vergoeding uitgelopen renovatie
Geplaatst: 20 jan 2015 22:27
Graag zou ik willen weten of mijn vergoeding eis tegenover de verhuurder terecht is of niet.
Begin oktober hebben wij een flinke lekkage gemeld aan de verhuurder. Deze lekkage kwam uit de badkamer omdat deze zwaar verouderd was door achterstallig onderhoud.
Even ter informatie de badkamer dateerde uit de jaren 70 en is sinds dien niet onderhouden.
de verhuurder besloot tot een renovatie van de halve badkamer.
Dit gaat om een stukje van 90x90cm.
de tegels en de douchebak zouden worden vervangen.
De andere helft van de badkamer werd gelaten in de staat zoals die was.
De afspraken die wij met de verhuurder overeen zijn gekomen zijn dat er op dinsdag zou worden gestart met het afhalen van de tegels en verwijderen van de douchebak.
Op woensdag zou er een nieuwe douchebak geplaatst worden en zou er worden betegeld en gevoegd.
Op donderdag de kit randen geplaatst en de kraan geïnstalleerd.
Uiterlijk zaterdag diezelfde week zouden wij weer kunnen douchen.
Met deze afspraken zijn wij akkoord gegaan.
Echter bleek bij het verwijderen van de douchebak dat er geen draagconstructie onder de douchebak zat dus deze moest eerst gerealiseerd worden.
de werkzaamheden werden enkel tussen 17:00 en 19:00 uitgevoerd.
Bij het verwijderen van de tegels werd ook duidelijk dat de muren scheef waren maar de verhuurder wilde niet dat er iets mee gebeurde dus met als resultaat dat de tegels scheef op de muur zitten, hoeken open staan en alles beholpen is weggewerkt. Ook werd snel duidelijk dat de afgesproken datum dat we weer zouden kunnen douchen niet zou worden gehaald. Uiteindelijk hebben wij 9 dagen aan een gesloten niet kunnen douchen.
helaas bleek na 2 dagen dat het opnieuw lekte vanuit de douche naar beneden. Gelijk weer contact opgenomen met de verhuurder en 3 dagen later kwam er iemand om er naar te kijken. Deze meneer heeft een extra kit rand geplaatst en opnieuw konden we 2 dagen niet douchen. Daarmee komt het totale aantal dagen dat we niet konden douchen op 11.
hopende dat alles nu eindelijk klaar was. maar helaas, een paar dagen later lekte het opnieuw. Dit keer moest het aan de leidingen liggen dus moesten er weer tegels uitgehakt worden. Dag daarna is er een stukje leiding vervangen en de dag daarop werden de tegels weer geplaatst en konden we opnieuw 2 dagen niet douchen.
je gelooft het haast niet maar paar dagen na de terug plaatsing van de tegels lekte er opnieuw water naar beneden. Weer de verhuurder gebeld en er zou opnieuw iemand langs komen om er naar te kijken. Bleek dat er een kit rand niet goed gehecht was na de aller eerste werkzaamheden en die werd de volgende dag weer opnieuw gezet. En weer konden we 1 dag niet douchen. Het totaal aantal dagen dat wij niet hebben kunnen douchen door werkzaamheden is 14!!
Een halve maand terwijl de afspraken waren dat de renovatie 4 dagen zou duren.
en dit met 3 jonge kinderen onder de 6 in huis.
er is ons op geen enkel moment een vergoeding geboden of een alternatief douche mogelijkheid.
nu heb ik de verhuurder gevraagd om een vergoeding van 200 euro. Voor onder andere de benzine om naar familie te kunnen gaan om daar te douchen en extra zwemmen met de kinderen om ook daar te kunnen douchen. We hebben geen vrienden of familie in de buurt waar we konden douchen. 200 euro leek ons een redelijk bedrag aangezien de huur 550 p.m bedraagt en wij een halve maand geen gebruik hebben kunnen maken van een basis behoefte in huis.
de verhuurder wil hier niets van weten en eist de volledige huur van de maand waarin dit allemaal heeft afgespeeld. Wij hadden deze huur opgeschort tot het lekkage probleem echt definitief verholpen zou zijn. De maanden daarna zijn gewoon netjes betaald.
Sorry voor het lange verhaal maar dit is eigenlijk nog de korte versie.
ik zou graag willen weten in hoeverre wij recht hebben op deze vergoeding voor de onkosten om te kunnen douchen omdat de werkzaamheden zo extreem zijn uitgelopen. 14 dagen in plaats van 4 dagen.
Begin oktober hebben wij een flinke lekkage gemeld aan de verhuurder. Deze lekkage kwam uit de badkamer omdat deze zwaar verouderd was door achterstallig onderhoud.
Even ter informatie de badkamer dateerde uit de jaren 70 en is sinds dien niet onderhouden.
de verhuurder besloot tot een renovatie van de halve badkamer.
Dit gaat om een stukje van 90x90cm.
de tegels en de douchebak zouden worden vervangen.
De andere helft van de badkamer werd gelaten in de staat zoals die was.
De afspraken die wij met de verhuurder overeen zijn gekomen zijn dat er op dinsdag zou worden gestart met het afhalen van de tegels en verwijderen van de douchebak.
Op woensdag zou er een nieuwe douchebak geplaatst worden en zou er worden betegeld en gevoegd.
Op donderdag de kit randen geplaatst en de kraan geïnstalleerd.
Uiterlijk zaterdag diezelfde week zouden wij weer kunnen douchen.
Met deze afspraken zijn wij akkoord gegaan.
Echter bleek bij het verwijderen van de douchebak dat er geen draagconstructie onder de douchebak zat dus deze moest eerst gerealiseerd worden.
de werkzaamheden werden enkel tussen 17:00 en 19:00 uitgevoerd.
Bij het verwijderen van de tegels werd ook duidelijk dat de muren scheef waren maar de verhuurder wilde niet dat er iets mee gebeurde dus met als resultaat dat de tegels scheef op de muur zitten, hoeken open staan en alles beholpen is weggewerkt. Ook werd snel duidelijk dat de afgesproken datum dat we weer zouden kunnen douchen niet zou worden gehaald. Uiteindelijk hebben wij 9 dagen aan een gesloten niet kunnen douchen.
helaas bleek na 2 dagen dat het opnieuw lekte vanuit de douche naar beneden. Gelijk weer contact opgenomen met de verhuurder en 3 dagen later kwam er iemand om er naar te kijken. Deze meneer heeft een extra kit rand geplaatst en opnieuw konden we 2 dagen niet douchen. Daarmee komt het totale aantal dagen dat we niet konden douchen op 11.
hopende dat alles nu eindelijk klaar was. maar helaas, een paar dagen later lekte het opnieuw. Dit keer moest het aan de leidingen liggen dus moesten er weer tegels uitgehakt worden. Dag daarna is er een stukje leiding vervangen en de dag daarop werden de tegels weer geplaatst en konden we opnieuw 2 dagen niet douchen.
je gelooft het haast niet maar paar dagen na de terug plaatsing van de tegels lekte er opnieuw water naar beneden. Weer de verhuurder gebeld en er zou opnieuw iemand langs komen om er naar te kijken. Bleek dat er een kit rand niet goed gehecht was na de aller eerste werkzaamheden en die werd de volgende dag weer opnieuw gezet. En weer konden we 1 dag niet douchen. Het totaal aantal dagen dat wij niet hebben kunnen douchen door werkzaamheden is 14!!
Een halve maand terwijl de afspraken waren dat de renovatie 4 dagen zou duren.
en dit met 3 jonge kinderen onder de 6 in huis.
er is ons op geen enkel moment een vergoeding geboden of een alternatief douche mogelijkheid.
nu heb ik de verhuurder gevraagd om een vergoeding van 200 euro. Voor onder andere de benzine om naar familie te kunnen gaan om daar te douchen en extra zwemmen met de kinderen om ook daar te kunnen douchen. We hebben geen vrienden of familie in de buurt waar we konden douchen. 200 euro leek ons een redelijk bedrag aangezien de huur 550 p.m bedraagt en wij een halve maand geen gebruik hebben kunnen maken van een basis behoefte in huis.
de verhuurder wil hier niets van weten en eist de volledige huur van de maand waarin dit allemaal heeft afgespeeld. Wij hadden deze huur opgeschort tot het lekkage probleem echt definitief verholpen zou zijn. De maanden daarna zijn gewoon netjes betaald.
Sorry voor het lange verhaal maar dit is eigenlijk nog de korte versie.
ik zou graag willen weten in hoeverre wij recht hebben op deze vergoeding voor de onkosten om te kunnen douchen omdat de werkzaamheden zo extreem zijn uitgelopen. 14 dagen in plaats van 4 dagen.