Pagina 1 van 1
Betalen voor een klacht
Geplaatst: 14 jan 2015 14:26
door Pasvid
Wij hebben een jaar geleden een 2 en 2,5 zits bank gekocht. Echter nu blijkt dat 2 losse kussens die erbij geleverd zijn wel erg slap geworden zijn. Al vanaf dag 1 zag je duidelijk verschil tussen de 2 losse kussens van de 2 zits bank en de 2 andere van de 2,5 zits.
We hebben dit gemeld bij de winkel en ze zeggen dat ze kunnen komen kijken. Maar als zij vinden dat onze klacht ongegrond is, dan moeten we voor deze service betalen. Als het gegrond is, dan niet.
Mijn vraag is nu of een meubelwinkel dit kan eisen? Mijn idee bij service is dat de klant centraal staat en dat je niet voor een klacht hoeft te betalen.
Re: Betalen voor een klacht
Geplaatst: 15 jan 2015 13:49
door crazyme
U kunt ook met het artikel naar de winkel gaan ? Het zijn tenslotte losse kussens ?
Dan hoeven ze niet iemand op pad te sturen en hoeven zij geen kosten te maken.
Kussens welke zachter worden na een jaar gebruik lijkt mij redelijk normaal.
Re: Betalen voor een klacht
Geplaatst: 15 jan 2015 13:56
door sjoegel
Denk dat de kussens makkelijk bijgevuld kunnen worden.
1. bel de firma en leg het probleem uit.
2. pak de kussens onder uw arm en ga naar de winkel waar ze er direct spul naar behoefte in kunnen stoppen.
3. probleem opgelost, iedereen blij.
Re: Betalen voor een klacht
Geplaatst: 15 jan 2015 14:25
door Captain Pervert
Het zijn onderzoekskosten. Dat is niet zo raar. Als je een product kapot inlevert maar het blijkt niet kapot, dan is iemand daar mee bezig geweest en dat moet toch betaald worden? Dit is vrij gebruikelijk bij electronica-winkels. Het zou een bankenboer sieren deze kosten niet te hanteren, maar het mag wel.
Re: Betalen voor een klacht
Geplaatst: 15 jan 2015 15:17
door F.van Holten
U zag dit al bij dag 1, waarom niet gelijk retour gegaan met de kussens, Nu heeft u al ongeveer 350 keer gebruik gemaakt van de kussens.
De onderzoekskosten krijgt u terug als gelijk heeft, zo niet bent u dit kwijt.
De keus ligt bij u.
Re: Betalen voor een klacht
Geplaatst: 15 jan 2015 15:51
door berndv
Pasvid schreef:Maar als zij vinden dat onze klacht ongegrond is, dan moeten we voor deze service betalen. Als het gegrond is, dan niet.
Mijn vraag is nu of een meubelwinkel dit kan eisen? Mijn idee bij service is dat de klant centraal staat en dat je niet voor een klacht hoeft te betalen.
Waarom zou een bedrijf kosten moeten maken voor een ongegronde klacht? Uw idee bij service is juist, de klant staat ook centraal, maar een onterecht klagende klant ook?
En zoals gezegd, u kunt op eigen kosten ook even langs de winkel gaan met de kussens.
Re: Betalen voor een klacht
Geplaatst: 15 jan 2015 16:07
door Captain Pervert
Als je vreest voor de kosten indien het ongegrond zou zijn, hoe zeker ben je dan van je zaak dat er echt iets mis is met die kussens?
Re: Betalen voor een klacht
Geplaatst: 15 jan 2015 16:31
door prem
In mijn bedrijven hebben we dit ook vaak. Vlak voor einde garantie nog even een vage klacht. We vragen dan een betaling van tevoren die geretourneerd wordt als het terecht is.
Wonderbaarlijk hoeveel er ineens vanaf zien!
Re: Betalen voor een klacht
Geplaatst: 17 jan 2015 12:22
door Jannes22
Dit is niet zo gek, dit doen wij soms ook. Bij klachten waar wij van denken dat producteigenschappen zijn zoals enigszins inzakken van banken, plooivorming etc. maar niet overmatig vragen wij deze kosten. Iemand langs sturen kost ons steeds veel geld en veel is niet terecht als klacht. Het is erg opvallend dat heel veel van de klanten niet terug komen met hun klacht.
Re: Betalen voor een klacht
Geplaatst: 30 jan 2015 13:15
door Pasvid
Bedankt voor julie reactie. Het is idd het best om met de kussens langs de winkel te gaan.