Goedenavond allemaal,
Ik ga binnenkort samenwonen met mijn vriendin en dus zijn we de laatste tijd een beetje aan het kijken naar meubelen. Mijn vriendin zit nog op school en ik werk sinds een jaar dus het budget is niet al te hoog op dit moment.
Tijdens het zoeken kwam ik bij JYSK terecht, waarna ik ben gaan zoeken naar ervaringen van mensen met JYSK, ik kom een aantal negatieve ervaringen tegen. Echter zijn dit vooral mensen die een bank of een bed / matras bij JYSK hebben gekocht en ik kan me enigszins voorstellen dat wanneer je een bank van 250 euro of een bed van 200 euro koopt deze geen 2 tot 3 jaar mee gaat. Daarom heb ik ook besloten om mijn bank en bed ergens anders te kopen aangezien deze toch vaak gebruikt worden.
Maar nu vraag ik mij af of dit ook opgaat voor salontafels / kledingkasten / dressoirs en dat soort meubelen. Hier komt toch weinig gewicht op en deze worden ook veel minder gebruikt. Een bank of bed slijt bijvoorbeeld doordat er veel op gezeten wordt / in gelegen wordt. Bij een kast of iets dergelijks lijkt mij de slijtage veel minder.
Kortom, heeft iemand ervaringen met meubelen van JYSK buiten de bedden / matrassen / banken om?
Mijn ouders hebben bijvoorbeeld ook een keer een bank gekocht bij JYSK deze voldeed ook niet aan de verwachtingen, maar vervolgens is dit netjes opgelost want ze kregen namelijk hun geld terug. Dus met de service zit het wel snor denk ik!
Alvast bedankt voor de reacties!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaringen JYSK
Re: Ervaringen JYSK
Ik heb geen ervaring hier mee waarom kijk je niet eens op Marktplaats? Beter iets gebruikt van goede kwaliteit dan nieuw slecht spul.
-
Sja, Jysk is niet duur, maar het is ook niet veel bijzonders. Toch kun je voor bepaalde dingen zeker wel goed slagen. Gewoon goed je oren en ogen open houden. Maar dat geldt voor alles. Ook Ikea, Leenbakker en Kwantum hebben leuke spullen, maar de kwaliteit stelt niet altijd zoveel voor.
Ik kan me dan ook helemaal in het advies van prem vinden. Soms vind je echt goed en degelijk spul voor een habbekrats.
Ik kan me dan ook helemaal in het advies van prem vinden. Soms vind je echt goed en degelijk spul voor een habbekrats.
IKEA is geen goed voorbeeld in deze. De kwaliteit van IKEA producten is een stuk beter dan van de ander genoemde winkelketens. Maar IKEA spullen zijn dan ook duurder.
Jysk is aardig wat goedkoper dan IKEA maar dat zie je terug in de kwaliteit en het design.
Als je weinig budget heb zou ik beginnen met een rondje langs de familie, vrienden en kennissen. Wie weet wat je op dit manier allemaal kunt vinden. Ook kan je gokken op de kringloopwinkels. Meestal staat daar niks wat de moeite waard is, maar je hebt altijd een kans dat er iets leuks staat.
Jysk is aardig wat goedkoper dan IKEA maar dat zie je terug in de kwaliteit en het design.
Als je weinig budget heb zou ik beginnen met een rondje langs de familie, vrienden en kennissen. Wie weet wat je op dit manier allemaal kunt vinden. Ook kan je gokken op de kringloopwinkels. Meestal staat daar niks wat de moeite waard is, maar je hebt altijd een kans dat er iets leuks staat.
Wij hebben een prima sidetable van de Jysk. Maar zou er niet zo snel een bank of bed kopen.
Een matras met goedkoop polyester zal na 5 jaren een ligkuil hebben...
maar ze hebben ook duurdere koudschuim en die zijn ook beter...
Dus zowel bij Ikea, Jysk of wie dan ook, de goedkoopste is minder dan hun duurdere...
En de iets boven minimale prijs zul je meer plezier beleven... dan de goedkoopste uit hun winkel....
Vaak zijn goede gebruikte meubels goedkoper dan de nieuwe bij Jysk en je kreeg meestal langere levensduur voor minder geld...
Goed zoeken en als je de goedkoopste meubels en matrassen laat liggen zitten er bij Jysk ook best redelijke tussen....
maar ze hebben ook duurdere koudschuim en die zijn ook beter...
Dus zowel bij Ikea, Jysk of wie dan ook, de goedkoopste is minder dan hun duurdere...
En de iets boven minimale prijs zul je meer plezier beleven... dan de goedkoopste uit hun winkel....
Vaak zijn goede gebruikte meubels goedkoper dan de nieuwe bij Jysk en je kreeg meestal langere levensduur voor minder geld...
Goed zoeken en als je de goedkoopste meubels en matrassen laat liggen zitten er bij Jysk ook best redelijke tussen....
Het is een budget-keten, dus what you pay is what you get. Wij hebben er tuinmeubels weg, en die bevallen verder prima, voor wat dat dan zegt. Als je geen rouwdouwende kinderen hebt, of grote huisdieren, dan kunnen die dressoirs en salontafels prima, maar veel stoten etc kunnen ze niet hebben. Geen enkele soort fineer is echt duurzaam wat dat betreft.