LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klantenservice TUI
Klantenservice TUI
Tijdens onze vakantie hadden mijn vrouw en ik op 31 december 2014 bij de hostess van Neckermann een excursie geboekt vanuit Fuengirola naar Gibraltar.
De bus zou ons om 8.25 uur oppikken bij een hotel in de buurt.
Toen om exact 8.25 uur een bus arriveerde meldden wij ons bij de reisleidster.
We gaven onze naam, de naam van ons hotel en het kamernummer, waarna zij een check zette op haar lijst en ons de bus in liet stappen.
Daarna werden op tal van andere opstap-plaatsen meerdere mensen opgehaald.
Nadat in Torremolinos de laatsten aan boord waren gekomen ging de reisleidster de bus door om de koppen te tellen.
Vervolgens nam ze de microfoon en stelde zich voor als Vivian, waarna ze het excursieprogramma doornam: we zouden naar het station van Malaga gaan en daar de trein nemen naar Bobadilla.
Op dat moment was duidelijk dat we niet in de juiste bus zaten ! Kennelijk was onze bus iets vertraagd en was deze bus toevallig exact op het afgesproken tijdstip op exact dezelfde opstapplaats.
Bij aankomst in Malaga hebben we direct contact gezocht met Vivian, maar zij beweerde dat de fout geheel voor onze rekening kwam en dat we verder maar uit moesten zoeken hoe we weer thuis kwamen. Ze was op het onbeschofte af onredelijk om de fout bij zichzelf te zoeken.
Terug in ons hotel heb ik direct de klantenservice van TUI op de hoogte gesteld per email en verzocht om in elk geval de financiële schade te vergoeden.
Helaas werd de mail gelezen door een stagiaire die moeite had met begrijpelijk lezen.
Als antwoord kreeg ik het verzoek om het reserveringsnummer van onze boeking bi TUI door te geven.
Na het nogmaals uitgelegd te hebben kreeg ik weer dezelfde reactie.
Na een derde poging mijnerzijds werd gemeld dat men e.e.a uit ging zoeken.
Inmiddels is het al weer veertien dagen oorverdovend stil.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het beleid bij TUI is: niet reageren dan bloedt het vanzelf dood.
Ik vind echter dat door een fout van een reisleidster van TUI of namens TUI verwacht mag worden dat ze haar werk goed uitvoert en niet mensen in de verkeerde bus laat stappen.
Het lijkt me niet meer dan billijk dat onze kosten van € 109,10 vergoed worden.
Als daarnaast excuses worden gemaakt zou dat ook welkom zijn.
Deze kwestie voorleggen aan de geschillencommissie is een heel gedoe en kost bovendien in eerste instanie ook nog € 77,50.
Heeft iemand een idee hoe ik de klantenservice van TUI wel in beweging kan krijgen ?
Jojo3
De bus zou ons om 8.25 uur oppikken bij een hotel in de buurt.
Toen om exact 8.25 uur een bus arriveerde meldden wij ons bij de reisleidster.
We gaven onze naam, de naam van ons hotel en het kamernummer, waarna zij een check zette op haar lijst en ons de bus in liet stappen.
Daarna werden op tal van andere opstap-plaatsen meerdere mensen opgehaald.
Nadat in Torremolinos de laatsten aan boord waren gekomen ging de reisleidster de bus door om de koppen te tellen.
Vervolgens nam ze de microfoon en stelde zich voor als Vivian, waarna ze het excursieprogramma doornam: we zouden naar het station van Malaga gaan en daar de trein nemen naar Bobadilla.
Op dat moment was duidelijk dat we niet in de juiste bus zaten ! Kennelijk was onze bus iets vertraagd en was deze bus toevallig exact op het afgesproken tijdstip op exact dezelfde opstapplaats.
Bij aankomst in Malaga hebben we direct contact gezocht met Vivian, maar zij beweerde dat de fout geheel voor onze rekening kwam en dat we verder maar uit moesten zoeken hoe we weer thuis kwamen. Ze was op het onbeschofte af onredelijk om de fout bij zichzelf te zoeken.
Terug in ons hotel heb ik direct de klantenservice van TUI op de hoogte gesteld per email en verzocht om in elk geval de financiële schade te vergoeden.
Helaas werd de mail gelezen door een stagiaire die moeite had met begrijpelijk lezen.
Als antwoord kreeg ik het verzoek om het reserveringsnummer van onze boeking bi TUI door te geven.
Na het nogmaals uitgelegd te hebben kreeg ik weer dezelfde reactie.
Na een derde poging mijnerzijds werd gemeld dat men e.e.a uit ging zoeken.
Inmiddels is het al weer veertien dagen oorverdovend stil.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het beleid bij TUI is: niet reageren dan bloedt het vanzelf dood.
Ik vind echter dat door een fout van een reisleidster van TUI of namens TUI verwacht mag worden dat ze haar werk goed uitvoert en niet mensen in de verkeerde bus laat stappen.
Het lijkt me niet meer dan billijk dat onze kosten van € 109,10 vergoed worden.
Als daarnaast excuses worden gemaakt zou dat ook welkom zijn.
Deze kwestie voorleggen aan de geschillencommissie is een heel gedoe en kost bovendien in eerste instanie ook nog € 77,50.
Heeft iemand een idee hoe ik de klantenservice van TUI wel in beweging kan krijgen ?
Jojo3
Re: Klantenservice TUI
Misschien ietwat offtopic, maar sinds wanneer valt Neckermann onder TUI Nederland?
Op hun site vind ik hier ook niets over: http://www.tui.nl/nl/tuinederland/merken/index.html
http://www.tui.nl/nl/tuinederland/merke ... reaus.html
Op hun site vind ik hier ook niets over: http://www.tui.nl/nl/tuinederland/merken/index.html
http://www.tui.nl/nl/tuinederland/merke ... reaus.html
Re: Klantenservice TUI
Als ik het goed begrijp, zijn jullie met TUI in Fuengirola op vakantie geweest.
Jullie hebben dan via Neckermann een excursie naar Gibraltar geboekt.
Dan moeten jullie toch bij Neckermann reclameren, of zie ik het fout.
Of is Neckermann een schrijffout en moet TUI zijn?
Jullie hebben dan via Neckermann een excursie naar Gibraltar geboekt.
Dan moeten jullie toch bij Neckermann reclameren, of zie ik het fout.
Of is Neckermann een schrijffout en moet TUI zijn?
Re: Klantenservice TUI
Het probleem is nou juist dat je niet weet welke busmaatschappij een excursie verzorgt.
Op exact het tijdstip waarop de bus naar Gibraltar op de opstapplaats moest verschijnen kwam er een bus waarop TUI stond. Het probleem zit hem erin dat de reisleidster ons gewoon heeft in laten stappen in de verkeerde bus. We hebben onze naam genoemd en het hotel waarin we verbleven waarna ze een checkje op haar lijst heeft gezet. Kortom: ze liet ons onterecht in deze bus stappen.
Op exact het tijdstip waarop de bus naar Gibraltar op de opstapplaats moest verschijnen kwam er een bus waarop TUI stond. Het probleem zit hem erin dat de reisleidster ons gewoon heeft in laten stappen in de verkeerde bus. We hebben onze naam genoemd en het hotel waarin we verbleven waarna ze een checkje op haar lijst heeft gezet. Kortom: ze liet ons onterecht in deze bus stappen.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 feb 2015 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast: ongefundeerde beweringen verwijderd
Reden: Bericht aangepast: ongefundeerde beweringen verwijderd
Re: Klantenservice TUI
Vandaag in Radar kon je zien hoe het ook kan. Een pluim voor Sabeh die terecht een warme douche kreeg.
Bij onze vergelijkbare fout, waarbij we nota-bene ook nog "afgecheckt" zijn door de reisleidster als staande op de passagierslijst , geeft TUI nog steeds niet thuis.
Men wil als goedmakertje een bloemenbon geven, terwijl onze niet-vergoede schade € 102,00 bedraagt plus een verpeste dag.
Bij onze vergelijkbare fout, waarbij we nota-bene ook nog "afgecheckt" zijn door de reisleidster als staande op de passagierslijst , geeft TUI nog steeds niet thuis.
Men wil als goedmakertje een bloemenbon geven, terwijl onze niet-vergoede schade € 102,00 bedraagt plus een verpeste dag.
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: Klantenservice TUI
Meestal metexcursie krijg je briefje,waarop staat welke excursie etc..
Bij de bus laat je dat zien...staat toch ook een kaartje op het raam neckerman of tui..
Sorry de fout vind ik niey helemaal bij organisator liggen,wij vroegen altijd nog voor de zekerheid dat he,yes...meestal nederlanders die het deden..( verre landen)
Svhuld ook beetje bij jezelf zoeken sorry
Bij de bus laat je dat zien...staat toch ook een kaartje op het raam neckerman of tui..
Sorry de fout vind ik niey helemaal bij organisator liggen,wij vroegen altijd nog voor de zekerheid dat he,yes...meestal nederlanders die het deden..( verre landen)
Svhuld ook beetje bij jezelf zoeken sorry
Re: Klantenservice TUI
Nou, die "onbeschofte Vivian" was niet onbeschoft hoor. Als u zelf niet ziet in welke bus u stapt is dat wel uw eigen fout. Als wij ergens aankwamen controleerden we dubbel/dubbel het bus nummer en dan nog vroegen we de reisleider/ster of het de bus naar.... was. En ook bus nummer is altijd duidelijk vermeld wat onverlet laat dat wij altijd dubbel checkten of het DE bus waas NAAR. En de uitzending van vanavond is niet te vergelijken met waaraan u refereert. Een "bus-uitje" in Nederland is een ietsie pietsie anders dan....
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Klantenservice TUI
Jojo3 schreef:Tijdens onze vakantie hadden mijn vrouw en ik op 31 december 2014 bij de hostess van Neckermann een excursie geboekt vanuit Fuengirola naar Gibraltar.
Vervolgens nam ze de microfoon en stelde zich voor als Vivian, waarna ze het excursieprogramma doornam: we zouden naar het station van Malaga gaan en daar de trein nemen naar Bobadilla.
Op dat moment was duidelijk dat we niet in de juiste bus zaten !
Even 2 zinnen er uitgelicht: u boekt bij Neckermann, stapt zelf in de bus van TUI..., is dus geen bus van Neckermann!
Vivian pakt de microfoon en vertelt het programma ; u beseft direct : foute boel!
Waarom niet gelijk op dat moment uitgestapt cq de situatie nogmaals goed doorgevraagd??
Dat snap ik dan even niet.
Goed , balen dat u niet in Gibraltar bent geweest, maar Malaga en een treinreis zijn ook leuk. Ik mag niet hopen dat u beiden met een chagrijnig hoofd in de bus hebben gezeten en het voor de anderen hebt verpest.
Die Vivian was idd misschien niet zo nauwkeurig met het koppen tellen en afvinken, misschien stress? Gespannen voor deze dag? Haar 1e excursie?
Maar u bent er toch zelf ook bij?! En blijft dus ook gewoon verder braaf zitten en " hobbelt" maar mee.
U heeft een excursiedag gehad en heeft daar hopelijk toch ook wel van kunnen genieten , u bent, neem ik aan, ook weer met hetzelfde gezelschap en bus netjes teruggekomen en nu wilt u alle geld van TUI terug ; ik denk niet dat dit reëel is .
Een deel schadevergoeding krijgen valt te proberen natuurlijk, maar zeker niet alles . Kom op zeg!
Re: Klantenservice TUI
Jullie boeken bij de hostess van Neckermann en gaan dan klagen bij TUI?
Re: Klantenservice TUI
vaak vertegenwoordigen de bedrijven elkaar op lokatie !!!!!!!!!!!!!!!prem schreef:Jullie boeken bij de hostess van Neckermann en gaan dan klagen bij TUI?
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: Klantenservice TUI
@har dat is waar,..
Maar dan nog!staat er altijd een briefje voor op de bus,waar excursie heengaat en voor welke maatschapij..
Sorry maar op svhiphol kijk ik ook goed of ik welgoede gate zit etc...
Nee lekker hop onbezonnen een bus induiken( sorry maar?) en denken nou gaan we..
Vivian zegt waar we heen gaan zou ik opspringen hooo wacht....zit verkeerd...
Uhhhh?? Ergens heb jezelf ook een verantwoording..
Maar dan nog!staat er altijd een briefje voor op de bus,waar excursie heengaat en voor welke maatschapij..
Sorry maar op svhiphol kijk ik ook goed of ik welgoede gate zit etc...
Nee lekker hop onbezonnen een bus induiken( sorry maar?) en denken nou gaan we..
Vivian zegt waar we heen gaan zou ik opspringen hooo wacht....zit verkeerd...
Uhhhh?? Ergens heb jezelf ook een verantwoording..
Re: Klantenservice TUI
Ow wist ik niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Har06 schreef:vaak vertegenwoordigen de bedrijven elkaar op lokatie !!!!!!!!!!!!!!!prem schreef:Jullie boeken bij de hostess van Neckermann en gaan dan klagen bij TUI?
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15
Re: Klantenservice TUI
Onzin, stap gewoon in de goeie bus, en leg de schuld niet altijd bij een ander.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Klantenservice TUI
Weer wat geleerd: Vóór je in een bus stapt, vragen waar die heen gaat. Dat u geen geld terug krijgt, lijkt mij helemaal terecht, u stapt zelf in de verkeerde bus en blijft vervolgens zitten als u daar achter komt.
Re: Klantenservice TUI
Het heeft even geduurd (8 weken) maar TUI heeft alles tot de bodem uitgezocht, de fout erkend en het volledige bedrag vergoed.
Re: Klantenservice TUI
Nou, hebben wij allemaal verkeerd gereageerd en heeft U aan het langste eind getrokken. Dat verdient dan ook de warme douche!
Re: Klantenservice TUI
Ik vind het persoonlijk super onterecht dat TUI besloten heeft dit te vergoeden, maar goed de volgende keer dat ik in de supermarkt een potje eigen merk pindakaas koop ga ik ook maar klagen bij de Calvé dat deze niet lekker smaakte en dan maar hopen dat ze het bedrag gaan vergoeden... Of misschien stap ik wel in een trein naar Groningen en ga ik bij de NS klagen dat de stad Groningen helemaal geen Anne Frank of Rijksmuseum heeft...
Newsflash voor het geval u nu mocht denken dat u gelijk gekregen heeft: u heeft geen gelijk, TUI heeft enkel een bedrag gerestitueerd om van uw gezeur af te zijn, iets met een brutale die de halve wereld heeft ...
Newsflash voor het geval u nu mocht denken dat u gelijk gekregen heeft: u heeft geen gelijk, TUI heeft enkel een bedrag gerestitueerd om van uw gezeur af te zijn, iets met een brutale die de halve wereld heeft ...
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Klantenservice TUI
Wat hebben ze gedaan? Vivian een draai om de oren gegeven omdat ze " de koppen " niet goed had geteld?Jojo3 schreef:Het heeft even geduurd (8 weken) maar TUI heeft alles tot de bodem uitgezocht, de fout erkend en het volledige bedrag vergoed.
De chauffeur op het matje geroepen dat ie de " verkeerde" bus voorreed?
En dat u bent blijven zitten hebben ze ook als hun fout erkend?
En dat u niet heeft gecheckt hebben ze ook als hun fout erkend?
Nou petje af, u blij, weer geld terug waardoor de vakantie goedkoper is geworden.
Een hoeraatje voor TUI , warme douche en een hoeraatje voor uzelf
Zo zie je maar ....
Re: Klantenservice TUI
Tui zit zoals veel operators in slecht weer, waar slaat het douchen op ?moederslink schreef:Wat hebben ze gedaan? Vivian een draai om de oren gegeven omdat ze " de koppen " niet goed had geteld?Jojo3 schreef:Het heeft even geduurd (8 weken) maar TUI heeft alles tot de bodem uitgezocht, de fout erkend en het volledige bedrag vergoed.
De chauffeur op het matje geroepen dat ie de " verkeerde" bus voorreed?
En dat u bent blijven zitten hebben ze ook als hun fout erkend?
En dat u niet heeft gecheckt hebben ze ook als hun fout erkend?
Nou petje af, u blij, weer geld terug waardoor de vakantie goedkoper is geworden.
Een hoeraatje voor TUI , warme douche en een hoeraatje voor uzelf
Zo zie je maar ....
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: Klantenservice TUI
Jojo3 schreef:Het heeft even geduurd (8 weken) maar TUI heeft alles tot de bodem uitgezocht, de fout erkend en het volledige bedrag vergoed.
En ik ben kort en bondig,geloof en geen snars van,
Maar heel fijn voor u! ,maar helaas,geloof u niet...
Maar let voortaan beter op zou ik zeggen...fout is menselijk,maar dit kon je weten..dus..daarom geloof ik het niet