Pagina 1 van 1

Intertoys zet in rekst en op fot 2, krijg er één

Geplaatst: 21 dec 2014 12:30
door Koenak
Geachte Radar en andere hulp.

Wij hadden voor Sinterklaas bijna alle cadeaus bij intertoys besteld. Zo ook de bouwplaten van banbao. Op de site stond dat je er twee voor die prijs kreeg, bij de grijze bouwplaat stond dit bij de tekst, bij de groene op de foto. Ik was dus in de veronderstelling dat we twee grijze en twee groene besteld hadden, dit stond immers op de site, we kregen één grijze en één groene, had gelijk gemaild, dat ik ervan uitgingen dat we er twee zouden krijgen, ze zeggen dat dit een foutje was en hadden het gelijk aangepast, maar ik wilde de hoeveelheid die ik dacht besteld te hebben. Ze willen niet toegeven en wij krijgen geen geld terug en dus ook niet die twee nog opgestuurd.

Wat kan ik hiertegen doen?

Afbeelding

Afbeelding

Re: Intertoys zet in rekst en op fot 2, krijg er één

Geplaatst: 21 dec 2014 13:49
door berndv
Besteld via internet, dus beroepen op de wet koop op afstand, retour sturen binnen 14 dagen en geld terug.

Re: Intertoys zet in rekst en op fot 2, krijg er één

Geplaatst: 21 dec 2014 14:23
door alfatrion
En dan zelf de verzendkosten dragen? De winkel moet gewoon nog naleveren.

Re: Intertoys zet in rekst en op fot 2, krijg er één

Geplaatst: 21 dec 2014 17:14
door F.van Holten
Eerst betalen, en dan wordt het opgestuurd, dus dan 1x het product.
Dat is het probleem.

Re: Intertoys zet in rekst en op fot 2, krijg er één

Geplaatst: 21 dec 2014 17:16
door berndv
Uit de algemene voorwaarden, welke u als het goed is ook heeft doorgelezen, aangezien bestellen alleen kan door akkoord te gaan met de voorwaarden:
Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (http://www.sgc.nl).
Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.
Dus eerst een officiële klacht indienen, doen ze daar niets op uit, zie bovenstaande

Re: Intertoys zet in rekst en op fot 2, krijg er één

Geplaatst: 21 dec 2014 17:39
door Frantic2
waarom adverteert intertoys in US dollars?

Re: Intertoys zet in rekst en op fot 2, krijg er één

Geplaatst: 21 dec 2014 18:05
door VioletPrue
Frantic2 schreef:waarom adverteert intertoys in US dollars?
En zetten ze in het Engels, in een ander lettertype dan zij zelf gebruiken dat er in één verpakking twee grondplaten zitten?
Lijkt mij eerder dat er een verkeerde foto is gebruikt.

Re: Intertoys zet in rekst en op fot 2, krijg er één

Geplaatst: 21 dec 2014 18:47
door olaf79
berndv schreef:Uit de algemene voorwaarden, welke u als het goed is ook heeft doorgelezen, aangezien bestellen alleen kan door akkoord te gaan met de voorwaarden:
Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (http://www.sgc.nl).
Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.
Dus eerst een officiële klacht indienen, doen ze daar niets op uit, zie bovenstaande
Kan, maar dat hoeft niet. Intertoys moet gewoon leveren wat ze adverteren en als het fout is dan alsnog de koop ontbinden of de gevolgen van de fout dragen.

Re: Intertoys zet in rekst en op fot 2, krijg er één

Geplaatst: 21 dec 2014 20:13
door SaritaX
Retourneren is gratis bij Intertoys dus je kan het gewoon terugsturen en je geld terugkrijgen.

Soms worden er nou eenmaal fouten gemaakt, ze hebben het aangepast op de website en het was heus niet expres want ze hebben echt geen zin in gedoe.