Pagina 1 van 1

Uitvaartakte Thanatos verder onder Persephone

Geplaatst: 16 dec 2014 13:46
door berndv
mijnheer vollebregt heeft weer een nieuwe naam geregistreerd onder zijn imperium:
http://www.persephone.nl/
En wat biedt hij daar weer aan:

De uitvaartakte

Pas dus op voor het boefje.
Artikel I: consumentencollectief
Persephone Beheer B.V., tevens handelend onder de namen Persephone Uitvaartdiensten en Persephone Coaching & Advies, in 2010 opgenomen in het register van de Kamer van Koophandel (KvK) onder het nummer 09214725, gevestigd en kantoorhoudende aan Lange Hezelstraat 93, 6511 CE te Nijmegen, hierna te noemen ‘Persephone’, is een (commercieel) consumentencollectief dat zich (primair) richt op uitvaart-gerelateerde diensten, in de ruimste zin des woords.
Een consumentencollectief? Jaja, gewoon een bv, het kvk nummer dat genoemd wordt komt gewoon uit bij Vollebregt Management B.V., en ja, die is netjes in 2010 geregistreerd, hij gaat dus gewoon verder met zijn spelletjes. pas dus op

Re: Uitvaartakte Thanatos verder onder Persephone

Geplaatst: 23 dec 2014 04:11
door Provisieverbod
Je observatie klopt grotendeels. Maar lees s.v.p. het volgende persbericht voor het volledige verhaal: http://www.persbericht.nu/thanatos-post ... ersephone/ .

Re: Uitvaartakte Thanatos verder onder Persephone

Geplaatst: 23 dec 2014 09:39
door berndv
Provisieverbod schreef:Je observatie klopt grotendeels. Maar lees s.v.p. het volgende persbericht voor het volledige verhaal: http://www.persbericht.nu/thanatos-post ... ersephone/ .
Kan je mij vertellen wat er niet klopt dan? Het persbericht is leuk hoor, maar ze doen net alsof het iets compleet nieuws is, een compleet nieuwe partij die alle diensten overneemt en her nu toch echt anders gaat doen. Dat laatste weet ik niet, maar het is hier absoluut geen nieuwe partij, het is gewoon onderdeel, sterker nog een handelsnaam, van vollebregt management. Net zoals thanatos dat was. Daarnaast bestaat de naam Persephone Beheer B.V. niet. Die geven ze wel aan.

Re: Uitvaartakte Thanatos verder onder Persephone

Geplaatst: 23 dec 2014 12:09
door Provisieverbod
Het Persephone-concept verschilt op essentiële punten van het Thanatos-concept. Zo wordt er geen (hoog) eenmalig bedrag betaald voor het vastleggen van de uitvaartwensen in een onderhandse akte maar betalen de cliënten, de leden, een jaarlijkse lidmaatschapsbijdrage die hen ook recht geeft op andere voordelen, zoals periodieke informatie en bijeenkomsten, kwaliteitswaarborgen, korting op de uitvaart, keuze uit drie offertes, etc.

Waar het Thanatos-concept is ontspoord - namelijk op het gebied van (de transparantie van) de kosten - doet Persephone het compleet anders. Er wordt niet automatisch geïncasseerd, maar de leden ontvangen jaarlijks een digitale factuur die zij zelf kunnen voldoen, bijvoorbeeld met iDEAL. Het initiatief om te betalen ligt dus bij de cliënt. Het lidmaatschap is overigens te allen tijde zonder opzegtermijn opzegbaar.

Verbeterpunten zijn overigens altijd welkom! Dus voel je vrij om aandachtig naar het concept te kijken. Daar kan Persephone wat mee.

N.B. De akte om de statutaire naam aan te passen passeert nog vóór de jaarwisseling bij de notaris.

Re: Uitvaartakte Thanatos verder onder Persephone

Geplaatst: 24 dec 2014 22:23
door Mallet
Provisieverbod schreef:Het Persephone-concept verschilt op essentiële punten van het Thanatos-concept. Zo wordt er geen (hoog) eenmalig bedrag betaald voor het vastleggen van de uitvaartwensen in een onderhandse akte maar betalen de cliënten, de leden, een jaarlijkse lidmaatschapsbijdrage die hen ook recht geeft op andere voordelen, zoals periodieke informatie en bijeenkomsten, kwaliteitswaarborgen, korting op de uitvaart, keuze uit drie offertes, etc.
Met andere woorden.. De noodsprong die je ook hebt geprobeerd te maken met Thanatos. Daar heb je ook opeens een lidmaatschapsvariant van gemaakt. Was het niet iets met Brons en Zilver en weet ik wat.

Ik hoop dat de partijen die Thanatos de das om hebben gedaan wel bereid zijn om met dit "vernieuwende" concept in zee te gaan. Succes.

Re: Uitvaartakte Thanatos verder onder Persephone

Geplaatst: 24 dec 2014 23:02
door berndv
Zie de toegevoegde waarde van dit product nog steeds niet. De website is inmiddels offline. Waarschijnlijk omdat ze mogelijk iets te vroeg los zijn gegaan. Zoals alles onder de nieuwe naam noemen, maar de wijziging bij de kvk nog niet doorvoeren, waardoor nu de naam vollebregt nog volop te vinden is.

Tuurlijk zal dit concept weet vele malen beter zijn dan alle voorgaande. Sommige mensen houden gewoon niet op.

Re: Uitvaartakte Thanatos verder onder Persephone

Geplaatst: 25 dec 2014 00:49
door Provisieverbod
De website is niet offline en ook niet offline geweest. Misschien een typfoutje gemaakt? Het goede online adres is www.persephone.nl . Goede kerstdagen iedereen!

Re: Uitvaartakte Thanatos verder onder Persephone

Geplaatst: 25 dec 2014 09:57
door berndv
Provisieverbod schreef:De website is niet offline en ook niet offline geweest. Misschien een typfoutje gemaakt? Het goede online adres is http://www.persephone.nl . Goede kerstdagen iedereen!
Dan werkt de site niet op een ipad, krijg uitsluitend een witte pagina.

Re: Uitvaartakte Thanatos verder onder Persephone

Geplaatst: 25 dec 2014 10:39
door Shine
Maurice (aka provisieverbod) heeft echt een giga plaat voor zijn hoofd.
Persephone, ....een nieuwe jas, maar met zo goed als dezelfde inhoud en opzet ten tijde van Thanatos. En gewoon dezelfde eigenaar (Vollenbregt). Voorheen Vollebregt Beheer bv is nu welbeschouwd Persephone Beheer bv.
http://amweb.nl/financiele-planning-724 ... e-diensten

Laat u niet misleiden. Ruim 49,00 euro betalen voor een GRATIS akte, onder het mom van lidmaatschap!
En jaja, ik hoor Maurice/Provisieverbod al zeggen: voor dit lidmaatschapsbedrag leveren wij extra diensten. Laat u niets wijs maken. Het zijn niets voorstellende diensten. Dit keer gebracht met het catchy begrip: consumentencollectief.

Dan nog even de voorwaarden mbt lidmaatschap

Artikel III: lidmaatschap
a. Nederlandse consumenten die minimaal 18 jaar oud zijn en maximaal 75 jaar oud zijn kunnen in beginsel een Persephone Lidmaatschap aangaan, waardoor zij deelgenoot worden van de voordelen van het consumentencollectief.

b. Persephone is bevoegd de toelating van een persoon als lid te weigeren, bijvoorbeeld wanneer de aanvrager van het lidmaatschap ten tijde van de aanvraag lijdt aan een ernstige ziekte of aandoening of wanneer het lid reeds lid is geweest en het lidmaatschap toen wegens herhaalde non-betaling is geëindigd.
Je mag dus niet ziek zijn, je mag dus niet ouder zijn dan 75 jaar. Als je dan al iets wilt zou je toch juist denken dat je precies voor deze groep er zou moeten zijn. Zij willen nml juist iets regelen.
Artikel IV: kennisgeving van overlijden
In geval van het overlijden van een lid, geven de nabestaanden hiervan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen één dag na het overlijden, kennis aan Persephone, waarna Persephone de nabestaanden desgewenst in contact brengt met een aan Persephone verbonden uitvaartverzorger en/of andere dienstverleners.
Ja hoor, nabestaanden gaan direct allerlei kastjes opentrekken opzoek naar een of andere Persephone akte/lidmaatschap. Wat gebeurd er als nabestaanden niet binnen die ene dag bellen???

Kortom.......

Re: Uitvaartakte Thanatos verder onder Persephone

Geplaatst: 26 dec 2014 11:19
door Provisieverbod
Jij ook een vrolijk kerstfeest Shine!

Kritisch zijn mag en wordt door mij zelfs gewaardeerd. Maar laten we het concept tegelijkertijd gewoon een eerlijke kans geven. Er zijn écht veel mensen die hier iets aan hebben. Mensen die zelf wellicht niet zo kritisch naar dergelijke zaken kijken als jij en andere bezoekers van dit forum. Mensen die het fijn vinden als iemand ze ondersteunt met deze voor velen moeilijke materie.

Je geeft aan dat je vindt dat mensen die ouder zijn dan 75 juist gebruik zouden moeten kunnen maken van de voorzorg-diensten. Als het gaat om de daadwerkelijke uitvaartzorg dan ben ik het uiteraard met je eens. Maar ik zal uitleggen waarom wij vinden dat dit niet zo is met betrekking tot de voorzorg-diensten.

Reden één is dat deze mensen in een leeftijdscategorie zijn gekomen waarin het dikwijls erg confronterend is om over deze materie te praten, laat staan daarover benaderd te worden. Dat doen wij dus ook niet.

Reden twee is als volgt. 70% van de Nederlanders heeft de specifieke uitvaartwensen niet schriftelijk vastgelegd voor de nabestaanden. Hoe ouder mensen zijn, hoe groter de kans is dat de wensen besproken zijn en/of vastgelegd zijn. Het 'probleem' zit derhalve niet zozeer bij de 75-plussers, maar juist bij de mensen van een jaar of 40 die zomaar wegvallen, bijvoorbeeld door een hartstilstand of een ongeluk, en een gezin achterlaten. Wij hebben ervaren dat nabestaanden dan vaak maar wat naar het plafond zitten te staren omdat zij geen idee hebben van wat de overledene nu eigenlijk voor ogen had, als hij of zij al iets voor ogen had. Dat is dus veel meer onze doelgroep.

Over het binnen één dag melden van een overlijden het volgende. Je hebt helemaal gelijk. Het stukje tekst was bedoeld om de nabestaanden aan te moedigen om er niet mee te wachten, zodat de partners van Persephone de tijd hebben om drie goede offertes uit te brengen waarin de korting tot uitdrukking komt. De tekst is zojuist herschreven. Er staat nu 'bij voorkeur binnen één dag na het overlijden'.

Bedankt voor de feedback Shine!

Re: Uitvaartakte Thanatos verder onder Persephone

Geplaatst: 26 dec 2014 23:49
door berndv
Het deel van het uitsluiten van mensen boven de 75 snap ik nog niet echt op basis van je argumenten. Althans niet het feit dat ze uitgesloten zijn.
Provisieverbod schreef: Reden één is dat deze mensen in een leeftijdscategorie zijn gekomen waarin het dikwijls erg confronterend is om over deze materie te praten, laat staan daarover benaderd te worden. Dat doen wij dus ook niet.
Dit zie ik niet als reden on ze volledig uit te sluiten, wel om ze proactief te benaderen, maar niet om ze volledig als klant te weigeren. Soms kan juist een ervaring uit de omgeving aanleiding geven om deze zaken te willen regelen.
Provisieverbod schreef: Reden twee is als volgt. 70% van de Nederlanders heeft de specifieke uitvaartwensen niet schriftelijk vastgelegd voor de nabestaanden. Hoe ouder mensen zijn, hoe groter de kans is dat de wensen besproken zijn en/of vastgelegd zijn. Het 'probleem' zit derhalve niet zozeer bij de 75-plussers, maar juist bij de mensen van een jaar of 40 die zomaar wegvallen, bijvoorbeeld door een hartstilstand of een ongeluk, en een gezin achterlaten. Wij hebben ervaren dat nabestaanden dan vaak maar wat naar het plafond zitten te staren omdat zij geen idee hebben van wat de overledene nu eigenlijk voor ogen had, als hij of zij al iets voor ogen had. Dat is dus veel meer onze doelgroep.
Ook dit zie ik niet direct een reden om ze uit te sluiten. Dat ze niet tot je directe doelgroep behoren zou niet hoeven te betekenen dat je ze uitsluit. Dat veel mensen het mogelijk al geregeld hebben betekent tevens dat een aantal dat nog niet heeft, en die kunnen dus niet bij jullie terecht. Het lijkt bijna op een stukje leeftijdsdiscriminatie, hoewel ik die wet niet goed genoeg ken om dat met zekerheid te kunnen zeggen.

Al met al leuke plannen, ik blijf sceptisch. Ik ga er gewoon van uit dat je het beste voor ogen hebt voor je klanten en niet als hoofddoel je eigen portemonnee hebt. Mij zul je niet snel als klant krijgen, maar ik hoop gewoon dat voor die mensen die hun vertrouwen plaatsen in jou, dat je die met respect behandeld en ze geeft waar ze recht op hebben.

Re: Uitvaartakte Thanatos verder onder Persephone

Geplaatst: 01 jan 2015 20:26
door Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Re: Uitvaartakte Thanatos verder onder Persephone

Geplaatst: 02 jan 2015 10:25
door GJvdZ
Waarvoor zou je in Godsnaam met zo'n bedrijf in zee gaan. Je kunt dit soort dingen toch ook gewoon met familie of vrienden bespreken?