Pagina 1 van 1

slechte erfaringen bulthaup Roermond

Geplaatst: 09 jan 2015 15:23
door dhuizenga
Mijn ervaringen met een keuken van Bulthaup.

Sinds 5 jaat bezitten een Bulthaup B2 keuken. Hierbij wil ik van onze ervaringen met deze keuken

verslag doen om andere belangstellenden op de te verwachten kwaliteit voor te bereiden.


Lijst met gebreken:





1. De inrichting van de keukenkast laat drie maal met veel lawaai en schade aan de inhoud
los. Pas bij de derde reparatie wordt de oorzaak van de fout gevonden. De geleverde deur schijnt niet recht maar krom te zijn.

2. De inbouw tekening is verkeerd. Er is geen vermelding van de maximale breedte van de
water aansluiting. Voor de installatie van een metalen slang. De aansluiting moet op onze kosten opnieuw aangelegd worden.

3. De scharnieren zijn na 4,5 jaar al kapot en moeten op onze kosten vervangen worden. Waarschijnlijk zijn ze te zwak voor de belasting. Een regelmatige veranging laat zich dus niet vermijden.

4. De stop van de afvoer zit los. Bulthaup heeft hiervoor geen oplossing.

5. Het aanrecht is scheef en niet goed gemonteerd. Ook na de derde repatie is alles nog steeds scheef (zie foto's).

6. De kraan begint na 4 jaar te piepen en laat alleen met kracht open of dicht draaien.

7. Het ergste gebrek is de beveiliging van de deur. Op mijn kosten kosten stuurt Bulthap twee “technici” ter vervanging. Achteraf twee niet kundige mensen. Alles is verkeerd aangesloten met als gevolg dat de ingebouwde oven kapot gaat.

8. Schroeven laten los. Er zijn te kleine pluggen en schroeven gebruikt om een kast van +­ 200 kg vast te maken.

9. De keukenkast wordt met lelijk plastic recht gezet.

Ik heb herhaaldelijk contact met met Bulthaup Roermond en direct met Bulthaup AG gehad. Buthaup Roermond is niet in staat de fout te repareren. Bulthaup AG weigert ieder verantwoordelijkheid.

FOTOS
https://docs.google.com/document/d/1oNL ... sp=sharing

Re: slechte erfaringen bulthaup Roermond

Geplaatst: 18 feb 2015 10:22
door B.v.Sambeek
Plaats uw klacht eens bij Bulthaup Nederland in Zaltbommel?
Ik neem aan dat Roermond hier ook onder valt.

Dacht dat Bulthaup toch wel één van de betere merken was, maar als ik de foto's zo bekijk dan is uw installatie schandalig te noemen.

Re: slechte erfaringen bulthaup Roermond

Geplaatst: 18 feb 2015 11:14
door bprosman
Die verkeerd ingestoken kabels is nog levensgevaarlijk ook (vonkvorming).

Re: slechte erfaringen bulthaup Roermond

Geplaatst: 18 feb 2015 11:59
door Shine
Wat een schandalig broddelwerk. Levensgevaarlijk ook nog eens. En dan praten we hier over een upperclass merk!
Welke, nog minder dan, amateur is er bij u bezig geweest. Bulthaus Roermond heeft er echt een potje van gemaakt.
Volgens mij valt het ook niet meer fatsoenlijk op te lappen, wat Bulthaus wellicht ook wel ziet. En is de enige oplossing een volledig nieuwe correctie installatie van deze keuken. En hier heeft Bulthaus geen trek in.

Ik zou de klacht vergezeld van zoveel mogelijk duidelijke foto's ook op klachtenkompas plaatsen.
Zet dat geen zoden aan de dijk dan via twitter ook nog maar even. (Vergeet daarin ook niet foto's bij te voegen)
Het is absoluut onacceptabel wat er bij u gebeurd.

Re: slechte erfaringen bulthaup Roermond

Geplaatst: 18 feb 2015 19:00
door kweenie
Dit is inderdaad beroerd gedaan. Terwijl je juist bij een goed geplaatste Bulthaup keuken zou moeten kunnen genieten van de goede en gedetailleerde afwerking. Ik ben zelf meestal niet zo heel kritisch, maar hier moet je echt geen genoegen mee nemen.

Re: slechte erfaringen bulthaup Roermond

Geplaatst: 21 feb 2015 22:23
door crazyme
Het is lastig om vakmensen te vinden blijkt maar weer.

Waren dit monteurs in vaste dienst of freelancers ?

Re: slechte erfaringen bulthaup Roermond

Geplaatst: 22 feb 2015 18:43
door werkbladenspecialist
Het maakt natuurlijk niet uit of dit ingehuurde of vaste krachten zijn. Ook de opstelling van het hoofdkantoor is bedroevend, je verwacht bij dergelijke merken dat het hoofdkantoor de naam van het bedrijf beschermd en dus optreed.

Re: slechte erfaringen bulthaup Roermond

Geplaatst: 22 feb 2015 22:34
door crazyme
werkbladenspecialist schreef:Het maakt natuurlijk niet uit of dit ingehuurde of vaste krachten zijn.
Je bedoelt waarschijnlijk dat het niet uit zou moeten maken ?

Vaste medewerkers zijn meestal wel bekend met de producten van het eigen merk, een freelancer heeft veel minder specifieke ervaring. En bij sommige speciale ontwerpen kan dat net het verschil zijn tussen falen en slagen.

Praktisch: het zou een oplossing kunnen zijn wanneer ervaren eigen monteurs komen herstellen.

Re: slechte erfaringen bulthaup Roermond

Geplaatst: 23 feb 2015 09:00
door GJvdZ
Als dit Bulthaup kwaliteit is, dan zeg ik: doe mij maar een IKEA keuken. Die hoef je dan geeneens te gebruiken want van het prijsverschil kan je jaren buiten de deur eten....

Re: slechte erfaringen bulthaup Roermond

Geplaatst: 23 feb 2015 11:21
door Dirkie
GJvdZ schreef:Als dit Bulthaup kwaliteit is, dan zeg ik: doe mij maar een IKEA keuken. Die hoef je dan geeneens te gebruiken want van het prijsverschil kan je jaren buiten de deur eten....
En als je bij Ikea eet, kun je het nog langer volhouden :D

Re: slechte erfaringen bulthaup Roermond

Geplaatst: 02 mar 2016 14:17
door frebas
Mijn Bulthap B3 staat 8,5 jaar. Is heel goed gemonteerd. Enige probleem is dat de metalen strips aan de randen loslaten, en na een paar keer lijmen ziet het er niet meer uit. Ik zoek dus een monteur, maar niet die hier bezig is geweest.

Re: slechte erfaringen bulthaup Roermond

Geplaatst: 02 mar 2016 21:59
door echwel
0418597340 bulthaup nederland.
of uw leverancier inschakelen. zij lossen het zeker op.
succes.

Re: slechte erfaringen bulthaup Roermond

Geplaatst: 06 mei 2016 19:02
door edoloog
Na aanleiding van de slechte ervaringen met Bulthaup Roermond wil ik mijn slechte ervaringen delen met Bulthaup KNSM te Amsterdam en Bulthaup NL te Zaltbommel.

Augustus 2015 heb ik een B1 keuken laten plaatsen door Bulthaup KNSM. Bij de plaatsing ontbraken er een aantal onderdelen en was het keukenblad te kort. Dit hebben wij meteen doorgegeven. Wij hebben uiteindelijk tot Februari 2016 moeten wachten tot er iemand van Bulthaup KNSM langs zou komen om het te korte keukenblad te bekijken. Tussentijds hebben wij maandenlang gemaild en getelefoneerd met Bulthaup en werd er valse belofte na valse belofte gedaan. Bij het bezoek in Februari 2016 is door de verkoper medegedeeld aan ons dat er een nieuw blad wordt besteld en dat er geen valse beloften meer worden gedaan. Nu, mei 2016 zijn wij nog steeds aan het wachten op het keukenblad, weten wij niet wanneer dit wordt geleverd en hebben wij tussentijds een klachtenmail gestuurd naar Bulthaup Nl te Zaltbommel. Ik zit nu sinds maart 2016 te wachten op antwoord van Bulthaup NL nadat ik meerdere keren gebeld heb en meerdere gemaild heb.

Dit is blijkbaar de werkwijze van Bulthaup KNSM en Zaltbommel. Nadat de keuken deels geplaatst is er van service geen sprake meer en laat het hoofdkantoor mij in mijn hemd staan.

Voor mij geen Bulthaup meer.