Garage Blij in Zevenaar
Geplaatst: 16 dec 2014 13:04
Beste Forumleden,
Graag jullie advies/mening. Ca. 2 maanden geleden kregen wij problemen met onze Seat Ibiza van 2010. Wij hebben deze naar de Seat Dealer Blij in Zevenaar gebracht ter reparatie. Er werd geconstateerd dat de brandstofpomp kapot zou zijn en deze is vervangen. Wij hebben een rekening van € 350,-- hiervoor betaald. Na het weekend ontstond hetzelfde probleem. (auto start niet). De auto is opgehaald en zonder reparatie weer terug gebracht (hij deed het plotsklap weer). Een week later (na het weekend) ontstond weer hetzelfde probleem. Auto weer opgehaald waarbij ze dik 2 weken bezig zijn geweest om het probleem te verhelpen. In de tussentijd kon ik een auto lenen die ze daar hadden staan. Omdat ze er uiteindelijk niet uit kwamen hebben ze de auto naar de Volkswagen Dealer Zijm in Huissen gebracht. Zij hebben geconstateerd dat de ECU niet functioneerde. Fa. Blij heeft verzocht dat ik direct contact op moest nemen met Zijm om het e.e.a. af te handelen. Uiteindelijk hebben ze een 2e hands ECU geplaatst waardoor het probleem nu is opgelost (na 3 weken). Zijm gaf aan dat door een defecte ECU de brandstofpomp niet functioneerde. Uiteindelijk heb ik getracht fa. Blij te benaderen om het e.e.a. proberen te verrekenen inzake de € 350,-- die ik betaald heb voor een brandstofpomp (die uiteindelijk niet defect bleek te zijn). Na 1,5 week waarbij ze lang met elkaar moesten overleggen hebben ze besloten mij hier niet in tegemoet te komen. Ik vraag me af wat mijn consumenten recht hierin is.. moet ik dit accepteren of kan je hier een tegemoetkoming in verwachten?
Ik hoor graag van jullie en dank alvast voor jullie reactie.
Met vriendelijke groet,
Richard Obbes
Graag jullie advies/mening. Ca. 2 maanden geleden kregen wij problemen met onze Seat Ibiza van 2010. Wij hebben deze naar de Seat Dealer Blij in Zevenaar gebracht ter reparatie. Er werd geconstateerd dat de brandstofpomp kapot zou zijn en deze is vervangen. Wij hebben een rekening van € 350,-- hiervoor betaald. Na het weekend ontstond hetzelfde probleem. (auto start niet). De auto is opgehaald en zonder reparatie weer terug gebracht (hij deed het plotsklap weer). Een week later (na het weekend) ontstond weer hetzelfde probleem. Auto weer opgehaald waarbij ze dik 2 weken bezig zijn geweest om het probleem te verhelpen. In de tussentijd kon ik een auto lenen die ze daar hadden staan. Omdat ze er uiteindelijk niet uit kwamen hebben ze de auto naar de Volkswagen Dealer Zijm in Huissen gebracht. Zij hebben geconstateerd dat de ECU niet functioneerde. Fa. Blij heeft verzocht dat ik direct contact op moest nemen met Zijm om het e.e.a. af te handelen. Uiteindelijk hebben ze een 2e hands ECU geplaatst waardoor het probleem nu is opgelost (na 3 weken). Zijm gaf aan dat door een defecte ECU de brandstofpomp niet functioneerde. Uiteindelijk heb ik getracht fa. Blij te benaderen om het e.e.a. proberen te verrekenen inzake de € 350,-- die ik betaald heb voor een brandstofpomp (die uiteindelijk niet defect bleek te zijn). Na 1,5 week waarbij ze lang met elkaar moesten overleggen hebben ze besloten mij hier niet in tegemoet te komen. Ik vraag me af wat mijn consumenten recht hierin is.. moet ik dit accepteren of kan je hier een tegemoetkoming in verwachten?
Ik hoor graag van jullie en dank alvast voor jullie reactie.
Met vriendelijke groet,
Richard Obbes