Op zich mogelijk omdta ik vrij veel met internet doe maar ik speur een aantal onregelmatigheden op. Zo vind ik het zelf raar dat UPC nu stelt dat ik andere gebruikers tot last ben met mijn datagebruik omdat dit teveel zou zijn voor hun netwerk. Maar wat lees ik onderaan, een mooie aanbieding voor een duurder pakket waarbij ik wel grotere hoeveelheden data over datzelfde Chello netwerk mag versturen en dan hebben de andere gebruikers er opeens geen last meer van ? Want dat is het artikel in de Acceptable User Policy, dat je andere gebruikers tot last bent en het netwerk overmatig belast, i dat bij een groter en zwaarder abonnement niet nog groter ?Subject: Kennisgeving overmatig datagebruik
Geachte chello abonnee,
Met deze e-mail willen wij u informeren over uw dataverkeer. Wij constateren dat uw dataverkeer overmatig dreigt te worden.
U bent ruim over de helft van de limiet die UPC als overmatig heeft vastgesteld.
Zoals u weet maakt chello gebruik van een gezamenlijk netwerk. Dit betekent dat als iemand overmatig veel data gebruikt, dit ten koste gaat van de gehele snelheid op het netwerk. Hier kunnen andere chello klanten nadeel van ondervinden. Om dit te voorkomen en iedereen -dus ook u- een goede snelheid te bieden spreken wij mensen aan op hun overmatige datagebruik.
Bij voortdurend overmatig gebruik zal de snelheid van uw kabelmodem voor het resterende deel van de maand beperkt worden tot 64 Kbps voor zowel het up- als voor het download verkeer (vergelijkbaar met de snelheid van internet via de telefoon). Als u wilt voorkomen dat uw snelheid wordt beperkt, adviseren wij u om direct uw dataverkeer te minderen.
Indien deze maand uw dataverkeer overmatig blijft, ontvangt u nog 1 maal een waarschuwing via de e-mail. In een eventuele derde en laatste e-mail zal UPC kennis geven van de snelheidsbeperking die dan onmiddellijk in werking treedt.
Bijgaand sturen wij u een link naar een speciale pagina waar u uw datagebruik zelf in de gaten kunt houden <http://datagebruik.chello.nl>.
Voor meer informatie verwijzen wij naar artikel 3 van de chello Acceptable Use Policy.
Als u verwacht in de toekomst vaker grotere hoeveelheden data te gebruiken, willen wij u graag attenderen op chello plus. Bij dit product zijn grotere hoeveelheden dataverkeer toegestaan.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ingelicht.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Wel aardig van Chello dat ze een URL geven waar de actuele stand te vinden is van het "datagebruik" om zo zelf in de gaten te houden of het overmatig is, maar het plafond waarover je niet overheen mag is weer nergens aangegeven. Iemand iets meer duidelijkheid hierover ?
Ik vraag me af of er mensen hier op het forum zijn die meer ervaring hebben met Datagebruik en Chello. Of misschien iemand die nuttige tips heeft voor stappen die ik nu kan ondernemen.