LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LET OP!!!! UWBEDRIJFSGEGEVENS.NL

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Jpvinck
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2014 10:16

LET OP!!!! UWBEDRIJFSGEGEVENS.NL

Ongelezen bericht door Jpvinck »

Hallo mijn naam is Jean-Paul Vinck.

In oktober 2014 werd ik opgebeld op mijn mobiel nummer door Uwbedrijfsgegevens.nl.
Dit komt doordat ik ZZP-er ben.
Ze verteleden me dat ik een jaar lang gratis op de webpagina van ze heb gestaan met mijn gegevens.
En dat ze een einddatum wilden instellen en me een factuur konden sturen voor een bedrag van 480,- euro ex. BTW.
Nadat ik heb volgehouden 10 minuten lang dat ik nergens van af wist, werd ik toch omgepraat door de vrouw aan de telefoon.
Helaas ben ik nog altijd te goed van vertrouwen.
Na het verhaal te hebben gehoord dat we een overeenkomst hadden heb ik het bandje met ja ingesproken en hing ik eraan vast.
Terwijl alles op een leugen gebasseerd was realiseerde ik me direct na dat het gesprek was beeindigd.

Ik heb op internet gespeurd naar contactgegevens en kon deze niet vinden.
Na 2 dagen kreeg ik de factuur binnen en daar stond de contactgegevens.
Gebeld met ze en ik kon er niet onderuit komen (wat ik al dacht want alles stond op band), wel kon ik een korting krijgen van 200 euro,-.
Dit is wel vreemd dus dat bevestigd alleen maar mijn gevoel dat dit pure bedrog is.
Ik heb tegen die vrouw gezegt dat ik er onderuit wilde komen en dat ik niet ging betalen, en dat als ik een overeenkomst had met ze dat ik dan zowieso ook een band moest hebben of een mail met de bevestiging, die had ik niet en zij ook niet.
Het was mijn woord tegenover die van hun.

Gelukkig heb ik mijn rechtsbijstand ingeschakeld en die hebben het keurig opgelost met een brief dat het bedrog is, gebeld met valse voorwendselen etc.

Ik wil iedere ondernemer en particulier erop attenderen dat u hierop moet letten.
Het is zonde van het geld en die mensen worden maar niet aangepakt!

Hopelijk kan ik meerdere mensen hiermee waarschuwen dat ze gelijk moeten ophangen als zo iemand doet bellen.

Jp Vinck

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: LET OP!!!! UWBEDRIJFSGEGEVENS.NL

Ongelezen bericht door prem »

Pas dan maar op met nog andere brieven die je gaat ontvangen als ondernemer. Altijd goed lezen en. In twijfel even vragen op higherlevel.nl.

stofzuigertje

Re: LET OP!!!! UWBEDRIJFSGEGEVENS.NL

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dit soort oplichters altijd negeren en eventueel gesprek verbreken en niet blijven luisteren .....

Als ze niets hebben , gewoon gesprek stoppen en vooral nooit iets betalen of toezeggen....
Het bandje is niet voldoende want of er ergens gegevens staan waar U ooit toestemming voor gaf is onduidelijk...
Soms plaatsen ze die wel maar zonder toestemming en achteraf een rekening....

Niets doen en ze verliezen een eventuele rechtszaak toch wel.
Gewoon negeren en doen alsof dit gesprek niet gebeurd was...

leeuwenstal
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 okt 2012 12:58

Re: LET OP!!!! UWBEDRIJFSGEGEVENS.NL

Ongelezen bericht door leeuwenstal »

nooit laten intimideren ! want dat is het enige wat ze proberen. Zulke bedrijven zouden aangepakt moeten worden en keihard gestraft voor fraude of bedrog ( poging tot )

Bedankt voor de informatie ook Prem.... die website die je opgeeft ga ik zeker bekijken. Top

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: LET OP!!!! UWBEDRIJFSGEGEVENS.NL

Ongelezen bericht door prem »

Geen dank, ik ben er dagelijks te vinden. Er zitten allerlei experts op zakelijk gebied.

Mailmuis
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 feb 2011 17:38

Re: LET OP!!!! UWBEDRIJFSGEGEVENS.NL

Ongelezen bericht door Mailmuis »

mijn vrouw heeft ook te maken gehad met dit bedrijf. Na veel telefonische ellende en aangetekende brief en mail zelf aangifte gedaan bij de Fraudehelpdesk is mijn vrouw gisteren toch ook maar naar de plaatselijke politie gegaan om aangifte te doen tegen uwbedrijfsgegevens.nl. Daar trof ze een wijkagent aan die zich ontzettend boos begon te maken over dit soort praktijken !! Deze agent heeft uwbedrijfsgegevens gebeld en zich werkelijk ontzettend kwaad gemaakt. Om een lang verhaal kort te maken........de agent in kwestie heeft in een mail aan uwbedrijfsgegevens geëist dat ze stoppen met facturen sturen en de geluidsopname opgeëist om deze op echtheid te controleren. Het resultaat.....vanmorgen zat er een mail van uwbedrijfsgegevens in de mailbox met de mededeling dat alles geregeld was en er niets betaald hoeft te worden. Heb het idee dat we nooit meer iets van deze oplichters horen !! Helaas dus ook geen kopie van de geluidsopname, maar desbetreffende wijkagent is van de situatie op de hoogte en heeft beloofd in elk geval de zaak scherp in de gaten te houden. Heeft gegevens en alle correspondentie ook in zijn rapport staan.
Dus aangifte doen is zeker nuttig !! Niet iedereen zal een agent treffen die zich "vastbijt" in de zaak, maar hoe meer gegevens bij politie en Fraudehelpdesk bekend zijn des te beter !!

Gesloten