LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arke Varkensmarkt Tui Nederland

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
basamersfoort

Arke Varkensmarkt Tui Nederland

Ongelezen bericht door basamersfoort »

Op 8 november 2014 zijn wij teruggekomen van een vakantie in Tunesië. Het was voor ons eens maar nooit meer. Er hebben zich een reeds klachten voorgedaan, welke wij direct hebben gemeld bij de hostess. De hostess was enkele weken in dienst en wist niet goed wat ze hier mee moest doen. Omdat zij ook niets voor ons heeft gedaan besloten wij een klacht in te dienen via Arke/TUI. Zie hieronder de email van mij naar hen toe.

Graag wil ik een klacht indienen over de wijze waarop wij zijn behandeld in het hotel tijdens onze vakantie. Daarnaast wil ik een klacht indienen over de heenvlucht en de kwaliteit van het eten tijdens ons verblijf.

Allereerst over de heenvlucht. Wij waren ruim op tijd aanwezig op Schiphol, hiermee start onze vakantie. Wij hebben speciaal een vakantie van 11 dagen genomen voor deze vluchttijden, nu zegt dit niet alles, maar aan ons werd verteld dat de tijden niet meer zouden veranderen. Wij hadden namelijk eerst 8 dagen geboekt maar vanwege de ongunstige vliegtijden met een baby hebben wij dit veranderd. Wij waren op de G pier omdat wij hier zouden vertrekken. Vlak voor vertrek kregen wij te horen dat wij naar D52 moesten, zo snel mogelijk. Dit is echter niet te doen vanwege de grote afstand, en met een baby. Goed, eenmaal aangekomen kregen wij te horen dat er vertraging was en wij dus moesten wachten omdat er geen piloten beschikbaar waren. Ook werd er door iemand van Arke besloten dat er geen comfort class beschikbaar zou zijn alleen maar economy. Wij hebben dus betaald voor een class daar waar wij niet op konden zitten. Met een baby dus gewoon economy vliegen. Fijn, geen leuk begin van de vakantie. Vanwege het te laat vertrekken ook extra kosten gemaakt mbt eten en drinken.

Daarna over het eten tijdens ons verblijf. Dit hebben wij tegen onze hostess verteld. Deze heeft hier niets mee gedaan. De eerste 5 dagen was het eten prima, daarna was het bar slecht. Wat over bleef in de ochtenden en middagen kregen wij voorgeschoteld in de avond. Ook werd er geadverteerd met het ALL-IN concept, hetgeen absoluut niet waar was. Tussen de middag zou er een snack zijn om 16:00. Ijs, pizza, patat, koek het kon zo gek niet zou er worden geserveerd. Dit was echter allemaal een leugen. Net zoals de kwaliteit van het eten. De ene dag kip met rijst, en de andere dag rijst met kip. Nee, dit was erg slecht. Vandaar dat wij na dag 7 onze hostess hebben aangesproken, zonder succes.

Daarna het schandaligste wat ik heb meegemaakt. Op de dag van vertrek, dag 11, zouden wij om 07:00 worden opgehaald. Onze baby had nog geen voeding, aangezien je geen water uit de kraan mag halen daar hadden wij zoals altijd water uit de fles. Deze was echter op, vandaar dat wij nog water wilde van het hotel zodat wij onze baby konden voeden. Wij kregen dit niet, omdat wij zouden vertrekken. Wij hebben na mijn mening gewoon recht op het ALL-IN concept, immers daar heb ik voor betaald. Wij kregen dus geen water voor onze baby, tenzij wij zouden betalen! Dit vind ik zo absurd, dit hebben wij ook tegen onze hostess gezegd, echter wederom deed zij er niets mee. Ze gaf eerder in het gesprek aan dat zij hier slechts 2 weken was en alles nog een beetje moest leren. Onacceptabel. Gelukkig kregen wij van oplettende medereizigers een flesje water zodat ons kind haar flesje kon krijgen. DIEP TRIEST.

Al met al hebben wij dus weinig goede ervaringen gehad op onze vakantie. Een hostess die nog maar net nieuw is en dus van geen aanpakken wist aangezien zij ons op geen enkele mogelijkheid heeft geholpen. Schiet mij opeens te binnen dat wij ook op de dag van aankomst geen eten meer konden krijgen, wij waren immers te laat in het hotel aangekomen! Tja, met vertraging buiten onze schuld om, hadden wij dus dubbel pech. U snapt dat dit bij ons niet in de koude kleren is gaan zitten. Mensen om ons heen vertelde dat ik mijn klachten en gevoelens in een brief naar jullie moest sturen. Vandaar deze brief.

In afwachting van een passende oplossing,

basamersfoort

Re: Arke Varkensmarkt Tui Nederland

Omdat alles niet in één bericht paste volgt hier de rest,

Uiteraard heb ik de namen weggelaten in het kader van privacy.
Zij kwamen na een kleine maand met een voorstel. €7.50 terug voor 2 drankjes en een reischeque van €50 bij hun te besteden. Wij zijn niet akkoord gegaan omdat ons teveel leed is aangedaan, zeker omdat ons kindje niet te drinken kreeg van het hotel. Terwijl wij hier wel voor hebben betaald. Normaal in een ALL-In concept zit er op de dag van aankomst een dinner bij en bij de dag van vertrek het ontbijt. De rest zul je ter plekke moeten regelen mits je op deze dagen extra wilt 'genieten' van het concept.

Omdat wij niet akkoord gingen kreeg ik vandaag een nieuwe mail,

Beste meneer ,

Hartelijk dank voor uw mail.

We hebben uw klacht opnieuw voorgelegd aan de afdeling Klantenservice.
Zij zien echter geen reden om op het voorstel dat zij hebben gedaan terug te komen en wel om de volgende reden:

Volgens de ANVR reisvoorwaarden die uiteraard door ons worden gehanteerd dient er ter plaatse een klachtenrapport te worden opgemaakt en vervolgens dient deze klacht binnen 30 dagen na terugkomst te worden ingediend bij de reisorganisatie.

Wij hebben uw klacht toch in behandling genomen omdat wij natuurlijk toch graag tevreden klanten hebben.
Daarom hebben wij u ook een reischeque aangeboden plus de vergoeding van € 7.50 voor het drankje op Schiphol.

In plaats van de reischeque mogen wij ook het bedrag van € 50 aan u vergoeden plus de € 7.50 dus totaal € 57.50
Als u daar de voorkeur aangeeft verzoeken wij u vriendelijk uw bankrekening nummer aan ons door te geven.

Het spijt mij dat ik geen beter bericht voor u heb en wij hopen op uw begrip daarvoor.

Met vriendelijke groet,

[/b]
Ik vind het bijzonder omdat ik precies heb gehandeld zoals beschreven in het ANVR, maar omdat de deskundigheid van de hostess te wensen over liet zitten wij dubbel met de gebakken peren?

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Comfort heb je iets meer beenruimte..dus baby,zal niet zoveel merken..
Het eten op het vliegveld zelf betalen voor vertraging,vertraging is normaal...nou nou zal fiks bedrag geweest zijn..

U defintie van lekker eten is niet voor iedereen het zelfde..eerste vijf waren goed,missvhien was u het nu gewoon zat,wat andere mensen ook vaak hebben en dan even buitenn resort wat eten..Mijn hemel..een fles water....
Waar maak je je druk om...

Ik vind tui nog coulant al vind ik alleen sat ze verschil van comfort terug moeten betalen..
Maar als u zo,n klaagzang van een brief heeft geschreven,hebben ze daar vast over heen gelezen..

Nou geen tui dus volgende keer beter,althans hoop ik,let erop,vertraging normaal,eten vervelen ook en dat het anders is als beschreven ook...
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jan 2015 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdragen verwijderd

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

rozemarijntje schreef: Comfort heb je iets meer beenruimte..dus baby,zal niet zoveel merken..
Het eten op het vliegveld zelf betalen voor vertraging,vertraging is normaal...nou nou zal fiks bedrag geweest zijn..

U defintie van lekker eten is niet voor iedereen het zelfde..eerste vijf waren goed,missvhien was u het nu gewoon zat,wat andere mensen ook vaak hebben en dan even buitenn resort wat eten..Mijn hemel..een fles water....

Ik vind tui nog coulant al vind ik alleen sat ze verschil van comfort terug moeten betalen..
Maar als u zo,n klaagzang van een brief heeft geschreven,hebben ze daar vast over heen gelezen..

Nou geen tui dus volgende keer beter,althans hoop ik,let erop,vertraging normaal,eten vervelen ook en dat het anders is als beschreven ook...
Tui kan het ook iedereen niet naar z,n zin maken, een to the point brief van Basa zou kunnen helpen , een tirade in elk geval niet
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jan 2015 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.

genux

Ongelezen bericht door genux »

Ik heb nl ook een teleurstellende ervaring gehad met Arke ( korte omschrijving: huwelijksreis, we zouden niet betaald hebben volgens de balie op Schiphol, vervolgens verontschuldiging, wij naar inchecken en bleek vliegtuig vol te zitten. Hadden ook extra comfort geboekt maar moesten het doen met de stoelenvan de stewardessen..).
In eerste instantie kregen wij als compensatie € 50 en een bos bloemen. Na enig schrijfverkeer toch nog een terechte compensatie gekregen.
Mijn advies is dus ook, blijf volhouden als je denkt dat je benadeeld bent
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jan 2015 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

rozemarijntje schreef: Comfort heb je iets meer beenruimte..dus baby,zal niet zoveel merken..
Ook klein leed moet door de vliegmaatschappij gewoon worden opgelost, TS betaalt er immers voor. Trouwens je hebt weldegelijk recht op compensatie bij vertraging, althans als dat langer is dan 2 uur. Je hebt dan recht op eten en drinken en als er moet worden overnacht dan op hotel, vervoer daarnaartoe, etc. Het is van de zotte om te stellen dat bij vertraging de reiziger gewoon maar voor zichzelf moet zorgen en voor de kosten moet opdraaien.
Tsja het flesje water had TS ook zelf kunnen kopen inderdaad zeker als het om een baby gaat ga je niet eerst lopen denken wie gaat dat betalen. Dan achteraf terugclaimen is een betere optie

TUI is zeker niet coulant. Ze schepen de klant af met een schijntje. Het argument dat er een klachtrapport moet worden opgemaakt is van geen enkele waarde. TS heeft terplekke geklaagd en dat is niet opgelost. Dat TUI onervaren slecht opgeleide medewerkers heeft is niet het probleem van TS.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jan 2015 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaald bericht verwijderd

olaf79

tenormin schreef:Lees ik nou goed dat de TS vanaf dag 7 pas is gaan klagen? Wat een gemekker over een flesje water. Dan koop je toch gewoon een fles water, heremetiet, wat een wereldprobleem. Denk dat TUI/Arke het netjes heeft opgelost met een vergoeding te geven. Zeker niet vaak gevlogen, gebeurt natuurlijk nooit dat een vliegtuig van Gate veranderd en men zich naar een andere pier moet melden. Tja, zo'n triest geval dat ik tranen in mijn ogen krijg :cry: :cry:
Nou je moet goed lezen. Er ging van alles mis
- Gate aanpassing naar de andere kant van Schiphol. Is inderdaad een halve marathon met een baby
- Te laat vertrokken omdat er geen piloot was. Jee das zeker nieuw dat een vliegtuig een piloot nodig heeft?
- Geen comfort class waar wel voor betaald is. Dus als sardientje in een blik met baby waarschijnlijk op schoot.
- Geen all-in verzorging terwijl dit wel beloofd was
- Eten was van slechte kwaliteit
- Geen verzorging op de dag van vertrek.

En al die problemen zijn 56 euro waard. Ga toch weg! Ik vind het schande dat je iemand zo afscheept.

En ja niet iedereen is zo bereisd als jij.

prem

Ongelezen bericht door prem »

olaf79 schreef:
tenormin schreef:Lees ik nou goed dat de TS vanaf dag 7 pas is gaan klagen? Wat een gemekker over een flesje water. Dan koop je toch gewoon een fles water, heremetiet, wat een wereldprobleem. Denk dat TUI/Arke het netjes heeft opgelost met een vergoeding te geven. Zeker niet vaak gevlogen, gebeurt natuurlijk nooit dat een vliegtuig van Gate veranderd en men zich naar een andere pier moet melden. Tja, zo'n triest geval dat ik tranen in mijn ogen krijg :cry: :cry:
Nou je moet goed lezen. Er ging van alles mis
- Gate aanpassing naar de andere kant van Schiphol. Is inderdaad een halve marathon met een baby
- Te laat vertrokken omdat er geen piloot was. Jee das zeker nieuw dat een vliegtuig een piloot nodig heeft?
- Geen comfort class waar wel voor betaald is. Dus als sardientje in een blik met baby waarschijnlijk op schoot.

En al die problemen zijn 56 euro waard. Ga toch weg! Ik vind het schande dat je iemand zo afscheept.

Gate aanpassing is overmacht, geen vergoeding.
Kleine vertraging, geen vergoeding.
Geen CC maar wel betaald? Het klachten scenario in achting genomen geloof ik hier geen R.... van. Als het zo is moet dat vergoed worden maar dan had TUI niet met 59 euro aangekomen, klopt dus niet.
All-in? Daar moet naar gekeken worden wat er precies staat. En ja als je om 4 uur stikt van de honger na de rijst met kip, en er is pizza beloofd, dan moet het er zijn. AI, is een ruim begrip, je kunt ook niet elke avond een fles Rémy Martin bestellen.
Eten slecht ? Wat is goed en slecht ? Zijn ze er ziek van geworden? Zo nee.....nihil.
Geen flesje water op dag van vertrek? Wat een schande! Vergoeding 80 cent.

Dit zijn budget reizen met zo'n bestemming, en hetzelfde liedje als in de verkoop, hoe goedkoper hoe meer klachten.
Laatst gewijzigd door prem op 03 jan 2015 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan nog naar de Geschillencommissie http://www.anvr.nl/veelgestelde-vragen/ ... isator-73/

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Ik denk dat u een alleszins redelijke compensatie is geboden. Het rennen op Schiphol van pier naar pier is onnodig als men gewoon in het winkelgedeelte blijft en pas 15 minuten voor de geplande gate-open tijd op de schermen kijkt wat de actuele stand is. Het flesje water is een onzin verhaal, klachten over eten zijn uiteraard smaakgebonden. Dit is vaak waarom het all-in concept achteraf teleurstellend is dus gewoon niet meer doen. Voor het gemis tussen comfort seats en economy dient u gewoon het verschil nog terug te krijgen.

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

newmikey schreef:Ik denk dat u een alleszins redelijke compensatie is geboden. Het rennen op Schiphol van pier naar pier is onnodig als men gewoon in het winkelgedeelte blijft en pas 15 minuten voor de geplande gate-open tijd op de schermen kijkt wat de actuele stand is. Het flesje water is een onzin verhaal, klachten over eten zijn uiteraard smaakgebonden. Dit is vaak waarom het all-in concept achteraf teleurstellend is dus gewoon niet meer doen. Voor het gemis tussen comfort seats en economy dient u gewoon het verschil nog terug te krijgen.
Tja, het zijn altijd dezelfden die de reisbranche voor heilig hebben verklaard...totdat ze zelf een keer wat vervelends meemaken....

newmikey

Josephien12 schreef: Tja, het zijn altijd dezelfden die de reisbranche voor heilig hebben verklaard...totdat ze zelf een keer wat vervelends meemaken....
Baseert u dit ook ergens op of is dit gewoon een algemene kreet? Zo vaak reageer ik niet op reisaangelegenheden. Had u ook zelf nog iets inhoudelijks toe te voegen...?

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Ja hoor,maar olaf heeft het allemaal al geplaatst. Daarom doe ik het alleen maar quoten.
olaf79 schreef: Er ging van alles mis

Gewoon ff lezen en een keer in een ander willen verplaatsen in plaats van dat eeuwige afbranden.

newmikey

Josephien12 schreef:Ja hoor,maar olaf heeft het allemaal al geplaatst. Daarom doe ik het alleen maar quoten.
olaf79 schreef: Er ging van alles mis

Gewoon ff lezen en een keer in een ander willen verplaatsen in plaats van dat eeuwige afbranden.
Waar ziet u dat ik TS afbrandt? Ik geeft TS gelijk voor wat betreft het verschil tussen comfort class en economy maar vindt dat voor de andere ongemakken de geboden vergoeding redelijk is. Wat verstaat u precies onder "afbranden"?

Het verhaal van olaf79 is buitengewoon eenzijdig.
- Gate aanpassing is niet de verantwoording van de luchtvaartmaatschappij maar van Schiphol.
- De baby moet ook gewoon op schoot in comfort class
- Ik heb niet gelezen in het verhaal van TS dat er geen all-in verzorging was, wel dat zij dit de laatste dagen van mindere kwaliteit vond.
- Ik heb ook niet gelezen dat er geen verzorging op de dag van vertrek was, alleen dat er op het laatste moment geen flesje water geleverd werd.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Heeft Ts verder genoten van z,n reis ?.

Hoe ervoeren de overige gasten het hotel en het eten, all inn houdt niet in dat er elk ogenblik een kok in de weer is, het eten in Turkije is eenzijdig enn lauw,.

Hoeveel sterren had het hotel? de super ***** vermoedelijk.

Als je van gate moet wisselen is er iets mis is met het vliegtuig en kun je weten dat je vertraging krijgt, vermoedelijk heeft Ts in een vervangend vliegtuig plaats moeten nemen zonder zijn geboekte faciliteiten, hiervoor heeft hij recht op terug betaling.

Arkefly staat vlg mij niet zo geweldig bekend om zijn coulance vergoedingen, Ts succes ermee

olaf79

Was gisteren ook weer op kassa. Maatschappijen die hun verantwoording niet nemen en gewoon botweg de wetgeving negeren in de hoop dat je het erbij laat zitten.

basamersfoort

Ik zal proberen een aantal dingen op te helderen, wellicht ben ik onduildelijk geweest in mijn eerdere post.

- De gate wijziging was last minute. Wij waren op tijd bij de gate, waren aan het wachten totdat het vliegtuig zou vertrekken, maar deze ging niet op de vertrokken tijd weg, pas na de vertrektijd kregen wij de gate wijziging. Dus een argument met dat ik bij de winkels zou moeten wachten, lijkt mij NVT.

- Over het ALL-IN concept.

Wij zijn teruggekomen op 8 novmeber. Het ALL-In concept zou duren tot 14 november. Dit had Arke Varkensmarkt voor mij per mail opgevraagd, en naar mij bevestigd. Dat er vervolgens op 2 november wordt gezegd dat ze het anders doen en de restjes van het ontbijt als snack serveren is voor mij nieuw. Er werd ook gezegd door het personeel in het restaurant dat er te weinig mensen waren om nog alles te serveren.

- Over het, waarom niet eerder klagen.

Onze hostess kwam gedurende de gehele vakantie 11 dagen, 1 keer in ons hotel. Omdat het geen noodgeval betreft ben ik niet gelijk gaan bellen, er staat immers in geval van nood mag je contact opnemen. Omdat zij pas na dag 7 is gekomen, kon ik toen mijn klacht neerleggen, dat is dus de uitleg waarom ik niet eerder heb geklaagd.

- Het flesje water

Het flesje water heb ik gekregen van een medepassagier. Deze wilde ik later wel kopen, maar dit bleek dus niet mogelijk. Het is dan een principe kwestie, en je moet dit hebben meegemaakt om te begrijpen denk ik. Je hebt gewoon recht op water, zelfs nog op ontbijt (welke wij ook niet hebben gekregen) omdat je volgens de regels van de Arke op de dag van vertrek daar nog recht op heb.

Ik hoop zo dat het een en ander wat genuanceerd is, en dat ik goed advies krijg inplaats van alles maar zelf in te vullen.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Oke dit is kort en krachtig..

Gate dat kan altijd gebeuren! Vaak zelfs,toestel moet uitwijken bv met landen en dan is andere gate dichterbij( voor hem de piloot)
Ja uitloop kan heel wat redenen hebben,vliegtuif te laat aangekomen,nog schoongemaakt worden,tanken etc...
U heeft u drankje vergoed gekregen dus oke...hoe lang was vertraging...vd 100 gaan er 50 op tijd weg,70 paar min later,zeg 30 halftot uurlater( en zei vinden dat ook niet top,kost ze geld willen slottijd halen)
De rest is uren later,dus waar valt u onder,uren later heeft u recht op tegemoetkoming..

Het eten in hotel als men niet tevreden is en dat staat ook duidelijk in ce voorwaarden moet dat terplekke en zo snel mogelijk vermeld worden bij hostess!!! Dat ze er spoed bij zetten is misbruik,om je niet voor elk wisse wasje te laten bellen! Maar ten alle tijden een klacht direct melden!!

Over eten van all in etc kan ik niks zeggen weet niet prijs/ kwaliteid verhouding etc....
Ik weet wel dat er ook hotels met all in zijn met regels op dag van vertrek geen ontbijt meer,maar als erdat bij u bijstond,!,..
Wat ik zeg over eten kan ik moeilijk echt iets zeggen,iemand kan tevreden zijn met 10 dg patat en ander is na dag 2 al zat...of vind het niet te eten....

Heeft u al op zoover gekeken etc om te kijken hoe het hotel eruit komt

Gesloten