AllSecur Autoverzekering geweigerd door CIS registratie
Geplaatst: 31 dec 2014 17:14
Na ongeveer de gebroeders Coronel 2000 maal over het scherm te hebben zien scheuren, heb ik toch ook maar eens gekeken wat het voor mij zou betekenen. Tot mijn vebazing was dat een aanzienlijk bedrag. Helemaal vreemd, vind ik, daar ik al jaren klant ben bij Alianz de moeder van AllSecur.
Nou goed, vervolgens AllSecur gebeld en aangegeven dat ik wil switchen.
Na de nodige gegevens te hebben uitgewisseld kreeg ik de vermelding dat zij geen zaken met mij konden doen daar ik bij stichting CIS vijf of meer schade registraties over de afgelopen 5 jaar had staan.
Nu had ik tot op dat moment nog nooit gehoord van CIS en was ik daar derhalve ook zeer onaangenaam verrast over Mede omdat de beleving bij mij geheel anders was. Op aangeven van de aardige meneer bij AllSecur, heb ik inmiddels inzicht gevraagd in de meldingen bij het CIS. Dat heft wel z’n tijd nodig wat direct een financieel gevolg voor mij heft, daar ik mijn verzekeringen niet kan oversluiten naar een goedkopere maatschappij.
Ik heb ook bij AllSecur aangegeven dat ik met onze beide auto's, een Mercedes CLK waarin ik rijd en een Opel Corsa waarin m’n vrouw de wegen onveilig maakt (althans volgens ALLSecur dan), welke beide op mijn naam zijn verzekerd bij Alianz, nu op de hoogste bonus-malus trede zit (beide 75% premie korting en 17 schadevrije jaren). Dat zegt toch ook wat. Voor een (1) auto loopt op dit moment een schade claim door mijn schuld voor een bedrag van +/- €550. Dit in de veronderstelling dat dit geen verhoging van de premie met zich mee brengt. Ik betaal er immers voor (premie betaling is netto €1600 jaar)
Dat maakte allemaal niet uit. Policy van de maatschappij! Ik moest de meldingen maar bij het CIS aanvechten.
Ik heb mijn huidige maatschappij, Allianz, daarop gevraagd welke schades daar gemeld zijn. De, in dit geval aardige dame, gaf inderdaad aan dat er 5 schades over de afgelopen 5 jaren waren gemeld t.w 3 x ruit schade, 1 x verhaalbaar en 1 x lopend (in totaal voor de onze 2 auto's!!). Ook gaf zij aan dat het een normale procedure was (voor hun dan) dat in overleg met de klant of in overleg met de huidige verzekeraar de schades inhoudelijk werden bekeken om te beoordelen wat daarvan de oorzaak was. Op basis van deze beoordeling werd al dan niet de verzekering afgesloten. Ruitschade was daarbij iets waarmee coulant mee werd omgegaan. Een klantvriendelijke benadering dus.
Gezamenlijk rijden wij meer dan 50000km per jaar met onze auto's. Ik zie derhalve geen afwijkend claim gedrag! De verhaalbare schade kan mij niet worden aangerekend en 3 x ruit schade in 5 jaar is een ongelukkige samenloop van omstandigheden die moeilijk is voorkomen of te verwijten aan mijn persoon. Ik geef keurig aan dat ik +/- 40000 km per jaar rijd en derhalve heb ik meer risico en betaal ik ook meer premie. Niets mis mee. En nog een keer: VOOR 2 AUTO’s
Ik heb vervolgens AllSecure weer gebeld en kreeg dit keer een niet zo’n aardige dame aan de lijn. Deze hoorde mij aan, ging in overleg en liet mij weten: company policy einde verhaal.
Daar ik dit belachelijk en onacceptabel vind en mij nu in mijn persoonlijke integriteit aangetast voel heb ik aangeven daar geen genoegen mee te nemen. Zij gaf aan dat ik mijn klacht schriftelijk aan hun kenbaar kon maken, wat ik ook direct heb gedaan.
Ik ben nu afwachtende hun reactie daarop
Ik ben verschrikkelijk boos dat ik geweigerd wordt voor een verzekering zonder dat daar, in mijn beleving, gegronde redenen voor zijn. Ik vind hun communicatie hierover klantonvriendelijk en ongefundeerd.
Ik verzoek AllSecur eens kritisch te kijken hoe zij met hun klanten moeten omgaan en verwacht van hun een serieuze reactie op dit bericht.
Als er meerdere mensen zijn met gelijke ervaringen hoor ik dat graag.
Milco Hendrix
milcox
Nou goed, vervolgens AllSecur gebeld en aangegeven dat ik wil switchen.
Na de nodige gegevens te hebben uitgewisseld kreeg ik de vermelding dat zij geen zaken met mij konden doen daar ik bij stichting CIS vijf of meer schade registraties over de afgelopen 5 jaar had staan.
Nu had ik tot op dat moment nog nooit gehoord van CIS en was ik daar derhalve ook zeer onaangenaam verrast over Mede omdat de beleving bij mij geheel anders was. Op aangeven van de aardige meneer bij AllSecur, heb ik inmiddels inzicht gevraagd in de meldingen bij het CIS. Dat heft wel z’n tijd nodig wat direct een financieel gevolg voor mij heft, daar ik mijn verzekeringen niet kan oversluiten naar een goedkopere maatschappij.
Ik heb ook bij AllSecur aangegeven dat ik met onze beide auto's, een Mercedes CLK waarin ik rijd en een Opel Corsa waarin m’n vrouw de wegen onveilig maakt (althans volgens ALLSecur dan), welke beide op mijn naam zijn verzekerd bij Alianz, nu op de hoogste bonus-malus trede zit (beide 75% premie korting en 17 schadevrije jaren). Dat zegt toch ook wat. Voor een (1) auto loopt op dit moment een schade claim door mijn schuld voor een bedrag van +/- €550. Dit in de veronderstelling dat dit geen verhoging van de premie met zich mee brengt. Ik betaal er immers voor (premie betaling is netto €1600 jaar)
Dat maakte allemaal niet uit. Policy van de maatschappij! Ik moest de meldingen maar bij het CIS aanvechten.
Ik heb mijn huidige maatschappij, Allianz, daarop gevraagd welke schades daar gemeld zijn. De, in dit geval aardige dame, gaf inderdaad aan dat er 5 schades over de afgelopen 5 jaren waren gemeld t.w 3 x ruit schade, 1 x verhaalbaar en 1 x lopend (in totaal voor de onze 2 auto's!!). Ook gaf zij aan dat het een normale procedure was (voor hun dan) dat in overleg met de klant of in overleg met de huidige verzekeraar de schades inhoudelijk werden bekeken om te beoordelen wat daarvan de oorzaak was. Op basis van deze beoordeling werd al dan niet de verzekering afgesloten. Ruitschade was daarbij iets waarmee coulant mee werd omgegaan. Een klantvriendelijke benadering dus.
Gezamenlijk rijden wij meer dan 50000km per jaar met onze auto's. Ik zie derhalve geen afwijkend claim gedrag! De verhaalbare schade kan mij niet worden aangerekend en 3 x ruit schade in 5 jaar is een ongelukkige samenloop van omstandigheden die moeilijk is voorkomen of te verwijten aan mijn persoon. Ik geef keurig aan dat ik +/- 40000 km per jaar rijd en derhalve heb ik meer risico en betaal ik ook meer premie. Niets mis mee. En nog een keer: VOOR 2 AUTO’s
Ik heb vervolgens AllSecure weer gebeld en kreeg dit keer een niet zo’n aardige dame aan de lijn. Deze hoorde mij aan, ging in overleg en liet mij weten: company policy einde verhaal.
Daar ik dit belachelijk en onacceptabel vind en mij nu in mijn persoonlijke integriteit aangetast voel heb ik aangeven daar geen genoegen mee te nemen. Zij gaf aan dat ik mijn klacht schriftelijk aan hun kenbaar kon maken, wat ik ook direct heb gedaan.
Ik ben nu afwachtende hun reactie daarop
Ik ben verschrikkelijk boos dat ik geweigerd wordt voor een verzekering zonder dat daar, in mijn beleving, gegronde redenen voor zijn. Ik vind hun communicatie hierover klantonvriendelijk en ongefundeerd.
Ik verzoek AllSecur eens kritisch te kijken hoe zij met hun klanten moeten omgaan en verwacht van hun een serieuze reactie op dit bericht.
Als er meerdere mensen zijn met gelijke ervaringen hoor ik dat graag.
Milco Hendrix
milcox