Pagina 1 van 1
Bagoes
Geplaatst: 12 feb 2015 10:38
door Lotte1302
Ik bestelde op 20-01-2015 een paar laarzen op de webshop van Bagoes. Kreeg daarvan een bevestiging, echter werd deze kort daarna door hen geannuleerd, want er stond een foute prijs bij de laarzen. Ik bestelde ze incl verzendkosten voor € 42,75 en er werd mij gemeld dat ze € 109,95 kosten. Men deed mij nog een aanbod met een korting van € 28,00, maar ik ben het daar niet mee eens. Op de voorpagina van Bagoes staat "50 % korting op veel kleding en schoenen" aangegeven en dan lijkt mij de prijs van € 42,75 zeker acceptabel. Ik heb ze in eerste instantie gehouden aan de bevestiging, maar ook aangegeven dat ik bereid ben iets meer te betalen, omdat ik hun fout ook spijtig voor hun vind, maar ze gaan nergens op in. Uiteindelijk heeft mijn baas (directeur incassobureau) hen een brief verzonden waarin de eis dat ze de laarzen voor de prijs moeten leveren als in de bevestiging van de bestelling aangegeven. Ze reageren helemaal niet meer en de laarzen zijn ook niet geleverd. Wat kan ik nog doen, zonder meteen kosten te maken aan deurwaarder en rechtbank. Ik weet dat er wettelijke bepalingen zijn die hierop van toepassing zijn en heb ze daarmee geconfronteerd, maar ze reageren gewoon niet meer. Ik wil die laarzen echt hebben.
Re: Bagoes
Geplaatst: 15 feb 2015 11:14
door Julie4444
Lotte1302 schreef:Ik bestelde op 20-01-2015 een paar laarzen op de webshop van Bagoes. Kreeg daarvan een bevestiging, echter werd deze kort daarna door hen geannuleerd, want er stond een foute prijs bij de laarzen. Ik bestelde ze incl verzendkosten voor € 42,75 en er werd mij gemeld dat ze € 109,95 kosten. Men deed mij nog een aanbod met een korting van € 28,00, maar ik ben het daar niet mee eens. Op de voorpagina van Bagoes staat "50 % korting op veel kleding en schoenen" aangegeven en dan lijkt mij de prijs van € 42,75 zeker acceptabel. Ik heb ze in eerste instantie gehouden aan de bevestiging, maar ook aangegeven dat ik bereid ben iets meer te betalen, omdat ik hun fout ook spijtig voor hun vind, maar ze gaan nergens op in. Uiteindelijk heeft mijn baas (directeur incassobureau) hen een brief verzonden waarin de eis dat ze de laarzen voor de prijs moeten leveren als in de bevestiging van de bestelling aangegeven. Ze reageren helemaal niet meer en de laarzen zijn ook niet geleverd. Wat kan ik nog doen, zonder meteen kosten te maken aan deurwaarder en rechtbank. Ik weet dat er wettelijke bepalingen zijn die hierop van toepassing zijn en heb ze daarmee geconfronteerd, maar ze reageren gewoon niet meer. Ik wil die laarzen echt hebben.
Koop annuleren, geld terugeisen, elders laarzen kopen. In een winkel ofzo, daar kan je ze gelijk passen en weet je dat je ze mee kunt nemen.
Re: Bagoes
Geplaatst: 15 feb 2015 11:30
door alfatrion
Eerst maar eens uitzoeken voor welke prijs vergelijkbare laarzen bij andere winkels te koop zijn. Anders loopt u het risico dat u het zelfde lot te wachten staat als de consumentkopers van Otto die voor € 100,- een televisie t.w.v. € 700 - € 1300 euro op de koop te dachten te tikken.
Re: Bagoes
Geplaatst: 15 feb 2015 11:33
door Klaas Jan
Vraag is al uitgebreid behandeld op
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... goes-mode/
Wellicht de baas -waar bemoeit die zich eigenlijk mee- even bijpraten over het begrip 'kennelijke vergissing'?
Re: Bagoes
Geplaatst: 17 feb 2015 10:36
door Lotte1302
Ik ben echt verbaasd over de reactie die ik kreeg. Allemaal eigenlijk negatief over het feit dat ik mijn recht wil halen. Ik begrijp als een artikel normaal gesproken voor € 1000,00 word verkocht en het dan voor € 100,00 aangeboden word dat je dan ook wel snapt dat er iets niet klopt, maar op een website waar de gemiddelde laars € 79,95 kost en er staat dan 50 % korting aangegeven op veel producten dan is de prijs van € 42,75 niet vreemd en hoef ik daar niet aan te twijfelen. Het feit dat mijn baas een brief gestuurd heeft is omdat ik niet meteen kosten wilde maken aan een advocaat of deurwaarder en aangezien mijn baas al ruim 20 jaar een incassobureau heeft is dat helemaal niet vreemd. Ik had eigenlijk gehoopt tips te krijgen en niet wat ik nu allemaal lees. Wettelijk heb ik recht op de laarzen, daar er een verkoopovereenkomst gesloten is. Ik heb een bestelbevestiging dat er mij laarzen geleverd zullen worden voor € 42,75 en daar proberen ze onderuit te komen, wat ik niet terecht vind. Ik begrijp niet dat de meeste reageerders vinden dat ik het erbij moet laten zitten (op een paar uitzonderingen na). Is Nederland dan echt zo moe gestreden, dat ze niet meer voor hun eigen recht op durven komen??
Bagoes maakt een fout en daar heb ik geen enkel probleem mee. Ik doe ze nog een aanbod dat ze mij iets meer tegemoet moeten komen, zodat eenieder een fair share bijdraagt, maar ook dat slaan ze in de wind en dan word ik kwaad en terecht, vindt ik.
Re: Bagoes
Geplaatst: 17 feb 2015 10:44
door prem
Waarom er hier zo wordt gereageerd is dat je misschien nog wel gelijk kunt hebben maar het niet krijgt. Ik hoop toch niet dat je baas het idee heeft dat een incassobureau indruk maakt. Hier zijn de meesten in ieder geval niet onder de indruk. Ik sluit me dus aan bij de eerdere antwoorden. Leg je er bij neer.
Re: Bagoes
Geplaatst: 17 feb 2015 11:05
door mh73
Waar eigenlijk niets over gezegd wordt is de betaling. Was er al betaald en is/wordt het geld teruggestort, of was er sprake van achteraf betalen?
Als het geld netjes wordt teruggestort, of als de bestelling nog betaald moest worden, dan heeft TS toch helemaal geen schade geleden. Ik snap het probleem niet zo. Het zijn maar laarzen.
En wat stoer zeg, om dan maar de directeur van een incassobureau erop af te sturen.
Re: Bagoes
Geplaatst: 17 feb 2015 11:28
door Julie4444
Lotte1302 schreef:Ik ben echt verbaasd over de reactie die ik kreeg. Allemaal eigenlijk negatief over het feit dat ik mijn recht wil halen.
Zoals Prem al aangeeft: er is een verschil tussen je gelijk hebben en gelijk krijgen. Het enige wat we doen is het enigzinds realistisch bekijken. Als de webshop blijft weigeren kun je er wel heel veel tijd, geld, en moeite in steken door met juridische stappen verder te gaan, maar dan nog heb je geen garantie.
Ondertussen kost het je veel meer, en is het dus makkelijker de koop te ontbinden en elders de laarzen te halen, zeker gezien het feit dat je niet weet of ze goed zullen zitten.
Je hebt ze immers nooit kunnen passen, en er is dus ook nog een kans dat ze niet goed zijn.
Re: Bagoes
Geplaatst: 17 feb 2015 11:32
door Klaas Jan
Dat u er 'recht op hebt' is uw eigen gedachte. Dat er op twee forums geen medestanders zijn te vinden zou u misschien op andere gedachten kunnen brengen.
En de foute prijs is niet 50% van de oorspronkelijke prijs, niet op alle producten was 50% korting, bij de betreffende laarzen stond geen rode banner met 'aanbieding' enzovoort.
Maar dat kunt en wilt u blijkbaar niet zien.
Iemand bij Bagoes maakt blijkbaar een typefoutje en biedt excuses aan en geeft extra korting. Prima!
Re: Bagoes
Geplaatst: 17 feb 2015 11:41
door prem
Of start een procedure. Kans is tegen de tijd dat de zaak voor komt ze al weer uit de mode zijn..
Re: Bagoes
Geplaatst: 17 feb 2015 21:30
door sjoegel
Probeer de oogkleppen af te zetten en ook open te staan voor andere laarzen bij een andere verkoper.