Re: IKEA slaapbank doorgezakt, garantie?
Geplaatst: 15 dec 2014 20:24
Wat jij wil is niet belangrijk, IKEA heeft gewoon het recht om te onderzoeken hoe en wat. Dat jij daar niet aan mee wenst te werken.tja, dan heb je een uitdaging...
Nee joh, geen auto huren, ze hebben bij de Ikea ook bakfietsen te huur, kost een paar euro per uur, en je kunt je slaapbank er makkelijk op kwijt.Goldkiwi schreef:Hallo allemaal.
Ik heb precies een jaar geleden een (lycksele) slaapbank bij de ikea gekocht. Ik heb er een half jaar op geslapen, daarna merkte ik dat ik er niet meer lekker op lag. Ik dacht dat het aan mij lag... Maar ik kwam er kort geleden achter dat de hele middenbalk van de slaapbank is doorgezakt, waardoor ik in een 'kuil' lig... Ik ben nog geen 60 kilo en dit zou niet zo snel moeten gebeuren. Ik slaap nu op een matras op de grond omdat ik rugklachten krijg van het bed.
Ik ben bewust voor een wat duurdere slaapbank gegaan, omdat ik het belangrijk vind om goed te kunnen slapen. Bij de beschrijving stond ook dat de slaapbank geschikt was voor dagelijks gebruik.
Ik heb contact opgenomen met de klantenservice. Ik kreeg te horen dat ik nog garantie heb op de slaapbank, en deze naar een vestiging moet brengen om daar te laten inspecteren. Als daaruit blijkt dat het klopt wat ik zeg, kan ik een nieuwe slaapbank mee krijgen. Dus ik moet een auto gaan huren om dit te doen..? En aangezien deze na een half jaar in ging zakken, zal een nieuwe slaapbank van het zelfde model dit ook doen. Het liefst wil ik gewoon mijn geld terug. Maar mochten ze hiermee akkoord gaan, er ligt ook een matras van 170 euro op, en een bankhoes van 80 euro... Het probleem zit in het bedframe. Als ik hiervan geld retour krijg, zit ik nog met het matras, de hoes, en de bedbox die ik erbij heb gekocht.
Wat raden jullie mij aan om te doen, en wat zijn in deze situatie mijn rechten?
Groetjes,
Jantine
In principe staat ikea in zijn recht. Nu weet ik dat ze meestal niet zo moeilijk doen bij Ikea dus ik zou zeker vragen of het mogelijk geld terug te krijgen. Wie weet...Wettelijk zijn ze daar echter niet toe verplicht tenzij blijkt dat het product niet te repareren of te vervangen valt.Goldkiwi schreef:Natuurlijk mogen ze mijn slaapbank onderzoeken. De hele middenbalk is doorgebogen en dat zullen ze gauw genoeg zien... Maar heb ik verder ook iets te zeggen over het vervangende product wat ze me willen geven? Moet ik genoegen nemen met een nieuwe slaapbank die ik dan ook na een half jaar terug moet brengen, of mag ik ook m'n geld terug vragen?
Ook dat weet je natuurlijk weer. Ikea geeft wel geld terug als er veel problemen zijn met een product. Niet geschoten is altijd mis.dhc schreef:IKEA geeft geen geld terug........ook niet als je het lief vraagt..een groot bedrijf is iets anders als liefdadigheid.
Je kunt ook de Staatsloterij vragen of jij een keertje de hoofdprijs mag winnen, maar kom op zeg, na 1 jaar gebruik vragen of je je geld (ongezien) terug mag krijgen....olaf79 schreef:Ook dat weet je natuurlijk weer. Ikea geeft wel geld terug als er veel problemen zijn met een product. Niet geschoten is altijd mis.dhc schreef:IKEA geeft geen geld terug........ook niet als je het lief vraagt..een groot bedrijf is iets anders als liefdadigheid.
Het eerste wat ik dacht. Op een matras op de grond naast de slaapbank gaan slapen in plaats van contact op te nemen met Ikea. Niet slim, want nu moet u aantonen dat u geen schuld hebt aan het defect.mh73 schreef:Waarom is TS niet naar de Ikea gegaan toen de bank in ging zakken na een half jaar? Ikea is niet zo moeilijk met garantie.
olaf79 schreef:Ook dat weet je natuurlijk weer. Ikea geeft wel geld terug als er veel problemen zijn met een product. Niet geschoten is altijd mis.dhc schreef:IKEA geeft geen geld terug........ook niet als je het lief vraagt..een groot bedrijf is iets anders als liefdadigheid.
Uiteraard. Ik doel meer op het feit als er ontdekt wordt dat een product fout ontworpen is, gevaarlijk is of gewoon niet goed werkt. Ikea is m.i. juist heel makkelijk in die soort dingen (aangezien het inkoop toch allemaal geen drol kost).Teunbosseman schreef:olaf79 schreef:Ook dat weet je natuurlijk weer. Ikea geeft wel geld terug als er veel problemen zijn met een product. Niet geschoten is altijd mis.dhc schreef:IKEA geeft geen geld terug........ook niet als je het lief vraagt..een groot bedrijf is iets anders als liefdadigheid.
Inderdaad, kan ik bevestigen ! Hielp wel dat ik al tijdje Ikea Family member ben. Praatjepot dat Ikea geen geld terug zou geven.
Maar Ikea moet natuurlijk wel de kans krijgen om te herstellen.