Re: Luxstyle
Geplaatst: 09 feb 2015 14:57
Hebt u daar besteld dan?
Indien de pakjes onbesteld zijn bezorgd, niks meer doen, pakjes bewaren en verder niet reageren op incassobureaus. Laat maar een deurwaarder komen, maar die komt niet want als naam, adres e.d. niet overeenkomen met de BRP Basis Registratie Personen (nieuwe naam voor GBA), komt de deurwaarder niet.mdak27 schreef:Wij hebben sinds 9 januari 2015 3x post van Luxstyle ontvangen.
09.01 pakketje met rekening (brievenbuspost)
07.02 pakketje met rekening (brievenbuspost)
07.02 laatste aanmaning (met dreiging incassobureau)
Alle post staat als volgt geadresseerd;
Onjuiste naam i.c.m. bezorgadres
Onjuist c.q. onvolledig huisnummer d.w.z. Luxstyle gebruikt "/" als 3de component van het huisnummer i.p.v. cijfer of letter (ons huisnummer kent maar 2 cijfers!)
Onjuiste postcode i.c.m. bezorgadres
Alle post is door ons ingescand en retour afzender gestuurd.
Geen aanmaningen ontvangen voor de "laatste aanmaning" van 07.02.
Wij zijn geen klant bij Luxstyle.
Wij hebben PostNL geattendeerd op de onjuiste bezorging (naam i.c.m. huisnummer dan wel huisnummer i.c.m. postcode klopt niet).
Aangezien Luxstyle iedere 4 weken een nieuwe zending stuurt (staat op pakbon want we hebben de poststukken geopend ten einde deze te scannen en/of de juiste adressering te achterhalen), Luxstyle nu dreigt met een incassobureau en de praktijken van Luxstyle nu niet als perfect op diverse sites beschreven staan aan jullie de vraag;HOE STOPPEN WE DEZE HANDELSWIJZE VAN LUXSTYLE? (Luxstyle benaderen d.m.v. contactformulier is geen optie omdat dit alleen mogelijk is met opgave van naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres hetgeen wij absoluut niet aan deze malafide organisatie willen geven).
Julie4444 schreef:Het is verboden ongevraagd ongewenste pakketten te bezorgen en er dan geld voor te vragen. Neem eventueel contact op met het bedrijf en geef aan niets besteld te hebben, niets van plan te zijn te betalen voor deze reden, en niets meer te willen ontvangen. Dat een deel retour gestuurd is en ze de rest mogen komen halen.
Volgens de wet mag u de producten/pakketten gewoon houden en u hoeft ze niet te betalen.
TS geeft duidelijk aan dat men geen contact wil hebben met deze firma en daar kan ik mij eerlijk gezegd wel iets bij voorstellenmdak27 schreef:
(Luxstyle benaderen d.m.v. contactformulier is geen optie omdat dit alleen mogelijk is met opgave van naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres hetgeen wij absoluut niet aan deze malafide organisatie willen geven).
TS gaf aan bepaalde gegevens niet te willen verstrekken aan het bedrijf. Men kan ook mailen naar info@luxstyle.nl volgens hun website, en in een mail kan je zelf kiezen wat je wel en niet aan gegevens verstrekt. Gewoon een junkmail adres gebruiken en klaar is kees.puma73 schreef:TS geeft duidelijk aan dat men geen contact wil hebben met deze firma en daar kan ik mij eerlijk gezegd wel iets bij voorstellen
Ik heb even gezocht op internet, niks dan klachten. Gewoon in hun sop laten gaarkoken. Voor je het weet hebben ze in eens alle gegevens en kun je betalen voor iets waar je niet om gevraagd hebt.Julie4444 schreef:TS gaf aan bepaalde gegevens niet te willen verstrekken aan het bedrijf. Men kan ook mailen naar info@luxstyle.nl volgens hun website, en in een mail kan je zelf kiezen wat je wel en niet aan gegevens verstrekt. Gewoon een junkmail adres gebruiken en klaar is kees.puma73 schreef:TS geeft duidelijk aan dat men geen contact wil hebben met deze firma en daar kan ik mij eerlijk gezegd wel iets bij voorstellen
Zag ook dat het bedrijf in Denemarken zit, dus lijkt me sterk dat ze überhaupt een probleem gaan worden. Hen verder negeren en de pakketten houden is dan ook een prima optie. Eventueel bij de authoriteiten in Denemarken aangeven wat hun praktijken zijn en je verder geen zorgen maken.
Hoe denken zij aan de benodigde gegevens te komen als het enige wat je geeft je adres is in een bericht waarin je juist aangeeft géén pakketten te willen? Dan heb jij bewijs en zij hebben alleen een adres dat ze toch al hebben.puma73 schreef:Voor je het weet hebben ze in eens alle gegevens en kun je betalen voor iets waar je niet om gevraagd hebt.
Een bedrijf dat ongewenste pakketjes verstuurd en blijft sturen, waarom dan heden ten dage met alle scams en oplichting nog de moeite nemen om te vertellen dat ze geen pakketje moeten sturen naar x straat in y plaats met postcode z. Met alleen een email ben je er niet, je zult ook andere gegevens moeten geven om de verzending stop te zetten.Julie4444 schreef:Hoe denken zij aan de benodigde gegevens te komen als het enige wat je geeft je adres is in een bericht waarin je juist aangeeft géén pakketten te willen? Dan heb jij bewijs en zij hebben alleen een adres dat ze toch al hebben.puma73 schreef:Voor je het weet hebben ze in eens alle gegevens en kun je betalen voor iets waar je niet om gevraagd hebt.
Niet dat het verder noodzakelijk is hun te mailen, maar het is zeker niet een manier waarop ze aan de benodigde informatie komen. Desnoods een IP adres, maar dat is makkelijk genoeg te omzeilen via een VPN, proxy, of door simpelweg vanaf een andere locatie af te mailen met een junkmail adres.
Kan wel, ook zonder je gegevens buiten adres te verstrekken (zie bovenstaand mailadres), maar is onnodig. Veel zin zal het mogelijk ook niet hebben, gezien de klachten. Ik ben het met Puma eens dat ik zelf ze ook in hun sop zou laten gaarkoken, maar rekenen op meer brieven/rekeningen kan je dan ook.mdak27 schreef:Net als wat Puma stelt, even een mailtje naar dit bedrijf kan niet.
Ik wil geen gegevens aan deze organisatie verstrekken, ik wil geen pakjes van dit bedrijf en ik wil zeker geen malafide incassobureau namens dit malafide bedrijf aan mijn deur.
Goede zaak.mdak27 schreef:Ik wil wel iedereen waarschuwen voor dit bedrijf; het internet wemelt van de klachten m.b.t. Luxstyle.
daphnevd83 schreef:Hallo allemaal, ook ik ben helaas de dupe van dit bedrijf. Na het klikken en bekijken van een advertentie ongevraagd een pakketje van ze ontvangen. Heb verder helemaal niks van ze ontvangen, dat ik iets besteld zou hebben of een track en trace oid. Ik heb dan ook niks bij ze besteld. Heb hier gelijk een mailtje aan gewaagd en wel reactie terug gekregen;
Beste Daphne,
Bedankt voor uw e-mail.
We hebben het abonnement dat gekoppeld is aan uw bestelling nu stop gezet. U zult geen nieuwe bestellingen meer ontvangen, tenzij u zelf een nieuwe bestelling plaatst.
Guardian72 schreef:daphnevd83 schreef:Hallo allemaal, ook ik ben helaas de dupe van dit bedrijf. Na het klikken en bekijken van een advertentie ongevraagd een pakketje van ze ontvangen. Heb verder helemaal niks van ze ontvangen, dat ik iets besteld zou hebben of een track en trace oid. Ik heb dan ook niks bij ze besteld. Heb hier gelijk een mailtje aan gewaagd en wel reactie terug gekregen;
Beste Daphne,
Bedankt voor uw e-mail.
We hebben het abonnement dat gekoppeld is aan uw bestelling nu stop gezet. U zult geen nieuwe bestellingen meer ontvangen, tenzij u zelf een nieuwe bestelling plaatst.
Curieus dat men meent dat je een abbonnement hebt.
In principe sturen ze ongevraagd dingen op - dus 'om niet'.
Als jij zeker weet dat je niets besteld hebt - zullen zij met rechtsgeldig bewijs moeten komen dat het wel zo is.
Verder zou ik er geen aandacht of energie meer aan besteden.
Hi, hier dus ook... Hoop dat we elkaar hier op de hoogte kunnen houden en wellicht kunnen helpen, ik zie zoveel klachten bij verschillende instanties, maar heb niet het idee dat er iets mee gedaan wordt/kan worden... Wat is er bij jou precies gebeurd als ik vragen mag?nofea schreef:Hoi,
hoe is het met jullie en luxtyle verder afgelopen? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem
Hi, heb je ook contact met ze gehad?Dewidek schreef:Ik heb paar weken terug ongevraagd een pakketje van Luxstyle binnengekregen, waar nog 34,85 voor openstaat!! Ik kan me herinneren dat ik wel via facebook even op de website gekeken heb, maar absoluut nix besteld! Heb ze gemaild en in het bericht terug stond dat de Abonnement was stopgezet en ik het pakketje kon terugsturen naar Denemarken. Maar ik ga natuurlijk daar niet de verzendkosten voor betalen en heb ze aangeboden dat als ze het pakketje terugwillen, ze het zelf op mogen gaan halen. Vandaag heb ik een brief met "laatste aanmaning" en 10 euro extra herinneringskosten