Pagina 1 van 1

Verkoopmethode Essent

Geplaatst: 05 feb 2015 11:36
door gerritsen6871
Afgelopen zaterdag 31 januari 2015, heeft mijn vrouw in de Mediamarkt op basis van onjuiste/onvolledige informatie een overeenkomst getekend met Essent:
(1) Gesteld werd dat Essent even duur of goedkoper zou zijn dan onze huidige leverancier NUON.
Hier geldt voor ons dat NUON goedkoper is. De informatie die de medewerker van Essent verstrekte was dus onjuist.
(2) Mijn vrouw werd enorm onder druk gezet om direct te tekenen en niet in de gelegenheid gesteld om de voorwaarden te lezen; deze voorwaarden werden pas na het tekenen meegegeven in een mapje.
Dit betekent dat mijn vrouw niet over de volledige informatie beschikte op het juiste moment.

De bedenktijd van 14 dagen – die normaal gesproken geldt – is volgens het contract niet van toepassing, omdat mijn vrouw ter plekke cadeaubonnen heeft geaccepteerd.

Op 4 februari ontvingen wij per e-mail de bevestiging van de mondelinge opzegging van het contract. Hierin wordt aangekondigd dat Essent een boete van 250 euro gaat incasseren. Ik heb Essent – via haar website - gevraagd om hierin een heroverweging te maken, maar werd donderdagmorgen 5 februari gebeld door een medewerker van Essent, die meedeelde dat hier geen sprake van kan zijn.

Wij vragen ons af of de handelswijze van Essent geoorloofd is:
Is het toegestaan om in Nederland aan een klant onjuiste/onvolledige informatie te verstrekken, de klant onder druk te zetten om een contract te tekenen, terwijl de verkoper ziet dat de klant niet vraagt om de voorwaarden door te nemen?
Is het in dit perspectief billijk dat Essent geen begrip toont voor het ontstane ongenoegen (geen enkele vorm van inleving toont) en keihard stelt: wij gaan de boete incasseren.

Re: Verkoopmethode Essent

Geplaatst: 05 feb 2015 12:23
door F.van Holten
https://forum.www.radartv.nl/search.php ... 9&sr=posts

U kan achter aansluiten in de rij, (zie link boven) ergens snap ik niet dat men zo snel over te halen is, en nog wel bij een MM.
Gratis cadeau bonnen. :wink:

Bij u punt 1, ligt de voor controle/vergelijken/voorwaarde goed lezen, bij uzelf, maar niet gedaan
Bij u punt 2, u vrouw werd enorm onder druk gezet, waarmee ? vrijwillig een contract tekenen ?
U vrouw was niet verplicht te tekenen, en had ook alles op kunnen laten sturen, of de info mee kunnen nemen.

Essent zet niemand onder druk, alles gaat op vrijwillige basis, alleen waarom de bedenktijd verdwijnt bij accepteren van 2 bonnen, zal ook in de voorwaarden staan, en is van Essent een doordachte maar niet zo nette zet.

Re: Verkoopmethode Essent

Geplaatst: 05 feb 2015 12:58
door 16again
gerritsen6871 schreef: De bedenktijd van 14 dagen – die normaal gesproken geldt – is volgens het contract niet van toepassing, omdat mijn vrouw ter plekke cadeaubonnen heeft geaccepteerd.
Dit valt m.i. gewoon onder colportage. Ontbinden kan dan gewoon gedurende 14 dagen, genoten voordeel dien je wel terug te storten.

Re: Verkoopmethode Essent

Geplaatst: 23 jun 2015 23:07
door Lifmann
Precies het zelfde meegemaakt
Eerst onjuist informatie door essent verkoper ontvangen en vervolgens nergens meer van willen weten.
Mediamarkt zou zich hiervan moeten distantiëren.
Essent is zeer bekwaam in het schrijven van verontschuldigingen om de zaken te camoufleren , maar lost niets op .
Ik lees graag de uitkomst