Fouten garage
Geplaatst: 16 dec 2014 22:08
Hallo allemaal,
Heb enorme problemen met mijn vaste garage die vroeger goed en snel was.
Dit jaar op 27 oktober mijn Saab gebracht ivm sporadische startproblemen, het was toevallig ook tijd voor de APK. Deze werd keurig op 30 oktober afgerond (kon ik zien op de site van de RDW).
Echter, de startproblemen werden maar niet opgelost. Tot twee keer toe auto teruggekregen, om binnen 48 uur startproblemen te krijgen. Steeds was de auto heel lang in de garage.
Op 18 november (!) had ik mijn auto eindelijk terug. Volgende weekend een lang weekend weg, startproblemen bij Breda, auto kon toch starten, bij Kortrijk viel de auto stil, brandstofpomp kapot.
De Belgische garage kon dit probleem niet dat weekend verhelpen en insisteerden dat de auto teruggesleept werd naar NL, naar mijn vaste garage, het beste was volgens hun om 'dit probleem op te lossen waar het was ontstaan' dus mijn vaste garage.
Inmiddels in NL de eerste rekening gekregen van 845 euro voor de APK+ reparaties tot 18 november.
Op donderdag 27 november heeft de ANWB de auto bij de garage gebracht. Het heeft maar liefst 13 dagen gekost om de -binnen één dag bestelde- brandstofpomp te vervangen. Elke keer als ik belde of langskwam 'dan waren ze ermee bezig', 'waren ze hem aan het afmonteren'; pas op woensdag 10 december 2013 heb ik mijn auto teruggekregen.
Tijdens de tweede rit, afgelopen zondag, viel het motorvermogen opnieuw weg. Anwb: benzine is opeens weggestroomd door een montagefout. Takelen naar een garage in Assen. Volgens deze garage is bij de montage van de benzinetank een fout gemaakt, waardoor de brandstofklep beschadigd is. Schade: om en nabij 600 euro.
Inmiddels heb ik de tweede rekening gekregen van 550 euro voor de dertien dagen dat ik de auto kwijt was voor het vervangen van de brandstofpomp. Mijn garage durfde 7 arbeidsuren te rekenen, wat me vrij excessief lijkt. Ook nu pas komt het schriftelijke rapport van de Apk-keuring mee.
Ik wil op de rekeningen van totaal 1400 euro de schade door de fouten van 600 euro in mindering brengen, plus de kosten voor de trein die ik en mijn vrouw moesten maken, en de weggestroomde benzine. Kan ik aanspraak maken op nog meer in verband met 1) de excessieve werkuren 2) de excessieve traagheid ? Het probleem is dat ik behalve eigen aantekeningen niets over deze periode op schrift heb. De garage hield zich aan geen enkele afspraak, heb één keer om een leenauto gevraagd voor mijn werk maar de garage was dicht op het toegezegde tijdstip, want 'het ene personeelslid was ziek'. Heb verder gebruik gemaakt van het OV, gefietst, auto's van vrienden en familieleden gebruikt. Wat kan ik verhalen op deze garage en hoe kan ik een en ander bewijzen ?
Heb enorme problemen met mijn vaste garage die vroeger goed en snel was.
Dit jaar op 27 oktober mijn Saab gebracht ivm sporadische startproblemen, het was toevallig ook tijd voor de APK. Deze werd keurig op 30 oktober afgerond (kon ik zien op de site van de RDW).
Echter, de startproblemen werden maar niet opgelost. Tot twee keer toe auto teruggekregen, om binnen 48 uur startproblemen te krijgen. Steeds was de auto heel lang in de garage.
Op 18 november (!) had ik mijn auto eindelijk terug. Volgende weekend een lang weekend weg, startproblemen bij Breda, auto kon toch starten, bij Kortrijk viel de auto stil, brandstofpomp kapot.
De Belgische garage kon dit probleem niet dat weekend verhelpen en insisteerden dat de auto teruggesleept werd naar NL, naar mijn vaste garage, het beste was volgens hun om 'dit probleem op te lossen waar het was ontstaan' dus mijn vaste garage.
Inmiddels in NL de eerste rekening gekregen van 845 euro voor de APK+ reparaties tot 18 november.
Op donderdag 27 november heeft de ANWB de auto bij de garage gebracht. Het heeft maar liefst 13 dagen gekost om de -binnen één dag bestelde- brandstofpomp te vervangen. Elke keer als ik belde of langskwam 'dan waren ze ermee bezig', 'waren ze hem aan het afmonteren'; pas op woensdag 10 december 2013 heb ik mijn auto teruggekregen.
Tijdens de tweede rit, afgelopen zondag, viel het motorvermogen opnieuw weg. Anwb: benzine is opeens weggestroomd door een montagefout. Takelen naar een garage in Assen. Volgens deze garage is bij de montage van de benzinetank een fout gemaakt, waardoor de brandstofklep beschadigd is. Schade: om en nabij 600 euro.
Inmiddels heb ik de tweede rekening gekregen van 550 euro voor de dertien dagen dat ik de auto kwijt was voor het vervangen van de brandstofpomp. Mijn garage durfde 7 arbeidsuren te rekenen, wat me vrij excessief lijkt. Ook nu pas komt het schriftelijke rapport van de Apk-keuring mee.
Ik wil op de rekeningen van totaal 1400 euro de schade door de fouten van 600 euro in mindering brengen, plus de kosten voor de trein die ik en mijn vrouw moesten maken, en de weggestroomde benzine. Kan ik aanspraak maken op nog meer in verband met 1) de excessieve werkuren 2) de excessieve traagheid ? Het probleem is dat ik behalve eigen aantekeningen niets over deze periode op schrift heb. De garage hield zich aan geen enkele afspraak, heb één keer om een leenauto gevraagd voor mijn werk maar de garage was dicht op het toegezegde tijdstip, want 'het ene personeelslid was ziek'. Heb verder gebruik gemaakt van het OV, gefietst, auto's van vrienden en familieleden gebruikt. Wat kan ik verhalen op deze garage en hoe kan ik een en ander bewijzen ?