Kruidvat - huishoudbeurs 2e kaartje gratis
Geplaatst: 26 jan 2015 16:16
Goedemiddag allen,
Zojuist een zeer enerverend gesprek gehad met de Kruidvat klantenservice, waarover ik graag mijn mening wil geven, en middels dit bericht wil vragen of meer mensen hier tegenaan gelopen zijn.
Kruidvat:
Kruidvat heeft een actie waarbij je het 2e kaartje voor de huishoudbeurs gratis krijgt. Voorwaarde is wel dat je 2 kruidvat actieproducten moet kopen. Je krijgt 2 kassabonnen mee, en je kan het kaartje verzilveren door via de Kruidvat website de unieke code welke je op de 2e kassabon kunt vinden, in te vullen.
Ik heb dit gedaan, en kreeg netjes een factuur overzicht van EUR 0,00. Toen ik dit wilde bevestigen kreeg ik een foutmelding waarin vermeld stond dat ik het eerste kaartje a EUR 19,95 aan diende te schaffen alvorens ik het 2e kaartje kan claimen.
Op zich natuurlijk logisch, aangezien het 2e kaartje gratis zou zijn, doch kost een kaartje via de website van de huishoudbeurs maar EUR 14,95 (voorverkoop). Ik ben dus op deze manier alsnog wel goedkoper uit, maar vind het toch zuur dat ik bij Kruidvat voor het eerste kaartje EUR 5,- meer dien te betalen dan wanneer ik deze via het officiele kanaal, namelijk de site van de huishoudbeurs zelf, bestel.
Dit is dan ook het eerste punt waarover ik twijfel.
In de voorwaarden van de Kruidvat staat geheel niets gemeld over het aanschaffen van dit kaartje bij Kruidvat zelf. Hypothetisch gezien kan ik dus het eerste kaartje van tevoren al gekocht hebben bij bijvoorbeeld de website van de huishoudbeurs, en vervolgens dus het 2e kaartje bij de Kruidvat innen.
Hierover heb ik zojusit de klantenservice gebeld. Naam van de medewerkster is bekend, maar zal ik i.v.m. privacy niet plaatsen op dit forum.
Ik kreeg herhaaldelijk te horen "ja maar meneer, het is toch logisch dat u dit kaartje bij ons dient te kopen". Men gaf aan dat dit in de algemene voorwaarden vermeld stond. Ik heb tijdens dit gesprek 3 of 4 keer gevraagd in welk artikel dit stond, waarop mevrouw in kwestie alleen maar weer herhaalde "ja maar meneer, dit is toch logisch".
Afijn. Voor mij is dit natuurlijk wel te verklaren, maar het gaat mij om het principe dat er nergens vermeld staat dat dit kaartje EUR 5,- duurder is dan op de site van de huishoudbeurs zelf, en ook is er alleen maar vermeld dat ik "het 2e kaartje kan verzilveren via de volgende link". Er wordt niet vermeld dat je meteen ook EUR 19,95 online dient te betalen omdat je anders je kaartje niet kan verzilveren.
Wat ik echter nog veel vreemder vond was het gesprek met de klantenservice. Ik werk zelf op een niet nader te noemen callcenter en heb gedurende de afgelopen 5 jaar in diverse callcenters gewerkt, waaronder klachtafhandeling.
Toen ik mevrouw aangaf dat ik een klacht in wenste te dienen gaf mevrouw mij letterlijk aan: "Dat heeft u dan bij deze gedaan".
Toen ik uitlegde dat het zo niet werkt en dat ik een second opinion hoor te krijgen m.a.w. mijn klacht toch echt ergens op een SERIEUZE manier wenste te laten behandelen gaf mevrouw mij aan dat ik kon mailen. Maar, werd er verteld, "het antwoord heb ik zo al voor je, dat is nee".
Nu zou dit forum bericht in eerste instantie gaan over de actie an sich, wat ik niet vind kloppen, maar na het gesprek met de medewerkster ben ik erachter gekomen dat je bij Kruidvat zelf uberhaupt GEEN klacht in KAN dienen, ook al zou je dit willen. Men neemt de klacht niet serieus, neemt de klacht uberhaupt niet aan, en verkoopt linea recta een "nee", zonder de klacht uberhaupt inhoudelijk te bekijken.
Wat ik met dit bericht wil bereiken is eigenlijk niets, behalve aan de kaak stellen dat ik de "klachtenprocedure" bij de Kruidvat nogal vreemd vind, en dat ik ook van mening ben dat de voorwaarden omtrent de "huishoudbeurs 2e kaartje gratis" mij, en wellicht ook andere consumenten, niet geheel duidelijk is.
Zojuist een zeer enerverend gesprek gehad met de Kruidvat klantenservice, waarover ik graag mijn mening wil geven, en middels dit bericht wil vragen of meer mensen hier tegenaan gelopen zijn.
Kruidvat:
Kruidvat heeft een actie waarbij je het 2e kaartje voor de huishoudbeurs gratis krijgt. Voorwaarde is wel dat je 2 kruidvat actieproducten moet kopen. Je krijgt 2 kassabonnen mee, en je kan het kaartje verzilveren door via de Kruidvat website de unieke code welke je op de 2e kassabon kunt vinden, in te vullen.
Ik heb dit gedaan, en kreeg netjes een factuur overzicht van EUR 0,00. Toen ik dit wilde bevestigen kreeg ik een foutmelding waarin vermeld stond dat ik het eerste kaartje a EUR 19,95 aan diende te schaffen alvorens ik het 2e kaartje kan claimen.
Op zich natuurlijk logisch, aangezien het 2e kaartje gratis zou zijn, doch kost een kaartje via de website van de huishoudbeurs maar EUR 14,95 (voorverkoop). Ik ben dus op deze manier alsnog wel goedkoper uit, maar vind het toch zuur dat ik bij Kruidvat voor het eerste kaartje EUR 5,- meer dien te betalen dan wanneer ik deze via het officiele kanaal, namelijk de site van de huishoudbeurs zelf, bestel.
Dit is dan ook het eerste punt waarover ik twijfel.
In de voorwaarden van de Kruidvat staat geheel niets gemeld over het aanschaffen van dit kaartje bij Kruidvat zelf. Hypothetisch gezien kan ik dus het eerste kaartje van tevoren al gekocht hebben bij bijvoorbeeld de website van de huishoudbeurs, en vervolgens dus het 2e kaartje bij de Kruidvat innen.
Hierover heb ik zojusit de klantenservice gebeld. Naam van de medewerkster is bekend, maar zal ik i.v.m. privacy niet plaatsen op dit forum.
Ik kreeg herhaaldelijk te horen "ja maar meneer, het is toch logisch dat u dit kaartje bij ons dient te kopen". Men gaf aan dat dit in de algemene voorwaarden vermeld stond. Ik heb tijdens dit gesprek 3 of 4 keer gevraagd in welk artikel dit stond, waarop mevrouw in kwestie alleen maar weer herhaalde "ja maar meneer, dit is toch logisch".
Afijn. Voor mij is dit natuurlijk wel te verklaren, maar het gaat mij om het principe dat er nergens vermeld staat dat dit kaartje EUR 5,- duurder is dan op de site van de huishoudbeurs zelf, en ook is er alleen maar vermeld dat ik "het 2e kaartje kan verzilveren via de volgende link". Er wordt niet vermeld dat je meteen ook EUR 19,95 online dient te betalen omdat je anders je kaartje niet kan verzilveren.
Wat ik echter nog veel vreemder vond was het gesprek met de klantenservice. Ik werk zelf op een niet nader te noemen callcenter en heb gedurende de afgelopen 5 jaar in diverse callcenters gewerkt, waaronder klachtafhandeling.
Toen ik mevrouw aangaf dat ik een klacht in wenste te dienen gaf mevrouw mij letterlijk aan: "Dat heeft u dan bij deze gedaan".
Toen ik uitlegde dat het zo niet werkt en dat ik een second opinion hoor te krijgen m.a.w. mijn klacht toch echt ergens op een SERIEUZE manier wenste te laten behandelen gaf mevrouw mij aan dat ik kon mailen. Maar, werd er verteld, "het antwoord heb ik zo al voor je, dat is nee".
Nu zou dit forum bericht in eerste instantie gaan over de actie an sich, wat ik niet vind kloppen, maar na het gesprek met de medewerkster ben ik erachter gekomen dat je bij Kruidvat zelf uberhaupt GEEN klacht in KAN dienen, ook al zou je dit willen. Men neemt de klacht niet serieus, neemt de klacht uberhaupt niet aan, en verkoopt linea recta een "nee", zonder de klacht uberhaupt inhoudelijk te bekijken.
Wat ik met dit bericht wil bereiken is eigenlijk niets, behalve aan de kaak stellen dat ik de "klachtenprocedure" bij de Kruidvat nogal vreemd vind, en dat ik ook van mening ben dat de voorwaarden omtrent de "huishoudbeurs 2e kaartje gratis" mij, en wellicht ook andere consumenten, niet geheel duidelijk is.