Achmea Rechtsbijstand autoverzekering
Geplaatst: 10 feb 2015 18:50
Ik heb een ingewikkeld verhaal:
Op 18 december reed ik op een voorrangsweg en stopte ik voor rood stoplicht. De jongen achter mij lette niet op en reed vol achterop mij. Samen de schadepapieren ingevuld en ik besloot weer naar huis te rijden. Hij was al weg, ook omgekeerd dus beiden dezelfde richting op.
Ik rij op dezelfde voorrangsweg en zie opeens vanuit de parallelweg links een auto met volle vaart de weg oprijden en rijdt tegen mij aan waardoor ik in de berm beland. Toen ik uitstapte zag ik dat het dezelfde jongeman was die mij zojuist van achteren had aangereden.
Ja, raar maar waar. Maar dit hele gedoe zorgt voor grote miscommunicatie bij de autoverzekeraar.
Nadat de politie erbij is geweest, beide auto's werden afgevoerd ben ik met de jongeman naar een tussenpersoon gegaan om het tweede schadeformulier in te vullen. Op beide fotmulieren bekende hij dat hij schuldig was.
Op de terugweg naar huis heb ik beide formulieren meteen op de post gedaan en ik heb meteen gebeld naar Achmea en heel duidelijk uitgelegd dat het om twee schades binnen een kwartier door dezelfde tegenpartij ging.
Omdat het twee schades en twee formulieren betrof zijn er twee behandelaars op de zaak gezet. 1 voor de schade aan de achterkant en 1 voor de schade aan de zij en voorkant. De auto werd afgesleept naar een schadebedrijf. Ht duurde anderhalve week voor Achmea de schade had bepaald. Er zou een schade expert komen, maar achteraf hoorde ik dat de schade is bepaald aan de hand van fotos die het schadebedrijf maakte. Er is dus nooit een expert bij de auto geweest. De expert bepaalde de auto totall los.
De expert heeft mij gebeld om te overleggen, we hebben afgesproken dat de auto geveild werd. Vervolgens hoorde ik een week lang niks meer. Na zelf erachteraan te hebben gebeld bleek dat de auto op de verkeerde veiling terecht was gekomen en alles opnieuw moest. Uiteindelijk was de auto binnen een dag geveild voor echt een schijntje.
In tussentijd heeft de behandelaar van de schade aan de voorkant het betreffende schadebedrag overgemaakt.
Maar van de andere behandelaar hoorde ik niets. Na drie weken heb ik gebeld, zij beweerde dat ik nooit een schadeformulier had ingediend. Het bleek dat het schadeformulier is het dossier van de schade aan de voorkant was gestopt. Wat ik dan niet begrijp is dat deze mevrouw geen actie heeft ondernomen toen zij erachter kwam dat er geen schadeformulier in haar dossier zat.
Ze zou op die dag (6 januari) de schade claimen bij Generali. Dat is de verzekeraar van de tegenpartij. Ze zou voor 9 februari erop terugkomen.
vandaag op 10 februari heb ik nog niets gehoord.
Dus ik stuur een mail en vraag de stand van zaken.
Mevrouw beweert nu dat ze 'toevallig' vandaag Generali heeft gebeld en dat Generali nooit een aanvraag voor schadeclaim heeft ontvangen. Ze heeft hem nu opnieuw ingediend en komt uiterlijk 23 februari hierop terug.
Ik weet zeker dat dit geen normale gang van zaken is. Het gaat om een voor mij behoorlijk bedrag wat ik nog moet ontvangen. In de tussentijd heb ik van mijn gewone inkomen maar een autootje gekocht maar ik mis dat geld heel erg. Het zit me erg hoog. Ik wacht heel erg op het schadebedrag waar ik recht op heb. Ik heb nu nog niet eens de helft van de dagwaarde van de auto terug.
Deze mevrouw die dus voor Achmea rechtsbijstand werkt is niet erg actief lijkt me. Ik heb er al zoveel achteraan gebeld en gemaild. Het is nu bijna 2 maanden geleden en de aanvraag is dus nu dus pas ingediend. Ik heb recht op dat bedrag en ik heb het nodig. De behandelaar van de eerste schade keerde het bedrag binnen twee weken uit zonder op antwoord van Generali te wachten omdat hij geen problemen verwachtte omdat de tegenpartij duidelijk schuldig was. Waarom kan deze mevrouw dit niet doen?
Wat zijn mijn rechten? Wat kan ik doen om het geld zsm te ontvangen?
Op 18 december reed ik op een voorrangsweg en stopte ik voor rood stoplicht. De jongen achter mij lette niet op en reed vol achterop mij. Samen de schadepapieren ingevuld en ik besloot weer naar huis te rijden. Hij was al weg, ook omgekeerd dus beiden dezelfde richting op.
Ik rij op dezelfde voorrangsweg en zie opeens vanuit de parallelweg links een auto met volle vaart de weg oprijden en rijdt tegen mij aan waardoor ik in de berm beland. Toen ik uitstapte zag ik dat het dezelfde jongeman was die mij zojuist van achteren had aangereden.
Ja, raar maar waar. Maar dit hele gedoe zorgt voor grote miscommunicatie bij de autoverzekeraar.
Nadat de politie erbij is geweest, beide auto's werden afgevoerd ben ik met de jongeman naar een tussenpersoon gegaan om het tweede schadeformulier in te vullen. Op beide fotmulieren bekende hij dat hij schuldig was.
Op de terugweg naar huis heb ik beide formulieren meteen op de post gedaan en ik heb meteen gebeld naar Achmea en heel duidelijk uitgelegd dat het om twee schades binnen een kwartier door dezelfde tegenpartij ging.
Omdat het twee schades en twee formulieren betrof zijn er twee behandelaars op de zaak gezet. 1 voor de schade aan de achterkant en 1 voor de schade aan de zij en voorkant. De auto werd afgesleept naar een schadebedrijf. Ht duurde anderhalve week voor Achmea de schade had bepaald. Er zou een schade expert komen, maar achteraf hoorde ik dat de schade is bepaald aan de hand van fotos die het schadebedrijf maakte. Er is dus nooit een expert bij de auto geweest. De expert bepaalde de auto totall los.
De expert heeft mij gebeld om te overleggen, we hebben afgesproken dat de auto geveild werd. Vervolgens hoorde ik een week lang niks meer. Na zelf erachteraan te hebben gebeld bleek dat de auto op de verkeerde veiling terecht was gekomen en alles opnieuw moest. Uiteindelijk was de auto binnen een dag geveild voor echt een schijntje.
In tussentijd heeft de behandelaar van de schade aan de voorkant het betreffende schadebedrag overgemaakt.
Maar van de andere behandelaar hoorde ik niets. Na drie weken heb ik gebeld, zij beweerde dat ik nooit een schadeformulier had ingediend. Het bleek dat het schadeformulier is het dossier van de schade aan de voorkant was gestopt. Wat ik dan niet begrijp is dat deze mevrouw geen actie heeft ondernomen toen zij erachter kwam dat er geen schadeformulier in haar dossier zat.
Ze zou op die dag (6 januari) de schade claimen bij Generali. Dat is de verzekeraar van de tegenpartij. Ze zou voor 9 februari erop terugkomen.
vandaag op 10 februari heb ik nog niets gehoord.
Dus ik stuur een mail en vraag de stand van zaken.
Mevrouw beweert nu dat ze 'toevallig' vandaag Generali heeft gebeld en dat Generali nooit een aanvraag voor schadeclaim heeft ontvangen. Ze heeft hem nu opnieuw ingediend en komt uiterlijk 23 februari hierop terug.
Ik weet zeker dat dit geen normale gang van zaken is. Het gaat om een voor mij behoorlijk bedrag wat ik nog moet ontvangen. In de tussentijd heb ik van mijn gewone inkomen maar een autootje gekocht maar ik mis dat geld heel erg. Het zit me erg hoog. Ik wacht heel erg op het schadebedrag waar ik recht op heb. Ik heb nu nog niet eens de helft van de dagwaarde van de auto terug.
Deze mevrouw die dus voor Achmea rechtsbijstand werkt is niet erg actief lijkt me. Ik heb er al zoveel achteraan gebeld en gemaild. Het is nu bijna 2 maanden geleden en de aanvraag is dus nu dus pas ingediend. Ik heb recht op dat bedrag en ik heb het nodig. De behandelaar van de eerste schade keerde het bedrag binnen twee weken uit zonder op antwoord van Generali te wachten omdat hij geen problemen verwachtte omdat de tegenpartij duidelijk schuldig was. Waarom kan deze mevrouw dit niet doen?
Wat zijn mijn rechten? Wat kan ik doen om het geld zsm te ontvangen?