LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gsmwijzer/websend

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
nunez4999

gsmwijzer/websend

Ongelezen bericht door nunez4999 »

Op 23dec een nieuwe Nexus 6 besteld via gsmwijzer.nl de dag erna al geleverd gekregen.
Een week later gaat het display kapot. Telefoon is niet gevallen er is geen druk op uitgeoefend of anders mee om gegaan waardoor ik zelf het veroorzaakt hebt. Ik bel met de klantenservice en wordt verwezen naar de instructies in de doos voor de doa procedure. 5 januari krijg ik bericht dat de schade niet onder garantie valt omdat gebruikers schade niet uit te sluiten is. Wat ik ook zeg over dat het niet klopt maakt niet uit. Uiteindelijk laten opsturen naar dynafix en die ruilen het toestel om voor een andere. Onder garantie. 3 weken later krijg ik het toestel weer en blijkt het geen nieuwe te zijn maar mijn eigen toestel met een nieuw IMEI nummer. Na 5min gebruiken zie ik al dat de gyrosensor niet werkt. Het scherm kantelt niet. Maar de klantenservice beweert dat ik echt een nieuwe heb gekregen ondanks de doos die al open was en het oude IMEI nummer erop heeft staan. Nu opnieuw op laten sturen en geëist via een brief naar de directie dat ik een nieuwe krijg. Dit is nog niet klaar maar het is duidelijk dat je geen service hoeft te verwachten van hun. Ik raad echt af om bij gsmwijzer te kopen.

F.van Holten

Re: gsmwijzer/websend

Ongelezen bericht door F.van Holten »

U weet alleen dat dit het oude toestel is, omdat het in een vorige doos zat, IMEI, nummer is een "geboorte registratie" van het toestel, dus wat zijn de andere kenmerken dat dit u oude toestel is, behalve de sticker op een doos ??

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Lijkt me allemaal niet zo relevant. Bij levering van een nieuw toestel hoort daar ook een nieuwe doos bij. Of is het een gereviseerd toestel waardoor er geen doos is. In dat geval pleegt dynafix fraude door het als nieuw te bestempelen.
Bovendien is die zgn smartphone weer doa. Lijkt me reden om de koop te ontbinden en per ommegaand het aankoopbedrag retour te ontvangen.

F.van Holten

Niet relevant ?? Of een gereviseerd toestel ?? En fraude ?? En aankoop ontbinden ??
Met welke bewijzen dan, alleen die doos ??
TS wil iets voor elkaar krijgen zonder enig bewijs, o ja een doos met sticker.
TS , Jammer dat het toestel niet doet wat u verlangt, maar met deze argumenten komt u niet ver.
U zal zich sterker moeten opstellen, en met bewijzen komen.

wieder

Ongelezen bericht door wieder »

...TS , Jammer dat het toestel niet doet wat u verlangt, maar met deze argumenten komt u niet ver.
U zal zich sterker moeten opstellen, en met bewijzen komen.
Toch heeft-ie wèl een goed punt. Binnen 6 maanden mag de verkoper bewijzen dat de koper het defect heeft veroorzaakt. Welhaast onmogelijk, duh. En daarom mag TS ook gewoon een nieuwe krijgen. En een nieuwe zit niet in een gebruikte doos. Of koop jij ook een nieuwe auto met versleten banden en een volle asbak?

F.van Holten

Hierboven staan twee tegenstrijdige dingen:

1e - TS moet bewijs leveren, maar helaas onmogelijk,
2e - en daarom moet ts gewoon een nieuwe krijgen.

Prettige avond.

wieder

F.van Holten schreef:Hierboven staan twee dingen:
<knip>
Prettige avond.
*edit. Ik ben geen "azijnpisser/forumtroll" maar kan soms (te) geïrriteerd reageren. Mijn excuses FvH.

Prettig weekend.
Laatst gewijzigd door wieder op 16 jan 2015 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.

F.van Holten

Ja, je hebt in deze gelijk, ik heb je laatste bericht verkeerd gelezen. :oops:
Prettig weekend

wieder

F.van Holten schreef:Ja, je hebt in deze gelijk, ik heb je laatste bericht verkeerd gelezen. :oops:
Prettig weekend
Nah geeft niks... ik haal mijn "kort-door-bocht" commentaar ff weg. Het hoeft hier geen beerput te worden . Tot de volgende keek ;-)

Gesloten