Mails over beoordelingen webwinkels
Geplaatst: 10 dec 2014 12:21
Beoordelingsterreur
Sinds dit jaar lijkt het aantal bedrijven dat een beoordeling smeekt bij haar klanten exponentieel toegenomen. Het lijk wel alsof je momenteel nergens wat kunt bestellen of er komt wel een beoordelingsverzoek.
Van de week was het weer zo ver. Ik had een kleine twee weken geleden een aantal bestellingen geplaatst bijl BOL.com. De spullen netjes en op tijd ontvangen, maar toen begon voor mij de frustratie. Enkele dagen nadat de bestelling binnen is 3 E-mails ontvangen (omdat ik bij drie verschillende bedrijven via BOL.com had besteld), of ik een beoordeling wilde geven. Deze E-mail heb ik verwijderd omdat ik dit als SPAM ervaar. Nu kreeg ik deze week een herinnering of ik a.u.b. een beoordeling wilde invullen. Ik heb hier niet om gevraagd en ik heb ook geen behoeft om steeds maar weer lastig gevallen te worden met beoordelingsverzoeken. Er staat in de E-mails ook geen knop met “nee ik wil hier niet aan meewerken” of iets dergelijks, nog is er in de accountinstellingen van BOL.com een optie aan te geven.
Ik heb de klantenservice van BOL.com benaderd om te zien of ik deze E-mails in de toekomst niet meer hoef te ontvangen. Men vertelde me echter doodleuk dat het niet mogelijk is om geen beoordelingsverzoeken te ontvangen, indien ik via hen bij derden artikelen bestel. Dit omdat zij deze leveranciers continue wilden monitoren.
Verder melde ze me dat indien ik geen verzoeken meer wilde ontvangen, ik maar niet meer bij derden via hun site moest kopen (leuk bedrijfseconomisch concept André).
Snappen doe ik het niet dat bedrijven ons op deze manier terroriseren met SPAM. Stel je voor dat er iedere keer als je uit de Albert Heijn , Jumbo of Aldi komt, er een medewerker met een klembord staat en je vraagt of je een beoordeling over je winkelbezoek wilt afgeven.
Dat je is een keer op steekproefbasis een aantal enquêtes doet tot daar aan toe maar voor iedere bestelling? Beetje te veel naar mijn idee.
En als je dan een beoordelingsverzoek doet zorg dan dat je ten minste een optie geeft tot voorkomen van extra berichten indien je niet wilt meewerken.
Nog beter zou zijn als je bij het doen van de bestelling kunt aangeven of je voor een beoordeling benaderd mag worden.
Misschien moeten iedereen die er net zo overdenkt, vanaf nu maar alles als slecht beoordelen.
Sinds dit jaar lijkt het aantal bedrijven dat een beoordeling smeekt bij haar klanten exponentieel toegenomen. Het lijk wel alsof je momenteel nergens wat kunt bestellen of er komt wel een beoordelingsverzoek.
Van de week was het weer zo ver. Ik had een kleine twee weken geleden een aantal bestellingen geplaatst bijl BOL.com. De spullen netjes en op tijd ontvangen, maar toen begon voor mij de frustratie. Enkele dagen nadat de bestelling binnen is 3 E-mails ontvangen (omdat ik bij drie verschillende bedrijven via BOL.com had besteld), of ik een beoordeling wilde geven. Deze E-mail heb ik verwijderd omdat ik dit als SPAM ervaar. Nu kreeg ik deze week een herinnering of ik a.u.b. een beoordeling wilde invullen. Ik heb hier niet om gevraagd en ik heb ook geen behoeft om steeds maar weer lastig gevallen te worden met beoordelingsverzoeken. Er staat in de E-mails ook geen knop met “nee ik wil hier niet aan meewerken” of iets dergelijks, nog is er in de accountinstellingen van BOL.com een optie aan te geven.
Ik heb de klantenservice van BOL.com benaderd om te zien of ik deze E-mails in de toekomst niet meer hoef te ontvangen. Men vertelde me echter doodleuk dat het niet mogelijk is om geen beoordelingsverzoeken te ontvangen, indien ik via hen bij derden artikelen bestel. Dit omdat zij deze leveranciers continue wilden monitoren.
Verder melde ze me dat indien ik geen verzoeken meer wilde ontvangen, ik maar niet meer bij derden via hun site moest kopen (leuk bedrijfseconomisch concept André).
Snappen doe ik het niet dat bedrijven ons op deze manier terroriseren met SPAM. Stel je voor dat er iedere keer als je uit de Albert Heijn , Jumbo of Aldi komt, er een medewerker met een klembord staat en je vraagt of je een beoordeling over je winkelbezoek wilt afgeven.
Dat je is een keer op steekproefbasis een aantal enquêtes doet tot daar aan toe maar voor iedere bestelling? Beetje te veel naar mijn idee.
En als je dan een beoordelingsverzoek doet zorg dan dat je ten minste een optie geeft tot voorkomen van extra berichten indien je niet wilt meewerken.
Nog beter zou zijn als je bij het doen van de bestelling kunt aangeven of je voor een beoordeling benaderd mag worden.
Misschien moeten iedereen die er net zo overdenkt, vanaf nu maar alles als slecht beoordelen.