Pagina 1 van 2

Koffiediscounter Naarden

Geplaatst: 23 dec 2014 16:53
door arminzepcan
Afgelopen zondag heb ik bij Koffiediscounter in Naarden een espressomachine van Siemens gekocht. Deze heb ik in de winkel niet werkend kunnen zien. Nadat ik thuis ben gekomen heb ik het apparaat in gebruik genomen en bleek de temperatuur van de koffie tegen te vallen. Die was dus niet wat ik er van heb verwacht. Daarom heb ik 2 dagen later contact met ze opgenomen met de vraag om de machine om ruilen voor een andere met bijbetaling van mijn kant. Zij weigeren echter de machine terug te nemen omdat deze gebruikt zou zijn. Maar ik kan er alleen achter komen dat deze niet aan mijn verwachting voldoet door de machine te gebruiken.
Op de site van Koffiediscounter staat dat de machine geruild kan worden indien men niet tevreden is. Nou dat is nu het geval. In mijn e-mails naar de klantenservice heb ik hier ook op gewezen. De reactie van hun kant was:

"helaas is het niet mogelijk om een product terug te nemen als deze gebruikt is. Er worden dagelijks producten retour gestuurd omdat klanten de kleur niet mooi vinden, het apparaat te groot vinden of het beeld van een tv niet oke vinden. Dat is wat wij bedoelen met indien niet tevreden. Helaas is er geen andere mogelijkheid".

Zij zeggen dus hiermee dat ik ontevreden mag zijn over de kleur van een espressomachine maar niet over de werking er van.

Wees dus gewaarschuuwd voordat je een aankoop doet bij Koffiediscounter.

Re: Koffiediscounter Naarden

Geplaatst: 23 dec 2014 17:00
door sjohie
arminzepcan schreef:Afgelopen zondag heb ik bij Koffiediscounter in Naarden een espressomachine van Siemens gekocht. Deze heb ik in de winkel niet werkend kunnen zien. Nadat ik thuis ben gekomen heb ik het apparaat in gebruik genomen en bleek de temperatuur van de koffie tegen te vallen. Die was dus niet wat ik er van heb verwacht. Daarom heb ik 2 dagen later contact met ze opgenomen met de vraag om de machine om ruilen voor een andere met bijbetaling van mijn kant. Zij weigeren echter de machine terug te nemen omdat deze gebruikt zou zijn. Maar ik kan er alleen achter komen dat deze niet aan mijn verwachting voldoet door de machine te gebruiken.
Op de site van Koffiediscounter staat dat de machine geruild kan worden indien men niet tevreden is. Nou dat is nu het geval. In mijn e-mails naar de klantenservice heb ik hier ook op gewezen. De reactie van hun kant was:

"helaas is het niet mogelijk om een product terug te nemen als deze gebruikt is. Er worden dagelijks producten retour gestuurd omdat klanten de kleur niet mooi vinden, het apparaat te groot vinden of het beeld van een tv niet oke vinden. Dat is wat wij bedoelen met indien niet tevreden. Helaas is er geen andere mogelijkheid".

Zij zeggen dus hiermee dat ik ontevreden mag zijn over de kleur van een espressomachine maar niet over de werking er van.

Wees dus gewaarschuuwd voordat je een aankoop doet bij Koffiediscounter.
Los van het feit dat je dit natuurlijk wel wat kan verwachten van een winkel met zo'n naam, is wat je schrijft nogal subjectief. Mijn schoonvader vindt koffie waar ik de blaren van op mijn tong krijg, nog "lauw". Je kan eens een thermometer in de koffie hangen om te zien wat dat voor temperatuur geeft, of even de instellingen van het apparaat bekijken, van sommige Siemens toestellen kan je de temperatuur naar keuze instellen.

Re: Koffiediscounter Naarden

Geplaatst: 23 dec 2014 17:05
door mh73
Ze moeten het retour nemen. Daartoe zijn ze wettelijk verplicht. Ze kunnen daarna wel de geleden schade (apparaat is niet meer te verkopen) van het terug te betalen bedrag aftrekken.

Re: Koffiediscounter Naarden

Geplaatst: 23 dec 2014 17:25
door arminzepcan
mh73 schreef:Ze moeten het retour nemen. Daartoe zijn ze wettelijk verplicht. Ze kunnen daarna wel de geleden schade (apparaat is niet meer te verkopen) van het terug te betalen bedrag aftrekken.
Dat klopt. Ik heb ook voorgesteld om het apparaat om te ruilen voor een ander "demo" model (gebruikt en teruggebracht) maar ze weigeren mijn machine terug te nemen omdat het gebruikt is.

Re: Koffiediscounter Naarden

Geplaatst: 23 dec 2014 17:28
door arminzepcan
sjohie schreef:Los van het feit dat je dit natuurlijk wel wat kan verwachten van een winkel met zo'n naam, is wat je schrijft nogal subjectief. Mijn schoonvader vindt koffie waar ik de blaren van op mijn tong krijg, nog "lauw". Je kan eens een thermometer in de koffie hangen om te zien wat dat voor temperatuur geeft, of even de instellingen van het apparaat bekijken, van sommige Siemens toestellen kan je de temperatuur naar keuze instellen.
De temperatuur staat maximaal ingesteld maar de koffie is na twee minuten lauw. Ik heb meerdere espressomachines gehad (o.a. ook van Siemens) en heb dit niet eerder meegemaakt.

Re: Koffiediscounter Naarden

Geplaatst: 23 dec 2014 17:38
door Har06
arminzepcan schreef:
sjohie schreef:Los van het feit dat je dit natuurlijk wel wat kan verwachten van een winkel met zo'n naam, is wat je schrijft nogal subjectief. Mijn schoonvader vindt koffie waar ik de blaren van op mijn tong krijg, nog "lauw". Je kan eens een thermometer in de koffie hangen om te zien wat dat voor temperatuur geeft, of even de instellingen van het apparaat bekijken, van sommige Siemens toestellen kan je de temperatuur naar keuze instellen.
De temperatuur staat maximaal ingesteld maar de koffie is na twee minuten lauw. Ik heb meerdere espressomachines gehad (o.a. ook van Siemens) en heb dit niet eerder meegemaaktt.
bel eens met de service afdeling van Siemens, het apparaat is op temperatuur in te stellen, koffie moet je ook niet laten staan maar opdrinken

Re: Koffiediscounter Naarden

Geplaatst: 23 dec 2014 17:52
door arminzepcan
Har06 schreef:bel eens met de service afdeling van Siemens, het apparaat is op temperatuur in te stellen
De temperatuur staat al op maximaal.

Har06 schreef:koffie moet je ook niet laten staan maar opdrinken
Grappig

Re: Koffiediscounter Naarden

Geplaatst: 23 dec 2014 18:20
door riddert
arminzepcan schreef:
Har06 schreef:bel eens met de service afdeling van Siemens, het apparaat is op temperatuur in te stellen
De temperatuur staat al op maximaal.

Har06 schreef:koffie moet je ook niet laten staan maar opdrinken
Grappig
Lijkt me een garantiekwestie, als het apparaat lauwe koffie zet, en je uit eerdere ervaringen weet dat dit niet zo hoort. Laat maar repareren.

Re: Koffiediscounter Naarden

Geplaatst: 23 dec 2014 19:10
door Har06
arminzepcan schreef:
Har06 schreef:bel eens met de service afdeling van Siemens, het apparaat is op temperatuur in te stellen
De temperatuur staat al op maximaal.

Har06 schreef:koffie moet je ook niet laten staan maar opdrinken
Grappig
Bel maar naar Siemes, zij hebben een redelijke nazorg service via de winkelier

Re: Koffiediscounter Naarden

Geplaatst: 23 dec 2014 19:13
door arminzepcan
riddert schreef:Lijkt me een garantiekwestie, als het apparaat lauwe koffie zet, en je uit eerdere ervaringen weet dat dit niet zo hoort. Laat maar repareren.
Laten repareren? Het apparaat is 2 dagen geleden gekocht. Het gaat hier om de service van Koffiediscounter en hun voorwaarden die in strijd zijn met het consumentenrecht.

Zij zeggen:
"Als u achteraf niet tevreden met het product dat u heeft gekocht dan kunt u deze ruilen, mits u uw aankoop in de showroom heeft gedaan en de verpakking niet open is geweest. Aangeschafte producten in de showroom mogen binnen 14 dagen geruild worden".

Hoe kan ik ontevreden zijn als ik het product niet mag uitproberen?

Re: Koffiediscounter Naarden

Geplaatst: 23 dec 2014 19:16
door arminzepcan
Har06 schreef:Bel maar naar Siemes, zij hebben een redelijke nazorg service via de winkelier
Dat kan maar ik heb het apparaat gekocht bij Koffiediscounter en niet bij Siemens.
Vandaar de waarschuwing voor de service van Koffiediscounter.

Re: Koffiediscounter Naarden

Geplaatst: 23 dec 2014 19:29
door arminzepcan
Nu ik achteraf op het internet aan het kijken ben zie ik zelfs bij de reviews op de site van koffiediscounter dat er mensen zijn die de koffie uit dit apparaat niet warm genoeg vinden. Dit had de verkoper wel even mogen vertellen.

Re: Koffiediscounter Naarden

Geplaatst: 23 dec 2014 19:45
door GJvdZ
Godsamme. Vooral geen geld willen uitgeven voor service, en achteraf gaan zeuren. Ga voortaan naar een normale winkel. Dan betaal je wat meer maar krijg je in ieder geval service.

Re: Koffiediscounter Naarden

Geplaatst: 23 dec 2014 19:48
door arminzepcan
GJvdZ schreef:Godsamme. Vooral geen geld willen uitgeven voor service, en achteraf gaan zeuren. Ga voortaan naar een normale winkel. Dan betaal je wat meer maar krijg je in ieder geval service.
Als je goed leest dan zie je dat ik het in Naarden in de winkel gekocht heb. Het was een rit van 110km. Dit omdat ik dan ook een beetje service verwacht.

Lees dus eerst voordat je commentaar geeft.

Re: Koffiediscounter Naarden

Geplaatst: 23 dec 2014 20:01
door riddert
arminzepcan schreef:Nu ik achteraf op het internet aan het kijken ben zie ik zelfs bij de reviews op de site van koffiediscounter dat er mensen zijn die de koffie uit dit apparaat niet warm genoeg vinden. Dit had de verkoper wel even mogen vertellen.
Ligt er natuurlijk aan wat u aan eisen gesteld had aan de machine. Als u in de winkel gezegd had dat de koffie loeiheet moest zijn, had u misschien een ander apparaat aanbevolen gekregen. Of ging u juist voor een gunstige prijs en had u uw zinnen reeds gezet op de Siemens?
Overigens kunt u de kopjes ook voorverwarmen, dat scheelt enorm.

Re: Koffiediscounter Naarden

Geplaatst: 23 dec 2014 20:16
door Teunbosseman
Was er onlangs niet een soortgelijk topic met een koffiemachine gekocht bij MediaM. welke ook was gebruikt ?

Zal eens zoeken en hier planten.

Re: Koffiediscounter Naarden

Geplaatst: 23 dec 2014 20:19
door arminzepcan
Om misverstanden te voorkomen even een korte samenvatting van de gang van zaken.

Ik ben dus naar Naarden gegaan omdat ze daar in de winkel van Koffiediscounter een groot aanbod aan espressomachines hebben. Het was een rit van 110km maar had dit er voor over omdat ik er ook goede service had verwacht. De showroom en behulpzaamheid van het personeel in de winkel is in orde. Daarom ben ik ook tot de koop overgegaan. Ben daar naartoe gegaan met het idee en Melitta te kopen maar ben na een gesprek met de verkoper weggegaan met een apparaat van Siemens.

Daar ben ik nu niet tevreden over en heb dus niet om mijn geld gevraagd. Ik heb gevraagd of ik dit apparaat terug kan brengen en met bijbetaling een andere (Melitta) kan krijgen. Zij willen deze niet retour nemen omdat het apparaat gebruikt is. In hun voorwaarden zeggen zij:
"Als u achteraf niet tevreden met het product dat u heeft gekocht dan kunt u deze ruilen, mits u uw aankoop in de showroom heeft gedaan en de verpakking niet open is geweest. Aangeschafte producten in de showroom mogen binnen 14 dagen geruild worden".

Hoe kan ik ontevreden zijn als ik het product niet mag uitproberen? De factuur en de link naar de voorwaarden heb ik overigens pas na betaling per e-mail gekregen.

Nogmaals ik waarschuw jullie enkel voor de service van Koffiediscounter omdat deze waardeloos is.

Re: Koffiediscounter Naarden

Geplaatst: 23 dec 2014 20:58
door Teunbosseman
Teunbosseman schreef:Was er onlangs niet een soortgelijk topic met een koffiemachine gekocht bij MediaM. welke ook was gebruikt ?

Zal eens zoeken en hier planten.

Gevonden, was bij Blokker en niet MediaM.

@TS, lees ff door. Je zult zien zelfde als wat je zelf hebt meegemaakt. Praktisch een ieder is erover eens dat een gebruikte koffiemachine niet te vergelijken is met bv kleding welke je kan passen.

Dat je verwachtingen hoger lagen is natuurlijk persoonlijk. Maar ben wel eens dat als je wilt bijbetalen dit mogelijk moet zijn. Je blijft klant, koopt een duurder apparaat en denk als winkel enige kosten berekent voor schoonmaken oid je hierin ook wel kan vinden.

https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?t=151838

Re: Koffiediscounter Naarden

Geplaatst: 24 dec 2014 12:48
door kweenie
Hoe kan ik ontevreden zijn als ik het product niet mag uitproberen? De factuur en de link naar de voorwaarden heb ik overigens pas na betaling per e-mail gekregen.
Gewoonlijk is het bij een winkel koop is koop. En heb je dus in principe geen recht om een aangeschaft product te ruilen. Zij hebben hierop een uitzondering gemaakt: als je achteraf toch twijfels hebt, en het bijvoorbeeld misschien een impuls-aankoop was, dan kun je het alsnog terugbrengen.

Re: Koffiediscounter Naarden

Geplaatst: 24 dec 2014 12:51
door angel1978
kweenie schreef:
Hoe kan ik ontevreden zijn als ik het product niet mag uitproberen? De factuur en de link naar de voorwaarden heb ik overigens pas na betaling per e-mail gekregen.
Gewoonlijk is het bij een winkel koop is koop. En heb je dus in principe geen recht om een aangeschaft product te ruilen. Zij hebben hierop een uitzondering gemaakt: als je achteraf toch twijfels hebt, en het bijvoorbeeld misschien een impuls-aankoop was, dan kun je het alsnog terugbrengen.
Omdat het hier een uitbreiding van de regels is, mogen zij ook zelf bepalen tot hoever dit gaat en welke beperkingen hierop gelden. Blijkbaar stellen zij als eis dat het niet gebruikt mag zijn.