreerd bij humax met mijn 2 decoders en tevens een abonnement op de nieuwsbrief genomen.

Ik heb al meerdere malen mijn decoders geüpdatet en nog nooit problemen er mee gehad.

Re: Na Ziggo update Humax 5200C Befect

Geplaatst: 08 dec 2014 23:23
door satie
Als jij het zo goed weet dan kijk eens hier. De groeten Jo

https://www.gebruikershandleiding.com/H ... tml#418618

Re: Na Ziggo update Humax 5200C Befect

Geplaatst: 09 dec 2014 08:18
door berndv
Over de kabel updaten kan dacht ik ook helemaal niet met deze decoder. Er zit in deze decoder dacht ik alleen een kabeltuner ingebouwd.,interactief gaat via gewoon internet, in tegenstelling tot de Cisco ontvangers, die een kabelmodem ingebouwd hebben zitten voor interactieve tv.

Wat ik daarmee wil zeggen is dat er via de kabel geen tweerichtingsverkeer is. De update zal dus via internet gedaan worden. Dit gaat de ontvanger niet zelf doen.

Vreemd genoeg vind ik op het forum van ziggo.gebruikers.eu geen melding hiervan. Alleen op dat gebruikershandleiding.com :roll:

Re: Na Ziggo update Humax 5200C Befect

Geplaatst: 09 dec 2014 08:52
door puma73
berndv schreef:Over de kabel updaten kan dacht ik ook helemaal niet met deze decoder. Er zit in deze decoder dacht ik alleen een kabeltuner ingebouwd.,interactief gaat via gewoon internet, in tegenstelling tot de Cisco ontvangers, die een kabelmodem ingebouwd hebben zitten voor interactieve tv.

Wat ik daarmee wil zeggen is dat er via de kabel geen tweerichtingsverkeer is. De update zal dus via internet gedaan worden. Dit gaat de ontvanger niet zelf doen.

Vreemd genoeg vind ik op het forum van ziggo.gebruikers.eu geen melding hiervan. Alleen op dat gebruikershandleiding.com :roll:
In het menu van de decoder selecteer je software update en de decoder download en installeert de update. TS geeft een vertekend beeld. Ziggo doet niks met updates en Ziggo voert zeker geen updates uit. De firma die de decoders produceert geeft de updates uit. Dus Ziggo in de schoenen schuiven dat de decoder door hun schuld stuk is, is onjuist.

Ik heb zowel een humax 5100 als een 5200 en heb nog nooit problemen gehad met een update.

En dat Ziggo TS doorverwijst naar de verkoper is volledig correct.

Re: Na Ziggo update Humax 5200C Befect

Geplaatst: 09 dec 2014 09:08
door bprosman
De firma die de decoders produceert geeft de updates uit. Dus Ziggo in de schoenen schuiven dat de decoder door hun schuld stuk is, is onjuist.
Dit doen ze wel in samenwerking. De update die beschikbaar is voor Ziggo is wel Ziggo specifiek.
Overigens heb ik de update vorige week ook gedaan zonder problemen (Humax 5200).
Als je de decoder zelf gekocht hebt (heb ik ook gedaan) dan is de juiste weg om het via je leverancier te doen, dan pas de fabrikant.

Re: Na Ziggo update Humax 5200C Befect

Geplaatst: 09 dec 2014 09:15
door berndv
Ik pas wel iets over nieuwe Ziggo specifieke instellingen inderdaad, iets met frequentie en netwerk id. die tegenwoordig voor heel Nederland gelijk zijn. Dus Ziggo zal wel iets er mee te maken hebben, maar het is inderdaad humax die de update uitrolt en dit gaat zeker niet over je antennekabel.

Re: Na Ziggo update Humax 5200C Befect

Geplaatst: 09 dec 2014 09:18
door puma73
berndv schreef:Ik pas wel iets over nieuwe Ziggo specifieke instellingen inderdaad, iets met frequentie en netwerk id. die tegenwoordig voor heel Nederland gelijk zijn. Dus Ziggo zal wel iets er mee te maken hebben, maar het is inderdaad humax die de update uitrolt en dit gaat zeker niet over je antennekabel.
Nou, die updates gaan gewoon via de coax. Maar Ziggo voert geen updates uit, dat doet de gebruiker zelf.

Re: Na Ziggo update Humax 5200C Befect

Geplaatst: 09 dec 2014 09:25
door olaf79
puma73 schreef:
berndv schreef:Over de kabel updaten kan dacht ik ook helemaal niet met deze decoder. Er zit in deze decoder dacht ik alleen een kabeltuner ingebouwd.,interactief gaat via gewoon internet, in tegenstelling tot de Cisco ontvangers, die een kabelmodem ingebouwd hebben zitten voor interactieve tv.

Wat ik daarmee wil zeggen is dat er via de kabel geen tweerichtingsverkeer is. De update zal dus via internet gedaan worden. Dit gaat de ontvanger niet zelf doen.

Vreemd genoeg vind ik op het forum van ziggo.gebruikers.eu geen melding hiervan. Alleen op dat gebruikershandleiding.com :roll:
In het menu van de decoder selecteer je software update en de decoder download en installeert de update. TS geeft een vertekend beeld. Ziggo doet niks met updates en Ziggo voert zeker geen updates uit. De firma die de decoders produceert geeft de updates uit. Dus Ziggo in de schoenen schuiven dat de decoder door hun schuld stuk is, is onjuist.

Ik heb zowel een humax 5100 als een 5200 en heb nog nooit problemen gehad met een update.

En dat Ziggo TS doorverwijst naar de verkoper is volledig correct.
ZIggo is weldegelijk degene die de firmware laat maken en verantwoordelijk is voor de versprijding ervan. Ziggo kan functionaliteit aan en uit laten zetten bijvoorbeeld. Er zijn weldegelijk gevallen bekend waarbij updates werden gedaan zonder de eigenaar daarover te informeren, zgn update pushes. Ziggo is gewoon verantwoordelijk voor een mislukte update die in opdracht van haar is verspreid.

Re: Na Ziggo update Humax 5200C Befect

Geplaatst: 09 dec 2014 09:29
door puma73
olaf79 schreef: ZIggo is weldegelijk degene die de firmware laat maken en verantwoordelijk is voor de versprijding ervan. Ziggo kan functionaliteit aan en uit laten zetten bijvoorbeeld. Er zijn weldegelijk gevallen bekend waarbij updates werden gedaan zonder de eigenaar daarover te informeren, zgn update pushes. Ziggo is gewoon verantwoordelijk voor een mislukte update die in opdracht van haar is verspreid.
IK ben al jaren klant bij Ziggo en Ziggo heeft bij mij nog nooit, maar dan ook nog nooit een update uitgevoerd.

Dus dit verhaaltje kunnen we naar het rijk der fabelen verwijzen.

Re: Na Ziggo update Humax 5200C Befect

Geplaatst: 09 dec 2014 09:32
door berndv
olaf79 schreef:Ziggo is gewoon verantwoordelijk voor een mislukte update die in opdracht van haar is verspreid.
Maar als er schijnbaar ook veel mensen zijn waar de update wel werkt, is er niets mis met de update. Ik lees bijvoorbeeld dat het lijkt alsof de decoder een tijd lang niets doet, als je dan de stekker er uit haalt en gaat herstarten is het ook einde oefening. En daar kan Ziggo niets aan doen. Het is wel heel makkelijk om de schuld af te schuiven.

Re: Na Ziggo update Humax 5200C Befect

Geplaatst: 09 dec 2014 09:33
door olaf79
puma73 schreef:
berndv schreef:Ik pas wel iets over nieuwe Ziggo specifieke instellingen inderdaad, iets met frequentie en netwerk id. die tegenwoordig voor heel Nederland gelijk zijn. Dus Ziggo zal wel iets er mee te maken hebben, maar het is inderdaad humax die de update uitrolt en dit gaat zeker niet over je antennekabel.
Nou, die updates gaan gewoon via de coax. Maar Ziggo voert geen updates uit, dat doet de gebruiker zelf.
NEE. Ziggo kan updates pushen. Dat zit in de firmware ingebakken en zonder die functie mag de fabrikant er geen logo geschikt voor ziggo netwerk erop zetten. Ziggo denkt dat ze de eigenaar is van die kastjes maar zodra de klant er ook maar 1 euro voor betaald is zij geen eigenaar en is ongevraagde update eigenlijk computervrede breuk.

Re: Na Ziggo update Humax 5200C Befect

Geplaatst: 09 dec 2014 09:39
door puma73
olaf79 schreef:
puma73 schreef:
berndv schreef:Ik pas wel iets over nieuwe Ziggo specifieke instellingen inderdaad, iets met frequentie en netwerk id. die tegenwoordig voor heel Nederland gelijk zijn. Dus Ziggo zal wel iets er mee te maken hebben, maar het is inderdaad humax die de update uitrolt en dit gaat zeker niet over je antennekabel.
Nou, die updates gaan gewoon via de coax. Maar Ziggo voert geen updates uit, dat doet de gebruiker zelf.
NEE. Ziggo kan updates pushen. Dat zit in de firmware ingebakken en zonder die functie mag de fabrikant er geen logo geschikt voor ziggo netwerk erop zetten. Ziggo denkt dat ze de eigenaar is van die kastjes maar zodra de klant er ook maar 1 euro voor betaald is zij geen eigenaar en is ongevraagde update eigenlijk computervrede breuk.
Ziggo zelf heeft nog nooit, maar dan ook nog nooit een enkele update bij mij uitgevoerd. Je zit hier een fabeltje te vertellen.

Re: Na Ziggo update Humax 5200C Befect

Geplaatst: 09 dec 2014 09:39
door olaf79
berndv schreef:
olaf79 schreef:Ziggo is gewoon verantwoordelijk voor een mislukte update die in opdracht van haar is verspreid.
Maar als er schijnbaar ook veel mensen zijn waar de update wel werkt, is er niets mis met de update. Ik lees bijvoorbeeld dat het lijkt alsof de decoder een tijd lang niets doet, als je dan de stekker er uit haalt en gaat herstarten is het ook einde oefening. En daar kan Ziggo niets aan doen. Het is wel heel makkelijk om de schuld af te schuiven.
Toch blijft ziggo dan verantwoordelijk zeker als die update ongevraagd gebeurd. De firmware moet zo gebouwd zijn dat bij een mislukte update de oude versie weer wordt herstelt zodra de stroom er weer op gaat. De stroom kan immers ook door een externe oorzaak eraf gaan.

Re: Na Ziggo update Humax 5200C Befect

Geplaatst: 09 dec 2014 09:42
door olaf79
puma73 schreef:Ziggo zelf heeft nog nooit, maar dan ook nog nooit een enkele update bij mij uitgevoerd. Je zit hier een fabeltje te vertellen.
En omdat het bij jou niet gebeurd gebeurd het bij de andere 3 miljoen ziggo klanten ook niet?

Re: Na Ziggo update Humax 5200C Befect

Geplaatst: 09 dec 2014 09:45
door puma73
olaf79 schreef:
puma73 schreef:Ziggo zelf heeft nog nooit, maar dan ook nog nooit een enkele update bij mij uitgevoerd. Je zit hier een fabeltje te vertellen.
En omdat het bij jou niet gebeurd gebeurd het bij de andere 3 miljoen ziggo klanten ook niet?
Ik denk het niet, maar je hebt altijd eigenwijze mensen die met de vingertjes de verkeerde kant op wijzen om maar een schuldige te vinden voor hun problemen. En als reparatie geld kost, tja, dan is een (verkeerde)keuze zo gemaakt.

Re: Na Ziggo update Humax 5200C Befect

Geplaatst: 09 dec 2014 09:55
door olaf79
puma73 schreef:
olaf79 schreef:
puma73 schreef:Ziggo zelf heeft nog nooit, maar dan ook nog nooit een enkele update bij mij uitgevoerd. Je zit hier een fabeltje te vertellen.
En omdat het bij jou niet gebeurd gebeurd het bij de andere 3 miljoen ziggo klanten ook niet?
Ik denk het niet, maar je hebt altijd eigenwijze mensen die met de vingertjes de verkeerde kant op wijzen om maar een schuldige te vinden voor hun problemen. En als reparatie geld kost, tja, dan is een (verkeerde)keuze zo gemaakt.
Oke beste Puma, nog 1 keer om het je duidelijk te maken hoe het werkt.
->Humax maakt nieuwe generieke firmware om bijvoorbeeld bugs eruit te halen of nieuwe functies toe te voegen.
->Ziggo geeft Humax opdracht deze geschikt te maken voor het ziggo netwerk. Ziggo schrijft hiervoor een aantal zaken voor waar humax zich aan moet houden en die ziggo / netwerk specifiek zijn. Hierin zit ook de eis dat firmwares via updates gepushed moeten kunnen worden.
->Humax maakt de nieuwe firmware "ziggo geschikt"
->Ziggo test de nieuwe firmware
->ZIGGO zet op zijn netwerk een update klaar.
->Zodra de gebruiker zijn humax aanzet krijgt hij vraag of hij wilt updaten. Selecteer je ja dan krijg je de nieuwe update binnen.

ERGO:
- Als ziggo de nieuwe firmware niet goedkeurt en niet klaarzet op zijn netwerk wordt er niks nakes nada geupdate.
- Ziggo is opdrachtgever en verspreider van de nieuwe firmware
- Ziggo is aansprakelijk als die in de soep loopt.

Re: Na Ziggo update Humax 5200C Befect

Geplaatst: 09 dec 2014 10:08
door puma73
olaf79 schreef:

Oke beste Puma, nog 1 keer om het je duidelijk te maken hoe het werkt.
->Humax maakt nieuwe generieke firmware om bijvoorbeeld bugs eruit te halen of nieuwe functies toe te voegen.
->Ziggo geeft Humax opdracht deze geschikt te maken voor het ziggo netwerk. Ziggo schrijft hiervoor een aantal zaken voor waar humax zich aan moet houden en die ziggo / netwerk specifiek zijn. Hierin zit ook de eis dat firmwares via updates gepushed moeten kunnen worden.
->Humax maakt de nieuwe firmware "ziggo geschikt"
->Ziggo test de nieuwe firmware
->ZIGGO zet op zijn netwerk een update klaar.
->Zodra de gebruiker zijn humax aanzet krijgt hij vraag of hij wilt updaten. Selecteer je ja dan krijg je de nieuwe update binnen.

ERGO:
- Als ziggo de nieuwe firmware niet goedkeurt en niet klaarzet op zijn netwerk wordt er niks nakes nada geupdate.
- Ziggo is opdrachtgever en verspreider van de nieuwe firmware
- Ziggo is aansprakelijk als die in de soep loopt.

De gebruiker update de ontvanger nog steeds zelf. Ziggo doet dit zelf niet. Ziggo zorgt dat er een update is maar zal deze zelf niet uploaden naar de diverse ontvangers.

TS stelt dat Ziggo zijn ontvanger heeft geüpdatet. Dat is dus een onjuiste stelling. En met de rest van je stellingen ben ik het oneens. Die zijn eveneens incorrect.

Re: Na Ziggo update Humax 5200C Befect

Geplaatst: 09 dec 2014 10:32
door olaf79
puma73 schreef:De gebruiker update de ontvanger nog steeds zelf. Ziggo doet dit zelf niet. Ziggo zorgt dat er een update is maar zal deze zelf niet uploaden naar de diverse ontvangers.

TS stelt dat Ziggo zijn ontvanger heeft geüpdatet. Dat is dus een onjuiste stelling. En met de rest van je stellingen ben ik het oneens. Die zijn eveneens incorrect.
PUMA nogmaals: Ziggo KAN firmware updates pushen. Sommige updates worden niet gepushed maar krijgt de gebruiker eerst de vraag of deze update mag worden doorgevoerd.

Ook al kiest de gebruiker voor ja, Ziggo stelt dit beschikbaar en de gebruiker mag er van uit gaan dat het dan deugdelijk is getest. Als ziggo iets beschikbaar stelt is ziggo verantwoordelijk als er iets mis gaat. Dat de gebruiker al dan niet nog eerst op OK moet drukken is niet relevant.

Re: Na Ziggo update Humax 5200C Befect

Geplaatst: 09 dec 2014 10:36
door berndv
olaf79 schreef:Als ziggo iets beschikbaar stelt is ziggo verantwoordelijk als er iets mis gaat.
Als de totale update verkeerd is, is Ziggo/humax verantwoordelijk. Als de update mis gaat omdat de gebruiker zelf een herstart initieert door bijvoorbeeld de stekker er uit te halen is het toch echt niet de schuld van Ziggo. Dat je dan aangeeft dat die maar terug moet gaan naar de oude firmware blijkt wel dat je van de technische kant van firmware updates geen kaas hebt gegeten.