LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kan ik met een Uwv uitkering een hypotheek krijgen?
-
kan ik met een Uwv uitkering een hypotheek krijgen?
Wie kan mij helpen zit namelijk in een lastig pakket..
Het is namelijk zo dat ik na 18 jaar heb gewerkt bij een bedrijf ze me niet meer willen hebben om het verhaal kort te houden zijn we tot een overeen komst gekomen dat ik paar maanden zou worden door betaald (nu nog 2 maanden te gaan) en dan kom ik het Uwv terecht, ook staat ons huis te koop en er zijn verleden weer kijkers geweest en die gaan nu kijken of ze het voor elkaar krijgen om me huis te kopen.
Nou zou ik echt onwijs graag een nieuw huis willen terug kopen maar gaat dat nog wel..?
Zou ik nog ergens een hypotheek kunnen krijgen?
Me vriendin heeft een wajong uitkering wat echt niet veel is.
Ik zit nog me laaste 2 maanden uit en Uwv uitkering.
Ik zelf heb ook nog een eigen in breng achter de hand.
Wie kan mij hier iets meer over vertellen....?
Het is namelijk zo dat ik na 18 jaar heb gewerkt bij een bedrijf ze me niet meer willen hebben om het verhaal kort te houden zijn we tot een overeen komst gekomen dat ik paar maanden zou worden door betaald (nu nog 2 maanden te gaan) en dan kom ik het Uwv terecht, ook staat ons huis te koop en er zijn verleden weer kijkers geweest en die gaan nu kijken of ze het voor elkaar krijgen om me huis te kopen.
Nou zou ik echt onwijs graag een nieuw huis willen terug kopen maar gaat dat nog wel..?
Re: kan ik met een Uwv uitkering een hypotheek krijgen?
Huis kopen met een uitkering?
Uitgesloten. Ga huren, da's met een uitkering veel verstandiger.
Uitgesloten. Ga huren, da's met een uitkering veel verstandiger.
-
Het lijkt mij ook verstandiger om te gaan huren, juist omdat de toekomst in financieel opzicht heel erg onzeker wordt. De bank zal trouwens ook een bepaalde zekerheid met inkomen verlangen, die heb je nu niet.
Ook de uitkering van de Uwv is trouwens 'eindig'. Daarna kom je, als je geen werk vindt, in de bijstand terecht, en die zegt als eerste: eet je huis maar op, daarna zien we wel verder.
Ook de uitkering van de Uwv is trouwens 'eindig'. Daarna kom je, als je geen werk vindt, in de bijstand terecht, en die zegt als eerste: eet je huis maar op, daarna zien we wel verder.
denk niet dat je kunt kopen bij veel banken moet je een contrakt hebben dus werk
Een aantal vragen voor jou, die je zelf het beste kunt beantwoorden:Raymond1980 schreef:Wie kan mij helpen zit namelijk in een lastig pakket..
Voor welke periode krijg je een WW uitkering?
Hoeveel heb je nodig om maandelijks van te leven?
Welk inkomen heb je na je WW uitkering?
Voor hoe lang denk je een nieuwe hypotheek af te sluiten?
Hoe hoog en wat zijn de lasten van je nieuwe hypotheek?
Hoe hoog is je eigen inbreng en ben je bereid om dat kwijt te raken?
Volgens mij kun je na het beantwoorden van bovenstaande vragen, zelf wel een hele goede inschatting maken of het verstandig is om een nieuw huis te kopen.
Die zekerheid heb je nooit, ook niet als je een "gewone" baan hebt. Een uitkering is in principe zekerder dan een salaris.... Alleen zien banken dat anders.witte angora schreef:Het lijkt mij ook verstandiger om te gaan huren, juist omdat de toekomst in financieel opzicht heel erg onzeker wordt. De bank zal trouwens ook een bepaalde zekerheid met inkomen verlangen, die heb je nu niet.
-
Jawel, maar met een uitkering kun je maar een zeer beperkt bedrag aan hypotheek krijgen, zo beperkt dat je er nog geen schuur van kunt kopen.
Ik heb het ook niet over een absolute zekerheid, maar een 'bepaalde zekerheid'.
Ik heb het ook niet over een absolute zekerheid, maar een 'bepaalde zekerheid'.
Bij een hypotheek moet worden uitgegaan van het inkomen dat er redelijkerwijs op de lange termijn zou zijn. Voor een uitkering geldt dat die op redelijk korte termijn al wegvalt. Dan blijft er een gezinsinkomenop bijstandssniveau over, als de inkomsten van de partner niet al te hoog zijn. Daar zal een geldverstrekker dan ook vanuit gaan.
Bij een vaste baan is er natuurlijk ook geen 100% zekerheid, maar je kunt er als bank dan wel vanuit gaan dat er een redelijk grote kans is dat je zo'n baan blijft houden. Dat geldt overigens ook als je structureel een niet zeker, maar wel redelijk constant inkomen hebt. Als je meer dan drie jaar zelf voor je inkomen zorgt, dan kijkt de bank maar wat je in die tijd hebt verdiend.
Bij een vaste baan is er natuurlijk ook geen 100% zekerheid, maar je kunt er als bank dan wel vanuit gaan dat er een redelijk grote kans is dat je zo'n baan blijft houden. Dat geldt overigens ook als je structureel een niet zeker, maar wel redelijk constant inkomen hebt. Als je meer dan drie jaar zelf voor je inkomen zorgt, dan kijkt de bank maar wat je in die tijd hebt verdiend.
-
Kan TS niet gewoon een nieuwe baan vinden zodat hij met een intentieverklaring toch een hypotheek kan krijgen?! :S
-
Sorry alvast voor me late reactie me computer lag even overhoop, maar in ieder geval bedankt voor al jullie reacties..
Maar het komt er dus op neer dat een huis kopen geen optie meer is.
Nou zit ik deze maand nog voor het laast thuis en dan kom ik in het uwv terecht en daar uit wil ik dan ook voor me zelf gaan beginnen nou heb ik begrepen dat een huis huren ook moeilijk wordt omdat veel makelaars een jaar opgave willen zien? Nou heb ik al best veel contacten gelegd bij mensen die mij voor werk kunnen voorzien als zzp'er is het dan nou echt onmogelijk om een huis te huren?
Maar het komt er dus op neer dat een huis kopen geen optie meer is.
Nou zit ik deze maand nog voor het laast thuis en dan kom ik in het uwv terecht en daar uit wil ik dan ook voor me zelf gaan beginnen nou heb ik begrepen dat een huis huren ook moeilijk wordt omdat veel makelaars een jaar opgave willen zien? Nou heb ik al best veel contacten gelegd bij mensen die mij voor werk kunnen voorzien als zzp'er is het dan nou echt onmogelijk om een huis te huren?
En van wie heeft u dat allemaal begrepen? Iedereen heeft een mening...maar wat er op de verjaardag van tante Jo wordt gezegd is vaak onzin.
En je hoeft geen huis via een makelaar te huren, verder is een jaaropgaaf wel nodig, ze willen graag zien dat u ook over drie maanden de huur betaalt...
En je hoeft geen huis via een makelaar te huren, verder is een jaaropgaaf wel nodig, ze willen graag zien dat u ook over drie maanden de huur betaalt...
-
Nou ik heb wat makelaars gebeld daarover die me dat zeiden..
Maar als je nou geen jaar opgave kan laten zien omdat je net gaat beginnen heb je dus een probleem?
Maar als je nou geen jaar opgave kan laten zien omdat je net gaat beginnen heb je dus een probleem?
Je hebt toch wel een jaaropgave van het afgelopen jaar?
-
Het zit zo dat ik nu thuis zit sinds 4 maanden omdat ik ontslagen ben na 18 jaar en nu zit ik in me laaste opzeg maand en dan ga ik het uwv in en daarvan uit wil ik me bedrijfsplan gaan voorstellen en als dat goedgekeurd wordt wil ik voor me zelf beginnen en dat wil ik zo doen omdat het uwv je eerste 6 maanden nog een gedeelte van je laaste verdiende loon doorbetalen om je zo te helpen..
Waarom begin je daar nu niet mee? Dan kun je proberen een iets vaster inkomen te krijgen. Tot die tijd kun je natuurlijk geen huis kopen als je daar zelf niet de financiële middelen toe hebt.Raymond1980 schreef:Het zit zo dat ik nu thuis zit sinds 4 maanden omdat ik ontslagen ben na 18 jaar en nu zit ik in me laaste opzeg maand en dan ga ik het uwv in en daarvan uit wil ik me bedrijfsplan gaan voorstellen en als dat goedgekeurd wordt wil ik voor me zelf beginnen en dat wil ik zo doen omdat het uwv je eerste 6 maanden nog een gedeelte van je laaste verdiende loon doorbetalen om je zo te helpen..
Hypotheek afsluiten met alleen uitkeringen als inkomen.. Tis toch van de zotten?
-
Het gaat me ook niet om de hypotheek meer dat heb ik opgegeven het gaat me wel dat ik nog iets kan huren..?
Waarom moet het persé via een makelaar? Via een woningbouwvereniging zal het veel makkelijker zijn, wat betreft inkomen. Makelaar zal waarschijnlijk, net als bij een hypotheek, een vast inkomenw willen, of de resultaten van de laatste drie jaar als je zzp-er bent.
Of anders dus gewoon je huis nog niet verkopen totdat je iets nieuws kunt krijgen...
Of anders dus gewoon je huis nog niet verkopen totdat je iets nieuws kunt krijgen...
Nou, schrijf je in bij een paar wbv's en ga aan het zoeken dan?Raymond1980 schreef:Het gaat me ook niet om de hypotheek meer dat heb ik opgegeven het gaat me wel dat ik nog iets kan huren..?
Raymond ga eens praten met de of een woningstichting. Misschien hebben die een voorstel, of een advies welke weg je moet bewandelen, misschien ook de gemeente kan wat betekenen, al denk ik dat je daar niet teveel van moet verwachten.
Beide een uitkering en dan een huis kopen...voel je je wel lekker?Raymond1980 schreef:Nou zou ik echt onwijs graag een nieuw huis willen terug kopen maar gaat dat nog wel..?
Ze zien jullie al aankomen, een kartonnen doos dan toch zeker?
Zoals al eerder gezegd, huren!
Heb je ook recht op huurtoeslag.