Pagina 1 van 1
Neckermann Reizen
Geplaatst: 09 feb 2015 11:20
door Travel68
Jammer van deze service!!. Via een reisbureau onze eerder geboekte vakantie omgeboekt vanwege latere vertrekdatum. Daarnaast een gunstigere prijs tov van eerder geboekte vakantie. Deze prijs stond afgelopen maandag al op de site van het reisbureau. Wat zegt Neckermann: Op het moment van omboeken afgelopen dinsdag was de prijs nog hoger en was deze aanbieding nog niet van toepassing.
Neckermann heeft gisteren haar prijzen voor deze accommodatie aangepast. Neckermann (en diverse andere organisaties) werkt met flexprijzen.
Per dag wordt er gekeken naar vraag en aanbod. Als er een paar dagen minder wordt geboekt op een bepaalde accommodatie, dan laten ze de prijzen zakken.
Het reisbureau heeft contact opgenomen met Neckermann, om te vragen of zij deze reis ook voor de lagere prijs mogen aanbieden. Dat is in ieder geval klantvriendelijk!
Maar ondanks dat er slechts één dag tussen zit, wil Neckermann daar niet in tegemoet komen. Dat noem ik niet klantvriendelijk. De macht van een grote organisatie......
Re: Neckermann Reizen
Geplaatst: 09 feb 2015 13:32
door kweenie
Dan had je het op maandag moeten omboeken... Als je tot dinsdag wacht, dan is de kans inderdaad groot dat de prijs weer anders is. Overigens had het natuurlijk ook gekund dat de prijs dinsdag lager was en je juist voordeel had. Maar ik denk dat je dan niet had geklaagd...?
Re: Neckermann Reizen
Geplaatst: 09 feb 2015 14:47
door Travel68
Het gaat er juist niet om dat de prijs fluctueert dat begrijp ikzelf ook wel. De prijs van de betreffende reis is maandagavond gezakt en op dinsdagochtend heb ik deze direct bij het reisbureau omgeboekt. Het reisbureau gaf zelf ook aan dat de prijs was gezakt en dat dit verrekend wordt naar de nieuwe prijs.
Echter Neckermann (de touroperator) past deze prijs niet aan vanwege het feit dat de prijs op dinsdag weer was gestegen. En dat klopt niet, niet tijdens het omboeken en zelfs na het omboeken is de prijs nog verder gezakt!.
Re: Neckermann Reizen
Geplaatst: 09 feb 2015 15:22
door Dirkie
Ik heb het even gelezen. Volgens mij weet TS hoe flexprijzen werken en ook dat Neckermann daar blijkbaar mee werkt. Wat ik dan niet begrijp is dat hier meteen een topic geopend moet worden als dit systeem (overigens heeft dat niet met de macht van de grote organisatie te maken maar gewoon met een normale bedrijfsvoering) in het nadeel van TS uitvalt.
Re: Neckermann Reizen
Geplaatst: 09 feb 2015 16:13
door Har06
Nu zit iedereen Travel op z,n huid, Neckermann staat al jaren bekend om z,n minder goede klantenservice, een kleine moeite van het reisbureau een gedeelte van het bedrag van z,n fee af te trekken.
Gaat Travel wel met Neckermann op vakantie???
Re: Neckermann Reizen
Geplaatst: 09 feb 2015 16:35
door tenormin
Is toch ook niet alleen Neckermann met de op en neer prijzen? Soms per dag en zelfs per uur. B.v. Ryan Air, Easy Jet etc.
Re: Neckermann Reizen
Geplaatst: 09 feb 2015 18:19
door F.van Holten
Travel68 schreef:Jammer van deze service!!. Via een reisbureau onze eerder geboekte vakantie omgeboekt vanwege latere vertrekdatum. Daarnaast een gunstigere prijs tov van eerder geboekte vakantie. Deze prijs stond afgelopen maandag al op de site van het reisbureau. Wat zegt Neckermann: Op het moment van omboeken afgelopen dinsdag was de prijs nog hoger en was deze aanbieding nog niet van toepassing.
Neckermann heeft gisteren haar prijzen voor deze accommodatie aangepast. Neckermann (en diverse andere organisaties) werkt met flexprijzen.
Per dag wordt er gekeken naar vraag en aanbod. Als er een paar dagen minder wordt geboekt op een bepaalde accommodatie, dan laten ze de prijzen zakken.
Het reisbureau heeft contact opgenomen met Neckermann, om te vragen of zij deze reis ook voor de lagere prijs mogen aanbieden. Dat is in ieder geval klantvriendelijk!
Maar ondanks dat er slechts één dag tussen zit, wil Neckermann daar niet in tegemoet komen. Dat noem ik niet klantvriendelijk. De macht van een grote organisatie......
TS
Op het moment van boeking, gaat u akkoord met de vw/prijzen/en boeking.
Dus achteraf proberen een mindere prijs te krijgen, ligt aan de coulance van het boekings kantoor, en is niet af te dwingen.
Re: Neckermann Reizen
Geplaatst: 10 feb 2015 18:52
door Travel68
ik ben idd akkoord gegaan met de voorwaarden, prijzen en boeking. En het is juist niet zo dat ik achteraf een mindere prijs wil krijgen maar de prijs die geldt tijdens het boeken van de reis! En juist die prijs wordt mij nu niet toegerekend. Dat is volgens mij niet fair.
Re: Neckermann Reizen
Geplaatst: 10 feb 2015 19:14
door Har06
Travel68 schreef:ik ben idd akkoord gegaan met de voorwaarden, prijzen en boeking. En het is juist niet zo dat ik achteraf een mindere prijs wil krijgen maar de prijs die geldt tijdens het boeken van de reis! En juist die prijs wordt mij nu niet toegerekend. Dat is volgens mij niet fair.
je schrijft zelf om boeken, dan gelden er andere regels, benader je tussenpersoon eens en vraag hem wat hun ontgaan is
Re: Neckermann Reizen
Geplaatst: 10 feb 2015 20:07
door F.van Holten
Travel68 schreef:ik ben idd akkoord gegaan met de voorwaarden, prijzen en boeking. En het is juist niet zo dat ik achteraf een mindere prijs wil krijgen maar de prijs die geldt tijdens het boeken van de reis! En juist die prijs wordt mij nu niet toegerekend. Dat is volgens mij niet fair.
U schrijft zelf dat tijdens het omboeken, de goedkoperen aanbieding niet van toepassing was, maar een dag later wel, dus op het moment van boeking, heeft u de site bekeken/goed bevonden/geboekt/en u akkoord gegeven, voor de toen huidige prijs, dus wat is nu precies u punt, u wil de prijs van een dag later, maar dat klopt dan weer niet met u boeking, en krijgt u een onjuiste factuur, en dus een verkeerde voorlichting, want dat heeft u niet geboekt.
Overigings wel een gemeende prettige vakantie.
Re: Neckermann Reizen
Geplaatst: 17 feb 2015 21:37
door Rob Doo
Hoe zit dat bij Neckermann? Wij hebben in oktober een vakantie geboekt naar de Canarische Eilanden met mooie vluchttijden, speciaal op gelet. Natuurlijk kunnen die altijd wijzigen dat wordt je wel vermeldt.
Nu zijn ze gewijzigd, ongunstig voor ons, en Neckermann legt dit uit dat dit bij Transavia zit.
Transavia zegt dat ze de vluchttijden die we nu hebben al maanden geleden hebben doorgekregen van Neckermann/Thomas Cook??? Ze hadden die andere vlucht helemaal niet ingekocht...
Krijgen dan behoorlijk het gevoel dat je een worst voor wordt gehouden.
Benieuwd of dit vaak voor komt, wij hebben zelf hier geen ervaring mee omdat we nooit pakket vakanties boeken en w.l. ook nooit meer gaan doen.