Pagina 1 van 1
KLACHTEN Rapport BI bewindvoering
Geplaatst: 09 dec 2014 19:43
door Marcello6654
Beste allemaal,
Na het lezen van dit forum is de moed me helemaal in de schoenen gezakt... volgens mij is elke bewindvoerder slecht.. Nou mijn verhaal over Rappórtbi bewindvoering.
Na een hele beroerde beëindiging van een relatie, vernam ik dat mijn ex met de noorderzon vertrokken was. Alle openstaande posten (en dat zijn er nogal wat) werden op mij verhaald. Het hele verhaal is te lang om hier op te schrijven, maar al met al komt het erop neer dat ik flink het schip inga. Uiteindelijk heb ik hulp ingeroepen bij Rapport BI (Rapportbi) bewindvoering
De beschikking kwam binnen,vervolgens direct contact opgenomen met bewindvoerder. Tot mijn grote verbazing werd mij (allesbehalve vriendelijk) verteld dat ik NIET moest bellen, zij stuurde wel een brief.?!
De brief heb ik inmiddels mogen ontvangen....of ik op een bepaalde dag maar de hele dag wil gaan zitten wachten op de bewindvoerder zelf of een collega.
Wederom telefonisch contact opgenomen waarin ik behoorlijk werd afgesnauwd (niet door de bewindvoerder, ik kom niet eens voorbij de secretaresse). We zijn nu 2,5 maanden verder, en ik heb nog geen leefgeld gezien! Hoe moet ik nu eten? Als ik bel word ik afgesnauwd, ik had maar beter met mijn geld om moeten gaan! Ook ontvang ik allerlei aanmaningen over dat de huur niet betaald zou zijn.. wat gebeurt er met mijn geld?!
Wie heeft er tips voor me? Wie zit er in een soortgelijke situatie?
Re: KLACHTEN Rapport BI bewindvoering
Geplaatst: 09 dec 2014 19:55
door berndv
Bent u vrijwillig onder bewind gegaan? Of is dit opgelegd door de rechter? In het eerste geval zsm de overeenkomst beëindigen, in het tweede geval juridische hulp inschakelen.
Re: KLACHTEN Rapport BI bewindvoering
Geplaatst: 09 dec 2014 19:59
door moederslink
Verschrikkelijk , welkom in bewindvoerdersland! Schreef ik ook elders.
Zo snel mogelijk met je Pro-Deo advokaat om de tafel gaan zitten , alles op papier krijgen , klacht nd bewindvoerder + nd kantonrechter sturen.
( Een schrale troost , in uw geval , er zijn toch ook nog wel goeie bewindvoerders al is dat moeilijk te geloven )
@Berndv , idd belangrijke opmerking!
Re: KLACHTEN Rapport BI bewindvoering
Geplaatst: 10 dec 2014 20:54
door Piet-Vriezema
Ook ik heb veel klachten rondom dit kantoor rapportbi bewindvoering .. Ze werken hier met een zgn. Franchise constructie.. je kan je bij hen aanmelden als bewindvoerder en je mag dan onder hun naam bewindvoerdertje spelen, zie hun site. Het gaat hun dan ook echt alleen maar om het geld, je moet immers als franchise nemer een vergoeding afdragen om van hun logo en naam gebruik te mogen maken.
Absurd, alsof het men hier over een McDonalds heeft, deze werken namelijk ook op deze manier! Puur winstgericht dus.
Maar veel fouten, toeslagen die niet aangevraagd worden, huur elke keer te laat, afgesloten van internet. Zijn ook onbereikbaar, op de vraag onlangs of ik met de feestdagen iets extra kon krijgen werd ik keihard uitgelachen! Ik moest de vraag nogmaals stellen en merkte toen dat ik op de speaker stond!! Iedereen kon meeluisteren en ik hoorde echt gelach op de achtergrond.
Let goed op met deze franchise club
Re: KLACHTEN Rapport BI bewindvoering
Geplaatst: 16 mar 2015 10:00
door Anco G
Mijn naam is Anco Galesloot, directeur van Rapport bewindvoering en inkomensbeheer.
Ik betreur dit negatieve bericht over onze organisatie. Op basis van een bericht op dit forum is het moeilijk in te schatten wat er precies aan de hand is geweest. Ik lees immers maar een kant van het verhaal.
Maar ik ken al onze bewindvoerders persoonlijk en ik weet dat zij betrouwbaar zijn en hun cliënten zo goed mogelijk van dienst willen zijn. We bedienen in Nederland inmiddels een paar duizend cliënten, dus er kan wel eens wat mis gaan. Bewindvoerders zijn ook mensen en hebben vaak een zware taak.
Ben je van mening dat je niet goed wordt geholpen of onheus wordt behandeld, bespreek dat dan allereerst met jouw bewindvoerder. Het is belangrijk dat jullie onderlinge verhouding goed blijft of weer goed wordt. Mocht je er samen niet uitkomen, kun je altijd contact met mij opnemen (contactgegevens op onze website). Waar mogelijk zal ik bemiddelen. Levert dat niet het gewenste resultaat, dan kun je een officiële klacht indienen. Lees daar meer over op onze website. Overigens hebben we tot nu toe nog nooit een officiële klacht ontvangen.
Re: KLACHTEN Rapport BI bewindvoering
Geplaatst: 11 nov 2015 20:49
door thelady
Dag Hr Galesloot
ook wij vallen onder Rapport west friesland *vrijwillig zonder tussenkomst van een rechter)
al vanaf het begin trubbels met de bewindvoerder.
we zijn gestart ZONDER 1 CENT SCHULD!
nu 2 jaar verder 4!! maanden huurachterstand en 3 maanden schuld bij Unive
geld daarvoor wat dus in priciepe op plusstand zou moeten staan is nergens terug te vinden!!
communicatie nul, ja alleen per mail en dan ook nog alleen nietszeggend
ik vraag een overzicht van alle door hem gemaakte schulden en krijg dan 2 regeltjes terug die werkelijk nergens op slaan.Alles mails zijn door mij opgeslagen.en dus terug te lezen, dat dat soms niet echt vriendelijk is door mij moge duidelijk zijn.Ik heb al honderdduizend keer gevraagd om communicatie en overleg, maar zonder resultaat.Toeslagen en belastingen worden door mij aangevraagd.Ik zal wel moeten, want ook als ik een verandering doorgeef zoals een schorsing van een auto om maar een dwarsstraat te noemen, moet tig x worden gecontroleerd of het wel is uitgevoerd, ; oh sorry er over heen gelezen.En dit is maar 1 voorbeeld en niet incidenteel!En dan ook nog het verwijt krijgen dat de nu opgebouwde schulden onze schuld is terwijl die zijn gemaakt tijdens de vakantie van de beheerder.Ipv de beoogde gemoedsrust die een beheerder zou moeten geven, sta ik continu op alarm.Er was overeengekomen om een spaarpotje op te bouwen, waar evt na overleg ook uit betaald zou worden, tja ik neem aan dat u het zo ondertussen wel kunt volgen, spaarpotje is leeg! waaraan?dat weet niemand.Het spijt mij te moeten zeggen dat ik werkelijk geen hoge pet op heb van Rapport
Re: KLACHTEN Rapport BI bewindvoering
Geplaatst: 12 nov 2015 10:49
door Anco G
In reactie op het bericht over Rappórt West Friesland.
Het is natuurlijk vervelend dat u niet tevreden bent over uw bewindvoerder.
Liefst had ik gezien dat u er in onderling overleg met hem uitgekomen was.
Maar soms lukt dat niet direct. Zoals ik al eerder meldde op dit forum, kunt u dan bij ons een klacht indienen. We nemen dan de klacht officieel in behandeling.
We proberen zo alsnog een oplossing voor het probleem te vinden.
Het is natuurlijk jammer dat u dat niet heeft gedaan en uw beklag eerst op dit forum doet.
Inmiddels heb ik uw klacht ook ontvangen en zal ik de klacht in behandeling nemen.
Laten we er vanuit gaan dat we er alsnog samen uitkomen.
Re: KLACHTEN Rapport BI bewindvoering
Geplaatst: 12 nov 2015 13:16
door thelady
Beste Hr Galesloot
U schrijft;Het is natuurlijk jammer dat u dat niet heeft gedaan en uw beklag eerst op dit forum doet.
Misschien kan u zich er iets bij voorstellen, dat iemand zo ondertussen compleet in de bomen hangt als er continu maar 1 richtingsverkeer is , ook na uitdrukkelijk al vele malen te hebben aangegeven dat er ;mails beter moeten worden gelezen, en overleg moet plaats vinden.
Als dat dan consequent niet wordt gehonoreerd blijft er maar 1 ding over en ik heb voor deze weg gekozen, en zie hier met resultaat.Nu kan er wel worden gecommuniceerd en telefonisch worden overlegd, wat er dus ook gebeurd is.Overleg in persoon komt later, nadat eerst gemaakte fouten worden hersteld door de beheerder!Het is en blijft mensenwerk, maar er zit ook een grens aan het incasseringsvermogen van ons.Komt nog bij dat wij niet op de hoogte waren van het feit dat er dus een overkoepelend orgaan is in de vorm van Uw persoon, anders had ik echt wel eerder aan de bel getrokken.mvrgr;anna
Re: KLACHTEN Rapport BI bewindvoering
Geplaatst: 16 jun 2017 18:17
door Bewind op orde
Ik wil, als Franchisenemer van Rapport West Friesland, na 2 jaar nog reageren op de klacht van TheLady over mijn functioneren. Ik kan melden dat inmiddels eea uitgesproken is in een huisbezoek en veel ongenoegen is opgelost. Dit heeft geresulteerd, dat de communicatie sterk verbetert is en de klant nog steeds van mijn diensten gebruik maakt en weer tevreden is over het gevoerde inkomensbeheer. Zo kan je hier ook mee omgaan als bewindvoerder. Neem je klant altijd serieus! Een gesprek lost al veel op.