Pagina 1 van 1

Mails over beoordelingen webwinkels

Geplaatst: 10 dec 2014 12:21
door rdenoude
Beoordelingsterreur

Sinds dit jaar lijkt het aantal bedrijven dat een beoordeling smeekt bij haar klanten exponentieel toegenomen. Het lijk wel alsof je momenteel nergens wat kunt bestellen of er komt wel een beoordelingsverzoek.

Van de week was het weer zo ver. Ik had een kleine twee weken geleden een aantal bestellingen geplaatst bijl BOL.com. De spullen netjes en op tijd ontvangen, maar toen begon voor mij de frustratie. Enkele dagen nadat de bestelling binnen is 3 E-mails ontvangen (omdat ik bij drie verschillende bedrijven via BOL.com had besteld), of ik een beoordeling wilde geven. Deze E-mail heb ik verwijderd omdat ik dit als SPAM ervaar. Nu kreeg ik deze week een herinnering of ik a.u.b. een beoordeling wilde invullen. Ik heb hier niet om gevraagd en ik heb ook geen behoeft om steeds maar weer lastig gevallen te worden met beoordelingsverzoeken. Er staat in de E-mails ook geen knop met “nee ik wil hier niet aan meewerken” of iets dergelijks, nog is er in de accountinstellingen van BOL.com een optie aan te geven.
Ik heb de klantenservice van BOL.com benaderd om te zien of ik deze E-mails in de toekomst niet meer hoef te ontvangen. Men vertelde me echter doodleuk dat het niet mogelijk is om geen beoordelingsverzoeken te ontvangen, indien ik via hen bij derden artikelen bestel. Dit omdat zij deze leveranciers continue wilden monitoren.
Verder melde ze me dat indien ik geen verzoeken meer wilde ontvangen, ik maar niet meer bij derden via hun site moest kopen (leuk bedrijfseconomisch concept André).

Snappen doe ik het niet dat bedrijven ons op deze manier terroriseren met SPAM. Stel je voor dat er iedere keer als je uit de Albert Heijn , Jumbo of Aldi komt, er een medewerker met een klembord staat en je vraagt of je een beoordeling over je winkelbezoek wilt afgeven.

Dat je is een keer op steekproefbasis een aantal enquêtes doet tot daar aan toe maar voor iedere bestelling? Beetje te veel naar mijn idee.
En als je dan een beoordelingsverzoek doet zorg dan dat je ten minste een optie geeft tot voorkomen van extra berichten indien je niet wilt meewerken.
Nog beter zou zijn als je bij het doen van de bestelling kunt aangeven of je voor een beoordeling benaderd mag worden.

Misschien moeten iedereen die er net zo overdenkt, vanaf nu maar alles als slecht beoordelen.

Re: Mails over beoordelingen webwinkels

Geplaatst: 10 dec 2014 13:41
door jerwarm
Iedereen doet het tegenwoordig, zelfs als je alleen wat eten besteld!
dus ik ben het met TS eens; Het is inderdaad zeer hinderlijk al die verzoeken via de mail tot beoordeling van een dienst die geleverd is..

edit; zelfs als je een telefoongesprek hebt gehad met je energieleverancier krijg je deze emails prompt een uur later al binnen.

het lijkt eerder op damagecontrol van die bedrijven die bureau's inschakelen om die verzoeken tot vervelens toe te sturen.
en ik reageer er inderdaad niet op; krijg je weer een mail "dat je nog niet hebt gereageerd op het klantentevredenheidsonderzoek en of je dit nog even over wilt doen"

ehm...nee.
als ik ontevreden ben over een geleverde dienst dan horen jullie als bedrijf dat vanzelf.
dit is too much.

Re: Mails over beoordelingen webwinkels

Geplaatst: 10 dec 2014 13:43
door wieder
en ik vind die mails juist geweldig ... irritant. En daarom vul ik ze altijd negatief in. In de extra ruimtes waarin wat ingevuld dient te worden zet ik meestal een kleur of een dag. Daar kunnen ze helemaal niks mee. En het boeit mij inderdaad niet wat ze ermee doen.

Re: Mails over beoordelingen webwinkels

Geplaatst: 10 dec 2014 13:53
door GJvdZ
Het is toch prima dat bedrijven onderzoek doen naar hoe klanten over hun denken? Ik zie het probleem niet. Door niks te vragen weet je ook niks.

Re: Mails over beoordelingen webwinkels

Geplaatst: 10 dec 2014 13:58
door wieder
Dat ben ik ergens wel met je eens, GJvdZ. Maar.. feit is dat dat soort onderzoekjes worden omgezetnaar cijfertjes en als die cijfertjes onder een bepaalde waarde komen dan begint er iemand te brullen. En dat is nou net waar de schoen wringt. Mensenwerk is niet uit te drukken in cijfertjes. Niet alles is zwart/wit. Grijs is ook een kleur en in vele accenten en nuances te verkrijgen.

Re: Mails over beoordelingen webwinkels

Geplaatst: 10 dec 2014 14:18
door GJvdZ
Hoe zou je dan klanttevredenheid willen meten? Het beeld dat je schetst zegt misschien wat over je eigen ervaringen, maar ik heb toch hele andere ervaringen met hoe management omgaat met dit soort dingen. Er zijn namelijk ook goede bedrijven.

Re: Mails over beoordelingen webwinkels

Geplaatst: 10 dec 2014 14:40
door rdenoude
@GjvdZ

Het is prima dat bedrijven kwaliteit willen weten, dat schrijf ik ook. Wat ik alleen niet prima vind, is dat er een heel aantal bedrijven zijn die dit bij iedere bestelling/contact doen.
En ja, je kunt E-mails verwijderen dat kan met SPAM ook. Maar je wordt er nog steeds niet vrolijk van. En voor SPAM is er zelfs wetgeving.

Het zou bedrijven sieren je de optie te geven, of je wel of niet hierover gecontacteerd wilt worden. En niet dat je het continue door je keel geduwd krijgt, al dan niet met herinneringen.

Re: Mails over beoordelingen webwinkels

Geplaatst: 10 dec 2014 14:42
door berndv
rdenoude schreef: Het zou bedrijven sieren je de optie te geven, of je wel of niet hierover gecontacteerd wilt worden. En niet dat je het continue door je keel geduwd krijgt, al dan niet met herinneringen.
Eens. Net zoals het aanmelden voor nieuwsbrieven zou je deze optie ook uit moeten kunnen zetten. Of beter nog, aanzetten als je er gebruik van wilt maken, of standaard aanzetten als men ook de nieuwsbrief wil ontvangen.

Re: Mails over beoordelingen webwinkels

Geplaatst: 10 dec 2014 14:56
door sjohie
Ik gooi zulke bedel-emails altijd weg, zeker als ze smeken om een beoordeling op trustpilot oid. Ik bepaal zelf wel of, en zo ja wáár ik een beoordeling achter laat. Maar echt ergeren doe ik me ook weer niet, ik snap wel dat Bol via die manier een vinger aan de pols wil houden bij hun externe verkopers.

Re: Mails over beoordelingen webwinkels

Geplaatst: 10 dec 2014 17:05
door tenormin
Mij maakt het helemaal niet uit, beschouw ze (bijna) als valse mails van banken (alleen, die kan je dan niet doorsturen :lol: ) maar ze gaan gewoon de prullenbak in. En ja, als je b.v. Thuisbezorgd hebt besteld krijg je ook zo'n verzoek. Alleen als het echt niet te eten was wil ik nog wel eens iets 'vriendelijks' schrijven! :mrgreen:

Re: Mails over beoordelingen webwinkels

Geplaatst: 10 dec 2014 17:30
door jerwarm
Deze service e-mail hoort bij je bestelling met nummer: 973145906
JUST EAT Geen plaatjes? Geen probleem!
JUST EAT account: [email protected]
Besteldatum: 07.12.2014

Rate your meal

Restaurant:
Wanneer: 07.12.2014

Hey xx,

Eten bestellen zou het ultieme geluksmomentje moeten zijn – het is niet zomaar lekker eten, je ontsnapt ook even aan de dagelijkse sleur. Wij willen graag weten of het bevallen is.

Als kers op de taart maak je automatisch kans op €100 besteltegoed als je een recensie achterlaat voor het restaurant.


Schrijf een recensie


En wat vind je van JUST EAT? Wij zijn altijd op zoek naar verbeteringen. En als we alles al goed doen - dan horen we dat natuurlijk ook graag.


Vertel het ons







JUST EAT Benelux BV | [email protected] | Vleutenseweg 386, 3532 HW Utrecht | Privacy Policy
dit is dan geen webwinkel,
maar dit soort mailjes tot een recensie te geven bedoel ik.>>> :cry: :twisted: :|

Re: Mails over beoordelingen webwinkels

Geplaatst: 10 dec 2014 19:17
door Har06
Niet op de mail verzoekenn reageren en de mails dumpen: ongevraagde reclames cq spam:(

Re: Mails over beoordelingen webwinkels

Geplaatst: 10 dec 2014 21:18
door nibt
Maar erg betrouwbaar zijn die reviews niet.

Vaak wordt bij het schrijven van de review kans op het winnen van een prijs beloofd. (zoals ook in bovenstaand voorbeeld)

Het staat er natuurlijk nooit bij, maar klanten gaan er vanuit dat de review dan wel positief moet zijn om te kunnen winnen.

En zo ontstaat al gauw een wel erg rooskleurig beeld in de reviews.