LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opgelicht? Ander glas dan op offerte!
Opgelicht? Ander glas dan op offerte!
Vorige maand nieuwe ramen geplaatst door bedrijf. Het zou HR++ (1,1 U-waarde) worden zoals op offerte staat vermeld.
Tijdens het schoonmaken zag ik in de spouw staan: HR++ 1,2. Leverancier van het glas gebeld en bleek om een U-waarde te gaan van 1,2. Tevens kreeg ik te horen dat het een spouw was van 13 mm.
Nu staat op de website van de leverancier helemaal niet zo'n maat vermeld; er staat een spouw vermeld van 12mm. en 14mm., dus geen 13 mm. spouw.
Raamdikte gecontroleerd t.o.v. kozijn (10 keer nagemeten bij elk geplaatst raam/kozijn. Nu blijkt de dikte overal 20mm. te zijn, wat neerkomt op een spouw van 12mm. en een U-waarde van 1,3!?
Aangezien het een leverancier is die werkt met een KOMO en KIWA keurmerk heeft en ik alleen nog maar meer ??????
Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Tijdens het schoonmaken zag ik in de spouw staan: HR++ 1,2. Leverancier van het glas gebeld en bleek om een U-waarde te gaan van 1,2. Tevens kreeg ik te horen dat het een spouw was van 13 mm.
Nu staat op de website van de leverancier helemaal niet zo'n maat vermeld; er staat een spouw vermeld van 12mm. en 14mm., dus geen 13 mm. spouw.
Raamdikte gecontroleerd t.o.v. kozijn (10 keer nagemeten bij elk geplaatst raam/kozijn. Nu blijkt de dikte overal 20mm. te zijn, wat neerkomt op een spouw van 12mm. en een U-waarde van 1,3!?
Aangezien het een leverancier is die werkt met een KOMO en KIWA keurmerk heeft en ik alleen nog maar meer ??????
Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Laatst gewijzigd door yaguara op 10 feb 2015 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Opgelicht? Ander glas dan op offerte!
ik snap niet helemaal wat je precies bedoelt, maar het lijkt mij toch goed,
je zou 1,1 krijgen, maar kreeg 1,2 is dan toch niets mis meer lijkt mij tenminste.
want hoe hoger de u-waarde hoe beter
je zou 1,1 krijgen, maar kreeg 1,2 is dan toch niets mis meer lijkt mij tenminste.
Hier geldt: Hoe kleiner hoe beter! (de HR waarde dan )aarie25 schreef:ik snap niet helemaal wat je precies bedoelt, maar het lijkt mij toch goed,
of het opgelicht is weet ik niet, maar ik zou het zeker even navragen bij je leverancier.
als je type A besteld en je type B krijgt, dan is er iets niet goed gegaan.
als je type A besteld en je type B krijgt, dan is er iets niet goed gegaan.
-
Als je niet weet waar je over praat zeg dan gewoon niks.aarie25 schreef:ik snap niet helemaal wat je precies bedoelt, maar het lijkt mij toch goed,
TS, aannemer schriftelijk van je bevindingen op de hoogte stellen met het verzoek om zich aan de offerte te houden, dus HR++1,1 glas erin!
Oplichting lijkt me heel sterk. Simpelweg omdat het een heel sterk woord is. Je hebt misschien niet geleverd gekregen wat je besteld had. Neem contact op met je leverancier en eis het juiste product of een deel van je geld terug.
"TS, aannemer schriftelijk van je bevindingen op de hoogte stellen met het verzoek om zich aan de offerte te houden, dus HR++1,1 glas erin!"
Aannemer direct op de hoogte gesteld, maar is het niet eens met mijn bevindingen.
-
"In bestaande bouw is geen ruimte om HR++ te plaatsen en wordt geoptimaliseerd HR+ glas geplaatst volgens de richtlijn sinds 2008."
Ik ben van mening dat het wel kan. Zo niet; Waarom staat het dan wel op de offerte?
-
"Oplichting lijkt me heel sterk. Simpelweg omdat het een heel sterk woord is."
Dit is een deel van het verhaal, dus lijkt het erg overdreven. Helaas zijn er meer punten waar wij als klant niet mee akkoord zijn gegaan en als wij het gehele plaatje zo bekijken heeft het toch de neiging naar oplichting.
-
Zijn er nog meer mensen die anders kregen geleverd dan afgesproken?
Aannemer direct op de hoogte gesteld, maar is het niet eens met mijn bevindingen.
-
"In bestaande bouw is geen ruimte om HR++ te plaatsen en wordt geoptimaliseerd HR+ glas geplaatst volgens de richtlijn sinds 2008."
Ik ben van mening dat het wel kan. Zo niet; Waarom staat het dan wel op de offerte?
-
"Oplichting lijkt me heel sterk. Simpelweg omdat het een heel sterk woord is."
Dit is een deel van het verhaal, dus lijkt het erg overdreven. Helaas zijn er meer punten waar wij als klant niet mee akkoord zijn gegaan en als wij het gehele plaatje zo bekijken heeft het toch de neiging naar oplichting.
-
Zijn er nog meer mensen die anders kregen geleverd dan afgesproken?
-
@ jaguara, heb je aan de aannemer al gevraagd hoe hij het verschil kan uitleggen/verklaren? Het zou zomaar kunnen dat het aardig in de richting komt van wat MichielFRL in zijn reactie weergeeft.
Meneer de aannemer houdt vol dat het gaat om een u-waarde van 1,1. Een verschil van 2mm kan naar mijn mening uit het kozijn gefreesd worden en nog voldoende "vlees" over te houden.
Tevens ben ik van mening, dat als er dingen veranderen, dit altijd met de klant in overleg gaat.
De spouw beslist tegenwoordig ook niet meer of het om HR++ of HR+ gaat, maar dat is een andere discussie.
Aangezien we nog in "onderhandeling" zijn wil ik ook niet te veel informatie geven (komt later wel), maar het punt is:
Er is anders geleverd, zonder enig overleg. Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Tevens ben ik van mening, dat als er dingen veranderen, dit altijd met de klant in overleg gaat.
De spouw beslist tegenwoordig ook niet meer of het om HR++ of HR+ gaat, maar dat is een andere discussie.
Aangezien we nog in "onderhandeling" zijn wil ik ook niet te veel informatie geven (komt later wel), maar het punt is:
Er is anders geleverd, zonder enig overleg. Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Mooie reactie van MichielFRL, maar dat wist die aannemer toch ook al voordat de offerte gemaakt werd?witte angora schreef:@ jaguara, heb je aan de aannemer al gevraagd hoe hij het verschil kan uitleggen/verklaren? Het zou zomaar kunnen dat het aardig in de richting komt van wat MichielFRL in zijn reactie weergeeft.
Laatst gewijzigd door 16again op 11 feb 2015 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wat valt er niet mee eens te zijn aan dan eigenlijk? Offerte 1,1, realiteit 1,2 geleverd klaar, geen discussie mogelijk.yaguara schreef: Aannemer direct op de hoogte gesteld, maar is het niet eens met mijn bevindingen.
Saint Gobain bijvoorbeeld heeft ook gewoon HR++ glas met zelf een Ug van 0,9 en een opbouw van 6/10/4. Dus hoezo is er in de bestaande bouw geen ruimte om HR++ glas te plaatsen.MicielFRL schreef: -"In bestaande bouw is geen ruimte om HR++ te plaatsen en wordt geoptimaliseerd HR+ glas geplaatst volgens de richtlijn sinds 2008."
Het zal voor de aannemer wel te duur geweest zijn om zijn aanbieding waar te maken en heeft het er dus maar op gegokt.
-
u kunt altijd contact opnemen met het juridische loket . Het Juridisch Loket wordt gefinancierd door het ministerie van Veiligheid en Justitie en kan u vrijblijvend advies geven