Pagina 1 van 1
klantvriendelijkheid NS
Geplaatst: 11 feb 2015 12:31
door treffers84
Nou dat is duidelijk, niet klantvriendelijk.
Ik ben inmiddels al weken bezig geld terug te krijgen voor iemand waar ik de administratie sinds kort voor doe. NS heeft nu voor het derde jaar op rij geld afgeschreven voor een voordeeluren abonnement terwijl deze persoon anti trein is en ooit met de trein reist.
Na lang telefonisch contact gaf men aan dat ze een fout hadden gemaakt (3 jaar achter elkaar, lees € 180,00)
en dan denk je dat komt goed het is gevonden.
Nou ik kan je vertellen dat ze het alleen in behandeling nemen als je netjes een a.u.b. verzoek per post stuurt, ja let op wel frankeren hé ander nemen we het niet in behandeling.
Inmiddels al 3 weken verder is de brief nog niet eens geregistreerd als zijnde ontvangen.
Ik gevraagd wat kan ik doen, rustig afwachten mevrouw dit duurt namelijk minimaal, ja minimaal 6 weken.
Het is toch grote schande en dat noemt men service????
Re: klantvriendelijkheid NS
Geplaatst: 11 feb 2015 14:50
door moederslink
Ik snap iets niet: de persoon is antitrein, reist nooit en toch schrijven ze 3 jaar op rij de kosten van het VDU abonnement af...en dat laat je 3 jaar op rij gebeuren???
Hij moet zich toch,ooit, eens geregistreerd hebben?! ( Hoe komen ze anders aan zijn gegevens???? )
Dan moet ie ook een pasje hebben.
Succes!
Re: klantvriendelijkheid NS
Geplaatst: 12 feb 2016 16:52
door MargaM
moederslink schreef:
Hij moet zich toch,ooit, eens geregistreerd hebben?! ( Hoe komen ze anders aan zijn gegevens???? )
Dan moet ie ook een pasje hebben.
Succes!
Het probleem is bekend want persoons-gegevens zijn te koop, PostNL verkoopt namen met adressen maar ook online shoppen
Re: klantvriendelijkheid NS
Geplaatst: 12 feb 2016 18:16
door GJvdZ
MargaM schreef:moederslink schreef:
Hij moet zich toch,ooit, eens geregistreerd hebben?! ( Hoe komen ze anders aan zijn gegevens???? )
Dan moet ie ook een pasje hebben.
Succes!
Het probleem is bekend want persoons-gegevens zijn te koop, PostNL verkoopt namen met adressen maar ook online shoppen
Graag bronvermelding van dat PostNL persoonsgegevens verkoopt. En welke online winkels doen dat? (BTW: het meervoud van shop is shops).
Re: klantvriendelijkheid NS
Geplaatst: 12 feb 2016 18:50
door Brahms
treffers84 schreef:Nou dat is duidelijk, niet klantvriendelijk.
Ik ben inmiddels al weken bezig geld terug te krijgen voor iemand waar ik de administratie sinds kort voor doe. NS heeft nu voor het derde jaar op rij geld afgeschreven voor een voordeeluren abonnement terwijl deze persoon anti trein is en ooit met de trein reist.
Na lang telefonisch contact gaf men aan dat ze een fout hadden gemaakt (3 jaar achter elkaar, lees € 180,00)
en dan denk je dat komt goed het is gevonden.
Nou ik kan je vertellen dat ze het alleen in behandeling nemen als je netjes een a.u.b. verzoek per post stuurt, ja let op wel frankeren hé ander nemen we het niet in behandeling.
Inmiddels al 3 weken verder is de brief nog niet eens geregistreerd als zijnde ontvangen.
Ik gevraagd wat kan ik doen, rustig afwachten mevrouw dit duurt namelijk minimaal, ja minimaal 6 weken.
Het is toch grote schande en dat noemt men service????
Uw manier van schrijven komt "wat erg druk" over. Wat een gedoe om niets.
Iemand houd 3 jaar zijn / haar administratie niet op orde, en nu moet NS a la minute de zaak maar rechtbreien. Natuurlijk verwacht NS een brief met gegevens welke ondertekend is, immers we spreken hier wel over een contract. Een postzegel plakken lijkt mee heel normaal.
Een wachttijd van enkele weken ook, zeker als de klant 3 jaar heeft gewacht lijkt mij dit geen onoverkomelijke bezwaar. Ik ervaar de service van NS altijd als prima.
Verder denk ik niet dat NS adresgegevens koopt om abonnementen te slijten.
Re: klantvriendelijkheid NS
Geplaatst: 12 feb 2016 20:23
door moederslink
Deze draad is 1 jaar oud! Het zal wel opgelost zijn neem ik aan .
Re: klantvriendelijkheid NS
Geplaatst: 16 feb 2016 12:58
door Guardian72
moederslink schreef:Deze draad is 1 jaar oud! Het zal wel opgelost zijn neem ik aan .
Als het al een probleem was
Maar dan noch - in zo`n geval is actie 1: rekening blokkeren (selectieve blokkade)
2: brief met klacht en eis terugbetaling binnen 30 dagen aan 'dader' sturen - en meld dat men geen machtiging had (ik ga er van uit dat TS dit zeker weet).
3: blijven ze in gebreke - doe aangifte wegens onrechtmatige incassohandelingen = diefstal.
Maar als het echt zo`n fout is, dan weet NS dit al, en zullen ze dit ook echt wel snel rechtzetten.
Al hangt dat natuurlijk van de manier van doen aan de telefoon af - als je ze afblaft beland je onderop de stapel. (en terecht)