LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door wieder »

en het nut van bio-diesel is ook alweer ontkracht. 10% frituurvet bij diesel gieten maakt het nog steeds niet geschikt om in te ademen.
Overigens kun je hier checken of je auto geschikt zou zijn om op E10 verder te gaan. Bangmakerijen hou je toch. Soort jaloezie, ofzo :mrgreen:

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door Quark »

Toen ik in 2012 mijn Seat Mii kocht, werkte ik 50 km rijdend over een 80 km weg naar mijn werk.
Ik heb toen een half jaar mijn benzine verbruik genoteerd en heb 2 maanden Shell, 2 maanden Witte pomp getankt. Hierna heb ik 2 maanden getankt waar ik het dichtst in de buurt was, als de auto aangaf dat de tank bijna leeg was. Ook gevarieerd met 98 en premium.
Heb totaal geen verschil geconstateerd in prestatie en reed op bekende merken en witte pomp hetzelfde aantal KM.
Dus hierna zoek ik altijd de goedkoopste pomp, dit is niet altijd een Witte pomp.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door kokka »

Quark schreef:Toen ik in 2012 mijn Seat Mii kocht, werkte ik 50 km rijdend over een 80 km weg naar mijn werk.
Ik heb toen een half jaar mijn benzine verbruik genoteerd en heb 2 maanden Shell, 2 maanden Witte pomp getankt.
Witte pomp heeft verschillende leveranciers, dat kan ook shell zijn.ik denk ook niet dat je heel veel veschil zal merken, maar ik geloof wel dat de premium brandstoffen toevoegingen hebben die je verbrandingsruimte van je motor beter schoon houden.

stofzuigertje

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De toevoeging is meer Homeopathie, nauwelijks merkbaar.....
De brandstof moet aan wettelijke eisen voldoen en het beetje toegevoegde is wel duurder maar nauwelijks merkbaar, tenzij je een dure gevoelige en dure auto hebt.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door dhc »

stofzuigertje schreef:nauwelijks merkbaar, tenzij je een dure gevoelige en dure auto hebt.
Dan ben ik echt benieuwd naar de onderbouwing van je loze kreet. Doe eens een link naar het bewijs....

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door kokka »

stofzuigertje schreef:De toevoeging is meer Homeopathie, nauwelijks merkbaar.....
De brandstof moet aan wettelijke eisen voldoen en het beetje toegevoegde is wel duurder maar nauwelijks merkbaar, tenzij je een dure gevoelige en dure auto hebt.
ik denk dat juist die opgefokte 1liter 3 cilinder turbo motortjes het zwaar hebben.

stofzuigertje

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

dhc, je hebt gelijk maar ik weet niet meer welk consumenten programma ooit het getest heeft jaren terug, maar daar was verschil niet te zien en de verschillen tussen pompen onderling is groter dan de besparing!
Dus Pomp 1 tm 4 getest, 5 liters tanken en dan wegen.
Ik vond bij mijn vaste pomp een verschil van 3%...
zelfde weegschaal en precies 5 liters... en dus zelfde brandstof, alleen pompnummer wisselde.

Ik weet dat er toevoegingen zijn maar die bleken uit betrouwbare bron zo weinig te zijn...
Alleen weet ik het niet meer welk programma dat was, maar bij 3% zal mijn test meer opleveren dan een toevoeging...

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door dhc »

Misschien moet je eens ophouden met allerlei loze kreten te plaatsen, alsmede het "melden"van allerlei bijzaken. Als je wat beweert moet je dat maar eens onderbouwen,ook in je laatste bericht schrijf je weer van alles zonder enig bewijs.

stofzuigertje

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ooit op TV iets gezien en weet het niet meer....
Dat melde ik eerlijk....

Maar de Pomp test, een gieter 4 liter tanken, wegen en leeg gieten...
En dan de volgende pomp.
Ik ging de beste en slechtste pomp nogmaals doen voor de zekerheid.

Wel een meetfoutje, telkens bleef de gieter die ik gebruikte gelijk dus is het verschil groter.
Wel de gieter telkens goed laten leeg druppelen...

Maar een eenvoudige keukenweegschaal, niet betrouwbaar maar laat wel verschil tussen 4127 en 4221 zien dus 2.3% bruto.
Als je regelmatig ergens tank en je weet de beste pomp dus 2.3% bij dezelfde prijs en dan moet je dus om voordeliger uit te zijn elders dus meer dan 3 cent goedkoper zijn....

Ik pak daarom die lastiger pomp in de hoek en niet vooraan...
Bewijs, ja elk station is anders en of je in jou buurt dezelfde, kleinere of grotere verschillen zult vinden en of het rendabel is, dan kan ik niet zeggen.

Wel moet ik over enkele jaren als de IJk Wezen weer is langs geweest gezien de sticker dit herhalen.
Tot nu toe is mijn plaatselijke pomp test meer rendabel dan dure merkbenzine of diesel die minder verschil zal uitmaken.

Helaas is niet alles via Google te vinden dus wie weet die brandstof test nog
En dan nog, ik weet dat de Rode Diesel niet altijd even rood was, het ging om 1 flesje en ze keken niet naar de hoeveelheid afgeleverde en dus was de rode diesel soms rose, en soms knal rood.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door dhc »

Als je iets niet (meer) weet dan moet je het niet als jouw waarheid dumpen...
Jouw zogenaamde veronderstellingen dienen geen enkel doel.

Ik heb ook een dooddoener: Als je geen auto rijdt of stilstaat verbruik je minder, niet wetenschappelijk door mij onderbouwt maar wel een feit...

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door wieder »

stofzuigertje schreef:Ooit .. iets gezien ... ik weet dat de Rode Diesel niet altijd even rood was, het ging om 1 flesje en ze keken niet naar de hoeveelheid afgeleverde en dus was de rode diesel soms rose, en soms knal rood.
Rode diesel is niet voor het wegverkeer, daarom is het ook rood. Kan er bij een controle makkelijk worden vastgesteld of de dieselrijder ooit stiekem accijnsvrije diesel heeft getankt. Het is verder gewone diesel met de toevoeging van gemalen cactusluizen ;-) En dat schijnt verder niks achter te laten in de verbrandingskamers.

Rob fiets
Berichten: 100
Lid geworden op: 20 jul 2011 21:49

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door Rob fiets »

Hoeveel een pomp afwijkt kan je bij sommige pompen zien.
Sommige hebben een stikker waar de waardes van de ijking opstaan bij voorbeeld + 0.3 dat bekend dan dat die pomp + 0,3% afwijkt (Maximum wettelijk is -0.5 tot +0.5). Het maximale verschil wat je dus gaat vinden tussen verschillende pompen is 1%.

Gesloten