| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Heeft iemand een standaard brief om uitstel betaling te vrag
-
Astrid
Heeft iemand een standaard brief om uitstel betaling te vrag
Hallo,
Mijn winstverdriedubbelaar is afgelopen en nu moet ik €7500 bijbetalen. Aangezien ik dit niet in een keer kan moet ik om een betalingsregeling vragen. Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand een pittige brief voor mij?
Groetjes Astrid
Mijn winstverdriedubbelaar is afgelopen en nu moet ik €7500 bijbetalen. Aangezien ik dit niet in een keer kan moet ik om een betalingsregeling vragen. Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand een pittige brief voor mij?
Groetjes Astrid
-
Ant
Re: Heeft iemand een standaard brief om uitstel betaling te vrag
Je kunt op de site www.leaseverlies enkele tips lezen wat te doen.Ik zou geen betalingsregeling vragen omdat de stichting nog gesprekken aan het voeren is over een oplossing.
-
Loek
Beste Astrid,
Onder het onderwerp "Net afgelopen contracten" heb ik enkele
tips aan iemand gegeven hoe zo'n brief opgesteld moet wor-
den. Ik heb deze als E-mail voorgesteld maar als gewone brief kan het ook, dan wel aangetekend verzenden (niet goed-
koop meer tegenwoordig).
m.v.g.
Loek
Onder het onderwerp "Net afgelopen contracten" heb ik enkele
tips aan iemand gegeven hoe zo'n brief opgesteld moet wor-
den. Ik heb deze als E-mail voorgesteld maar als gewone brief kan het ook, dan wel aangetekend verzenden (niet goed-
koop meer tegenwoordig).
m.v.g.
Loek
-
CvdH
Beste astrid,
Ik heb inmiddels een aangetekende brief verstuurd aan LEGIO,die overigens gewoon bij de DEXIA bank terechtkomt,en ben vervolgens direct de dag daarop gebeld door een medewerkster van deze bank. Zij reageerde zwaar geirriteerd,en probeerde mij ook te intimideren over een betalingsregeling, waar ik niet op ingegaan ben. In mijn brief had ik alleen gevraagd om uitstel van betaling, omdat er gesprekken gaande waren tussen "Leaseverlies" en "Dexia bank". Ik was waarschijnlijk niet de enige. Mijn advies : Niet betalen !!!!!!!
Stuur in ieder geval een aangetekende brief naar de Dexia bank,en refereer naar de gesprekken tussen "Dexia" en "Leaseverlies". Wees niet bang voor een incasso bureau, want die kan pas ingeschakeld worden na uitspraak van een rechter.
Gr. CvdH.
Ik heb inmiddels een aangetekende brief verstuurd aan LEGIO,die overigens gewoon bij de DEXIA bank terechtkomt,en ben vervolgens direct de dag daarop gebeld door een medewerkster van deze bank. Zij reageerde zwaar geirriteerd,en probeerde mij ook te intimideren over een betalingsregeling, waar ik niet op ingegaan ben. In mijn brief had ik alleen gevraagd om uitstel van betaling, omdat er gesprekken gaande waren tussen "Leaseverlies" en "Dexia bank". Ik was waarschijnlijk niet de enige. Mijn advies : Niet betalen !!!!!!!
Stuur in ieder geval een aangetekende brief naar de Dexia bank,en refereer naar de gesprekken tussen "Dexia" en "Leaseverlies". Wees niet bang voor een incasso bureau, want die kan pas ingeschakeld worden na uitspraak van een rechter.
Gr. CvdH.
-
EE
beste Astrid
ik heb ook het zelfde als dhr. CvdH gedaan en aangetekend een brief verstuurd om uitstel van betaling.
Ik betaal dus ook niet tot dat de uitspraak van de stichting bekend is.
groetjes EE
ik heb ook het zelfde als dhr. CvdH gedaan en aangetekend een brief verstuurd om uitstel van betaling.
Ik betaal dus ook niet tot dat de uitspraak van de stichting bekend is.
groetjes EE
-
EE
Nog even iets op mijn vorige mailtje Astrid
ook ik moet ongeveer 7000 euro betalen, zou niet weten hoe ik dat moet doen.
groetjes EE
ook ik moet ongeveer 7000 euro betalen, zou niet weten hoe ik dat moet doen.
groetjes EE
-
Astrid
Bedankt voor de tips allemaal hier kan ik wel weer iets mee.
Maar even over dat incasso buro, een vriendin van mij haar winstverdriedubbelaar was in juni 2002 afgelopen en heeft een brief geschreven om een regeling.
Zij heeft nu dus een brief van een incassoburo binnen en zij moet binnen 7 dagen betalen, wat nu???????????
Groetjes Astrid
Maar even over dat incasso buro, een vriendin van mij haar winstverdriedubbelaar was in juni 2002 afgelopen en heeft een brief geschreven om een regeling.
Zij heeft nu dus een brief van een incassoburo binnen en zij moet binnen 7 dagen betalen, wat nu???????????
Groetjes Astrid
-
Yolanda
Hallo,
Ik heb vorige week een prachtige brief gekregen van Legio waarin mij wordt verteld dat de "betaalkwestie" is overgedragen aan een incassobureau. En natuurlijk......heb ik nu een EERVOLE vermelding bij Bureau Krediet Registratie!!! Ik dacht dat ze mild zouden zijn met het inschakelen van een incassobureau.
Bovendien heb ik netjes een brief gestuurd waarin in ik uitstel van betaling vraag. Geen reactie gehad!
Het enige wat we kunnen doen is afwachten wat de stichting Leaseverlies doet.
Groetjes, Yolanda
Ik heb vorige week een prachtige brief gekregen van Legio waarin mij wordt verteld dat de "betaalkwestie" is overgedragen aan een incassobureau. En natuurlijk......heb ik nu een EERVOLE vermelding bij Bureau Krediet Registratie!!! Ik dacht dat ze mild zouden zijn met het inschakelen van een incassobureau.
Bovendien heb ik netjes een brief gestuurd waarin in ik uitstel van betaling vraag. Geen reactie gehad!
Het enige wat we kunnen doen is afwachten wat de stichting Leaseverlies doet.
Groetjes, Yolanda
-
Loek
Beste Yolanda,
In je bericht las ik wat Legio over de betaalkwestie vertel-
de en ik geloof je op je woord. Maar wat Legio beweerd kan
helemaal niet omdat een incassobureau geen enkel bevoegheid
heeft. Iedere Nederlander, die dat wil, kan morgen een
incassobureau beginnen. En met zulke mensen zou jij dan over
een betaalkwestie moeten onderhandelen???
Zijn die lui in Leiden nu helemaal van de ratten besnuffeld.
Ja dat zijn ze, want ze nemen niet eens de moeite om op een
keurig gevraagde reactie per brief van jou, uberhaupt daar
een antwoord op te geven!!
Er kan helemaal niets overgedragen worden en zeker niet aan
een incassobureau.
Wanneer dat incassobureau contact zoekt met je moet je niet
reageren, hooguit kan je vertellen dat je Legio verzocht
hebt om uitstel van betaling maar daar niets meer van ge-
hoord hebt en je nog steeds op hun reactie wacht.
Voor jou en een ieder die dit leest:
"Incassobureau's hebben geen enkele bevoegdheden om, in wat
dan ook, handelend op te treden!!!!!!!"
m.v.g.
Loek
In je bericht las ik wat Legio over de betaalkwestie vertel-
de en ik geloof je op je woord. Maar wat Legio beweerd kan
helemaal niet omdat een incassobureau geen enkel bevoegheid
heeft. Iedere Nederlander, die dat wil, kan morgen een
incassobureau beginnen. En met zulke mensen zou jij dan over
een betaalkwestie moeten onderhandelen???
Zijn die lui in Leiden nu helemaal van de ratten besnuffeld.
Ja dat zijn ze, want ze nemen niet eens de moeite om op een
keurig gevraagde reactie per brief van jou, uberhaupt daar
een antwoord op te geven!!
Er kan helemaal niets overgedragen worden en zeker niet aan
een incassobureau.
Wanneer dat incassobureau contact zoekt met je moet je niet
reageren, hooguit kan je vertellen dat je Legio verzocht
hebt om uitstel van betaling maar daar niets meer van ge-
hoord hebt en je nog steeds op hun reactie wacht.
Voor jou en een ieder die dit leest:
"Incassobureau's hebben geen enkele bevoegdheden om, in wat
dan ook, handelend op te treden!!!!!!!"
m.v.g.
Loek
-
toet
jolanda.Even een vraag wanneer liep jou contract af.Is dat pas of enkele maanden geleden.groetjes toet
-
CvdH
beste Yolanda,
Laat je vooral niet intimideren. Een incassobureau of deurwaarder kan niet zomaar bij je aankloppen. dat zou wel erg makkelijk zijn. Gewoon afwachten, en alle documentatie netjes bewaren. Zolang het onderzoek loopt en er geen afspraken of uitspraak is kan Legio of de Dexia bank je niets maken. Ik heb ook een schuld van 1730 euro, en nog niets betaald. Vrijdag 19 juli j.l ben ik voor het laatst telefonisch benaderd door de Dexia bank ( zie eerdere reactie ). Ik heb gelijk na de eindafrekening ( 24 juni ) van Legio schriftelijk een klacht ingediend bij Legio, maar tot op heden niets vernomen. Laten we elkaar qua informatie zoveel mogelijk op de hoogte houden, dit is in ons aller voordeel. Sterkte iedereen, en natuurlijk volhouden !!!!
Gr.CvdH.
Laat je vooral niet intimideren. Een incassobureau of deurwaarder kan niet zomaar bij je aankloppen. dat zou wel erg makkelijk zijn. Gewoon afwachten, en alle documentatie netjes bewaren. Zolang het onderzoek loopt en er geen afspraken of uitspraak is kan Legio of de Dexia bank je niets maken. Ik heb ook een schuld van 1730 euro, en nog niets betaald. Vrijdag 19 juli j.l ben ik voor het laatst telefonisch benaderd door de Dexia bank ( zie eerdere reactie ). Ik heb gelijk na de eindafrekening ( 24 juni ) van Legio schriftelijk een klacht ingediend bij Legio, maar tot op heden niets vernomen. Laten we elkaar qua informatie zoveel mogelijk op de hoogte houden, dit is in ons aller voordeel. Sterkte iedereen, en natuurlijk volhouden !!!!
Gr.CvdH.
-
anne
Ook wij hebben een brief gekregen van een incassobureau,hebben terug geschreven (aangetekend) dat we niet wilde betalen zolang het onderzoek loopt en ook omdat legio niets laat horen op onze brieven. Toen ging de telefoon, weer het incassobureau dreigende taal en bla bla bla ben niet van plan te betalen. 't Is wel vervelend maar we geven niet toe, ons contract loopt nog we betalen al een paar maanden niet. Hebben om ontbinding gevraagt maar nooit is er door legio inhoudelijk op in gegaan. Onze schuld is heel hoog 16.262 euro dachten een spaarpotje te maken voor een pensioengat alle hoop is nu gericht op de stichting. Hoop op een goede afloop, dan komt er weer wat rust in ons leven, allemaal gegroet, Anne.
-
Phoebe
Ik heb vandaag een brief geschreven naar Legio m.b.t. uitstel van betaling. Hierin heb ik o.a., zoals vele van jullie hebben geadviseerd, vermelding gedaan over de gesprekken tussen Stichting Leaseverlies en Legio; dat ik het ongepast vind dat ze me wel hebben gebeld toen ik op flinke winst stond en niet toen ik verlies dreigde te leiden; en tot slot heb ik vermeld dat ik het belachelijk vond dat ze me tien dagen na de eindrekening al een herinnering van betaling hebben gestuurd. Deze brief heb ik en gemaild en gestuurd (naar Leiden, maar er is ook nog een Postbus in Rotterdam!!!).
-
Ischa
Beste mensen,
Wat ook gebeurd, collectief geen cent betalen en vooral je niet laten intimideren dan hebben ze geen poot om op te staan. Heeft iemand nog de pagina grote advertentie van LL?
Daar is geen enkel woord gerept over de gevaren van leasen
van aandelen.
mvg,
Ischa
Wat ook gebeurd, collectief geen cent betalen en vooral je niet laten intimideren dan hebben ze geen poot om op te staan. Heeft iemand nog de pagina grote advertentie van LL?
Daar is geen enkel woord gerept over de gevaren van leasen
van aandelen.
mvg,
Ischa
-
steef
beste mensen
wij moeten in September 2002 onze rekening afwachten. We staan nu op 8000 Euro bijbetalen en dat word meschien nog wel meer zo de beurzen nu gaan, zoals zo velen van ons moeten we niet betalen en de zaak van de stichting afwachten.. dus NIET BETALEN... ze hebben ons genoeg leed aan gedaan...
aleemaal veel sterkte
wij moeten in September 2002 onze rekening afwachten. We staan nu op 8000 Euro bijbetalen en dat word meschien nog wel meer zo de beurzen nu gaan, zoals zo velen van ons moeten we niet betalen en de zaak van de stichting afwachten.. dus NIET BETALEN... ze hebben ons genoeg leed aan gedaan...
aleemaal veel sterkte
-
Zeliha
Voor diegene die een voorbeeld klachtbrief wil hebben kan ik het mailen.
Astrid geef me je mailadres en mail je zo'n brief.
Zeliha
Astrid geef me je mailadres en mail je zo'n brief.
Zeliha
-
Tanja de Zeeuw
Geachte forum-mensen,
Mijn contract was mei dit jaar afgelopen en ook ik heb niet betaald en een brief geschreven. Maar wat hier beweerd wordt over incassoburo's is pertinent onwaar. Ik dacht dat na de laatste aanmaning er wel contact gezocht zou worden, maar dit was pas veel later.
Juni dit jaar wilde ik een hypotheek afsluiten, maar de ABNAMRO vertelde mij over een negatieve BKR-codering. Na 2 minuten zoeken bleek dat van Legio afkomstig te zijn. ABN heeft mij toen verteld hoe vervelend een dergelijke codering was (geen mobiel abonnement, geen hyp, geen leningen, ed). Zij konden niets voor mij doen, want volgens de ABN stonden ze in hun recht (een finaciele verplichting niet nagekomen): toen toch maar contact gezocht met Legio waar ze heel vriendelijk vertelde wat er aan de hand was. Na weer overleg met ABN heb ik alsnog het bedrag betaald en wilde Legio uit coulance de negatieve melding weghalen (waartoe ze niet verplicht zijn volgens de ABN; normaal gesproken staat zo'n melding dus een groot aantal jaren). Ik adviseer iedereen dus toch maar te betalen of een betalingsregeling te treffen (met daarbij bijvoorbeeld wel protest), want wat ik heb meegemaakt was niet prettig. Sta -dankzij de ABN- toch ook iets minder negatief tegenover Legio (ik heb immers zelf een contract getekend en ik wist dat het mis kon gaan: het zijn aandelen). ABN vertelde ook dat zij ook een heleboel klachten kregen van gefrustreerde beleggers, maar dat ook zij de verantwoordelijkheid bij de client legden. Wijze les geweest voor me en toch wil ik later nog wel eenkeer iets met aandelen doen.
Groeten,
Tanja
Mijn contract was mei dit jaar afgelopen en ook ik heb niet betaald en een brief geschreven. Maar wat hier beweerd wordt over incassoburo's is pertinent onwaar. Ik dacht dat na de laatste aanmaning er wel contact gezocht zou worden, maar dit was pas veel later.
Juni dit jaar wilde ik een hypotheek afsluiten, maar de ABNAMRO vertelde mij over een negatieve BKR-codering. Na 2 minuten zoeken bleek dat van Legio afkomstig te zijn. ABN heeft mij toen verteld hoe vervelend een dergelijke codering was (geen mobiel abonnement, geen hyp, geen leningen, ed). Zij konden niets voor mij doen, want volgens de ABN stonden ze in hun recht (een finaciele verplichting niet nagekomen): toen toch maar contact gezocht met Legio waar ze heel vriendelijk vertelde wat er aan de hand was. Na weer overleg met ABN heb ik alsnog het bedrag betaald en wilde Legio uit coulance de negatieve melding weghalen (waartoe ze niet verplicht zijn volgens de ABN; normaal gesproken staat zo'n melding dus een groot aantal jaren). Ik adviseer iedereen dus toch maar te betalen of een betalingsregeling te treffen (met daarbij bijvoorbeeld wel protest), want wat ik heb meegemaakt was niet prettig. Sta -dankzij de ABN- toch ook iets minder negatief tegenover Legio (ik heb immers zelf een contract getekend en ik wist dat het mis kon gaan: het zijn aandelen). ABN vertelde ook dat zij ook een heleboel klachten kregen van gefrustreerde beleggers, maar dat ook zij de verantwoordelijkheid bij de client legden. Wijze les geweest voor me en toch wil ik later nog wel eenkeer iets met aandelen doen.
Groeten,
Tanja
-
anne
tanja het incassobureau zit in Rotterdam en heet Dun & Bradstreet, het is dus wel waar.
gr. anne.
gr. anne.
-
toet
Tanja Ik heb al een hypotheek.Mobieltje heb ik niet en lening is voor mij uit de boze.Dus voor mij geen reden om te betalen.Ik denk dat het voor iedereen anders is Jou geef ik groot gelijk dat je betaald.Een eigen woning is heel belangrijk.toet.
-
Phoebe
Ik heb net een brief naar Legio verstuurd met de mededeling dat ik niet van plan ben om te betalen totdat er uitkomst is gekomen tussen Legio en Stichting Leaseverlies....nu lees ik weer het verhaal van Tanja!!! Ik ben namelijk zelf ook bezig met een hypotheek voor een huisje....wat nu? Kan Stichting Leaseverlies niet iets doen in de trant dat Legio wacht met het incasseren van het geld en al helemaal geen incassobureau of wat dan ook inschakelt totdat er uitkomst uit de gesprekken zijn gekomen, want zo worden we toch nog gedwongen tot betalen.....of het is betalen of het is een negatieve BKR-codering!!!