LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Luxstyle

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Meike93
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2016 19:16

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door Meike93 »

Help, ik heb zojuist het zelfde probleem gekregen. Afgelopen week keek ik op hun website en met mijn domme kop gaf ik mijn gegevens (adres en naam). Vervolgens kreeg ik een bevestigingsmailtje van een bestelling die ik nooit gedaan heb en vandaag heb ik een mailtje ontvangen dat het product verzonden is. Ik zie uit de vorige reacties niet echt wat de gevolgen zijn als je niet reageert, maar het maakt me allemaal erg bang en gespannen..:(

Heran
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2016 13:07

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door Heran »

We kregen gisteren een pakje, we waren niet thuis onze dochter nam het aan, bleek ook op haar naam te staan, maar ze heeft niks besteld. Heb de geschiedenis van internet na gekeken ook niks te vinden. Als we het bedrag van 74.50 binnen 10 dagen willen overmaken. Niet dus heb gezocht op internet er zijn meer klachten over dit bedrijf. Ik heb hun een mail gestuurd met daarin dat we niks hebben besteld, niks gaan betalen, niks op gaan sturen, en om bewijs gevraagd als we een bestelling hebben gedaan. Nu afwachten.

Ilse01
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2016 21:17

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door Ilse01 »

Ook ik heb gisteren een pakketje gekregen van luxStyle, met daarin een blackhead killer masker. Ik heb afgelopen week inderdaad een keer de site bezocht via facebook, en m'n adresgegevens ingevuld (ja, dom), maar niks besteld.

Een paar dagen later lag dus het pakketje in de brievenbus met een rekening van 14.91. Na het openmaken van het pakketje meteen een mailtje gestuurd dat ik de factuur ten stelligste afwijs, omdat ik niets besteld heb.
Daarop een mailtje terug gekregen dat ze een kostenloze oplossing voor me hadden: ik mocht het pakketje retour afzender sturen, en dan zou de factuur gesloten worden.
Ook ik had ondertussen al op allerlei fora gelezen dat LuxStyle doet alsof ze de retourpakketjes nooit ontvangen hebben, dus ik heb hem niet retour gezonden.

In plaats van het pakketje retour te zenden heb ik weer een mail terug gestuurd, met de boodschap dat ik niets bij ze besteld heb, en daarom ook niet verplicht ben om het pakketje retour te sturen, noch de rekening te betalen. En dat als ze het masker terug willen, ze het konden komen ophalen op afspraak. Ook heb ik bij deze mail nog een linkje van het ECC bijgevoegd: http://www.eccnederland.nl/nl/vraag-en- ... et-product

Al binnen een kwartier na deze mail kreeg ik antwoord dat ze niet de mogelijkheid hadden om het pakketje op te komen halen, dus dat ik het mocht houden. En dat de factuur direct gesloten was.

Hiermee lijkt het LuxStyle-drama voor mij te zijn afgelopen, ik hoop dat ik inderdaad nooit meer iets van ze te horen krijg!

Dus, kort samengevat: mailen dat je niets besteld hebt daarom niet hoeft te betalen en het pakketje ook niet hoeft terug te sturen. Je stgaat volledig in je recht

Heran
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2016 13:07

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door Heran »

Kreeg een mail dat ik maar aangifte moest doen, henb ik imiddels gadaan en via mail naar luxstyle gestuurd, nu maar weer afwachten.

biancavmt
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2016 20:55

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door biancavmt »

Zelf ben ik ook slachtoffer geworden van LuxStyle en heb contact gehad met de politie.

Ten eerste kun je het melden op www.politie.nl bij internetoplichting.
Daarnaast staat op de website van www.eccnederland.nl advies over wat te doen en je kunt de klacht indienen:

- U heeft niets besteld en heeft dus ook geen overeenkomst met hen. Verzoek om de factuur te annuleren.
- Mocht LuxStyle daar anders over denken, zijn zij verplicht om al het bewijs van de gesloten overeenkomst aan u te doen toekomen.
- Als zij het pakketje terug willen hebben, zullen zij dat bij u thuis moeten ophalen, na ontvangst van een tegenmailtje, waarin zij aangeven wanneer en hoe laat zij bij u zullen zijn. Hierbij ook aangeven dat u het pakketje (zonder betaling van verzendkosten) best wilt terugsturen op voorwaarde dat het risico bij de ondernemer ligt mocht het pakket kwijtraken.
- Als zij dat niet doen, u met dat pakje mag doen wat u zelf wilt, dit laatste is vastgelegd is BW7, artikel 7.

Voor meer informatie zie: http://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/pa ... htsmaskers

lmch
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2016 17:57

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door lmch »

Is het ooit bij iemand zo ver gekomen dat er daadwerkelijk een incasso bureau voor de deur heeft gestaan?
Bij mij is ook een pakketje onterecht verzonden. Inderdaad gekeken op de website en (dom) wat gegevens ingevuld, maar nooit een bestelling geplaatst of ergens op een akkoord geklikt.

Ik heb eerder met Luxstyle gemaild en toen boden zij mij de optie aan om kosteloos te retourneren. Uiteraard niet gedaan, omdat de producten zogenaamd nooit aankomen. Nu inmiddels de laatste aanmaning gehad.
Ik hoor graag hoe jullie hiermee zijn omgegaan?

Marc de Hundt
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2016 22:00

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door Marc de Hundt »

Hallo;

hier hetzelfde verhaal over dit "bedrijf" , ook een advertentie door mijn vriendin aangeklikt;
pakket ontvangen met een rekening.
Gereageerd uit een anoniem account dat dit is niet besteld etc etc.
(ik zie hier een een aantal keren de gehele wisseling voorbij komen)
Aangifte proberen te doen, ik kan er alleen een melding van laten maken bij Politie.

Ik heb ook reactie gekregen van het bedrijf, ook weer met het standaard verhaal dat er dan sprake van identiteitsfraude moet zijn etc etc.

Met dat oa dit antwoord ontdekt dat het bedrijf gevestigd is in Denemarken, een NL BTW nummer heeft en ook een NL Rabo rekening.
Op het Deense "KvK" staat een ander adres vermeld als op het NL BTW nummer , allebei overigens in Denemarken.

Het antwoord uit het [mailadres door Moderatie verwijderd] adres komt overigens uit Engeland, vlakbij de plaats Poole.
Ook dit bedrijf aangeschreven, de website ziet er veelbelovend legitiem uit.
In het schrijven naar dit UK bedrijf uit Bournemouth heb ik uitgelegd wat er gebeurd is en de reactie verzonden aan ons en dat dit van een van de mailservers van dit bedrijf afkomstig is.(Tot nu toe geen reactie)

Ik ga morgen eens de Rabobank bellen (zelf klant bij deze bank en rechtsbijstand verzekerd)
proberen te rapporteren bij Facebook , ik zie daar op de pagina's geen mogelijkheid toe.

Ik zie her en der de ECC voorbij komen, daar ook maar eens contact mee maken.

Nog andere suggesties iemand?
Ik heb het pakket niet verstuurd, daar het dan uitermate lastig wordt zonder aantekenen om te bewijzen dat het aangekomen is als het tegendeel wordt beweerd.

Iemand hier al eens beweerd tegen dit bedrijf niets te hebben ontvangen?

Vriendelijke groet!
Bijlagen
Analysis Luxstyle Info mailadress.pdf
(51.48 KiB) 99 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

daphnevd83
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 sep 2015 10:27

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door daphnevd83 »

Aan iedereen: Nadat ik contact heb opgenomen met het ECC was ik vrij snel van LuxStyle af. Dus de enige tip die ik nog heb is alle documentatie die je hebt, mailwisseling, facturen etc. bundelen en doorsturen naar het ECC.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dat is goed te horen. Maar wanneer krijgen dit soort bedrijven eindelijk eens een fikse boete? Bijvoorbeeld 300% van de gegenereerde omzet.

Gokhan83
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2016 12:57

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door Gokhan83 »

Een tijdje terug heb ik de Facebook pagina bezocht van Luxstyle. Tijdens het bestel proces heb ik het bestelling geannuleerd. Nu plusmin 2maanden later krijg ik een aanmaning terwijl ik nooit een pakketje heb ontvangen. Lees nu dat ik niet de enige ben. Kan iemand mij vertellen wat verstandig is om te doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 11 dec 2016 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

Gokhan83
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2016 12:57

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door Gokhan83 »

Gisteren een mail gestuurd naar LuxStyle en aangegeven dat ik aangifte zal doen tegen het bedrijf. Kreeg vandaag een mail terug:

Beste Gokhan,
Bedankt voor uw e-mail.
De bestelling is verwerkt naar aanleiding van het invullen van het bestelformulier en het bevestigen van de te ontvangen hoeveelheid in het keuze menu.
Ik heb naar aanleiding van uw e-mail de zaak voor u heropend en er is besloten om de retournering alsnog te accepteren en de factuur te sluiten.
U kunt eventuele herinneringen die u heeft ontvangen voor deze factuur negeren.
Onze excuses voor het ongemak en verder nog een fijne dag!
Met vriendelijke groet,
Freek
LuxStyle
Customer Service

Het leuke van het verhaal is dat ik niks heb ontvangen en niks heb terug gestuurd. Wat een oplichters...

A.M.C.
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2017 12:41

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door A.M.C. »

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik was op facebook en zag iets voor wimpers te laten groeien. dus ik heb erop geklikt en de pagina van Luxstyle opende zich en moest mijn adresgegevens invullen om verder te kunnen gaan in de pagina. heel dom van mij natuurlijk want ik vertrouw nooit zo een dingen, maar ja deze keer heb ik het dus wel gedaan. Dit was op in november 2016. Ik heb niks gekocht alleen op de pagina gekeken en was aan het twijfelen, maar uiteindelijk niks gekocht.

Opeens dagen later krijg ik een pakket door mijn brievenbus van Luxstyle en ja ik meteen hen gemaild en gezegd ik heb niets besteld en hoe ze erop komen om iets te sturen. Een paar keer e-mails gewisseld want ik bleef maar e-mails krijgen dat ik het moest betalen. Ik heb gelukkig alle e-mails bewaard. maar nu blijven ze dreigen met deurwaarder. ik ga niet meer reageren maar het is wel echt heel irritant. Elke zondag sturen ze een herinnering per email op. Nu zitten we al in februari en nog steeds blijft het doorgaan. Zelfs via de post heb ik een brief (aanmaning) binnen gekregen., deze heb ik niet geopend maar staat wel luxstyle op. Ik heb het wel bewaard. alle bewijs bewaar ik liever want je weet maar nooit.

btw. ik heb een email gekregen waarin staat met precies de stappen om iets terug te sturen zonder zelf iets te betalen ik heb dit gedaan wat natuurlijk nooit gaat aankomen bij hen omdat er geen postzegel op zit maar goed heb het gedaan zoals zij het aangaven (als bewijs zijn email) heb het gefilmd dat ik het in de postbak heb gegooid. Precies zoals zij het vroegen. Maar nu zeggen zij: wij hebben niks ontvangen en het is jouw verantwoordelijkheid. Ik heb in me laatste email dat gezegd en dat ik geen email meer accepteer van hen anders zou ik stappen ondernemen, dit was paar dagen terug. maar goed ze blijven doorgaan. ik ga ze gewoon negeren maar het is wel erg want als zij dit bij meerdere doen dan zullen er zeker 9 van de 10 wel betalen uit angst.

Heel vervelend dat zij gewoon nog steeds met deze praktijken kunnen doorgaan.

nvcberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2017 11:33

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door nvcberg »

Ik zie al veel lotgenoten die de dupe zijn van luxstyle.......
Op Facebook zag ik een advertentie om mijn wimpers te laten groeien. Uit interesse op geklikt. Ook gegevens ingevuld om verder te kunnen. (ja heel stom uiteindelijk) Nergens zag ik een prijs van het serum. Ik vertrouwde het niet en ging van de pagina af. Paar dagen later een verzendbevestiging van luxstyle. Natuurlijk direct een mail gestuurd dat het een vergissing is en ik nooit iets besteld heb op die site. Hadden ze weinig boodschap aan. Ik moest binnen 10 dagen betalen en de order konden ze niet cancelen... Wel kreeg ik de tip om het retour afzender te sturen om zo de retourkosten te besparen. Nu lees ik op het forum ook dat ze dan zeggen dat het niet bij hun aankomt. (Goede tip ik film ook dat ik het in de brievenbus gooi.)
Ik ben heel erg benieuwd hoe dit verder gaat.
Een ding is zeker; ik ga geen 50 euro betalen voor iets wat ik nooit heb besteld!!!!
----
Bij nader inzien wacht ik nog even met het retour sturen. Eerst nog maar een mail sturen.

Gesloten