zeer slechte service Asus
Geplaatst: 10 feb 2015 20:25
Op 25-01-2013 samen met mijn zus voor beiden een asus laptop tyype R500VD gekocht bij de mediamarkt. Beiden hebben we sinds het begin problemen met deze laptop die bestaan uit dagelijks blauwe schermen (BSOD's) waardoor de computer ineens uitvalt. Daarnaast opstartproblemen, afsluitproblemen, regelmatig vastlopen bij windows updates en een kapot toetsenbord. Inmiddels is de laptop voor deze problemen twee maal terug geweest voor reparatie met twee maal vervanging van de harde schijf en eenmaal het toetsenbord. Dit heeft op geen enkele wijze tot een oplossing geleid, sterker nog na de laatste reparatie doet het geluid en video functie op internet het ook niet meer.
Asus blinkt uit in klantvriendelijkheid door op 08-02 te zeggen dat de garantie verlopen is en dat de computer voor het probleem dat dus al twee jaar bestaat en maar niet door henzelf wordt opgelost wel terug kan voor reparatie maar dat de kosten voor mij zijn!! Zelfs na uitleg dat dit probleem binnen de garantieperiode al meerder malen is gemeld en zelfs daarvoor is gerepareerd zonder enig effect geeft asus niet thuis.
Als toppunt reageert asus per email op een door mij gestuurde officiele klachtenbrief. Hierin geven ze aan dat de email niet bij de goede afdeling is terecht gekomen en dat ze helaas geen emails kunnen doorsturen. Of je even een brief wil sturen. Waarop je toch even in de lach schiet.. asus een computerbedrijf kan geen emails doorsturen?? Ook raar is dat contact alleen via de website kan worden gelegd waarbij je al onderwerp klacht kan invullen. Toch komt de email daarna niet aan.
Al met al lijkt het er sterk op dat asus probeert de boel aan het lijntje te houden. OP internet zijn legio van dit soort zaken te vinden waaruit keer op keer blijkt dat asus een zeer slechte service biedt en zijn eigen garantiebeleid totaal niet naleeft. Ik laat het hier uiteraard niet bij zitten. Wordt vervolgd. Hopelijk komt er een keer ook media aandacht voor de zeer slechte service van dit bedrijf!
Asus blinkt uit in klantvriendelijkheid door op 08-02 te zeggen dat de garantie verlopen is en dat de computer voor het probleem dat dus al twee jaar bestaat en maar niet door henzelf wordt opgelost wel terug kan voor reparatie maar dat de kosten voor mij zijn!! Zelfs na uitleg dat dit probleem binnen de garantieperiode al meerder malen is gemeld en zelfs daarvoor is gerepareerd zonder enig effect geeft asus niet thuis.
Als toppunt reageert asus per email op een door mij gestuurde officiele klachtenbrief. Hierin geven ze aan dat de email niet bij de goede afdeling is terecht gekomen en dat ze helaas geen emails kunnen doorsturen. Of je even een brief wil sturen. Waarop je toch even in de lach schiet.. asus een computerbedrijf kan geen emails doorsturen?? Ook raar is dat contact alleen via de website kan worden gelegd waarbij je al onderwerp klacht kan invullen. Toch komt de email daarna niet aan.
Al met al lijkt het er sterk op dat asus probeert de boel aan het lijntje te houden. OP internet zijn legio van dit soort zaken te vinden waaruit keer op keer blijkt dat asus een zeer slechte service biedt en zijn eigen garantiebeleid totaal niet naleeft. Ik laat het hier uiteraard niet bij zitten. Wordt vervolgd. Hopelijk komt er een keer ook media aandacht voor de zeer slechte service van dit bedrijf!