LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleidende actie Vliegtickets.nl

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
januitamersfoort

Misleidende actie Vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door januitamersfoort »

Vliegtickets.nl heeft een actie, de vliegendestartweken. Op de site en in de reclamemails staat letterlijk: € 10 korting op alle tickets. Ik heb vorige week 3 tickets gekocht (totaal € 3.000!), maar bij het afrekenen kreeg ik helaas maar één keer € 10 korting... Dat leek me niet echt eerlijk als je 3 tickets koopt en je als bedrijf op je site zet dat je € 10 korting op alle tickets krijgt, want bij mij is dat nog steeds 3 x € 10 korting.

Maar even een mailtje gestuurd dat ik graag ook die andere € 20 korting wilde hebben.

Reactie Vliegtickets.nl: U krijgt slecht één keer € 10 korting, want het geldt per boeking.

Ik geloofde het haast niet. Misleiding ten top!

Vandaag opnieuw een mailtje gestuurd:

Beste Vliegtickets.nl, ik deel uw standpunt niet want dan had u wel op uw site gezet dat de korting van € 10 per boeking was in plaats van per ticket. Kunt u alsnog de andere € 20 even aan mij overmaken?

Ik heb nog geen reactie gekregen, maar waarschuw u nu al vast: Vliegtickets.nl doet heel raar.

Hou u zeker op de hoogte!

prem

Re: Misleidende actie Vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door prem »

http://www.vliegtickets.nl/campagne/vli ... tart-weken

Je moet de code gebruiken bij de boeking, geldt dus per boeking. Dan had je de tickets apart moeten boeken.
Om nou weer te stellen dat ze heel raar doen....wat wordt het toch allemaal overdreven..

Ridder777

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Je hebt gelijk prem

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Van
Actiecode: vliegendestart
Tijdens de Vliegtickets.nl "Vliegende Startweken" boekt u alle vliegtickets nu met € 10 extra korting wanneer u actiecode: vliegendestart2015 gebruikt.

Actievoorwaarden code: vliegendestart2015
- Kortingsbedrag: € 10 per boeking, middels actiecode vliegendestart2015 in te vullen bij het veld actiecode tijdens het online boekproces
Er staat zowel eerst "alle tickets" en dan in de voorwaarden "per boeking,"
Lijkt mij pure misleiding.

prem

Ze bedoelen met alle vliegtickets, alle bestemmingen.

16again

Met misleidend bedoel ik onvoldoende duidelijk :D
prem schreef:Ze bedoelen met alle vliegtickets, alle bestemmingen.
Nee, ze bedoelen korting per boeking op alle vliegreizen.
En als de aanbieding voldoende duidelijk was, hoefden we niet te discussieren wat de bedoeling is.

prem

Het is een beetje onnozel geformuleerd van ze, schoolkrantjesniveau.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

prem schreef:Het is een beetje onnozel geformuleerd van ze, schoolkrantjesniveau.
Maar inhoudelijk is het niet onjuist. Wellicht een gevolg van slechter taalonderwijs, wat ervoor heeft gezorgd dat mensen niet meer goed zijn in begrijpend lezen en niet meer zo goed zijn in het opstellen van teksten?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:Van
Actiecode: vliegendestart
Tijdens de Vliegtickets.nl "Vliegende Startweken" boekt u alle vliegtickets nu met € 10 extra korting wanneer u actiecode: vliegendestart2015 gebruikt.

Actievoorwaarden code: vliegendestart2015
- Kortingsbedrag: € 10 per boeking, middels actiecode vliegendestart2015 in te vullen bij het veld actiecode tijdens het online boekproces
Er staat zowel eerst "alle tickets" en dan in de voorwaarden "per boeking,"
Lijkt mij pure misleiding.
Mwoa, ik weet niet, je moet uiteraard boeken om een of meerdere tickets te kunnen kopen, dus je kan inderdaad zoals ze schrijven alle tickets boeken met 10 euro korting. Nergens schrijven ze dat die 10 euro per ticket is. Sterker nog, "alle vliegtickets" als tekst, draagt eerder in zich dat het 10 euro per meerdere tickets is, ergo per boeking.

Het is wat vaag, en gezien dit topic voor meerdere uitleg vatbaar, maar om dat nou misleiding te noemen vind ik wel wat overdreven. Het staat duidelijk in de voorwaarden, en je kan als het niet bevalt, gewoon nog voordat het een cent heeft gekost, kwaad wegklikken en naar een concurrent gaan.

prem

Het taalonderwijs is tegenwoordig van een belabberd niveau.
D en t gebruik naar willekeur, me abbo (mijn abonnement), hij kan goed Nederlands.
Ga zo maar door.
http://www.deondernemer.nl/deondernemer ... ml#reactie

Maar even ter zake, er staat duidelijk 10 euro per boeking.

16again

prem schreef:er staat duidelijk 10 euro per boeking
er staat:
boekt u alle vliegtickets nu met € 10 extra korting
Dat is echt op 2 manieren uit te leggen, bovenste ligt wat mij betreft voor de hand:
boekt u .................alle vliegtickets nu met € 10 extra korting
boekt u nu met € 10 extra korting

prem

We zijn het er toch wel over eens dat het er krom staat?

januitamersfoort

Ongelezen bericht door januitamersfoort »

Bedankt voor alle reacties. Helaas heeft u mij niet kunnen overtuigen van het feit dat ik het anders zou moeten zien.

In de emails die ik heb ontvangen staat (knip en plak):

Actiecode: VLIEGENDESTART2015
Vlieg nu nog voordeliger naar je volgende bestemming! Tijdens de Vliegende Startweken ontvang je € 10 korting op alle vliegtickets!

Er wordt geen woord gerept over per boeking of voorwaarden die van toepassing zouden zijn.

Voor diegenen die aangeven dat er duidelijk staat dat het per boeking is: Het is nu op de homepage van Vliektickets.nl vermeld (wat jammer dat ik vorige week geen screenshots heb gemaakt...), maar in de mails staat er toch echt niets over.

Voor diegenen die aangeven dat het dubbel uit te leggen is: Wat is er dubbel aan? Het woord boeking komt niet eens in de regel voor.

Voor diegenen die vinden dat het voor de hand ligt dat het per boeking is: De koffie is in de aanbieding, alle koffie € 1 korting. U koopt 5 pakken koffie. Hoeveel korting verwacht u?

Voor diegenen die vinden dat er iets anders wordt bedoeld dan dat er staat: Ik kan nog steeds alleen maar lezen wat er staat: € 10 korting op alle vliegtickets. Als ze iets anders bedoeld hebben, dan hadden ze dat wel neer gezet, het zijn toch professionals?

Ik vind het nog steeds pure misleiding.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

prem schreef:Ze bedoelen met alle vliegtickets, alle bestemmingen.
Dan hadden ze moeten opschrijven wat ze bedoelen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

januitamersfoort schreef:Bedankt voor alle reacties. Helaas heeft u mij niet kunnen overtuigen van het feit dat ik het anders zou moeten zien.

In de emails die ik heb ontvangen staat (knip en plak):

Actiecode: VLIEGENDESTART2015
Vlieg nu nog voordeliger naar je volgende bestemming! Tijdens de Vliegende Startweken ontvang je € 10 korting op alle vliegtickets!

Er wordt geen woord gerept over per boeking of voorwaarden die van toepassing zouden zijn.

Voor diegenen die aangeven dat er duidelijk staat dat het per boeking is: Het is nu op de homepage van Vliektickets.nl vermeld (wat jammer dat ik vorige week geen screenshots heb gemaakt...), maar in de mails staat er toch echt niets over.

Voor diegenen die aangeven dat het dubbel uit te leggen is: Wat is er dubbel aan? Het woord boeking komt niet eens in de regel voor.

Voor diegenen die vinden dat het voor de hand ligt dat het per boeking is: De koffie is in de aanbieding, alle koffie € 1 korting. U koopt 5 pakken koffie. Hoeveel korting verwacht u?

Voor diegenen die vinden dat er iets anders wordt bedoeld dan dat er staat: Ik kan nog steeds alleen maar lezen wat er staat: € 10 korting op alle vliegtickets. Als ze iets anders bedoeld hebben, dan hadden ze dat wel neer gezet, het zijn toch professionals?

Ik vind het nog steeds pure misleiding.
En nergens staat dat die korting per individueel ticket is, zoals jij het interpreteert. En als iets ergens niet in staat, zeker in een reclame-uiting, dan is het prudent om aan te nemen dat het niet zo is, en niet aan te nemen dat het wel zo is, simpelweg omdat dat voor jou voordeliger is.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Ik zou zeggen: klaag ze aan en wel meteen! Succes ermee.

Joya

Ongelezen bericht door Joya »

Correctie van de advertentie zodat het voor iedereen direct helder is?

Tijdens de 'Vliegende Startweken' van Vliegtickets.nl ontvangt u € 10 korting op de boekingskosten van alle vliegtickets wanneer u de volgende actiecode gebruikt: vliegenstart2015.

Met accent op de korting m.b.t. boekingskosten voorkom je misverstanden. Alle tickets met € 10 korting kan (zoals al eerder aangegeven onder dit topic) op 2 manieren worden opgevat als je de actievoorwaarden niet leest. Daarin wordt duidelijk aangegeven dat het om boekingskorting gaat en het is je eigen verantwoording om die te lezen voordat je boekt.
Misleidend vind ik het niet, puur wat krom geformuleerd. In dit soort advertenties moet je voorkomen dat een aanbieding op verschillende manier kan worden geïnterpreteerd.

Gesloten