Service Apple: waardeloos
Geplaatst: 27 jan 2015 15:47
Beste mede-forumleden,
Moet even mijn ei kwijt over de service van Apple en wellicht dat ik iemand anders hiermee kan helpen/waarschuwen die in een zelfde soort situatie terecht komt.
Het volgende is het geval: mijn vriend heeft iets langer dan 2 jaar een Iphone5; sinds een tijdje al wat problemen met de aan/uit-knop. Toevallig, na wat rond speuren op het internet kwam hij erachter dat dit probleem onderkend is bij een aantal serienr's (productiefout). Bij een toestel jonger dan 2 jaar kan dit kosteloos worden verholpen door Apple. Zijn toestel is ook van zo'n productielijn.
Hmmm toestel net 3 maanden over die 2 jaar heen; toch maar even langs een I-centre om te kijken of er toch niet wat te regelen valt, het betreft tenslotte een bekend probleem.
Zo gezegd zo gedaan;bij het I-centre langs: hier weet de medewerkster ons te vertellen dat het toestel eventueel alsnog in aanmerking kan komen voor kosteloze reparatie mits het toestel niet zodanig beschadigd is dat dat het probleem zou hebben kunnen veroorzaakt. Daarvoor moeten ze het toestel echter wel opsturen naar Apple. Nadere inspectie van het toestel laat alleen een lichte beschadiging zien aan het linker bovenhoekje (wat krassen), dus ook niet in de buurt van de aan/uit knop. Zij dacht dus ook niet dat Apple hier moeilijk over ging doen. Toestel dan ook meteen laten opsturen.
Via de mail netjes op de hoogte gehouden van het verdere proces door Apple.
Een paar dagen geleden dan de reactie van Apple op het verzoek tot reparatie: wegens de leeftijd van meer dan 2 jaar en de beschadiging kon het toestel niet kosteloos worden gerepareerd. Kosten om het wel te laten repareren: 350 euro (!!!)
Dat werd een beetje te gek dus toestel maar weer terug laten zenden naar de I-centre en daar gisteren weer opgehaald tegen een onkostenvergoeding van 25 euro (researchkosten). Daar nog even ongenoegen ge-uit over de hoogte van de reparatiekosten. Reden volgens hun: Apple staat voor kwaliteit, dus zij repareren in dit geval dan niet alleen het mechanisme dat niet goed werkt (onderdeeltje kost zelf iets van 17 euro), maar het gehele binnenwerk... Want wie weet ligt het ook wel ergens anders aan ZUCHT Stom dat we dat zelf niet hadden kunnen bedenken: als de accu van de auto kapot is laat ik toch ook meteen het hele motorblok vervangen; wie weet ligt het wel ergens anders aan
Afijn toestel weer meegenomen naar huis en wat blijkt na nadere inspectie: zitten er beste beschadigingen bij de aan/uit knop!! Ook zit er een soort factuurbon bij in het engels waarin ook wordt vermeld dat het toestel wegens die beschadiging dichtbij de knop niet wordt gemaakt! Terwijl deze beschadiging er echt niet op zat.
Helaas achteraf natuurlijk niet te bewijzen.... Toestel wordt nu door een lokaal telecomwinkel gerepareerd voor 25 euro, klaar terwijl je erop wacht.
Dus bij deze wees gewaarschuwd; zorg ervoor dat je goed op papier zet wat voor beschadigingen er zijn door een winkelmedewerker zodat je dit altijd nog als bewijsmateriaal kunt gebruiken.
Service Apple in 1 woord WAARDELOOS Aan ons zijn ze een paar trouwe Apple-klanten kwijt.
Moet even mijn ei kwijt over de service van Apple en wellicht dat ik iemand anders hiermee kan helpen/waarschuwen die in een zelfde soort situatie terecht komt.
Het volgende is het geval: mijn vriend heeft iets langer dan 2 jaar een Iphone5; sinds een tijdje al wat problemen met de aan/uit-knop. Toevallig, na wat rond speuren op het internet kwam hij erachter dat dit probleem onderkend is bij een aantal serienr's (productiefout). Bij een toestel jonger dan 2 jaar kan dit kosteloos worden verholpen door Apple. Zijn toestel is ook van zo'n productielijn.
Hmmm toestel net 3 maanden over die 2 jaar heen; toch maar even langs een I-centre om te kijken of er toch niet wat te regelen valt, het betreft tenslotte een bekend probleem.
Zo gezegd zo gedaan;bij het I-centre langs: hier weet de medewerkster ons te vertellen dat het toestel eventueel alsnog in aanmerking kan komen voor kosteloze reparatie mits het toestel niet zodanig beschadigd is dat dat het probleem zou hebben kunnen veroorzaakt. Daarvoor moeten ze het toestel echter wel opsturen naar Apple. Nadere inspectie van het toestel laat alleen een lichte beschadiging zien aan het linker bovenhoekje (wat krassen), dus ook niet in de buurt van de aan/uit knop. Zij dacht dus ook niet dat Apple hier moeilijk over ging doen. Toestel dan ook meteen laten opsturen.
Via de mail netjes op de hoogte gehouden van het verdere proces door Apple.
Een paar dagen geleden dan de reactie van Apple op het verzoek tot reparatie: wegens de leeftijd van meer dan 2 jaar en de beschadiging kon het toestel niet kosteloos worden gerepareerd. Kosten om het wel te laten repareren: 350 euro (!!!)
Dat werd een beetje te gek dus toestel maar weer terug laten zenden naar de I-centre en daar gisteren weer opgehaald tegen een onkostenvergoeding van 25 euro (researchkosten). Daar nog even ongenoegen ge-uit over de hoogte van de reparatiekosten. Reden volgens hun: Apple staat voor kwaliteit, dus zij repareren in dit geval dan niet alleen het mechanisme dat niet goed werkt (onderdeeltje kost zelf iets van 17 euro), maar het gehele binnenwerk... Want wie weet ligt het ook wel ergens anders aan ZUCHT Stom dat we dat zelf niet hadden kunnen bedenken: als de accu van de auto kapot is laat ik toch ook meteen het hele motorblok vervangen; wie weet ligt het wel ergens anders aan
Afijn toestel weer meegenomen naar huis en wat blijkt na nadere inspectie: zitten er beste beschadigingen bij de aan/uit knop!! Ook zit er een soort factuurbon bij in het engels waarin ook wordt vermeld dat het toestel wegens die beschadiging dichtbij de knop niet wordt gemaakt! Terwijl deze beschadiging er echt niet op zat.
Helaas achteraf natuurlijk niet te bewijzen.... Toestel wordt nu door een lokaal telecomwinkel gerepareerd voor 25 euro, klaar terwijl je erop wacht.
Dus bij deze wees gewaarschuwd; zorg ervoor dat je goed op papier zet wat voor beschadigingen er zijn door een winkelmedewerker zodat je dit altijd nog als bewijsmateriaal kunt gebruiken.
Service Apple in 1 woord WAARDELOOS Aan ons zijn ze een paar trouwe Apple-klanten kwijt.