LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Media Markt word steeds slechter.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
mario83

Media Markt word steeds slechter.

Ongelezen bericht door mario83 »

1ste slechte ervaring november 2014
Laatst een laptop gekocht in 1 van de winkels van Media Markt en gevraagd, aangezien de doos open was, of die al door iemand anders gebruikt was en de antwoord was nee we hebben de firmware alleen geüpdatet.
Thuis aangekomen startte ik de laptop op en zag dat deze al voor geïnstalleerd was en dat iemand zijn privé gegevens er nog op stonden.
Met deze mededeling naar Media Markt toegegaan en zij vertelden mij dat het slordig is van de technische dienst, dat ze de laptop niet netjes hebben leeggemaakt nadat deze terug was gebracht door iemand anders. Op de vraag waarom ze op hun brief die bij de laptop zat en de verkoper in de winkel mijn voorlogen vertelden zij mij dat ik daar maar niet naar moest kijken want anders kocht niemand de teruggestuurde artikelen meer.
Media Markt verkoop deze artikelen dan tegen inkoopprijs!
Kijk dus wel uit met terugbrengen van bijvoorbeeld een laptop omdat de kans bestaat dat ook jouw gegevens bij iemand anders terechtkomen.

2de slechte ervaring januari 2015
In januari heb ik SAMSUNG DV70F5E2HGW/EN (dit is een wasdroger) besteld via uw webshop. Bij mijn bestelling heb ik gekozen voor Bezorgen/Installeren witgoed Extra. Dit heb ik gekozen omdat ik het prettig vind dat de machine op een goede manier wordt aangesloten en omdat ik het prettig vind om een korte uitleg te krijgen (dit is wat zij op de site aanbieden en dit is ook wat ik heb gehad toen ik me wasmachine kreeg). Op de dag dat de droger geleverd was werd deze aangesloten maar de monteurs wisten helemaal niets van het apparaat af en konden mij dus helemaal niets vertellen.
Uiteindelijk heb ik dit aan Media Markt verteld aangezien ik extra €15 heb betaald voor een service die niet volledig geleverd is, kwamen ze me onderstaande uitleg.

16:42:29 02-02-2015 door Media Markt Online
Geachte meneer XXX, Wij vinden net vervelend te vernemen dat de Extra bezorgservice naar uw mening niet naar behoren is uitgevoerd. Als wij het goed begrijpen is uw warmtepompdroger op zijn plek gezet en aangesloten. Helaas staat de informatie betreffende een korte uitleg over het artikel verkeerd op onze website. Dit is niet inbegrepen bij de Extra bezorgservice witgoed. Onze excuses hiervoor. Onze excuses voor het al gehele ongemak. Door drukte hebben wij uw e-mail niet eerder kunnen beantwoorden. Onze excuses hiervoor. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, [naam verwijderd] Uw Media Markt team

Je betaalt voor extra service die ze je niet leveren maar geld krijg je uiteraard niet terug!

Deze grote ondernemingen vergeten soms dat wij “de gewone” mens moeten sparen om iets te kopen wat we nodig hebben.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 feb 2015 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: naam verwijderd

stofzuigertje

Re: Media Markt word steeds slechter.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

20 merken en meestal diverse modellen en U vind dat de bezorger die allemaal uit zijn hoofd moet leren....?

Nee, de Media Markt had er dus 20 merken staan en diverse types.
Voor instructie vraag je de verkoper en bij online aankoop lees je het boekje.

Pas daarna vragen is beter want daar is dat boekje voor.
Vergeet niet dat ze naast Drogers nog veel meer verkopen.

En U weet nog niet dat ik een waslijn heb dus totaal geen ervaring in drogers, wel repareren maar gebruik, geen idee....
Het is net als telefoons, Android, Apple of Windows en er zijn nog enkele anderen maar hoe moet je dat leren...
En binnen 1 is het verschil ook groot.
Oude of nieuwe Apple en Android heeft diverse versie's...

En U wilt dan als een bezorger komt dat hij alles weet en kan vertellen?
Nee, lees het boekje voor je gaat klagen.....

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik lees niet dat je betaalt voor extra service die ze niet leveren. Ik maak uit de mail op dat je meende te betalen voor iets dat achteraf niet in het pakket zat, omdat de informatie op de site niet klopte.

Je bent dus blij gemaakt met een dooie mus.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Deze grote ondernemingen vergeten soms dat wij “de gewone” mens moeten sparen om iets te kopen wat we nodig hebben
Er zit dan niets anders op, om in vervolg bij de kleine onderneming te kopen,welke wel de service bied, naar dan met de prijs aan de hoge kant zit.
Met deze slechte ervaring, zou ik geen voet meer in deze winkel meer zetten.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

mario83 schreef: Deze grote ondernemingen vergeten soms dat wij “de gewone” mens moeten sparen om iets te kopen wat we nodig hebben.
Dat weten ze echt wel hoor. Bij die grote bedrijven werken namelijk ook gewoon mensen die moeten sparen voor die spullen. Ook de mensen die de prijzen bepalen hebben normale salarissen.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Moet je eens denken hoe hoog de prijzen gaan worden als webwinkels alle geretourneerde producten niet meer opnieuw kunnen verkopen. De fysieke winkels vallen al bij bosjes, dan gaan straks alle webwinkels ook. Waar wil je dan je spullen gaan kopen?

Nou heb ik onlangs een wasmachine gekocht, en daar zat de uitleg gewoon bij! Die stond in de bijgeleverde gebruiksaanwijzing namelijk. Wat een service!

En dan nog, bij iedere camping of op elk vakantiepark staan allerlei verschillende wasmachines en drogers en tot nu toe heb ik ze zonder gebruiksaanwijzing allemaal aan de gang gekregen. Met een beetje logisch nadenken werken die dingen toch allemaal min of meer hetzelfde.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vakantie parken letten bij aankoop op de knoppen en of iedereen dit zou begrijpen.

De oude draai knoppen werden display en diverse gaan weer terug...
Voor mijn eigen Samsung Eco Bubble is zoveel mogelijk dat je erg lang het boekje er bij moet hebben, en alleen spoelen en centrifugeren voor de resten van de fabriek eruit te spoelen weten we, maar de rest toch echt opzoeken...

Wat is Eco of Outdoor programma?
Is Baby het oude wol programma?
En wat is dagelijkse was dan?

Dat zou per merk iets anders kunnen zijn en deze 4 waren vroeger niet leverbaar.....

En vooral ouderen die van een meer dan 20 jaar oude Miele op iets nieuws over gaan?
Die hebben grote problemen want geen Engels geleerd dus wat is dan Outdoor?
De Deur uit of buitenkleding?

Ook Super Eco is dus niet een term die zij ooit op school leerden...

En de TV, bekijk eens diverse afstand bedieningen, de zwarte onder de schemerlamp en ik kies dan meestal voor grijze!
Ook de knoppen, de Sony stereo uit 1995 is een ramp, rechthoekige knoppen met nauwelijks leesbare tekst op zwarte kast en matige indeling, de TV en Ziggo leverde betere gelukkig...

Dus ouderen met mindere ogen kiezen dan geen TV of Kabel tuner maar de afstandbediening die erbij hoorde, helaas sommige na miskoop ervaring.

Hetzelfde geld voor de opdruk, is jou afstandbediening of mobiel nog leesbaar of heb je allemaal zwarte nauwelijks leesbare knoppen over enkele maanden?

Dat is tevens de reden dat ik voor afstandsbedieningen en mobieltjes vaak verhoud folie adviseerde omdat slijtage knoppen en matige geheugens van sommige gebruikers dit noodzakelijk was.
Slijtage knoppen, vooral metselaars hebben ruwe handen, die valt buiten de garantie..
Gehele apparaat behalve de opdruk dus...

Je kunt op mijn Toshiba waar ik nu dit bericht op type die uit 1993 komt duidelijk zien welke letters ik
Hoe vaak gebruikte afgelopen 22 jaren!

mh73

@stofzuigertje

Daar heb je wel gelijk in, maar je kunt niet van die monteur verwachten dat hij het allemaal wel uit zijn hoofd weet van alle apparaten die ze verkopen. Daar heb je toch het boekje voor.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

mh73 schreef:
Nou heb ik onlangs een wasmachine gekocht, en daar zat de uitleg gewoon bij! Die stond in de bijgeleverde gebruiksaanwijzing namelijk. Wat een service!
:lol: :lol:

De Econometrist

Ongelezen bericht door De Econometrist »

mh73 schreef:maar je kunt niet van die monteur verwachten dat hij het allemaal wel uit zijn hoofd weet van alle apparaten die ze verkopen. Daar heb je toch het boekje voor.
Je ziet over het hoofd dat de TS deze service bestelde en betaalde OMDAT deze uitleg erbij aangeboden werd. De monteur hoeft het ook niet 'allemaal' te beheerden, want je koopt er immers maar één. Ze hadden dus de monteur moeten sturen die de kennis van dit apparaat had om de uitleg te kunnen geven die contractueel was overeengekomen. Als er geen monteurs zijn die deze kennis hebben, moeten ze ook niet de service aanbieden en, belangrijker nog, in rekening brengen.

mh73

De Econometrist schreef:
mh73 schreef:maar je kunt niet van die monteur verwachten dat hij het allemaal wel uit zijn hoofd weet van alle apparaten die ze verkopen. Daar heb je toch het boekje voor.
Je ziet over het hoofd dat de TS deze service bestelde en betaalde OMDAT deze uitleg erbij aangeboden werd. De monteur hoeft het ook niet 'allemaal' te beheerden, want je koopt er immers maar één. Ze hadden dus de monteur moeten sturen die de kennis van dit apparaat had om de uitleg te kunnen geven die contractueel was overeengekomen. Als er geen monteurs zijn die deze kennis hebben, moeten ze ook niet de service aanbieden en, belangrijker nog, in rekening brengen.
Daar heb je op zich gelijk in, maar wij hebben zelf onlangs een wasmachine aangeschaft en datzelfde bedrag betaal je al snel voor het op zijn plek zetten van zo'n ding. Ook zonder uitleg. Anders leveren ze tot aan de deur.

Gesloten