Pagina 1 van 1
Ziggo stopt, hoe zit het met jaarcontract?
Geplaatst: 11 jan 2015 10:33
door josboers
Hallo allemaal, ik heb om dat ik al jaren klant was bij ziggo, een recorder/ontvanger voor 49,95 gekregen.
Dit was op 17 april 2014. Er was toen nog geen sprake van dat ik naar een andere provider (Caiway) moest.
Ik dacht mooi ik neem zo,n ding. Maar dan moest ik een jaar lid blijven! Ok dacht ik, ik blijf toch bij Ziggo.
Niet wetende dat nog geen paar maand later het gedonder met het verplichte over stappen begon.
Ik ben nu bij caiway vanaf 15 december 2014. Maar alleen met internet (glasvezel). Caiway adviseerde om Ziggo aan te houden tot 4 februari 2015 omdat dan pas alles overging van Ziggo naar Caiway.
Ik moest net als iedereen zelf Ziggo op zeggen. Zo gezegd zo gedaan. Maar wat schets mijn verbazing?
Ziggo geeft mij te kennen dat ik niet kan opzeggen omdat ik een jaar contract bij hun heb.
Nu is mijn vraag, als Ziggo na 2 februari haar diensten beeindigd kunnen ze mij dan aan mijn contract houden? Moet ik mijn recorder terug sturen, die ik betaald heb ,49.95 € , Of is het van hun een eenzijdigge contract breuk. Ik wacht met spanning jullie reactie af. Groetjes Jos.
Re: Ziggo stopt, hoe zit het met jaarcontract?
Geplaatst: 11 jan 2015 11:22
door ciske
Haal je mail adres weg.
Re: Ziggo stopt, hoe zit het met jaarcontract?
Geplaatst: 11 jan 2015 11:51
door alfatrion
Als je nog geen 12 maanden Ziggo hebt, dan heeft Ziggo gelijk. Althans je mag natuurlijk wel overstappen maar moet Ziggo wel de eerste 12 maanden betalen. De dienst houd niet op maar wordt overdragen op UPC. De recorder heb ik niet meegewogen, omdat ik meer moet weten over de constructie.
Je kunt wel per 1 maart op zeggen omdat dan de tarieven wijzigen. Op de recorder heb je mogelijk korting gekregen. Tijdens het bestelproces werden mogelijk voorwaarden getoond waarin staat dat u de recorder na 24 maanden in eigendom krijgt. Daarmee gaat het hier om huurkoop of koop op afbetaling. Ik neig naar het eerste, omdat ik vind dat ik de prijs niet of onduidelijk aangegeven vind. In dat geval is het product uw eigendom.
Re: Ziggo stopt, hoe zit het met jaarcontract?
Geplaatst: 11 jan 2015 12:33
door alfatrion
In dat geval lijkt het mij in het geval van huurkoop onaanvaardbaar dat TS het product zou moeten terugsturen en acht ik een maandelijkse vergoeding voor de resterende van 24 maanden gepast. Hierbij moet rekening gehouden worden met het reeds betaalde deel.
Re: Ziggo stopt, hoe zit het met jaarcontract?
Geplaatst: 11 jan 2015 13:21
door olaf79
josboers schreef:Hallo allemaal, ik heb om dat ik al jaren klant was bij ziggo, een recorder/ontvanger voor 49,95 gekregen.
Dit was op 17 april 2014. Er was toen nog geen sprake van dat ik naar een andere provider (Caiway) moest.
Ik dacht mooi ik neem zo,n ding. Maar dan moest ik een jaar lid blijven! Ok dacht ik, ik blijf toch bij Ziggo.
Niet wetende dat nog geen paar maand later het gedonder met het verplichte over stappen begon.
Ik ben nu bij caiway vanaf 15 december 2014. Maar alleen met internet (glasvezel). Caiway adviseerde om Ziggo aan te houden tot 4 februari 2015 omdat dan pas alles overging van Ziggo naar Caiway.
Ik moest net als iedereen zelf Ziggo op zeggen. Zo gezegd zo gedaan. Maar wat schets mijn verbazing?
Ziggo geeft mij te kennen dat ik niet kan opzeggen omdat ik een jaar contract bij hun heb.
Nu is mijn vraag, als Ziggo na 2 februari haar diensten beeindigd kunnen ze mij dan aan mijn contract houden? Moet ik mijn recorder terug sturen, die ik betaald heb ,49.95 € , Of is het van hun een eenzijdigge contract breuk. Ik wacht met spanning jullie reactie af. Groetjes Jos.
[email protected]
Volgens mij heel simpel. Ziggo levert geen diensten meer, en dus is daarmee het contract beeindigd. Ze kunnen je niet verplichten om iets af te nemen dat ze niet leveren.
De recorder is inderdaad een twistpunt. Ik denk dat (als jij dezelfde constructie hebt als vele andere ziggo klanten) dat hier sprake is van een vaste klanten korting en dat je dus gewoon eigenaar bent geworden van het apparaat. Deze mag je dan houden. Dat Ziggo het contract opzegt doet daar niks aan af en is haar probleem.
Re: Ziggo stopt, hoe zit het met jaarcontract?
Geplaatst: 11 jan 2015 14:50
door witte angora
Waarom moet jij je contract zelf opzeggen als zij hun diensten beëindigen?
Ik moest net als iedereen zelf Ziggo op zeggen.
Re: Ziggo stopt, hoe zit het met jaarcontract?
Geplaatst: 11 jan 2015 20:17
door Har06
witte angora schreef:Waarom moet jij je contract zelf opzeggen als zij hun diensten beëindigen?
Ik moest net als iedereen zelf Ziggo op zeggen.
Jaarcontract=jaarcontract
Ziggo is niet opgeheven
Re: Ziggo stopt, hoe zit het met jaarcontract?
Geplaatst: 11 jan 2015 20:23
door witte angora
Kan zijn, maar als hun niet leveren wat is afgesproken, is er een gevalletje wanprestatie. Dat kan Ziggo zelf ook wel bedenken.
Re: Ziggo stopt, hoe zit het met jaarcontract?
Geplaatst: 12 jan 2015 15:36
door olaf79
Har06 schreef:witte angora schreef:Waarom moet jij je contract zelf opzeggen als zij hun diensten beëindigen?
Ik moest net als iedereen zelf Ziggo op zeggen.
Jaarcontract=jaarcontract
Ziggo is niet opgeheven
bs = bs.
Als de dienstverlening eindigt, dan eindigt ook het contract. Het kan niet zo zijn dat je moet betalen voor iets dat je niet meer afneemt omdat de leverancier niet meer kan leveren.
Re: Ziggo stopt, hoe zit het met jaarcontract?
Geplaatst: 12 jan 2015 15:53
door stofzuigertje
Omdat Ziggo daar stopt hoef je niet het jaar uit te zitten...
En die Decoder, U wilde graag tot 15 april 2015 klant blijven of langer maar werd gedwongen op te zeggen omdat een ander die regio over nam.
Of U bij Ciaway deze kunt gebruiken betwijfel ik maar voor leuk bedrag is deze op marktplaats te verkopen.
Ziggo is zelf de oorzaak dat je het contract niet 12 maanden vol hield en ze hadden eigenlijk eerder moeten weigeren omdat zij vermoedelijk eerder wisten dat je dat contract nooit vol kon maken.
Gewoon als Ziggo stopt ook betalingen stoppen...
Hun probleem. en veel succes op marktplaats, er komen nu wel erg veel leuke recorders voor mij uit die regio... goedkoper dan via Ziggo zelf...
Re: Ziggo stopt, hoe zit het met jaarcontract?
Geplaatst: 12 jan 2015 17:55
door olaf79
Recorder is volgens mij bij caiway gewoon te gebruiken